Huhtikuiset 2020

Oliko teillä miehen kanssa hankalaa jo ennen raskautta?
Mulla oli noita samanlaisia ajatuksia aiemmin, uusi vauva pelotti ja tuntui että olisi niin paljon helpompaa olla meidän perheenä näin kuin ollaan nyt..

Sun ajatukset voi johtua hormoneista. Kannattaa jutella lääkärin tai terveydenhoitajan kanssa, jo se että saat puhuttua jonkun kanssa voisi tasoittaa mieltä.

Nää mielenvaihtelut on kyllä todella isoja, välillä ottaa päähän kaikki ja itkee sen takia. Välillä taas on niin onnellinen ja iloinen että mieskin jo sanoi että huomaa millon ei kannata alkaa inttämään, että en oo sillon oma ihteni :)
Oli kyllä hankalaa ennen raskautta. Olin jo miettinyt eroa ja halusinkin sitä, sitten vahingossa tulin raskaaksi. Minä halusin ensimmäiset kuukaudet tehdä abortin ja mies oli täysin vastaan. Tiesi varmasti että jos meille tulee lapsi jäisin suhteeseen. Jotenkin vain ajauduin pitämän tämän vauvan. Muutamaksi viikoksi "helpotti" nyt taas kadun suuresti että en tehnyt aborttia. Surullista, mutta totta. Eikä se ole tämän vauvan syytä mikään, itsehän harrastin kerran seksiä ilman ehkäisyä. En vaan halua tätä lasta mieheni kanssa, jonkun toisen ihmisen kanssa tilanne olisi ehkä eri....
 
Oli kyllä hankalaa ennen raskautta. Olin jo miettinyt eroa ja halusinkin sitä, sitten vahingossa tulin raskaaksi. Minä halusin ensimmäiset kuukaudet tehdä abortin ja mies oli täysin vastaan. Tiesi varmasti että jos meille tulee lapsi jäisin suhteeseen. Jotenkin vain ajauduin pitämän tämän vauvan. Muutamaksi viikoksi "helpotti" nyt taas kadun suuresti että en tehnyt aborttia. Surullista, mutta totta. Eikä se ole tämän vauvan syytä mikään, itsehän harrastin kerran seksiä ilman ehkäisyä. En vaan halua tätä lasta mieheni kanssa, jonkun toisen ihmisen kanssa tilanne olisi ehkä eri....
On hankala tilanne sulla. Varmasti joku kelle puhua puolueettomasti, olisi hyvä nyt.

Tai auttaisiko pieni irtiotto koko tilanteesta, muuttaisit vähäksi aikaa muualle tai joku loma tms että saisit miettiä rauhassa tulevaa.

Vauvahan on aika huono ratkaisu siinä vaiheessa kun eroajatukset jo ilmassa mutta tapahtuneelle ei nyt voi enää mitään :(
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Tänään 16+3 eikä liikkeitä vielä tuntunut. Esikoisesta tunsin ekat jo rv 15. Malttamattomana jo odottelen että koska se hetki olisi. Miten muilla joko liikettä tuntuu?
Satunnaisesti tuntuu jotain liikettä, selkein ehkä kun menee selälleen makaamaan niin vaihtaa varmaan sitten asentoa :)

Toisaalta odottaa että liikkeet alkais tuntua kunnolla mutta sitten kun ne alkaa niin saa sitten miettiä koko ajan että onko niitä millon tuntunu viimeksi
 
Tänään 16+3 eikä liikkeitä vielä tuntunut. Esikoisesta tunsin ekat jo rv 15. Malttamattomana jo odottelen että koska se hetki olisi. Miten muilla
Tänään 16+3 eikä liikkeitä vielä tuntunut. Esikoisesta tunsin ekat jo rv 15. Malttamattomana jo odottelen että koska se hetki olisi. Miten muilla joko liikettä tuntuu?
Täällä ajoittain tuntuu pientä kuplintaa. Ennen nukkumaan menoa välillä yritän makoilla selällään ja keskittyä kuulostelemaan tuntuuko liikkeitä, mutta eipä niitä sitten sillä hetkellä tunnukaan. Malttamattomana kyllä täälläkin odotellaan, että liikkeet alkaisivat tuntua selkeämmin:)

Mikä on @Vauvamatkalla1 tilanne? Onko yhtään parempi fiilis?

Ois kyllä mukava saada päivitystä ja kertausta kaikilta, että millä viikoilla mennään. :)
 
Meillä mennään tänään 17+1. Lauantaina kerrottiin esikoiselle, hieman häkeltyneeksi meni mutta nyt on molempina aamuina kysyny ekana että liikkuuko vauva? ❤

Mulla tää päänsärky alkaa käydä hermoille. Osaatteko sano mikä tähän kipuun auttaisi?
 
Täälä on päiviä että parempi tilanne, sitten on päiviä kun tuntuu että ei tästä tule yhtään mitään. No saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tai lähinnä tulee välillä niitä päiviä kuin olisi ajettuna nurkkaan eikä pois pääsyä näy..

Kärhö: paras päänsärky mix on parasetamolia 500mg ja ibuprofenia 500mg samaan aikaan. Riittävän iso annos kerralla. Ibuprofein on raskauden aikana ei suositeltava, mutta minulle sanottu että jos särky ei lopu voi ottaa yhden tabletin. Kerta annoksina satunnaisesti ibuprofeinista ei ole haittaa.

Täällä viikko 17+0
 
Liikkeitä on tuntunut välillä kolmisen viikkoa. Kohta lähtee viikko 20. En muista minä päivänä. :ROFLMAO: Sellaista hentoa rummutusta, etenkin lenkin jälkeen.

Päänsärkyyn mulla auttoi jonkun suosittelema hieronta ja satunnaisesti 1 g Panadolia. Nyt sitä on tosi harvoin. Lähinnä aamuisin. Syynä ehkä jano, kun en juo paljon enää illalla. En jaksa ravata vessassa koko yötä. :D
Itse en kyllä Buranaa ottaisi mistään hinnasta. Kannattaa kokeilla hierojaa, mulla auttoi jo yksi kerta ja tokan jälkeen säryt poissa. :)
 
Mä oon käyny hierojalla,mies on hieronu lisäksi ka oon syöny grammasta panadolia. Kolme viikkoa on jo pääkipu kestäny ja eilen alkoi oksentelu kivun takia.. selkeetä migreeniä siis.
Oli pakko turvautua buranaan.
Siitäkään ei enää apua.
Itken jo kun en tiiä miten tän sais loppuu...
 
Mä oon käyny hierojalla,mies on hieronu lisäksi ka oon syöny grammasta panadolia. Kolme viikkoa on jo pääkipu kestäny ja eilen alkoi oksentelu kivun takia.. selkeetä migreeniä siis.
Oli pakko turvautua buranaan.
Siitäkään ei enää apua.
Itken jo kun en tiiä miten tän sais loppuu...
Neuvolasta ei sais mitään apua? Onhan verenpaineita mittailtu?
 
Mä oon käyny hierojalla,mies on hieronu lisäksi ka oon syöny grammasta panadolia. Kolme viikkoa on jo pääkipu kestäny ja eilen alkoi oksentelu kivun takia.. selkeetä migreeniä siis.
Oli pakko turvautua buranaan.
Siitäkään ei enää apua.
Itken jo kun en tiiä miten tän sais loppuu...
Ibuprofeenia voi satunnaisesti käyttää 1. Ja 2. trimesterillä, viimeisellä kolmanneksella ei suositella edes satunnaista käyttöä. Parasetamolin jatkuva käyttö voi nostaa maksa-arvoja, milä puolestaan voi lisätä riskiä raskaushepatoosiin.

Mutta jos sulla on noin pitkittynyt tilanne, kävisin jo ehdottomasti lääkärissä. Migreenilääkkeistä esim. Sumatriptaania käytetään myös raskausaikana, mutta toki se tilanne arvioidaan aina yksilöllisesti. Migreenin tapaista kipua voi aiheuttaa myös esim jännityspäänsärky, ja raskaana ollessa kyllä kannattaa huomioida myös pre-eklampsian mahdollisuus. Eli ei ehkä enää kannata viikkoja sinnitellä asian kanssa. (n)
 
Tänää jo parempi olo onneksi!

Neuvolasta sain ohjeen että burana ja panadol yhtäaikaa. Otin niitä nyt kolmesti niin olisko se helpottanu.

Onko kukaan käyny joogassa raskauden aikana? Mä kävin keväällä ja kesällä paljon, mut jäi alkuraskauden pahoinvoinnin ja väsymyksen takia kaikki harrastukset..

Nyt on sitten myös flunssa tulossa ja korvaan sattuu. Meen kohta työterveyshoitajalle ja kysyn samalla tuosta pääkivusta.
 
Eilen rv 16+6 ja olin illalla joogassa ja siellä tuntui ekat liikkeet.
Mun joogaohjaaja on ottanut hyvin huomioon raskauden. En tee liikkeitä mahallaan, hyvin on antanut vaihtoehtoisen liikkeen. Oon käynnyt palauttavassa tai yinjoogassa kerran viikossa.
Ajattelin jatkaa vielä ainakin jouluun asti jos vaan paikat sen sallii.
 
Mä oon joogaillut ehkä kerran viikkoon, ohjatulla tunnilla niin että ohjaaja on tiennyt raskaudesta ja antanut osalle liikkeistä vaihtoehtoja, tai sitten kotona äititysjoogaliikkeitä. Nyt rv 19+, ja liitoskivut alkaa ilmoitella itsestään, saa nähdä miten jooga vaikuttaa noihin liitoskipuihin jatkossa...
 
Heippa kaikille!
Miten menee?

Mulla pääkipeet hieman helpottanu, nyt vaan iski flunssa päälle.

Ootteko ajatellu ottaa influenssarokotusta? Mulla oli influenssa viime keväänä. Nyt sitten vähän mietityttää ottaako rokote vai ei, oli sen verran kova tauti että ei mielellään sitä uudelleen haluaisi..

Ootteko kertonu töissä jo raskaudesta? Mä en oo vielä, ei oo jotenki ollu tilaisuutta. Mut maha alkaa olla niin iso että varmaan osa jo arvaa.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Itse otan joka vuosi. Ihan aina. Etenkin heikompien suojaksi, en niinkään itseni pelkästään.
Kuulun myös riskiryhmään perussairauden takia, joten olisi senkin puolesta toivottavaa, että kanssaeläjät viitsisivät sen piikin ottaa. Monille se influenssa on vielä kohtalokkaampi. ♥
Aika on bookattu piikkiin heti kun niitä sai.

Meillä ei tiedä valtaosa kavereistakaan vielä. Eikä mitään mahaa näy, ellei alasti ole. Joten ens viikon rakenneultran jälkeen tieto on sitten julkista 21+4, jos aihetta on. :)
 
Se kärhön päänsärky vissiin siirtyi tänne. :ROFLMAO:

Viikon nyt herännyt ennen viittä joka aamu ja se jyskyttää koko vuorokauden ja eroon pääsee nukkumisen ajaksi. Välillä tuntuu, ettei näe kunnolla.
Panadol vastaa lähinnä näkkäriä, niin nyt ajattelin jättää sen. Kun ei se tosiaan tätä särkyä kyllä pois vie. Verenpaine on 105/75, joten siitä ei ainakaan tule. :confused:

Keksitkö jonkun taian tähän päänsärkyyn, vai menikö itsestään ohi?
 
Se burana+panadol yhdistelmä auttoi, ja mies hieroi hartioita kunnolla. Sitte mulla on semmonen hieronta rulla, sillä painelin niskaa.
Että en nyt tiiä mikä noista lopulta auttoi mutta nyt taitaa olla neljäs päivä jo putkeen ilman kipua. Ei uskalla tuulettaa, varmaan huomenna iskee uudelleen jos liikaa innostun :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Eilen ilmotin sanoin esimiehelle ja läheisimmälle työkaverille. Äitiysloma taitaa Milla alkaa joskus maaliskuun alkupuolella? LA on 12.4. Joskus helmi-maaliskuussa 21 varmaan sitten töihin. Tai jos talous kestää niin voisi pari kk hoitovapaalla olla.

Kertyykö äitiysloman aikana muuten vuosilomaa?
 

Yhteistyössä