Huhtikuiset 2020

Mie jään tänne kun en kuulu faceen. Toivottavasti pysyy aktiivisena vielä alku innostuksen jälkeen.
Mulla ei ole mahassa mitään tuntemuksia, ei jomota eikä nippaile. Tissit ei arat mutta hiton isot
Syömisen kanssa ongelmia kun kaikki maistuu pahalta, paitsi paahtoleipä kyllä maistuu.
Luulen että saan radi tuomion myös tässä raskaudessa niin sitten pitää taas alkaa syödä säännöllisesti ja terveellisesti(maistui tai ei!) . Viime raskaudessa paino tippui odotusaikana 10kg. Mulla on mistä tippua että ei huolta vaikka laihtuu odotusaikana.
 
Mie jään tänne kun en kuulu faceen. Toivottavasti pysyy aktiivisena vielä alku innostuksen jälkeen.
Mulla ei ole mahassa mitään tuntemuksia, ei jomota eikä nippaile. Tissit ei arat mutta hiton isot
Syömisen kanssa ongelmia kun kaikki maistuu pahalta, paitsi paahtoleipä kyllä maistuu.
Luulen että saan radi tuomion myös tässä raskaudessa niin sitten pitää taas alkaa syödä säännöllisesti ja terveellisesti(maistui tai ei!) . Viime raskaudessa paino tippui odotusaikana 10kg. Mulla on mistä tippua että ei huolta vaikka laihtuu odotusaikana.
Mikä on radituomio?
 
Jaa sellainenkin on olemassa. :geek:

Huomaa kenellä ei ole yhdelläkään ystävällä lapsia. :ROFLMAO:
Eipä sitä voi kaikkea tietää :D Mun muutamalla tutulla on ollu.

Mulla ois verikokeisiin meno maanantaina ja alkuraskauden ultra 10.9. :) Ei tullu mentyä sinne varhaisultraan. Neuvolassa laskivat, että laskettu aika ois 30.3. mutta siellä lasketaan 28päivän mukaan kierto ja mun kierto on ollu kyllä tosi epäsäännöllinen aina, että saa nähä sitte ultrassa että mitä viikkoja vastaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Minä aion myös jatkaa täällä foorumin puolella, face-ryhmä ei innosta kun pyrin muutenkin mahdollisimman vähän vapaa-ajallani olemaan sosiaalisissa medioissa. Laiska olen kirjoittamaan kyllä tännekin. :whistle:

Mulla n. 9+2 menossa nyt, väsymys ehdottomasti isoin oire. Mulla on kans jokaisessa raskaudessa tullut radi-diagnoosi sokerirasituksessa, kotiseurannoissa ei kuitenkaan koskaan poikkeavia arvoja. Valtaosa odottajista "joutuu" nykyään loppuraskaudessa (n. Rv 24-28) sokerirasitukseen ainakin ensimmäisessä raskaudessa, eli viimeistään sitten asia varmaan tulee tutuksi. :)
 
Mä jatkan myös täällä kirjoittelua.(y)

Mulla oireina vaihtelevasti kuvotusta ja rinnat on arat koko ajan. Olo on myös väsynyt ja tuntuu, ettei jaksa tehdä mitään ylimääräistä. Etenki työt vie mehut ihan täysin ja tuntuu, ettei töiden jälkeen tai työviikon jälkeen jaksais tehdä yhtään mitään.

Mulla on ollut vaihtelevasti pientä alamahan nippailua ja vihlomista, sellaisia menkkajomotuksia tähän saakka koko alkuraskauden ajan. Nyt kuitenkin raskaiden työpäivien jälkeen on ollut tuntikausia kestävää jatkuvaa vihlontaa, pakotusta ja ajoittain ottaa melko kipeestikin:unsure::cry: Eka neuvolakäynti on 11.9, mutta oon miettinyt pitäisköhän tuosta kivusta soittaa huomenna ja kysyä sieltä mielipidettä pitäiskö työtahtia vähän hellittää tai järjestellä työtehtäviä/työvuoroja uudelleen. Etenkin iltavuorojen jälkeen tuota kipuilua on tosi paljon ja kovasti. Aamuvuorot on selkeästi parempia kun ovat rauhallisempia ja omaa työtahtia voi hieman säädellä. Toki haastavaksi asian tekee myös se, ettei raskaudesta tiedetä töissä ja olisin mieluusti pitänyt asian salassa vielä hetken, mutta nyt voi olla pakko ottaa asia puheeksi.

Onko teillä muilla ollut oireita, jotka pahenevat töissä tai muuten rasituksessa? Miten olette töissä jaksaneet ja onko pitänyt tehdä siellä jotain järjestelyitä?

Tänään 8+0.
 
Hei!

Minä taidan poistua täältä. Jouduin onnettomuuteen viikonloppuna ja ennen tätä jo alkoi pieni vuoto. Pyysin saada tarkastuttaa tilanteen ja ultraus onnettomuudesta johtuen voitiin tehdä vain vatsan päältä. Sikiö vastasi noin rv6. Erittäin varmaa on että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno :cry::cry::cry: Tämä ei toki liittynyt tapaturmaan, mutta selvisi nyt samalla.

Olen itkenyt täällä silmät päästäni. Uusinta ultra tehdään vielä reilun vk päästä ja sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys jos epäilys pitää paikkansa. Uskon tosiaan että on mennyt kesken, mutta silti haluan varmistuksen.

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivotaan että saatte pitää aarteenne loppuun saakka <3
 
@Unicorn Mä oon täällä kyllä. En tiedä haluanko FBssä olla, tuntuu jotenkin niin viralliselta. Meillä on ultra tällä viikolla, joten sen jälkeen tietää mikä siellä vatsassa on. Ja tosiaan mullakin vatsa venyi ja paukkui paljon nykyään iltaisin enemmän. Vatsa on pömppö. Munkin pitäisi olla syömättä karkkia mutta kävin laivalla ja mukaan tarttui ties mitä, mulla on ylipainoa niin se toki lisää sitä riskiä. Ehkä syön paremmin jos/ kun asia konkretisoituu!

@pinky Voimia! Tulehan ihmeessä kertomaan miten menee! Toivotaan ettei olisi mennyt kesken mutta sinähän tiedät parhaiten. Tsemppiä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: pinky ja Unicorn
Hei!

Minä taidan poistua täältä. Jouduin onnettomuuteen viikonloppuna ja ennen tätä jo alkoi pieni vuoto. Pyysin saada tarkastuttaa tilanteen ja ultraus onnettomuudesta johtuen voitiin tehdä vain vatsan päältä. Sikiö vastasi noin rv6. Erittäin varmaa on että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno :cry::cry::cry: Tämä ei toki liittynyt tapaturmaan, mutta selvisi nyt samalla.

Olen itkenyt täällä silmät päästäni. Uusinta ultra tehdään vielä reilun vk päästä ja sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys jos epäilys pitää paikkansa. Uskon tosiaan että on mennyt kesken, mutta silti haluan varmistuksen.

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivotaan että saatte pitää aarteenne loppuun saakka <3
Olen niin syvästi pahoillani puolestasi. :cry:

Kovasti voimia. Pieni toivonkipinä kuitenkin, josko vatsan päältä olisi saatu väärä tulos.

Halaus. :(
 
  • Tykkää
Reactions: pinky
Onhan tämä kamala tilanne maata sairaalassa ja fyysisten kipujen lisäksi kantaa sisällään salaa tällaista tietoa. Saan varmaan keskusteluapua sairaalapsykologista tms. Huonetovereillekaan en ole kertonut asiasta... luulevat varmaan minun itkevän fyysisiä kipuja :( Tunnen itseni niin typeräksi kun elin niin täysillä tätä unelmaa :cry:
Kun olisi edes kotona ja voisi surra asiaa rauhassa... Täällä vain pitää piilotella tunteita ja esittää lasten vieraillessa reipasta vaikka tekis mieli huutaa tuskaansa.
Poikkean joskus kurkkaamassa tänne ja kertomassa asian vahvistumisesta. <3
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onhan tämä kamala tilanne maata sairaalassa ja fyysisten kipujen lisäksi kantaa sisällään salaa tällaista tietoa. Saan varmaan keskusteluapua sairaalapsykologista tms. Huonetovereillekaan en ole kertonut asiasta... luulevat varmaan minun itkevän fyysisiä kipuja :( Tunnen itseni niin typeräksi kun elin niin täysillä tätä unelmaa :cry:
Kun olisi edes kotona ja voisi surra asiaa rauhassa... Täällä vain pitää piilotella tunteita ja esittää lasten vieraillessa reipasta vaikka tekis mieli huutaa tuskaansa.
Poikkean joskus kurkkaamassa tänne ja kertomassa asian vahvistumisesta. <3
Voi ei, oon niin pahoillani!
 
  • Tykkää
Reactions: pinky
Jo-
Hei!
Olen 29 vuotias ensiodottaja. Täällä ollaan rv 7+6 ainakin laskureiden mukaan joihin oon laittanut viimeisten menkkojen ja kierron mukaan tiedot. Ja laskettu myös samojen laskureiden mukaan 22.4.2020 eli samana päivänä kun itse täytän 30.

Raskaus huomattiin heti toisena päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa. Oli ollut jo muutaman päivän tosi etova olo ja käskin miehen tuoda testi ku oli semmonen olo et voisi ehkä tärpännyt. Olin varma eträ menkat vaan vähän myöhässä mut kyllä sieltä kaksi viivaa vaan tuli.

Siitä lähtien on ollut pahoinvointia joka päivä aamusta on hyvä olo mut puolen päivän aikoihin alkaa etovuus ja kestää iltaan asti. Välillä on itkut itketty ku ei jaksa tätä pahoinvointia, toivottavasti loppuis jossai vaiheessa. Välillä tuntuu pieniä menkkakramppien omasia tuntemuksia mahassa.

Pillerit jätin pois maaliskuussa, ajateltiin että tulee kun on tullakseen mutta ei ihan näin nopeasti odotettu sen tapahtuvan. Ehkä mun kohtalona on tulla äidiksi ennenkuin täytän 30.

Ensimmäinen neuvola on 9.9
 
Hei!
Olen 29 vuotias ensiodottaja. Täällä ollaan rv 7+6 ainakin laskureiden mukaan joihin oon laittanut viimeisten menkkojen ja kierron mukaan tiedot. Ja laskettu myös samojen laskureiden mukaan 22.4.2020 eli samana päivänä kun itse täytän 30.

Raskaus huomattiin heti toisena päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa. Oli ollut jo muutaman päivän tosi etova olo ja käskin miehen tuoda testi ku oli semmonen olo et voisi ehkä tärpännyt. Olin varma eträ menkat vaan vähän myöhässä mut kyllä sieltä kaksi viivaa vaan tuli.

Siitä lähtien on ollut pahoinvointia joka päivä aamusta on hyvä olo mut puolen päivän aikoihin alkaa etovuus ja kestää iltaan asti. Välillä on itkut itketty ku ei jaksa tätä pahoinvointia, toivottavasti loppuis jossai vaiheessa. Välillä tuntuu pieniä menkkakramppien omasia tuntemuksia mahassa.

Pillerit jätin pois maaliskuussa, ajateltiin että tulee kun on tullakseen mutta ei ihan näin nopeasti odotettu sen tapahtuvan. Ehkä mun kohtalona on tulla äidiksi ennenkuin täytän 30.

Ensimmäinen neuvola on 9.9
Hei, Tervetuloa! Mullakin on neuvola samana päivänä. Toki meen varhaisultraan torstaina ja jos siellä ei ole mitään, niin en tiedä onko sitten neuvolaa olleenkaan. Mullakin on rv 7+2 menossa omien laskelmien mukaan, ja odotan nyt kauhuissaan tosiaan sitä ultraa, että mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään. Ensiodottajana olen itsekin, ja olen yllättynyt taas minun oireiden vähyydestä, siksi en ole ihan 100% sisäistänyt tätä ja en usko tähän ennen ultraa. Kyyneleitä tulee torstaina, oliko sitten surun tai ilon, niin en tiedä.
 
Moikka kaikille:) Täällä tosiaan 7+4 menossa. Oireina on pieni kuvotus ja kasvaneet rinnat ja väsymys ei oikeestaan muuta. Tasaisesti päivä kerrallaan mennään. Niskapoimu ultra olisi 30.9, joten sinne on aikaa vielä odotella

Fb ryhmässä on 25 jäsentä, kaikki halukkaat mahtuvat siis mukaan,:)
 
Moikka kaikille:) Täällä tosiaan 7+4 menossa. Oireina on pieni kuvotus ja kasvaneet rinnat ja väsymys ei oikeestaan muuta. Tasaisesti päivä kerrallaan mennään. Niskapoimu ultra olisi 30.9, joten sinne on aikaa vielä odotella

Fb ryhmässä on 25 jäsentä, kaikki halukkaat mahtuvat siis mukaan,:)
Mä oon ajatellut että liittyisin kun tämä konkretisoituu, jos konkretisoituu. Varhaisultra torstaina ja neuvola ensi maanantaina. Katsotaan miten asiat menee... 7+2 tänään (jos edellisistä kuukautisista laskee)
 
Hei!

Minä taidan poistua täältä. Jouduin onnettomuuteen viikonloppuna ja ennen tätä jo alkoi pieni vuoto. Pyysin saada tarkastuttaa tilanteen ja ultraus onnettomuudesta johtuen voitiin tehdä vain vatsan päältä. Sikiö vastasi noin rv6. Erittäin varmaa on että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno :cry::cry::cry: Tämä ei toki liittynyt tapaturmaan, mutta selvisi nyt samalla.

Olen itkenyt täällä silmät päästäni. Uusinta ultra tehdään vielä reilun vk päästä ja sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys jos epäilys pitää paikkansa. Uskon tosiaan että on mennyt kesken, mutta silti haluan varmistuksen.

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivotaan että saatte pitää aarteenne loppuun saakka <3

Voi ei!! :cry::cry: Kovasti voimia!
 
  • Tykkää
Reactions: pinky
Voimia Pinky!!!

Mulla ihan älytön selkäkipee, ja väsymys ja huono olo.
Oireiden takia itkin jo miehelle et jos tää jatkuu näin niin mun pää ei kestä.

Mielialat heittelee älyttömästi. Välillä selaan lastentarvikeliikkeiden valikoimaa, välillä googletan keskeytyksen vaihtoehtoja..
Itkettää nää mielen muutokset.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn ja pinky
Onko teillä liittynyt vuotoa alkuraskauteen? Mulla tuli äsken pyyhittäessä vähän kirkasta verta, ja heti kauhea pelko keskenmenosta :cry:
Raskausoireet on viime päivinä vain voimistunut, tosi huono olo ja rinnat kipeät. Nyt RV 5+5
 
Moi, täällä viikko 6 menossa.
Laskettu 1.5... ainakin mun laskelmien mukaan.
Väsymys, todella kova turvotus ja aamuiset närästykset vaivaa. Nännit hieman arat.
Tää on mun toinen raskaus.
Miten muut ootte voineet? Eka neuvola aika on 19.9.
 
Mulla on ollut epäuskoinen olo koko raskaudesta tähän asti. Nyt oon kuitenkin muutamana yönä joutunut heräämään useamman kerran vessaan, vaikka illalla oo paljon juonutkaan tai syömään jonkun kinkkuleikkeleen kamalaan nälkään keskellä yötä :LOL:
Mulla ei oo ollu pahoinvointia vielä, mutta kun syö kunnolla niin tulee tosi äkkiä allö olo kun maha tulee täyteen. Ja se tulee täyteen muka nopeammin kuin ennen. (n)
Lisäksi jos venyttelee, tuntuu kiristystä mahan kohdalla ja vielä viikko sitten oli "menkkakipuja" päivittäin, nyt ei enää oo ollut. Nyt menossa rv 6+5. Oon murehtinut oireettomuutta, mutta kyllä nuo nyt jo on selviä oireita onneks :LOL:
 
Moikka

Täällä lähes samat viikot, nyt 6+6, ja vkolla 7 alkanut yölliset vessaheräilyt, joista olen ihan ihmeissäni. Aiemmissa raskauksissa yölliset ravaillut ovat alkaneet raskausviikoilla 20+, joten tämä vkon 7 vessaravailu tuntuu kyllä aika hämmentävältä!

Ylihuomenna varhaisultra ❤


Mulla on ollut epäuskoinen olo koko raskaudesta tähän asti. Nyt oon kuitenkin muutamana yönä joutunut heräämään useamman kerran vessaan, vaikka illalla oo paljon juonutkaan tai syömään jonkun kinkkuleikkeleen kamalaan nälkään keskellä yötä :LOL:
Mulla ei oo ollu pahoinvointia vielä, mutta kun syö kunnolla niin tulee tosi äkkiä allö olo kun maha tulee täyteen. Ja se tulee täyteen muka nopeammin kuin ennen. (n)
Lisäksi jos venyttelee, tuntuu kiristystä mahan kohdalla ja vielä viikko sitten oli "menkkakipuja" päivittäin, nyt ei enää oo ollut. Nyt menossa rv 6+5. Oon murehtinut oireettomuutta, mutta kyllä nuo nyt jo on selviä oireita onneks :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä