Huhtikuiset 2020

Kiitos. :love: Tuli aivan puskista, kuten sinällään koko raskaus. Ajattelin oireiden olevan aivan järkyttävät kaksosraskaudessa.. :ROFLMAO:
Puskista 10kk lapsettomuushoitojen jälkeen..:ROFLMAO:
Siis letrojen vastettahan mulla on seurattu varmaan viidessä kierrossa ultralla, ja välillä siellä on kypsynyt kaksikin follia, joten sinällään riski oli tiedossa vaan sitä ei ajateltu. :whistle::D
Toinen pienistä vastasi viikkoa 6+2 ja toinen 5+4, pienemmän syke oli myös hauraampi, toki oli takana, joten siitä ei saanut edes kunnon kuvaa. Voihan olla että toinen ei jaksa kasvaa, vaan yksikin on nyt siunaus. <3
La:t siis 19.4 ja 23.4. Nyt selvitellään jaksaako pienempi kasvaa, kun on useamman päivän jäljessäkin.
 
Ihanaa kuulla että täällä on varhaisultroissa löytynyt syke ja kaikki on hyvin :) me keskusteltiin eilen miehen kanssa ettei me oikeastaan voida tehdä mitään jos kaikki ei ole hyvin tässä vaiheessa joten ehkä turha käydä. Itse tiedän että mielellään kävisin että saisi tietää nyt jo mutta samalla kauhistelen sitä tilannetta jos siellä ei olekaan mitään. Mulla on tällä hetkellä 6+4 (viime kuukautisista laskien) tai 6+6 jos arvaamani hedelmöityspäivä on oikein. Oksupoksu loistaa poissaolollaan, närästys ja epämukavuus on ollut sen sijaan voimakkaita välillä.

Pitää varmaan googlailla; Oireeton raskaus tms. että tulee parempi olo. Kai tässä nyt välillä jotain tuntuu (muuta kuin väsymys) mutta on se aika oireeton vielä muuten. Kaverini sanoi että hänellä alkoi pahoinvointi vasta vkolla 8 joten voi se olla edessä vielä!

Tsemppiä kaikille!
 
Onnea kaikille hyvistä uutisista! (y)

Ihan malttamattomana odotan varaamaani varhaisultraa, joka on viikon päästä. Olipa vaikea varata puhelimitse aika työpaikalla, kun seinät ovat paperia! ”Alkuraskauden ultraääni” :) Haluan pitää tämän vielä salaisuutena.:barefoot:
 
Onnea onnea meille kaikille :p

Ite mieti tuota varhaisultraa, mut en tiedä. Nyt 8+3, ei siihen np ultraan niin mahdottoman kauan ole. Tänään vaan tullu vähän verta pyyhkiessä, niin alkoi mietittyään. Muuten oireet niin pahat, että en usko et ainakaan vielä ois menny kesken. SI nivelkin alkanut oireileen. Oli viime raskaudessa loppuraskauden vaiva, mutta nyt alkoi jo varhain. Kuopus kohta 10kk, niin ei tainnut vielä olla kroppa ihan valmis tähän. Äitiys fyssarille varasin ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onnea onnea meille kaikille :p

Ite mieti tuota varhaisultraa, mut en tiedä. Nyt 8+3, ei siihen np ultraan niin mahdottoman kauan ole. Tänään vaan tullu vähän verta pyyhkiessä, niin alkoi mietittyään. Muuten oireet niin pahat, että en usko et ainakaan vielä ois menny kesken. SI nivelkin alkanut oireileen. Oli viime raskaudessa loppuraskauden vaiva, mutta nyt alkoi jo varhain. Kuopus kohta 10kk, niin ei tainnut vielä olla kroppa ihan valmis tähän. Äitiys fyssarille varasin ajan.
Miten sulla oireilee tuo SI-nivel? Voiskohan mulla olla samaa vaivaa. Mulla lonkissa ja alaselässä tosi pistävää kipua, mietin että pitääkö mennä käymään lääkärissä.
 
Miten sulla oireilee tuo SI-nivel? Voiskohan mulla olla samaa vaivaa. Mulla lonkissa ja alaselässä tosi pistävää kipua, mietin että pitääkö mennä käymään lääkärissä.
Mulla on ihan alaselässä oikealla puolen jatkuvaa kipua, joka pahenee oikealla jalalla astuessa. Säteilee pakaraan. Selkeästi niin löysät paikat, että pääsee väärään asentoon. Muutenki mulla vähän yliliikkuvuutta nivelissä ja epätasapainoa lantiossa. Aamulla yleensä ihan ok, mut päivän mittaan kipeytyy etenkin kävellessä.

https://images.app.goo.gl/JzzDj9etmNFddXUT6
 
Eka neuvola on nyt käyty. Eipä siellä mtn ihmeempää ollut. Laittoi lähetteet ultraan ja verikokeisiin. Ultraa siis odotellessa. Aika tulee kuulemma vk 8-11+6. Eli aiemmin kun odotinkaan. Nyt ois 8+0 kasassa. Taitanee jonkin aikaa kestaa ennen kun aika tulee. La muuttui päivälle aiemmaksi omista laskuista eli 9.4.
 
  • Tykkää
Reactions: Onppuliini
Heissan kaikille! Täällä huhuilee vastikään plussannut myöhäisherännäinen viikkoja kasassa 6+0, toista lasta odotellaan saapuvaksi❤ ens viikolla ensimmäinen neuvola yks keskenmeno ennen esikoisen syntymää taustalla niin hyvin maltillisesti tämänkin alkuraskauden pidän omana tietona niin huhuilen täällä netissä vertaistukea
 
Heissan kaikille! Täällä huhuilee vastikään plussannut myöhäisherännäinen viikkoja kasassa 6+0, toista lasta odotellaan saapuvaksi❤ ens viikolla ensimmäinen neuvola yks keskenmeno ennen esikoisen syntymää taustalla niin hyvin maltillisesti tämänkin alkuraskauden pidän omana tietona niin huhuilen täällä netissä vertaistukea
Hei, ja tervetuloa! Täälläkin olen maltillisesti kertonut eteenpäin. Yhdelle kaverille kerroin koska halusin kai vähän tukea naiselta ja toiselle koska me puhutaan kaikeasta. Mutta keskenmeno/tulimuna pelko on niin korkealla että kaikki perheenjäsenet pysyvät ulkona tästä vielä. Tiedän että he odottavat milloin meiltä tulee vauva.

olen menossa risteilylle ja siellä juodaan, enkä tiedä mitä tehdä. Leikkiä juovani vai sanoa joku typerä valhe että en voi juoda tai totuus. Mä mieluiten välttäisin totuutta koska on vasta vko 7 meneillään, eikä ultrassa käydä muutamaan viikkoon. Vinkkejä?
 
Hei, ja tervetuloa! Täälläkin olen maltillisesti kertonut eteenpäin. Yhdelle kaverille kerroin koska halusin kai vähän tukea naiselta ja toiselle koska me puhutaan kaikeasta. Mutta keskenmeno/tulimuna pelko on niin korkealla että kaikki perheenjäsenet pysyvät ulkona tästä vielä. Tiedän että he odottavat milloin meiltä tulee vauva.

olen menossa risteilylle ja siellä juodaan, enkä tiedä mitä tehdä. Leikkiä juovani vai sanoa joku typerä valhe että en voi juoda tai totuus. Mä mieluiten välttäisin totuutta koska on vasta vko 7 meneillään, eikä ultrassa käydä muutamaan viikkoon. Vinkkejä?
Käy tilailemassa itelles alkoholittomia, eihän niistä huomas onko ne alkollisia vai ei sit sulla voi risteilyn jälkeen olla jotkut kahvittelukinkerit missä et halua olla krapulassa niin voit perustella sillä miks et ns, vedä kaksin käsin juotavaa ite pystyin aikanaan esikoista odottaessa verhoutumaan aina vuorotyöhön et seuraavana päivänä oli töitä
 
Hei, ja tervetuloa! Täälläkin olen maltillisesti kertonut eteenpäin. Yhdelle kaverille kerroin koska halusin kai vähän tukea naiselta ja toiselle koska me puhutaan kaikeasta. Mutta keskenmeno/tulimuna pelko on niin korkealla että kaikki perheenjäsenet pysyvät ulkona tästä vielä. Tiedän että he odottavat milloin meiltä tulee vauva.

olen menossa risteilylle ja siellä juodaan, enkä tiedä mitä tehdä. Leikkiä juovani vai sanoa joku typerä valhe että en voi juoda tai totuus. Mä mieluiten välttäisin totuutta koska on vasta vko 7 meneillään, eikä ultrassa käydä muutamaan viikkoon. Vinkkejä?[/QUOTE

Mä oon vaan sanonut, että en kestä nyt krapulaa niin en halua juoda :D

Luulen kyllä että parempi mitä vähemmän asiaa selittelee ja jos ihmiset juo paljon, niin ei ne välttämättä sun juomiin kiinnitä huomiota (n)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Tänään kävin Lahdessa perheartessa ultrassa (vahva suositus paikasta). Siellä näkyi sykkivä sydän ja koko vastasi 6+6 eli kaikki hyvin. Ennen ultraa mietin että miten mahdan reagoida kun koko raskaus on tuntunut niin "kaukaiselta ajatukselta" mutta ilon ja helpotuksen kyynel vieri pitkin poskea. Kai toi ultra teki tän asian todeksi ja kaikki huonot kokemukset kovettaa ja ei aina jaksa uskoa että asiat voi olla hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Onnea kaikille hyvistä uutisista :love:
Onko teillä liittynyt alkuraskauteen kuukautiskipu-tyyppiset säryt? Mä tänään jouduin ottaan ihan särkylääkettä kun alaselkää särkee:( pelottaa tietysti, että onko ihan normaalia.

Mulla neuvola 16.9. siellä voi kuulemma puhua varhaisultran mahdollisuudesta, mutta aikoja pienellä paikkakunnalla aika huonosti.
 
Onnea kaikille hyvistä uutisista :love:
Onko teillä liittynyt alkuraskauteen kuukautiskipu-tyyppiset säryt? Mä tänään jouduin ottaan ihan särkylääkettä kun alaselkää särkee:( pelottaa tietysti, että onko ihan normaalia.

Mulla neuvola 16.9. siellä voi kuulemma puhua varhaisultran mahdollisuudesta, mutta aikoja pienellä paikkakunnalla aika huonosti.
Miula on ollut noita särkyjä enemmän ja vähemmän. Juurikin alaselkä oli kipeä noin viikko sitten ja nyt viime päivinä alavatsaa on vähän väliä nipistellyt. Tämän lisäksi maha on ihan turvoksissa ja näyttää jo kuin olisin paljon pidemmällä raskaana. Ja tämä ilmapallo olo on siis ihan aamusta iltaan, aikaisemmissa raskauksissa turvotusta oli vain iltaisin. Tätä joutuu jo oikeasti töissä peittelemään (n) Ja nyt kun aloitin nämä mahavaivoista "valittamisen" niin kerrotaan vielä, että ilmavaivoja ja ummetusta löytyy myös :poop: sanokaa nyt joku etten oo ainoa :rolleyes: rv 7+1
 
Mä kävin viime yönä pissalla joka kolmas tunti tai jotain, laskin ihan että 23.30, 2.30, 4.30 ja vielä 7.40. Aamulla toki sitten kun herättiin niin vielä kerran. Ja hassuinta on se että hätä tuntuu pahalta, mutta kun käy veskillä niin tulee joku pieni liru vaan :D Ei ihan ymmärrä sitä, mutta kai se on raskausoire! Harmittaa vain kun olen erittäin huono nukahtamaan uudestaan niin saatan puolisen tuntia pyöriä sängyssä jokaisen käynnin jälkeen.

Eilen taas keskusteltiin, että koska olen niin epävarma niin voitais silti mennä varhaisultraan vielä, mutta se pitäisi varmaan olla just ensi viikolla sitten. Mulla on neuvola viikon päästä maanantaina. Ja nyt tuli se fiilis että ehkä odotan...Mutta mieheni oli sitä mieltä että varataan. Joten ensi viikon torstaina mennään. Olen valmistautunut siihen että ei löydy mitään. Tai en ole valmistautunut, mutta mun mieli haluaa valmistautua siihen koska se on todennäköisempää mun aivoissa kuin se että minulla on suht pienioireinen alkuraskaus.

Oireita: väsymys, pieniä ällötyskohtauksia jotka menee mulla ohi kyllä, närästystä, ei ole nälkä aamuisin, illalla syön vaikka ei ole nälkä. Pieniä jomotuksia silloin tällöin, ei yhtä paljon kuin aiemmin raskaudessa. Mulla on ilmavaivoja mutta ummetuksen sijaan mulla toimii vatsa paremmin kyllä!
 
Hei sellasta piti kysyä, että onko teillä muilla koko ajan vatsassa tuntemuksia? Mulla oli viikolla 6 asti. Koko ajan vähän ku olis menkat ollut tai joku olis kuminauhaa venyttänyt. Nyt on 8+3, eikä oikein mitään tuntoja alueella. Sellanen sisäinen "pallo" tuntuu ja epämiellyttävä tunne, jos rakko on tosi täysi tai istun lyntässä vaikka sängyllä.

Rintojen kosketusarkuus ja pahoinvointi ei oo lakannut minuutiksi neljään viikkoon. Joskus 4+2 vissiin nukkunut viimeksi yli 4 h putkeen. Aika väsynyt olo :(
Tähän tuli vielä aivan jäätävä räkätauti kylkeen. Ihan kun olis jossain mustassa kuopassa. Lienee toi unenpuute.

Pahoittelut kitinästä, alkaa vaan turnauskestävyys loppua. Samalla tuntee syyllisyyttä, kun niin h*lvetin monta vuotta tätä halunnut ja nyt tää on aivan karseeta 24/7.(n)

Jäikö tänne paljon ketään vai menikö väki Facebookiin? :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä