Huhtikuiset 2020

Meilläkin mies innoissaan, mutta ollaan kummatkin vielä varovaisin mielin eikä kauheasti uskalleta iloita kun ei tiedä meneekö kaikki hyvin loppuun asti.

Voi että kun asuis Etelä-Suomessa niin olisi noissa varhaisultrapaikoissa paljon enemmän valinnanvaraa. Täällä Keski-Suomessa vaan muutama paikka ja niissä aika suolaisia hintoja, n. 200e mun käsittääkseni.

Nyt 5+3.
 
AE
Onnea uusille plussanneille. :love:

Mullakin oireet vaihtelee ja niiden vahvuus päivittäin. Ja taas tänään kun nyt päivällä ei ole tuntunut mitään, olen taas varma ettei kaikki ole hyvin. Huoh, vaikka aamulla oli aivan selkeää pahoinvointia ja tissitkin edelleen tosi kipeät, ja piti sanoa että mullakin nenä vuotaa nyt koko ajan vaikka muuten en ole flunssainen?

Onko muilla närästystä? Sain sen vaivakseni ja se kyllä tuntuu olevan sellainen joka tulee tosi helpostikin, ja Rennietä kuluu..

Tuntuu että tämä viikko matelee kun ensiviikolla on ultra.

Yksi raskausoire on myös ärtymys, olen koko ajan vähän ärsyyntynyt, tai sitten vaihtoehtoisesti hyvin rakastunut kaikkeen elämääni. :ROFLMAO:o_O

Mies on ollut innoissaan kyllä heti alusta saakka ja on ihanaa kun on niin mukana odotuksessa. Huomaan kyllä että hänkin vain odottaa ultraa, niin raskaus alkaa tuntua todemmalta myös hänelle.

AE 5+4
 
Onnea uusille plussanneille. :love:

Mullakin oireet vaihtelee ja niiden vahvuus päivittäin. Ja taas tänään kun nyt päivällä ei ole tuntunut mitään, olen taas varma ettei kaikki ole hyvin. Huoh, vaikka aamulla oli aivan selkeää pahoinvointia ja tissitkin edelleen tosi kipeät, ja piti sanoa että mullakin nenä vuotaa nyt koko ajan vaikka muuten en ole flunssainen?

Onko muilla närästystä? Sain sen vaivakseni ja se kyllä tuntuu olevan sellainen joka tulee tosi helpostikin, ja Rennietä kuluu..

Tuntuu että tämä viikko matelee kun ensiviikolla on ultra.

Yksi raskausoire on myös ärtymys, olen koko ajan vähän ärsyyntynyt, tai sitten vaihtoehtoisesti hyvin rakastunut kaikkeen elämääni. :ROFLMAO:o_O

Mies on ollut innoissaan kyllä heti alusta saakka ja on ihanaa kun on niin mukana odotuksessa. Huomaan kyllä että hänkin vain odottaa ultraa, niin raskaus alkaa tuntua todemmalta myös hänelle.

AE 5+4
Mulla sama että ens viikolla ultra ja todellakin viikko matelee!:ROFLMAO:
 
Varasin ultran 16.8. Silloin on 7+1. Onko se teistä liian aikaisin?

Mua vain palelee, mitään muita oireita ei oo. Lämpö on noussut nyt 37, tähän saakka oli 36,7. Mun normaalilämpö on 36,4 joten kaipa se vilkuttamaan pistää
 
Aikaisemmista raskauksista muistelisin että se meni juurikin niin että alun tuntemusten jälkeen ei oikein tuntunut missään. En usko että on aihetta huoleen josko ei enää kolottele paikkoja :)

Meillä mies on melkein enemmän mukana hommassa kuin ite olen. Itellä nousee pelkoja lähinnä ikään liittyen, mutta mies on enemmän kiinni arjessa: suunnittelee mm lomamatkaa että ehditään ennen h-hetkeä ulkomaille :LOL: Tosin on se minunkin mies vähän kysellyt että kait ne jossain vielä tarkistaa raskauden... no tarkistetaanhan se ultrassa joo :D
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Varasin ultran 16.8. Silloin on 7+1. Onko se teistä liian aikaisin?

Mua vain palelee, mitään muita oireita ei oo. Lämpö on noussut nyt 37, tähän saakka oli 36,7. Mun normaalilämpö on 36,4 joten kaipa se vilkuttamaan pistää
No eikös se lämpöily ole ihan positiivinen juttu. Ite en ole koskaan käynyt varhaisultrassa... en siis osaa ottaa kantaa asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Varovasti kurkistelen tänne. Menkat pitäisi alkaa sunnuntaina mutta eilen jo tein testin kun tutut oireet ilmestyivät (lähes kaikki ruoka maistuu pahalta). Liuskatestiin haamu ja digi raskaana 1-2 eli kai se on uskottava. Viides kerta raskaana ja yksi poika 9/18 syntynyt.
Vaatii aikaa sulatella tätä ja ajatus neljännestä keskenmenosta ei houkuta yhtään. Ja kun plussasi näin varhain voi kyseessä olla vaikka kemiallinen. No aika näyttää mitä tässä käy. Raskaana kunnes toisin todistetaan vai miten se menee
Rv 3+6?
 
Mä varasin itelleni neuvolan, joka on 29.8. Samalla viikolla on varhaisultra, joten tulee paljon ohjelmaa. :D Saisko tän räkäisyyden loppumaan?!

rv 5+4
Anteeks huutelen helmikuisista :D Mutta edelleen on nokka tukossa, aivastuttaa ja saa niistää koko ajan ja rv 11+6 menossa. Eli se räkäsyys ei välttämättä lopu kovin äkkiä :confused:

Varhaisultriin nii mää sian julkiselta ajan rv7+1 kun oli kohdunulkoinen taustalla. Sillon oli mun mielestä hyvä mennä :) Ja oman mielenrauhanki takia rv7+ nähty syke laskee km riskiä enemmän kun rv6+ nähty syke:D
 
  • Tykkää
Reactions: Mylove93
Anteeks huutelen helmikuisista :D Mutta edelleen on nokka tukossa, aivastuttaa ja saa niistää koko ajan ja rv 11+6 menossa. Eli se räkäsyys ei välttämättä lopu kovin äkkiä :confused:

Varhaisultriin nii mää sian julkiselta ajan rv7+1 kun oli kohdunulkoinen taustalla. Sillon oli mun mielestä hyvä mennä :) Ja oman mielenrauhanki takia rv7+ nähty syke laskee km riskiä enemmän kun rv6+ nähty syke:D
Tiiätkö yhtään että onkohan varhaisultraan mahdollista saada aikaa julkiselta sen perusteella, että on "ikäloppu" = täytän ens kuussa 43 v.? Varasin jo ajan Terveystalosta, mutta onhan se kallista o_O
 
Varovasti mäkin tänne kirjoittelen. Nettilaskurin mukaan pitäs nyt olla 5+6 ja laskettuaika olis 1.4. Meille olis tulossa viides lapsi. Nuorin täyttää syksyllä kolme, ettei ihan pienellä ikäerolla ole tulossa. Kaks testiä olen tehnyt ja aika oireetonta on ollut tähän asti. Vähän on enemmän väsyttänyt ja alamahaa nippaillut.
 
En minäkään testeillä testaisi mahdollista keskenmenoa. Oma keskenmeno kesti noin 6 viikkoa. Noin 3 viikon kuluttua vielä testi täysi plussa ja melkein 7 meni negaan. Hcg oli tuhansia vielä vuodon jatkuttua päiviä. Toisilla taas laskee nopeasti. Yrittäkää rauhoittua ja nauttia ja murheet sitten aiheesta. Toki se ei ole helppoa, enkä oikein osaa itsekään. :confused: (Miksei tähän saa sydäntä?):ROFLMAO:

Mä varasin ar-ultran niin, että ovulaatiosta 6+5. Ehdottivat aikaa jo 4 vrk aiemmin, mutta päätin pantata. Haluan sykkeen samalla vamasti ja tietää, ettei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen.

Miehistä... Oma on enemmän innoissaan kuin minä, tekee välillä mieli paukauttaa päähän. :ROFLMAO: Mutta realisti toki hänkin. Jos reilussa viidessä vuodessa oppii jotain, niin se on pessimistisyys. Tai olisko sittenkin realismi. :rolleyes:

Saakos sellaista kysyä, että mites muut pitkästä lapsettomuudesta tai keskenmenoista kärsineet, pelottaako seksi raskausaikana miten paljon? Mulla on nyt sellainen, että pelkään sitä jostain syystä todella paljon ihan sama mitä lääkärit sanovat. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Tänään varasin neuvolalääkärin sekä alkuraskauden ultran, sain ajan 27.8. eli kolme pitkää viikkoa odoteltava! Silloin olisi laskujeni mukaan rv 8+0. Viime raskaudessa keskenmeno todettiin rv 9+2 samaisessa tilanteessa ilman mitään ennakkomerkkejä. Neuvola-ajan varasin 28.8.

Toivon kovasti että tässä raskaudessa alkaa kunnollisia raskausoireita, jotta saisi edes vähän mielenrauhaa ennen ultraa. Tällä hetkellä rinnat ovat kiinteät ja turvonneet, mutta muita oireita ei juurikaan vielä ole. Tein juuri seitsemän päivän työputken, joka väsyttäisi minut normaalitilassakin uuvuksiin, joten väsymystäkään en osaa vielä arvioida... Pahoinvointia ei ole. Katsotaan mihin suuntaan tämä nyt kehittyy. Tosiaan edellisen Keskenmenon ainut oire oli oireettomuus, siksi oireita syynään jo nyt. Muistaakseni poikien raskauksissa oireet olivat voimakkaimmillaan rv 7-> ja etenkin hajuherkkyys oli ongelmallista ja aiheutti oksennusrefleksejä.

Voi kun toivon että kaikki menisi tällä kertaa hyvin..

Sintti rv 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
En minäkään testeillä testaisi mahdollista keskenmenoa. Oma keskenmeno kesti noin 6 viikkoa. Noin 3 viikon kuluttua vielä testi täysi plussa ja melkein 7 meni negaan. Hcg oli tuhansia vielä vuodon jatkuttua päiviä. Toisilla taas laskee nopeasti. Yrittäkää rauhoittua ja nauttia ja murheet sitten aiheesta. Toki se ei ole helppoa, enkä oikein osaa itsekään. :confused: (Miksei tähän saa sydäntä?):ROFLMAO:

Mä varasin ar-ultran niin, että ovulaatiosta 6+5. Ehdottivat aikaa jo 4 vrk aiemmin, mutta päätin pantata. Haluan sykkeen samalla vamasti ja tietää, ettei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen.

Miehistä... Oma on enemmän innoissaan kuin minä, tekee välillä mieli paukauttaa päähän. :ROFLMAO: Mutta realisti toki hänkin. Jos reilussa viidessä vuodessa oppii jotain, niin se on pessimistisyys. Tai olisko sittenkin realismi. :rolleyes:

Saakos sellaista kysyä, että mites muut pitkästä lapsettomuudesta tai keskenmenoista kärsineet, pelottaako seksi raskausaikana miten paljon? Mulla on nyt sellainen, että pelkään sitä jostain syystä todella paljon ihan sama mitä lääkärit sanovat. :unsure:
Mua kyllä pupuilu pelottaa... Ei olla kovinkaan aktiivisia sängyn puolella sen takia oltu. Yks km takana. Turvallistahan sen pitäisi olla...
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Mua kyllä pupuilu pelottaa... Ei olla kovinkaan aktiivisia sängyn puolella sen takia oltu. Yks km takana. Turvallistahan sen pitäisi olla...
Joo, sama vika. Edellisessä hävisi kaikki oireet seksin jälkeen ja vuoto alkoi sitten myös samassa tilanteessa. Mitään tieteellistä faktaa tätä ei ole tukemaan, mutta silti jännitti. :unsure:

Ehkä tässä rahoittuu, kun ar-ultraan pääsee. :LOL:

Toivottavasti muilla menee kaikki tälläkin viikolla hyvin! :love:
 
Joo, sama vika. Edellisessä hävisi kaikki oireet seksin jälkeen ja vuoto alkoi sitten myös samassa tilanteessa. Mitään tieteellistä faktaa tätä ei ole tukemaan, mutta silti jännitti.

Ehkä tässä rahoittuu, kun ar-ultraan pääsee. :LOL:

Toivottavasti muilla menee kaikki tälläkin viikolla hyvin! :love:
Mullakin oireet vaan hävis kun km tuli! Nyt oireita senkin eestä. Onko muillakin kovia menkkamaisia kipuja rv5 ollut?? Pakko vaan kurkkia housuun koko ajan:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tinni82
Välillä joo on noita menkkamaisia tunteita ja housuja tulee tarkistettua. :LOL:

Mua vähän jännittää kun ens viikko ollaan etelässä, että mitenhän se tulee menemään. Toivottavasti ei pahoinvoinnin ala just siellä ja sit vähän pelottaa se syöminen siellä. No pitäis vaan koittaa ottaa rennosti eikä koko ajan pelätä tulevaa!

Nyt 5+6
 
Välillä joo on noita menkkamaisia tunteita ja housuja tulee tarkistettua. :LOL:

Mua vähän jännittää kun ens viikko ollaan etelässä, että mitenhän se tulee menemään. Toivottavasti ei pahoinvoinnin ala just siellä ja sit vähän pelottaa se syöminen siellä. No pitäis vaan koittaa ottaa rennosti eikä koko ajan pelätä tulevaa!

Nyt 5+6
Kun on riittävän huolellinen syömisen ja käsihygienian kanssa niin älä turhia murehdi(y) hyvää matkaa:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Huh, täällä alkaa olla pahoinvointia ihan kunnolla jo. Tätä en kyllä kaivannut yhtään, toivoin niin ettei tässä raskaudessa tulisi. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta siihen suuntaan ollaan kyllä nopeesti menossa viime päivien perusteella :sick:

Meilläkin on niin, että mies on oikeastaan enemmän innoissaan, oli jopa jo jollekin työkaverille kertonut :D Itse selvästi varovaisemmin mukana, mutta alan kyllä ihan innostua tästä nyt alkujärkytyksen jälkeen!

Tänään rv 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Huh kun tänään turvottaa. En edes ole mielestäni syönyt mitään erityistä mutta piti avata farkkujen nappi ja vetoketjukin tässä tietokoneella istuessa, ei mahu olemaan muuten :D Onneks tuli pitkä paita päälle...
Muuten ei oireita ole. Jos tuo nyt oireeksi lasketaan, voihan se olla "tavallista" turvotustakin. Eilen oli tosi "raskas" olo koko päivän mahassa, tänään ei niinkään muuten.
Saa nähä mitä tästä tulee, peukut pystyssä! Ja onnea kaikille uusille plussanneille, peukkuja teillekin ja tervetuloa mukaan jännittämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn

Yhteistyössä