Huhtikuiset 2020

Mulla tuli sellaista selkeästi kirkasta punaista verta pyyhittäessä, ei alushousuihin asti. Ekalla kerralla tuli vain yhdellä vessareissulla, toisella kerralla tuli useampaan otteeseen, n. Puolen päivän ajan.
Mulle ainakin lääkärissä silloin sanottiin että yleensä vuorokaudessa alkaa runsaampi vuoto jos enteilee jotain huonoa.
Hyvä että sullakin vuoto loppui!
Hyvä kuulla että sullakin oli vähäistä! Ja olen todellakin iloinen että lääkäri on kommentoinut noin, se luo vähän luottavaisuutta oman raskauden jatkumiseen. Kuuntelin dopplerilla vatsaani myös äsken ja taisin löytää sykettäkin mutta se on niin vaikeassa paikassa ettei ole kovin helppo kuunnella :)
 
Se litku oli kyllä mielenkiintoista. :ROFLMAO: Suosittelen ykkösellä huiviin.

Mullakin oli toi flunssa. Kesti 3 viikkoa ja meni kirjaimellisesti lähes 1000 nenäliinaa. :D Nyt kopkopkop on ohi. Tosin nenä on vuotanut rv 5 lähtien, ja edelleen.

Tsemppiä ja toivottavasti vuoto oli vaan joku yksi pöräys. ❤
Olen tuota glukoosilitkua juonut kerran toistekin, ei ole kovin hyvää! Flunssaa sain varmaan kun kävin uimassa, ja musta tuntuu etten jaksa tehdä mitään enää. Mut kai tämä tästä ohi menee :)
 
Täällä ainainen valitus jatkuu. Eilen oli p*skin päivä ihmismuistiin. Koira kuoli ja raskausdiabetes löytyi. Jälkimmäisen seurauksena oon onnistunut maalaamaan ties mitkä kauhukuvat jo päähäni aineenvaihduntahäiriöisestä lapsesta, joka kärsii ylipainosta koko loppuelämän ja voi syntyessään huonosti.

Jotenkin tuli angsti, kun syö about niin "oikein" kuin voi. Herkut/mikään epäterveellinen esim. ei millään muotoa kiinnosta mua, joten en usko että tätä korjataan ruokavaliolla. Joo, tiedän ettei tää ole vain bmi35+ juttu, mutta silti ahdistaa. Oon tottunut olemaan pääosin vastuussa omasta terveydestäni. Siis siltä osin kuin siihen voi vaikuttaa.

Ja kyllä nää hormonit vaan kuupan niin jumiin vetää. :ROFLMAO: En normaalisti ole YHTÄÄN tällainen etukäteen kauhukuvailija. Kai se sitten on se, kun on nyt vastuussa myös toisesta ihmisestä.
Ei tuon kohdalla jännitä sinällään tuleeko iso vauva, repeääkö jotain, onko muutaman vuoden kuluttua kakkostyypin diabetes itsellä tmv. Vaan se lapsi... Mä jo itkin kun luin, että syntyy alhaisen verensokerin kanssa. No ei oo varmaan hyvä olo... :(

Anteeksi avautuminen taas.

Jos jotain positiivista niin maaginen viikko 13 alkoi pari päivää sitten. :love: Onhan tätä odotettu. Eka virallinen ultra ens viikolla.

Hei onko muilla, jotka olis lähellä näitä viikkoja rintojen arkuus vähentynyt? Itsellä oli monta viikkoa niin arat, että heräsin öisin. Nyt ei puoliakaan siitä. Pahoinvointi ei ole laantunut. :censored:
Jos yhtään lohduttaa niin kyllä ne raskaudet ja vauva-ajat voi mennä ihan hienosti radi-diagnoosinkin kanssa. Itse olen jäänyt 3/4 raskaudessa kiinni sokerirasituksessa ja siis saanut diagnoosin, mutta kotimittauksissa ei yhtään poikkeavaa tulosta ikinä. Myöskään vauvojen sokerit eivät ole ikinä heitelleet syntymän jälkeen, ja vauvat ovat olleet sopusuhtaisia syntyessään. Sokerirasituskoe on niin poikkeuksellinen rasite elimistölle (75g sokeria 12h paaston jälkeen) ja rajat matalat että diagnoosejakin tulee. Toki hyvä että tutkitaan, koska riski on aina olemassa sille että sikiöstä tulee makrosominen ym. Mutta ei kannata turhia stressata, melkein enemmän informaatiota se verensokereiden kotiseuranta antaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Jos yhtään lohduttaa niin kyllä ne raskaudet ja vauva-ajat voi mennä ihan hienosti radi-diagnoosinkin kanssa. Itse olen jäänyt 3/4 raskaudessa kiinni sokerirasituksessa ja siis saanut diagnoosin, mutta kotimittauksissa ei yhtään poikkeavaa tulosta ikinä. Myöskään vauvojen sokerit eivät ole ikinä heitelleet syntymän jälkeen, ja vauvat ovat olleet sopusuhtaisia syntyessään. Sokerirasituskoe on niin poikkeuksellinen rasite elimistölle (75g sokeria 12h paaston jälkeen) ja rajat matalat että diagnoosejakin tulee. Toki hyvä että tutkitaan, koska riski on aina olemassa sille että sikiöstä tulee makrosominen ym. Mutta ei kannata turhia stressata, melkein enemmän informaatiota se verensokereiden kotiseuranta antaa. :)
Kiitos. ❤ Rauhoitti mieltä.

Mullakin paasto oli 4.8 ja se tunnin arvo reippaasti alle rajan, mutta 2 h sitten...
Normaalisti en syö karkkia, suklaata tai oikeastaan mitään sokerillista mehukeiton lisäksi. Että tuo 75 g on jo varmaan se mitä normaalisti menee sellasia ylimääräisiä sokereita viikossa... Leipääkään en paljon syö, pastaa en oikein koskaan. Elän toivossa, että kotona kaikki olis ok. :D
 
Kuten aikaisemmin kirjoitin niin luulen että tässäkin raskaudessa tulee radituomio.
Viime raskaudessa kun piti tarkkaan miettiä syömisiä (mulla esim hedelmät ja puurot nostivat) ja mittailla sokereita oli lopputulos miinus 10kg( ylipainoa on, että oli mistä lähteä!) ja terve lapsi.
Ehkä eniten alkujärkytyksen jäkeen tuli yllätyksenä kuinka usein vastasyntyneen lapsen sokereita mitattiin. Kauheaa katsella kun pistetään pientä jatkuvasti. Mutta kun arvot oli lopulta kunnossa (kiitos korvikkeen kun maito ei noussut ) päästiin normaalisti kolmen päivän jälkeen kotiin eikä sen jälkeen ole tarvinnut mitata itseltä, saatikka lapselta.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mäkin liityn varovaisesti porukkaan. Näillä näkymillä LA 28.4.2020, mutta 3.10 on neuvolan järjestämä ensimmäinen uä-aika, jossa selvitetään todellinen ikä. Esikoisraskaus, eikä ennen ollut keskenmenoja, eikä toivottavasti tulekkaan
Viikkoja on nyt mun laskelmieni mukaan joku 8+5, mutta meidän ihana neuvolatäti kertoi omien laskujensa olevan jo viikoilla 9+4. Tämä sekaannus siis sen takia, koska ovis tullut tod.näk viikon verran myöhässä normaalista kierrosta. Viimeiset kuukautiset siis alkaneet 24.7 ja loppuivat 30.7 tiedä häntä sitten, mutta torstaina sen kuulee❤ Toivottavasti olis kaikki hyvin
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Minäkin liityn nyt mukaan. la on 24.4. Ja rv 10+2 menossa. Lapsi on neljäs ja olen 34v ♥ sisaret eivät ottaneet vauva-uutista heti ilolla koska ovat jo lähes teini-ikäisiä.. eiköhän tämä ole se viimonen ja iltatähteni

Oireita ei ole kun närästys, turvotus, väsymys sekä ajoittainen pahoinvointi. Alavatsa kipuja on tullut aika ajoin, välillä koviakin. Liekö kohdun kasvua. Ultrassa käydään vasta 4.10 joten sinne saakka pitää vain luottaa että kaikki on kunnossa. Koskaan en ole saanut km.

Onko muilla huimausta ja ”tykyttelyä”? Minulla tulee iltaisin oman sykkeen hyrrät ja huimaa herkästi.

Onko muita himoliikkujia? Minä juoksen paljon ja käyn ryhmäliikuntatunneilla sekä salilla. Sykkeet olen pitänyt max 150-160. Nyt on väsymys vähän vienyt intoa mutta toivottavasti energiat palaa keski- raskaudessa
 
Jo-
Tänään rv 11+0, viikko ensimmäiseen ultraan.

Viikko sitten kävin neuvolassa veri- ja pissakokeissa. Keskiviikkona hoitaja soitti että jotai bakteeria pissassa oli et hän laittaa lähetteen ihan labraan missä tekee kunnon viljelyn. No perjantaina vein putkilot iltapäivästä labraan ja eilen aamusta hoitaja soitti, että bakteeria näkyy ja laittaa uuden lähetteen kun ei voi tietää onko bakteeri itse virtsassa vai tullu esim limakalvoilta. Mut aloin nyt miettiin et katsoiko mahdollisesti nyt uudestaan niitä viime tiistain neuvolan näytetuloksia kun en usko että ne perjantain labranäytteet on vielä ollu valmiina eilen aamulla? Pitänee huomenna soittaa ja kysyä että oliko siis myös uudessa pissanäytteessä bakteeria, että näkikö hän jo maanantaina ne tulokset.

Jotain piilevää pissatulehdusta ne nyt kai yrittää sieltä etsiä.

Sokerirasitukseen munki pitää mennä ensimmäisen lääkärikäynnin jälkeen. BMI 42 joten melkein väkisin ne mulls radia yrittää saada. Toivonkin että arvot olis normaalit ja olisin ns "poikkeus sääntöön". Ärsyttää yleensäkkin hoitohenkilökunnan automaattinen diagnoosiyhdistelmä ylipaino+diabetes. Ylipaino ei ole automaattinen diabetesdiagnoosi, se on vain kohonnut riski.

Täällä on rintojen arkuus helpottanut, yhdessä vaiheessa ei kestänyt yhtään edes pientäkään hipaisua. Ja nännit on super herkät, jos mies vähänkään niille antaa huomioo ni meikäläinen on heti valmis vaakamamboon.
 
Poistun täältä, kkm todettu tänään! Toivottavasti oon viimeinen tästä ryhmästä! Tsemppiä teille!
 
Moikka, voisin tänne liittyä nyt kun rv 12 ultra ohi, eikä hervantautia todettu, sillä sikiö liikkui todella hyvin :) Eli siis toinen lapsi tulossa ja neljäs raskaus menossa. Ensimmäisellä lapsella todettiin hervantauti rv 20 ultrassa ja geneettinen keskeytys jouduttiin tekemään rv 21. Sen jälkeen yksi alkuraskauden keskenmeno. Kolmas raskaus meni normaalisti ja synnytin pojan maaliskuussa 2018. Nyt siis neljäs raskaus ja rv 12+1menossa. Laskettu aika sijoittuu noin 13.4 tienoille. Olen 26-vuotias työssä käyvä ja miehen omistava, omakotitalon velallinen nainen, jonka perheeseen kuuluu myös kissa ja koira
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Miten meni? ❤

Olin itse myös tänään. LA aikaistui ja on nyt 4.4. Rv 13+4 nyt.
Niskaturvotusta oli 1,1 mm, eli oikein passeli arvo.

Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että kuuden vuoden odotus ja h*lvetti on ehkä loppumassa. Vähän kauhulla odotan niitä seulojen tuloksia ja rakenneultraa vielä. Toivottavasti sinne asti päästään. ❤

Mihinkä näistä peloistaan... :unsure:
NT oli 2,2 eli hyvä kätilön mukaan, esikoisella oli muistaakseni 1,9. Mistähän sen saisi tarkistettua.

Joo, nyt saa taas odottaa veriseulan tuloksia. Luulin että ne saa selville samalla reissulla ja vois jo huokasta, mutta ei.. Nää pelot ei oo kivoja.
Miten nopeasti sulle luvattiin tuloksia?

Lisäksi mulle suositeltiin pelkopolia. Eka synnytys oli jotain kauheeta ja olen sitä mieltä että jos tää raskaus menee loppuun asti, vauva syntyy suunnitellulla sektiolla.
En haluais siitä mitään keskustella, se on fakta asia ja piste.
 
NT oli 2,2 eli hyvä kätilön mukaan, esikoisella oli muistaakseni 1,9. Mistähän sen saisi tarkistettua.

Joo, nyt saa taas odottaa veriseulan tuloksia. Luulin että ne saa selville samalla reissulla ja vois jo huokasta, mutta ei.. Nää pelot ei oo kivoja.
Miten nopeasti sulle luvattiin tuloksia?

Lisäksi mulle suositeltiin pelkopolia. Eka synnytys oli jotain kauheeta ja olen sitä mieltä että jos tää raskaus menee loppuun asti, vauva syntyy suunnitellulla sektiolla.
En haluais siitä mitään keskustella, se on fakta asia ja piste.
Mulle tuli tänään nettiin ne vastaukset. Seuloista. Oli pakko vielä soittaa ja kysyä mitä ne tarkalleen meinaa. Kaikki todella hyvin. ❤
 
Moikka! Kai mäkin liityn nyt mukaan tänään 11+2
Eli la 21.4.2020 ja esikoinen 09/2017:love:
Esikoinen tullut hoitojen avulla ja tää uus täysin puskista yllärinä.
Olen töissä käyvä 25v, yksinhuoltaja esikoiselle ja tälle uudelle lapsen isä on elämässä :)
Hirveet pahoinvoinnit päällä 4 viikkoa :sick:
 
Heippa, täälä yksi ilmottautuu mukaan☺
Tänään ultrassa kaikki hyvin, laskettu aika olisi 14.4.
35v, neljäs lapsi tulossa.
Pahoinvointi on järkyttävää, eikä helpotusta näy. Kerran käyny tiputuksessa jo.
Tosin kaikissa raskauksissa pahoinvointi kestäny loppuun saakka

Vieläkö face ryhmään mahtu?
 
Nyt alkaa lähteä järki tässä pohtiessa onko masussa kaikki kunnossa, kun ei ole vielä ultrattu kertaakaan .. iltapäivästä on np-ultra, veriseulan tulokset sain jo viime viikolla.
Aiemmissa raskauksissa ollaan käyty ultrassa yksityisellä, mutta miten tässä nyt neljännen kohdalla ajateltiin että ei käydä. Olisi kannattanut niin olisi rauhoittanut mieltäni!
 
Nyt alkaa lähteä järki tässä pohtiessa onko masussa kaikki kunnossa, kun ei ole vielä ultrattu kertaakaan .. iltapäivästä on np-ultra, veriseulan tulokset sain jo viime viikolla.
Aiemmissa raskauksissa ollaan käyty ultrassa yksityisellä, mutta miten tässä nyt neljännen kohdalla ajateltiin että ei käydä. Olisi kannattanut niin olisi rauhoittanut mieltäni!
No pian selviää mitä masuun kuuluu! Tsemppiä kovasti!
Mulla ”onneksi” noita ultria ollu jo neljä aiempien ongelmien takia..

Mulla meinaa lähtee järki kun ei ne veriseulat ollutkaan tosiaan vielä valmiit.
Nyt kyttään omakantaa, ja aamusta ilmestyny verikokeiden kohtaan merkintä ”muokattu viimeksi 4.10.”
Mitähän tuo tarkoittaa kun ei sinne mitään muutosta ole tullu?
 
Voi ei StellaMom! Suuret osanottoni

Meillä meni varhaisultra hyvin ja 9+4 viikkoinen sikiö löytyi vahvalla sykkeellä, ultratohtori sanoi ettei näy mitään huolestuttavaa, toivottavasti pysyykin niin ja että kaikki menisi hyvin❤ Tosiaan minä siirryn tuonne toukokuisten puolelle, kun LA siirtyikin 28.4 sijaan 3.5.
Tsemppiä kaikille odottelijoille ja paljon onnea matkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn

Yhteistyössä