Huhtikuiset 2020

AE
Olipas kekseliäs nimi Ketjulle :D

Mutta, malttamattomana huutelen täällä jo huhtikuisia. Jos kaikki menee hyvin niin meitä olisi neljä huhtikuussa, laskettuaika 2.4.2020. Esikoinen on jo koululainen joten kaikki tuntuu taas ihan uudelta. Siksi tulinkin tänne vertaistuen toivossa. :)

Varhaisultra on kahden viikon päästä, tuntuu että siihen on ikuisuus.

Oireet nostaa päätänsä, kyllä tässä taidetaan tosiaan raskaana olla <3 Tätä vauvaa on niin paljon toivottu <3

Toivottavasti tänne eksyy muitakin vasta plussanneita!
 
Sain iltapäivällä itseni ja mieheni yllätykseksi plussan testiin. Ollaan menty toista vuotta ilman ehkäisyä ja ainakin yksi varhainen keskenmeno takana, joten ajateltiin että eipä taida enää olla mahiksia. Tässä kierrossa ei edes sekstailtu just otollisimpina päivinä, eikä mulla ole mitään raskausoireita paitsi menkat muutaman päivän myöhässä, ja tääkin ylitys olis voinu mennä kiertopäivien vaihtelun piikkiin. Mulla on ikää jo melkein 43, ja tämä olisi 3. lapsi jos kaikki menee hyvin. La olis 1.4.2020. Katsotaan nyt miten tämä lähtee, toivotaan, että pysyn täällä ketjussa mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
AE
Heippa,

Ihanaa, onhan meitä ainakin jo neljä! :) Ihanan erilaisilla tarinoillakin kaikki liikkeellä :love:

Onko teillä ollut mielialanvaihtelua? Minua alkaa itkettämään vielä tuplasti herkemmin kuin yleensä ja herkistyn milloin mistäkin. Mies on ollut hyvin kärsivällinen ja ymmärtäväinen vaikka käytännössä itseäkin huvittaa välillä mistä itkut on alkanut. :LOL:

Onko tissit kipeinä? Täällä nukutaan kevyissä urheiluliiveissä..

Ja hajuherkkyys on huvittavasti joka toinen päivä suunnilleen? Aina kun se katoaa niin olen varma että joo nyt peli on pelattu :ROFLMAO:

Surullista että melkein kaikilla meillä on keskenmenoja takana, mutta nämä huhtikuiset otetaan syliin saakka :cry::love::love:

Mylove93 minkä ikäinen esikoinen teillä on? :)

Fayrouz, te olisitte kyllä ansainneet sinne jo vauvan :love:

Eihän sitä tiedä jos Jankesof olisi muutamia päiviä edellä, jos ovulaatio onkin ollut aiemmin  :whistle:(y)

Meillä varhaisultra jo 6+4, sillä yksi kohdun ulkoinen takana ja pelkään sitä niin kovasti :cry:

Miten nämä päivät matelee..

Terkuin 4+4 :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
AE tervetuloa joukkoon. :) Mulla on ollu oireina vatsan turvotus ja kipeät nännit. Jälkimmäisestä oikeestaan aloin epäilläkin raskautta, koska samaa oli ennen kun plussasin esikoisesta. Meidän esikoinen on 2-vuotias. :love: Varattiin kans eilen varhaisultra elokuun loppuun. Pakko päästä näkemään, että raskaus on oikeassa paikassa ja vielä et montako mahtaa olla. :ROFLMAO:

- rv 4+3 täällä
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
AE tervetuloa joukkoon. :) Mulla on ollu oireina vatsan turvotus ja kipeät nännit. Jälkimmäisestä oikeestaan aloin epäilläkin raskautta, koska samaa oli ennen kun plussasin esikoisesta. Meidän esikoinen on 2-vuotias. :love: Varattiin kans eilen varhaisultra elokuun loppuun. Pakko päästä näkemään, että raskaus on oikeassa paikassa ja vielä et montako mahtaa olla. :ROFLMAO:

- rv 4+3 täällä
Minulla on vaan oireina pissahätä, yöllä heräsin järkyttävään pissahätään että jopa sattui mahaan. Poistin edellisen kommentin kun ajattelin etten halua vielä jutella tästä koska kuukautiset pitäisi alkaa 2pv sisällä mutta vahva plussa ja testissä. Eli 2keskenmenoa 1,5v sisällä ja nyt kolmas tärppäsi 2kk keskenmenosta. Rv 3+6.
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Tuntuu jotenkin epätodelliselta vielä, mutta tänä aamuna huomasin ekat raskausoireet: kahvia ei tehnyt mieli ollenkaan (ja olen todellinen addikti, juon oikein vahvaa kahvia aamulla ison kupin, viikonloppuisin kaksi), ja matkalla töihin oli sellainen oksetusolo että nousi sylkeä suuhun, mut onneks ei sen enempää. Alavatsassa tuntuu kanssa vähän nippailuja varsinkin jos lähtee nopeasti liikkeelle, ja rinnat on ollut kipeet samalla tavalla kuin aina ennen menkkoja.

Eilen varasin ajan ekaan neuvolaan, elokuun loppupuolelle. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!

Syöttekö te mitä lisäravinteita? Mulla on foolihappo+D-vitamiinin lisäksi kalsiumia koska en juo maitoa, ja aloitin nyt raudan kaksi päivää sitten, koska mulla on aina aika alhainen hemoglobiini. Ei oo onneksi vielä tullut mitään vatsavaivoja siitä.

Minkä ikäisiä te muut olette? Mulla on aika "friikki" olo näillä lukemilla :D En olisi meinaan itse ajatellut kolmikymppisenä tässä iässä vielä lapsesta haaveilevani.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn ja Jankesof
Täytän tänä vuonna 25v ja todella toivottu vauva olisi meille. :love: Olen syönyt edellisissä keskenmenoissa foolihappoa vaan mutta ei ne oo hyödyttäny koska menny kesken.. nyt sitten soitin neuvolaa ja sanoin etten ole varaamassa aikaa vielä ennenku tiedän et kaikki on hyvin ultran jälkeen, kerroin myös etten ole syöny foolia ja en nytkään ala koska ei ne auttanu edellisissä.. kuitenki suositteli ja nyt 2pv alotin foolin taaas.. katsotaan elokuunlopulle neuvola aikaa jos ultrassa kaikki on hyvin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz
Täällä myös yksi odottaja. :) Laskettu aika olisi huhtikuun alussa. Raskaus alkoi hieman yllättäen heti lopetettuani kesäkuun lopulla hormonaalisen ehkäisyn, eli tarkkaa tietoa ovulaation/hedelmöittymisen ajankohdasta ei ole.

Olen 29-vuotias ja entuudestaan meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Kuopuksen (syksy 2017) jälkeen olin jo varma että tässä on meidän lapsiluku, mutta niin se mieli vaan muuttui. Ehkäisyn lopetin koska hormonaalisista valmisteista tuntuu aina tulevan sivuoireita, ja ajatus oli että raskaus alkaa jossain vaiheessa jos on alkaakseen, eli aktiivista yritystä ei ehditty ajatella. :D
 
Hei!

Liityn varovaisesti joukkoon :) Laskettu aika olisi omien laskujen mukaan 1.4 ja toista odotamme (esikoinen on nyt 2v). Täällä myös alkoi vähän yllättäen tavallaan, kun yhdet valemenkat tuli ja testailin seuraavaa ovista. Varasin ajan varhaisultraan, jotta pääsee katsomaan onko siellä elämää ja milloin laskettu aika oikeastaan on.

Mitään oireita ei vielä ole (onneksi :D). Mä oon syönyt raskausvitamiineja, Dtä ja magnesiumia muutaman kuukauden. Pitäisi varmaan aloittaa omega3 vielä, kun en juurikaan kalaa syö.

Toivottavasti kaikki pysyy mukana matkassa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn ja Jankesof
Foolihappoahan olisi suositeltavaa syödä jo ennen raskaaksituloa, kun se on tärkeä alkion kehityksen kannalta nimenomaan niillä ihan ekoilla viikoilla. Itse olin jo lopettanut sen syömisen, kun olin luopunut toivosta, mutta kipaisin heti plussatestin tehtyäni hakemassa sitä.
Juu nii oon syöny ennen aina 2kk ennen ku raskauduin ja paskat mitää auttanu..
 
Hei!

Liityn varovaisesti joukkoon :) Laskettu aika olisi omien laskujen mukaan 1.4 ja toista odotamme (esikoinen on nyt 2v). Täällä myös alkoi vähän yllättäen tavallaan, kun yhdet valemenkat tuli ja testailin seuraavaa ovista. Varasin ajan varhaisultraan, jotta pääsee katsomaan onko siellä elämää ja milloin laskettu aika oikeastaan on.

Mitään oireita ei vielä ole (onneksi :D). Mä oon syönyt raskausvitamiineja, Dtä ja magnesiumia muutaman kuukauden. Pitäisi varmaan aloittaa omega3 vielä, kun en juurikaan kalaa syö.

Toivottavasti kaikki pysyy mukana matkassa :love:

Suosittelen tekemään Cb digitestin! Se näyttää realistiset viikot!
 
Juu nii oon syöny ennen aina 2kk ennen ku raskauduin ja paskat mitää auttanu..
En nyt ymmärrä että mitä tarkoitat, että mihin se ei auttanut? Sen merkityshän näkyy sitten kun lapsi syntyy, koska se suojaa hermostoputken sulkeutumishäiriöltä. En tiedä onko sillä merkitystä itse raskautumiseen, mutta jos siis suunnittelee lasta, on sitä hyvä syödä siksi että JOS raskautuu, sitä foolihappoa on tärkeä saada tarpeeksi ihan alusta saakka, että lapsen hermostoputki sulkeutuu normaalisti. Sulkeutumishäiriöhän on vain yksi riski, raskauden keskenmeno voi johtua niin monesta muustakin asiasta :( Olen pahoillani sun kokemista keskenmenoista. Mulla on ollut keväällä yksi selkeä alkuraskauden keskenmeno, ja niitä ihan varhaisiahan ei välttämättä edes itse huomaa.
 
Juu nii oon syöny ennen aina 2kk ennen ku raskauduin ja paskat mitää auttanu..
Tosiaan foolihappo ei estä keskenmenoilta, mutta tukee sikiön hermoston normaalia kehitystä. Keskenmenot ovat valitettavasti melko yleisiä etenkin ensimmäisen 12 viikon aikana eikä niihin voi millään itse vaikuttaa. Mutta itse ainakin olen lohduttautunut sillä, että ehkäpä "luonto" hoitaa silloin raskauden jolla ei olisi edellytyksiä jatkua... Yksi kkm on myös itsellä taustalla ennen kuopuksen raskautta.
 
On nippailua, ja pissalla juoksen useammin kun normaalisti. Tänään oli aamulla eka kertaa kuvottava olo autossa, ja nyt iltapäivästä lähtien maha/kohtu "tuntuu". Siis kun normaalisti oman mahan olemassaoloa ei huomaa, mutta nyt se tuntuu sellaiselta vähän pinkeältä koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Moi kaikille :)

Oon 25v, hieman yli kaks vuotta sitte jätettiin ehkäisy pois ajatuksella "tulee jos on tullakseen" ja eilen testiin ilmestyi kaks viivaa :love: Tänään sitten tein vielä Clearbluen digitaalisen ja se ilmoitti "Raskaana 2-3"

Esikoinen ois siis kyseessä ja laskettu aika huhtikuun alku, ite laskeskelin että ehkä 3.4.
 

Yhteistyössä