Huhtikuiset 2020

Oletteko tehneet paljon muutoksia elämään raskaanaollessa? Onkohan mulla mennyt jotain huomaamatta, kun ihan samoin elän. Ruoista maito ja lihatuotteet on tarkemmin syynissä, mutta muuten ei muutoksia. Ja vitamiinit vaihdettu raskausmultiin.
 
En oo oikein muuttanu mitään. Olin tiukalla vhh-ruokavaliolla ennen raskautta, se on lipsunut nyt ihan tavalliseen hiilaripainotteiseen ja sen huomaa olossa. Pitäs nyt koittaa palata taas hiljalleen takasi vhh.

Kun aamulla on töihin meno, nukun näköjään tosi huonosti. Viime yönä heräsin taas kahden maissa ja nukahdin joskus neljän jälkeen, tää on tympeetä.
 
Mä olin jo sillä neuvolakäynnillä viikko sitten. Ei täytetty mitään, sain vain todistuksen raskaudesta. Sen voi toimittaa sitten kun haluaa, tietty tarpeeksi ajoissa.

Elämäntavoista en ole muuttanut kuin sushit, maksat, salmiakin jne. jättänyt. Niin ja senkin vähän kofeiinin, mitä nyt joskus tuli juotua.

D-vitamiinin puute löytyi viime viikolla. Olen todella yllättynyt, kun syön sitä yli 5 x suosituksia enemmän. Samoin oli foolihapot alhaalla, vaikka sitäkin mennyt reippaasti yli. Tosin se 24/7 yrjökausi kesti oliko viikolle 19.

Päälle ei vieläkään näy juuri mitään. :D 24. vko menossa ja kaverit ei huomaa mitään, ellei ole kertonut. Istukka on keskellä mahaa, joten tunnen potkut lähinnä sivuilla, suolistossa ja kyllä, emättimen sisällä. Ekaa kertaa jälkimmäisessä säikähdin ihan hulluna. :ROFLMAO:
 
Ja edelleen kärhön kanssa ollaan aika samassa tilanteessa.

Päänsäryt on kovia välillä ja heinäkuun jälkeen on ollut noin 3 yötä, joina olen nukkunut 4 h putkeen. Usean tunnin valvomisia joka yö. Valitettavasti. Vessassa jatkuvan ravaamisen yöllä oon saanut kuriin ihan vaan sillä, etten juo enää illalla paljon. Tankkaan päivällä.
 
Rv 21+5 menossa täällä. Viime viikolla oli rakenneultra ja siellä oli kaikki hyvin, tyttö tulossa. Tosin koko vastasi viikkoa isompaa. Itse en siitä huolestunut vaikka radi onkin koska esikoinen kasvoi koko ajan myös viikon joskus ylikin käyrillä. Poika syntyi 55cm ja 3,930kg eli pitkä poika joten odotan myös tästä suht samoja lukuja. Me vanhemmat ei kyllä olla mitään pitkiä mutta jotain hyppygeenejä taineet saada.
Poika on nyt vuosi ja kolme kuukautta ja pituutta jo 86cm eli moni pari vuotias on saman pituinen.
Radin kanssa ollut viime viikkoina ollut ongelmia aamusokerin kanssa, pitäisi keksiä jotain proteiini pitoista iltapalaa, onko ideoita?
 
Rv 21+5 menossa täällä. Viime viikolla oli rakenneultra ja siellä oli kaikki hyvin, tyttö tulossa. Tosin koko vastasi viikkoa isompaa. Itse en siitä huolestunut vaikka radi onkin koska esikoinen kasvoi koko ajan myös viikon joskus ylikin käyrillä. Poika syntyi 55cm ja 3,930kg eli pitkä poika joten odotan myös tästä suht samoja lukuja. Me vanhemmat ei kyllä olla mitään pitkiä mutta jotain hyppygeenejä taineet saada.
Poika on nyt vuosi ja kolme kuukautta ja pituutta jo 86cm eli moni pari vuotias on saman pituinen.
Radin kanssa ollut viime viikkoina ollut ongelmia aamusokerin kanssa, pitäisi keksiä jotain proteiini pitoista iltapalaa, onko ideoita?
Mulla ei oo arvot menneet yli kertaakaan, kun oksentaminen loppui ja pääsin "normiin" ruokavalioon. Mä syön joka ruoalla vihanneksia ja lähes joka välipalalla purkillisen maitorahkaa. Ja rahkaa etenkin iltapalalla, aamusokeri ei ole koskaan yli 4.7. Eli täällä ainakin toimii.

Sitä jatkuvaa leivännassutusohjetta en ymmärrä, enkä ole noudattanut ollenkaan. Satunnaisesti syön pari näkkäriä rahkan kaverina. Rasva ja vehnä/muu huono hiilari nostaa arvoja heti. Just söin pitkästä aikaa pari palaa pizzaa, niin heti tunnin jälleen 7.2. Se on korkein pitkään aikaan.

Rasitukseen en aio mennä uudestaan, kun sitä kysyttiin. Ellei tietty arvot lähde nousuun jostain syystä.
 
Olo ihan tuo. Viikonlopun oksennustauti laukaisi migreenin.
Viime yönä oli jo lähellä että soitan ambulanssin kun sattu päähän niin kovaa ettei pystyny liikkumaan kun tuntu että pää räjähtää.

Auttaiskohan akupunktio tähän päänsärkyyn? Tai joku muu vaihtoehtohoito?
 
Ei täälläkään putkeen mene kyllä.
Päivä oltu päivystyksessä vatsakipujen kanssa. Ei kestä yöllä edes kääntyä. Argh... Jos vielä sen reilu 100 vrk jaksaisi...

Pikkukaveri oli lähes 800 g. :D Hurjaa.
Vatsa ei kyllä näy vieläkään nimeksikään. Hyvä niin, saa tehtyä kaiken tarvittavan helposti. :ROFLMAO:

Tsemppiä vaan muillekin!
 
Täällä on riesaksi tullut liitoskivut. Jaloillaan oleminen,kävely tekee kipeää. Istuen tai makuultaan paras. Aamupäivällä vielä jotenkin pystyy olemaan mutta illat meneekin sohvalla lepäillen. Toivottavasti ohimenevä vaihe, en nauti olostani nimittäin yhtään tällä hetkellä. Pitää ottaa asia puheeksi neuvolassa. Tosin eipä ne tälle mitään voi. Suosittelevat vaan tukivyötä ja särkylääkettä tarvittaessa
 
Ei täälläkään putkeen mene kyllä.
Päivä oltu päivystyksessä vatsakipujen kanssa. Ei kestä yöllä edes kääntyä. Argh... Jos vielä sen reilu 100 vrk jaksaisi...

Pikkukaveri oli lähes 800 g. :D Hurjaa.
Vatsa ei kyllä näy vieläkään nimeksikään. Hyvä niin, saa tehtyä kaiken tarvittavan helposti. :ROFLMAO:

Tsemppiä vaan muillekin!
Voi ei:confused: Löytyikö vatsakivuille selitys?
 
Voi ei:confused: Löytyikö vatsakivuille selitys?
Kiitos kysymästä, eipä löytynyt ja vähän kyllä huolestuttaa. Pienestä kivusta en nimittäin hätkähdä. Särkee kohtua vuorokauden ympäri ja usein painettessa arka.
Sen verran nyt jotain, että virtsatiet pitää kuvata synnytyksen jälkeen. Rakko myös särkee jatkuvasti. Tulehduksia on ollut kaksi raskauden aikana. Nyt sain estolääkityksen. En tykkää napsia antibiootteja, mutta jälkitaudit on paljon riskimmät. Näillä mennään... :(

Liitoskipuja on ollut täälläkin kuukauden verran. Nyt toisessa nivusessa niin, että joka askel sattuu.

Get pregnant they said, it'll be fun they said... :ROFLMAO:
 
Onko muilla turvotusta jaloissa? Yöllä turvotus laskee mutta iltaa kohden turvotus kasvaa että kuoppa jää painettaessa sääreen.
Joo, turvotusta on, huomaa sormista ja sukat jättää nilkkaan rannut..

Ja liitoskipuja on niin paljon että en tiiä miten päin olisi! Kohtu painaa yöllä, lonkat kiristää ja selkä kuin neulatyyny.

Get pregnant, it will be fun tosiaan joo :ROFLMAO:

Ihana kumminkin olla lomalla, jospa sitä saisi lepäiltyä että voisi töissä olla vielä pari kuukautta...
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Käsi kädessä mennään taas sun kanssa, kärhö.

Mä oon tänään itkenyt näitä lonkkakipuja. Ja en itkenyt edes kun kerran meni sijoiltaan... Yöllä pienikin liikahdus sattuu, kävely tuntuu mahdottomalta ja yhdellä jalalla ei voi seistä pukiessa. Viikko 26... Tästä tulee ihanaa ennen huhtikuuta! ❤
Piristin äsken itseäni lukemalla, ettei tähän ole mitään kunnon apuja.

1 min sitten
 
Jep, se piristää kummasti kun lukee että jos sattuu niin pitää lepäillä.
Vaikee uskoa että puoli vuotta sitten pystyi vielä juoksee 10km kun nyt sadan metrin matka pitää puuskuttaen taapertaa.
No toisaalta, ollaan tässä jo voiton puolella! Enää 16 vkoa enintään jäljellä :D

Esikoinen tosin meni 2 viikkoa yli..

Tänään oon lepäilly, otin pitkästä aikaa päikkärit.
Parempi olo kuin eilen mutta lonkkiin sattuu ja alavatsa kipee kun flunssa taitaa tehdä tuloaan ja aivastukset on pahoja mahalle..
 
Kuinka hyvin tunnette liikkeitä? Minulla on niin vaihtelevasti, istukka edessä. Ultrassa näyttää polskivan vauhdilla mutta itsestä tuntuu että maailman laiskin ja hennoin vaavi. Nämä on tietty yksilöllisiä..rv 23
 
Kuinka hyvin tunnette liikkeitä? Minulla on niin vaihtelevasti, istukka edessä. Ultrassa näyttää polskivan vauhdilla mutta itsestä tuntuu että maailman laiskin ja hennoin vaavi. Nämä on tietty yksilöllisiä..rv 23
Mulla on istukka takana ja liikkeitä tuntuu kovasti. Melko napakasti potkii ja etenkin heti kun rauhoitun niin alkaa masussa kova myllerrys :D Tänään 24+4
 
Kuinka hyvin tunnette liikkeitä? Minulla on niin vaihtelevasti, istukka edessä. Ultrassa näyttää polskivan vauhdilla mutta itsestä tuntuu että maailman laiskin ja hennoin vaavi. Nämä on tietty yksilöllisiä..rv 23
Minulla sama tilanne, että ultrassa meni vauhdilla mutta minä tunnen liikkeitä lähinnä ehkä illalla. Luin että liikelaskenta aloitetaan RV 30 jälkeen? Itse havahdun välillä illalla siihen, että en tuntenut päivän aikana mitään. Seuraavana päivänä sitten taas jotain.
 
Minulla sama tilanne, että ultrassa meni vauhdilla mutta minä tunnen liikkeitä lähinnä ehkä illalla. Luin että liikelaskenta aloitetaan RV 30 jälkeen? Itse havahdun välillä illalla siihen, että en tuntenut päivän aikana mitään. Seuraavana päivänä sitten taas jotain.
No niin tuo googlekin näyttävästi sanookin, että vasta 30vk eteenpäin, kiitos tiedosta! Minulla neuvolatäti sanoi jo nyt ja antoi ohjeet, vaikka sanoin, että en vielä tunne noin paljoa, mutta "kyllä ne nyt jo tuntuu ja päivystykseen jos ei tunnu". Onneksi en vielä mennyt vaikka joulu menikin laskiessa ja stressatessa. Kylläpä nyt ärsyttää nuo virheelliset neuvot. Sama täti on käskenyt syödä salmiakkia ym..
 

Yhteistyössä