Huhtikuiset 2020

Mulla on ollut vaan rinnat niin kipeät, että järki meinaa lähteä. :LOL: Ja kohtu etenkin iltaisin ja tosi pinkeä alavatsa, kuten joku yllä sanoikin. Ei voi yhtään vetää vatsaa sisään.

Reilun viikon on satunnaisesti etonut, mutta tänään on kyllä sokka irti. :confused: Joka nielaisulla meinaa tulla sylkikin ylös. Tähän ei auta oksennuskammo, eikä se ettei ole koskaan ollut oksennustaudissa. :ROFLMAO:

No, en valita perhana!! Lähemmäs kuusi vuotta halunnut tätä. :geek: 2015 kesken menneessä ei kyllä tällaista ollut. Toivottavasti olisi jotain vihiä siitä, että nyt ois parempi tuuri.

Mulla Artessa ultra 20.8., jolloin viikkoja about 6+6.
Nyt siis 5+6.

Jännä, kun ne olis ultranneet jo tällä viikolla ja joillain lääkärisivustoilla sanottiin, että menkkojen pitäisi olla 3-4 viikkoa myöhässä. Toivottavasti ei tule uutta reissua, jos ei mitään vielä näy/kuulu.
Ei oo näistä kokemusta aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mulla on ollut vaan rinnat niin kipeät, että järki meinaa lähteä. :LOL: Ja kohtu etenkin iltaisin ja tosi pinkeä alavatsa, kuten joku yllä sanoikin. Ei voi yhtään vetää vatsaa sisään.

Reilun viikon on satunnaisesti etonut, mutta tänään on kyllä sokka irti. :confused: Joka nielaisulla meinaa tulla sylkikin ylös. Tähän ei auta oksennuskammo, eikä se ettei ole koskaan ollut oksennustaudissa. :ROFLMAO:

No, en valita perhana!! Lähemmäs kuusi vuotta halunnut tätä. :geek: 2015 kesken menneessä ei kyllä tällaista ollut. Toivottavasti olisi jotain vihiä siitä, että nyt ois parempi tuuri.

Mulla Artessa ultra 20.8., jolloin viikkoja about 6+6.
Nyt siis 5+6.

Jännä, kun ne olis ultranneet jo tällä viikolla ja joillain lääkärisivustoilla sanottiin, että menkkojen pitäisi olla 3-4 viikkoa myöhässä. Toivottavasti ei tule uutta reissua, jos ei mitään vielä näy/kuulu.
Ei oo näistä kokemusta aiemmin.
Mulla taas ei rinnoissa oo mitään kipuja. Mutta hauska, meillä on Artessa ultra päivä sun jälkeen, 21.8! :) Silloin viikkoja kans 6+6.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Mulla on ollut vaan rinnat niin kipeät, että järki meinaa lähteä. :LOL: Ja kohtu etenkin iltaisin ja tosi pinkeä alavatsa, kuten joku yllä sanoikin. Ei voi yhtään vetää vatsaa sisään.

Reilun viikon on satunnaisesti etonut, mutta tänään on kyllä sokka irti. :confused: Joka nielaisulla meinaa tulla sylkikin ylös. Tähän ei auta oksennuskammo, eikä se ettei ole koskaan ollut oksennustaudissa. :ROFLMAO:

No, en valita perhana!! Lähemmäs kuusi vuotta halunnut tätä. :geek: 2015 kesken menneessä ei kyllä tällaista ollut. Toivottavasti olisi jotain vihiä siitä, että nyt ois parempi tuuri.

Mulla Artessa ultra 20.8., jolloin viikkoja about 6+6.
Nyt siis 5+6.

Jännä, kun ne olis ultranneet jo tällä viikolla ja joillain lääkärisivustoilla sanottiin, että menkkojen pitäisi olla 3-4 viikkoa myöhässä. Toivottavasti ei tule uutta reissua, jos ei mitään vielä näy/kuulu.
Ei oo näistä kokemusta aiemmin.

Meillä sama LA! 8.4 5+6 tänää (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Moikka kaikille taas! Ja onnea uusille plussanneille :love:

Meillä on ollut niin kamala tohina täällä esikoisen koulunaloitusrumbassa ja minun väsymyksessä että aina aloitan kirjoittamisen mutta se jää kesken, olen siis lukenut teidän kirjoituksia kyllä :)

Ja meillä oli eilen ultra ja olin myös ihan varma että pyörryn siihen odotustilaan. Mutta niin vain siellä välkkyi pieni 6+4 vastaava tyyppi sykkeineen.  :love::love:

Ultraaja sanoi että vähän on kuivat limakalvot, pitäisi apteekista hakea jotain kosteuttavaa, mutta siis ultrakepissä näkyi vähän rusehtavaa. No, tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli ihan hiukan tuhrua. Tuli ihan järkyttävä ahdistus. Ollut todella menkkamaiset jomotuksetkin koko päivän :cry: nyt pitää vain toivoa ettei sieltä mitään vuotoa ole alkamassa :cry: mutta kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Oireita kyllä edelleen on, samat tissikivut ja näräsykset kuin alussakin, ja minäkin kävin ostamassa pehmeät imetysliivit viikko sitten, kun tuntui ettei rinnoilla ole kivutonta paikkaa, nämä ovat kyllä hyvät tähänkin tarkoitukseen :ROFLMAO:

Onko teillä ollut menkkamaisia kipuja tullen ja mennen?

Mullakin on ollut edelleen noita menkkamaisia jomotuksia. Eilen ja tänään ehkä vähän vähemmän tai lievempänä.
 
Kiva! (y) Niin siis 8.4.? :D
Mulla antaa kaikki laskurit täysin eri aikoja, joten en tiedä mihin niistä luottaa lyhyen kierron kanssa. Tää on nyt hedelmöityksen mukaan laskettu 5+6. Tarkentunee varhaisultrassa, jos siellä ketään on kasvamassa. :ROFLMAO:

Olis tällä yrjötyksellä ihan kiva, että olis jotain. :whistle:
Joo siis huhtikuuta. En tiedä mun aivot on jossai huitelemassa :Dd
 
Mä varasin tänään ajan sekä varhaisultraan että neuvolaan. Hieman oli huonosti saatavilla sopivia aikoja yksityisellä tuonne varhaisultraan kun piti huomioida niin paljon työjuttuja. Aika on nyt sitten kahden viikon päästä, mut parempi sekin kun ei mitään kun haluan kuitenkin käydä tsekkaamassa, että kaikki on hyvin ja että joku on matkassa :)

Tänään omien laskujen mukaan 5+4.
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Mie teen salaisen fb ryhmän mikä ei näy kellekkään:) Jos haluatte liittyä ni laittakaa täällä viestiä nimi ja mistä tunnistaa fb kuvasta niin lisään kaveriksi, lisään ryhmään ja poistan kavereista Katsoin että ryhmiä on fb, mutta ne ei ole salaisia.

Edit: salainen ryhmä on nyt luotu:)
Mä oon laittanu sulle viestiä! Haluan liittyä siihen fb ryhmään :) mä en täälä juuri tykkää kirjotella, mutta la pitäis olla about 14.4. Edellinen huhtis syntyi 11.4.18 :) eioo mitään tuntemuksia ja nyt on 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Emiilie
Mulla on edelleenkin vihlontaa / jomotusta alavatsalla. On se tosin vähentynyt, mutta päivittäin on edelleen.
Ajattelin odottaa sinne n. 12vk ultraan saakka, vaikka tuntuuhan se aika pitkältä ajalta venailla... toisaalta työt on taas alkaneet, lapsilla koulut jne. Arki rullaa ja aika kuluu vauhdilla.
 
Hei kaikille ja onnea plussista!
Täällä huutelee hiljattain plussannut, taustalla mullakin keskenmeno. Kesäkuulla nt-ultrassa löydettiin viikoilla 9+0 menehtynyt vauva. tyhjennys ei mennyt ihan putkeen, kaavintaan asti ei tarvinnut mutta jokaisella rensselillä mitä sairaalasta löytyy kaivettiin kohdusta tavaraa pihalle. Ja lopuksi kohtu vielä tulehtui. Mutta nyt raskaus onnistui ensimmäisistä kuukautisista km jälkeen. Kuukautisten mukaan nyt olisi 6+0 ja la 7.4.2020, mutta veikkaa että on ainakin viikon vähemmän. Ens viikolla th ultraa niin ehkä vähän näkee osviittaa oikeista viikoista
Kovin onnellisia ollaan raskaudesta, km oli molemmille niin kova paikka että tämä vauva halutaan syliin asti ❤
Itse oon 28v ja mies 34, mulla ei ennestään lapsia mutta miehellä on.

Ja Facebook-ryhmään haluan myös.
 
Hei kaikille ja onnea plussista!
Täällä huutelee hiljattain plussannut, taustalla mullakin keskenmeno. Kesäkuulla nt-ultrassa löydettiin viikoilla 9+0 menehtynyt vauva. tyhjennys ei mennyt ihan putkeen, kaavintaan asti ei tarvinnut mutta jokaisella rensselillä mitä sairaalasta löytyy kaivettiin kohdusta tavaraa pihalle. Ja lopuksi kohtu vielä tulehtui. Mutta nyt raskaus onnistui ensimmäisistä kuukautisista km jälkeen. Kuukautisten mukaan nyt olisi 6+0 ja la 7.4.2020, mutta veikkaa että on ainakin viikon vähemmän. Ens viikolla th ultraa niin ehkä vähän näkee osviittaa oikeista viikoista
Kovin onnellisia ollaan raskaudesta, km oli molemmille niin kova paikka että tämä vauva halutaan syliin asti ❤
Itse oon 28v ja mies 34, mulla ei ennestään lapsia mutta miehellä on.

Ja Facebook-ryhmään haluan myös.
Toi on mun pelko, että varhaisultrassa kaikki hyvin mutta sit kun menee myöhemmin ultraan uudelleen niin löytyy menehtyneenä, no onneks usein raskaus sujuu kuitenkin ilman näitä ikäviä sattumuksia, mutta kun tietää että niitäkin tapahtuu :( mutta kaikesta sitä selviää sitten kuitenkin varmasti ❤
 
Nyt varasin minäkin ajan varhaisultraan :love: syyskuun 2. Päivä, silloin viikot 6+6. Jännittää ihan kauheasti, että onko siellä kaikki hyvin :unsure: onneksi on toi esikoistyttö pitämässä päivät kiireisinä, niin ei tarvitse viettää kaikkea aikaa murehtiessa :D
 
Hei!

Minäkin olen jo seurannut keskustelua hetken taustalla. Ensimmäinen lapsi tulossa, la 10.4. Varasin varhaisultran yksityiselle kahden viikon päähän keskiviikolle. Voi kun kaikki olisi hyvin.

Tutuilta kuulostaa oireet. Nyt onneksi pystyn taas laittamaan joitain housujakin jalkaan. Viime viikolla mitkään ei mahtuneet päälle ja sattui vähäinenkin kiristys.

5+4
 
Huhtikuisten fb ryhmässä on tällä hetkellä 8 jäsentä, hyvin mahtuu siis myöhemminkin mukaan :)
Onnea kaikki plussanneet ja mukaan liittyneet

Tänään 4+6, oireina väsymys, kova pissahätä ja kipeytyneet/turvonneet rinnat. Toivon että pahoinvointi pysyisi tällä kertaa poissa edes hetken esikoisesta oksensin rv6-30.

Neuvolaa en ole varannut, varaan sen ensiviikolla samalla kun on esikoisen neuvolakäynti :)
 
Toi on mun pelko, että varhaisultrassa kaikki hyvin mutta sit kun menee myöhemmin ultraan uudelleen niin löytyy menehtyneenä, no onneks usein raskaus sujuu kuitenkin ilman näitä ikäviä sattumuksia, mutta kun tietää että niitäkin tapahtuu :( mutta kaikesta sitä selviää sitten kuitenkin varmasti ❤
Minä myös pelkään tätä. :( Siskolla näkynyt jo syke ym. kunnes löytynyt myöhemmin menehtyneenä kohdusta. Toisaalta lohduttavaa tietää kuinka yleisiä keskenmenot on, vertaistukea saatavissa. <3 Tabuhan ne toki puheissa on, vaikka lähes jokainen sen jossain vaiheessa kokee. :(
 
Huhtikuisten fb ryhmässä on tällä hetkellä 8 jäsentä, hyvin mahtuu siis myöhemminkin mukaan :)
Onnea kaikki plussanneet ja mukaan liittyneet

Tänään 4+6, oireina väsymys, kova pissahätä ja kipeytyneet/turvonneet rinnat. Toivon että pahoinvointi pysyisi tällä kertaa poissa edes hetken esikoisesta oksensin rv6-30.

Neuvolaa en ole varannut, varaan sen ensiviikolla samalla kun on esikoisen neuvolakäynti :)
Huh mikä oksennusmaratooni!! :cry::cry:

Täällä yököttää vaan hampaiden pesu, saa aikaan useina aamuina hirmupahan olon ja närästyksen. Hyh!!

Óllaan alettu vähän katella mieluisia rattaita ja miettiä mitä halutaan ja mitä ei, verraten esikoisen aikaan. Pakko kai tässä on varovaisesti haaveilla ja toivoa, tulee hulluksi muuten. Jotenkin helpottaa että hcg:n pitäisi olla eilen klo 20 jo enemmän, kun edellisessä keskenmenneessä vuodon alettua. Tämä jotenkin ollut semmoinen rajapyykki. Laskettiin jo viikonloppuna hysteerisesti torstain arvon perusteella tämän viikon arvoa, muka keventi mieltä.. :D

Mitä teillä muilla, keillä on jo lapsia, tuleeko mieleen mitä haluaisitte tehdä toisin? Itse haaveilen, että voimat riittäis 6kk täysimetykseen ja siitä suoraan sormiruokailuun. Saappa nähdä ja tietysti myös vauvasta riippuen. :) Saahan sitä aina haaveilla..:D:ROFLMAO::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: hennaaa
Hei moi!

Varovaisesti täältä itseni mukaan ilmoittelen :p

Täällä siis 30v toisen odottaja, esikoinen 8kk möyrii tossa vieressä :love: toissa päivänä tein plussan ja eilen viikkonäytöllinen kertois 2-3viikkoa hedelmöittymisestä. Mulla on kierto ollut vähän sekaisin niin ei täysin varmuutta viikoista mutta omien laskujen mukaan LA ois 19.4.20 :rolleyes:

Nyt oottelen mitä lääkäri vastaa viestiin, että ultrataanko mut tossa omalla neuvolalla (meiltä lähdetään siis noihin virallisiin ultriin tampereelle) kun hän tutki mut tossa kuun alussa ton kiertojen sekoilun takia ja mielestäni sillon sano että ilmota jos tulee plussa niin katsotaan että on oikeassa paikassa :unsure:
 
Ainiin siis piti merkata viel että nyt ois rv4+3 ja oireita on esikoisenkin raskaudesta tutut väsymys, flunssasuus ja jatkuva närästyksen tunne. Jälleen tarttee siis opetella syömään usein ja vähän. Viimeksi meni paljon jääkaappikylmiä kirsikkatomaatteja ja mehujäitä:)

Mulla ei siis tosta pojasta ollu mitään muuta oireita. Sillon tällön menkkajomoja hetken aikaa (ainiin ja hiton holahtelevat valkovuodot kun aina säikähtää että nyt se vuoto sit alkaa)
 
Huh mikä oksennusmaratooni!! :cry::cry:

Täällä yököttää vaan hampaiden pesu, saa aikaan useina aamuina hirmupahan olon ja närästyksen. Hyh!!

Óllaan alettu vähän katella mieluisia rattaita ja miettiä mitä halutaan ja mitä ei, verraten esikoisen aikaan. Pakko kai tässä on varovaisesti haaveilla ja toivoa, tulee hulluksi muuten. Jotenkin helpottaa että hcg:n pitäisi olla eilen klo 20 jo enemmän, kun edellisessä keskenmenneessä vuodon alettua. Tämä jotenkin ollut semmoinen rajapyykki. Laskettiin jo viikonloppuna hysteerisesti torstain arvon perusteella tämän viikon arvoa, muka keventi mieltä.. :D

Mitä teillä muilla, keillä on jo lapsia, tuleeko mieleen mitä haluaisitte tehdä toisin? Itse haaveilen, että voimat riittäis 6kk täysimetykseen ja siitä suoraan sormiruokailuun. Saappa nähdä ja tietysti myös vauvasta riippuen. :) Saahan sitä aina haaveilla..:D:ROFLMAO::whistle:
Mä toivon itse lähes kaiken erilaiseksi, synnytystä myöten. Mulla oli raskausmyrkytys, traumaattinen synnytys, synnytyksen jälkeinen masennus ja jouduin ravaan psykologilla, ettei pää mennyt sekaisin kaikesta. Imetys ei onnistunut, mulla ei tullut ahdistuksen takia maitoa tarpeeksi. Tällä kertaa haluaisin imettää niin pitkään kuin mahdollista ja ottaa muutenkin vauva ajan rennommin ja pystyä nauttiin joka hetkestä :love: olis jo se varhaisultra niin tietäisi, että siellä on varmasti elämää
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Aurorials Mulla on aika samanlaiset oireet, tänään 4+4. Närästää paljon, pientä jomotusta ja väsymys on aika hurja jos vertaa mitä jaksaa normaalisti. Mulla tuli eilen tosiaan jotain vaaleanpunaista paperiin ja sitten ravintolassa oli kipuja ja tuntui että nyt jotain valahteli phsuojaan mutta ei ollut muuta kuin valkovuotoa. Eilen alkoi myös sellainen flunssaisuus tulla. Mutta kyl mä uskon että sieltä alkaa ensi viikolla tai sitä seuraavana sellaiset kunnon oksennushetket. Mä vihaan oksentamista joten ei karma voisi jättää mulle vain tällaiset pikkuoireet! :whistle:
@vehka Mullakin oli km viime vuonna 5+4 joten sitä pelkään jatkuvasti. En ole mitään varhaisultraa varannut koska ajattelen etten itse voi kuitenkaan tehdä asialle mitään jos menee kesken. Nyt yritän kuunnella vartaloani ja elää terveellisesti ja koitan nauttia siitä ettei ole kokoajan huono olo.:)
 
@Unicorn mulla on ultra samana päivänä, 20.8. Artessa, tosin Lahdessa :) Silloin pitäis olla 7+5. Jännittää. Mietin, että kun se on kätilön tekemä ultraus, ja siksi edullisempi kuin esim. Terveystalo, jossa vastaanottoaika on gynekologille: saako kätilöltä kaiken sen saman tiedon kuin gynekologilta, onhan heillä varmasti tarpeellinen ammattitaito katsoa noin varhaisestakin vaiheesta, että kaikki on hyvin? (n) Edellisten raskauksien varhaisultran on tehnyt lääkäri niin siksi sitä mietin.

Mun turvotukset myös toistaiseksi ohi eikä ahista enää vaatteet. Rinnatkaan ei tunnu nyt yhtään pinkeiltä mutta jos mahan päältä painaa niin kohtu tuntuu. Toivottavasti tää vähäoireisuus ei nyt olisi viite mistään ikävästä.

6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn

Yhteistyössä