¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Nyt olin illalla kahvittelemassa kaverilla ja ihan hyvä olo ollu koko loppu päivän. Luulen kans et ilmaa oli vaan vattassa, kun ei kohdun kohdalla ole kipuja.
Nyt tuntee sen että varmaan on kohtukin ruvennut suureneen, kun jos istuu sillain jännään asentoon (kertoo varmaan tosi paljon :LOL: )
niin tuntee sen paineen kohdussa. Samoten selin makuulla tuntee sen paineen tunteen. Siinä mielessä uskosin että on vauva oikeessa paikassa, siellä missä pitääkin ja ainakin vielä kasvaa..
Mut nyt on taas niin varma olo kaikkeen...
Sitäkin mä mietin että voihan tuo mahajuttu liittyä siihen et ku oon lopettanu tupakoinnin, lopetin sen sinä päivänä kun tein plussan testiin ja siitähän nyt on se viikko suunnilleen....Että voi ihan hyvin olla siitä johtuvaa.

Mut nyt poika nukkumaan ja itse kattomaan telkkaria! Öitä kaikille!

buam 5+4 (jee, pian poksuu viikotkin!!!)
 
moikka, tässä on nyt itketty ja naurettu vuoron perään. halusin vaan tulla kertomaan että kai tässä toivutaan nopeasti. Itselläni oli vaan kova toive kevätvauvasta mutta meidän pieni kevätvauvan alku ei jaksanut sinne asti :|

kerron vaan että kyllä aavistelin jo viime viikolla ennen vuotoja, en tiedä miksi , mutta näin se äisin vaisto toimii, kaikki alkoi pienestä ruskeasta vuodosta ja selkäsärystä joka johti nopeati kaiken loppuun , olen äärimmäisen iloinen siitä että luonto hoiti sen noin nopeasti pois ja ei tarvi mitään toimenpiteitä :heart:

tulen moikkaamaan teitä heti kun saan uuden ihanuuden aluille, odotan tosiaan että vuoto vaan loppuu :|

halauksia kaikille ja saa laittaa yv:tä :kieh:
 
Huisi Tosi hienoa että jaksat suhtautua asiaan noin. Kyllä se pieni vielä teillekkin tulee ja tarttuu mukaan!!! :heart:

Nyt nukkuun, mut tänne on kyllä nii koukussa et jatkuvasti tulee käytyä et onkohan kukaan laittanu mitään :LOL:
 

:hug: Huisille.

Viikonloppu meni liian nopeaa en tehny mitään muuta makoilin ja nukuin, tää väsymys on jotain uskomatonta. Nyt pitäs jaksaa vielä töihin.. Keskiviikkona neuvola ja torstaina sitte se ultra.
Tilanne ei ole kummemmin muttunut ruskeaa tuhruilua edelleen lauantaina taas kerran yhellä vessa käynnillä punaista paperiin ei muuten punaista koko viikonloppuna...

Kai sitä kuitenkin voi olla iloinen että on tuota väsymystä, kuvotusta ja arat tissit kai seki jotain meinaa..

Mukavaa päivää kaikille :)
 
Huomenta!

Säikähdin eilen ku ei enää rinnat ollee kipeet illalla niinku normaalisti ovat, mutta kyllä ne sitten yön aikana taas oli ihan tarpeeksi....
Sit toinen oire mikä on tullu, niin se et aamuisin on ihan hirveä nälkä ja mä en yleensä ikinä saata aamulla syödä mitään. Eikä mun oo nälkäkään aamusin. Nyt on ihan järkyt nälätykset ja sit pitää väkisin syyä ku ei uppoa ruoka aamusta, sittenhä on huono olo.
Eilen illalla oli sitä kuvotusta ilmassa, nyt on suhteellisen normaali, menkkamaista kipua, mutta ei läheskään yhtä kovaa kuin menkkojen aikana. Että taitaa olla sitä normaalia kipuilua.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Buam ja alien 5+5
 
Tuli sitten ihan kamalan huono olo bussimatkalla, päätin mutustaa omenan. Bussista kun pääsin, alkoi oksentaminen. Oksensin tuolla parin sadan metrin matkalla bussipysäkiltä töihin varmaan neljä kertaa. Kauniisti laatoitin parkkialuetta jne. Voi elämä, jos ihmiset näki. :ashamed: Nyt hieman parempi olo, saa nähdä iskeekö oksetus vielä. :x

Empuuu ja Tirppana rv6+3
 
huisi :'( olen tosi pahoillani :hug: Jaksuja sulle ja toivotavn onnea tulevalle, toivottavasti pääset taas pian tälle puolelle! :wave:

EjaV joka äidin painajaisen olet käynyt läpi :'( Ei voi edes kuvitella... :hug: Tällä kertaa sä saat sen nyytin elävänä syliin, ihan pakko =) :hug:

Aika monella on täällä tuhruttelua ollut, toivotaan että kaikilla on ihan viatonta - sehän on melkoisen tavallista! :wave:

Tänne ei uuttaa, olo on hyvä - varmaan ellotukset menneet ohi =) AIka on mennyt nopeesti, kohta jo 9+ :eek: Kannattaa testata myöhään, niin saa skipata ne alkuviikot :LOL:

stoppis 8+5
 
Meille tulee sitten poika. Tein tänään tämän testin http://www.intelligender.com/pages.php?pageid=5. Ja sehän on lupailee 90% varmuutta :whistle: Juupa juu.

Täällä on surusilmiä, osannottoni :hug: Mitä pidemmälle päästään, sen vähemmän näitä uutisia toivottavasti tulee.

Mulla on edelleen paha olo, syön vain saaristolaisleipää ja juustoa. Hieman olen oksennellutkin. Kohdussa tuntuu kovaa painetta. Viikon päästä np-ultra :x

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]
 
Huomenta vaan kaikille!
Viikonloppu takana ja arki edessä, tästä se taas lähtee.

Aamulla pahoinvointia kuten asiaan kuuluu. Olisi ehkä pitänyt syödä ajoissa.

Yritin sitä sormustestiä tehdä mutta mulla vaan liikkuu kokoajan se sormus välillä pyörien ja välillä heiluen. Jos sitä tulkitsin oikein niin hyvin mahdollista että tyttö olisi tulossa. Mutta en sulje poikaakaan pois vaihtoehdoista.
Ultrassa sitten vähän enemmän varmistusta.

Haluaisiko joku päivitellä syyskuun? Viimekuussahan mietittiin sitä jos päivittäjä vaihtuisi aina kuun alussa niin mahdollisimman moni pääsisi nauttimaan siitä ihanuudesta.

Mutta jospa menis täyttämään pesukoneen ja aloittaisi tämän päivän työt..
 
Sapfo Aika kallis testi. Mitenköhän todenmukainen tuon tulos todellisuudessa onkaan? ;)

Sormustestistä En voi tehdä, koska ei olla tuon miehen kanssa naimisissa eikä edes kihloissakaan. :kieh:

Omaa napaa Mä oksensin km-raskaudessa ekan ja vikan kerran 8+3, kuvotusta oli kyllä parisen viikkoa sitä ennen. Nyt oksensin siis jo 6+3, jospa olisi hyvä merkki. Mistäpä näitä ikinä tietää. :)

Jos ei ole muita innokkaita, niin minä voin päivittää pinoa syyskuun ajan. :wave:
 
Empuu - maksaahan tuo mutta rahasta ei ole kiinni. Ultrassakin on tullut ravattua jo parisen kertaa :p En tiedä miten "tieteellistä" touhua tuo on mutta on sitä jotkut Suomessa käyttäneet ja kuulemma on näyttänyt oikein. Mutta enpä taida luottaa :LOL:
 
Huisille :hug: jaksamista!

EjaV kovan homman olet läpikäynyt :/ :'( :'(

eilen oli kuvotuspäivä :x liikaa herkkuja ja sit yököttää...oli lähellä ettei laatta lentäny :x
tuoremehulla sain helpottaan...
Nyt olen töistä pois muutaman päivän kun vanhempi lapsista kipeenä.

eilen mäkin sain nukuttua päikkärit..ja toissapäivänä nukuin autossa kun oltiin tienpäällä :kieh: ja vaikka ne päiksyt oon nukkunu niin siltikin väsyttää...illalla ei tarvii paljon unia pyydellä..

sukupuoli me ollaan päätetty aina et jos ultrassa näkyy kumpi tulee niin halutaan tietää. mitä sil on väliä vaikka sen tietää jo etukäteen. ja molemmissa tapauksissamme on pitänyt paikkaansa. eka tyttö ja sitten poika. jänskättää jo et kumpi nyt tullee. jotenkin mulla on tyttöolo. salaa toivon toista tyttöä :whistle:

hmmm....mitäköhän mun vielä piti kommentoida...

mies sanoi mulle eilen et eipä taida meidän mamman raskaus kauaa enää salassa pysyä kun tuota mahaa katsoo :LOL: on nääs hiukan turvonnut massu :heart:

nasum. ja ¤ 7+6
 
Huomenta.

Huisille pahoitteluni :hug: :hug:

Se on muutto sitten tehty. Vähän on huojentunu olo! Tietty tavarat on vielä sikinsokin, mutt eiköhän ne pikku hiljaa paikkansa löydä. Viimestään sitten, kun avokin uteliaat sukulaiset haluu tulla kattoon tätä taloa ja niille kai on sitten tuparit järjestettävä. Pikkasen on edellisellä kämpällä tavaraa vielä, mutt ei siinä kauan mene, kun ne sieltä hakee. Mies saaki sitten siivota sen kämpän.

Huomenna ois sitten se neuvola. Nyt jo "pelottaa" valmiiks, kun tiedän tätin mainitsevan painosta. Nyt mulla on painoa enemmän kuin tuulimunassa. Siis ei se painosta muuta sano, kuin sen, että joudun sokerirasitukseen. Ihan varmana sanoo. Sitten saaki ruveta oottelemaan, ett pääsee verikokeisiin ja nt-ultraan. Menee se vaa aika äkkiä :) On tässä rempassa/muutossa se etu ettei oo ehtiny tätä raskautta paljon ajattelee :)

Ei vois vähempää kiinnostaa mennä taas töihin. Ois iltaviikko ja neljä 10- tuntista iltaa siis tiedossa. Ne on niin raskaita iltoja....aika ei taho kulua millään ilveellä. No jospa se tästä.

Olossa ei ihmeitä. Tissit on hitusen kipeet ja äklötystä vissiin välillä iha pikkasen, mutt ei sitä oo ollu koko päiväsesti enää. No toisaalta hyvä. Vessassa tartee ravata jo useemmin, ei onneks vielä yöllä, mutt aamuyöstä ja sit siitä muutaman tunnin päästä taas. Siinäpä nää kuulumiset... Paitsi mulla menee hermot, ku täällä ei tää netti toimi kunnolla, aion kyllä valittaa asiasta. Aina ne höynäyttää tavallisia ihmisiä näillä nopeuksillaan. Saavat kyllä hyvittää!

Ai niin! Painajaisetki on sit vissiin tullu kuvaan. Meikäläinen näki jo unta, että yks akvaariokala tappo ja söi toisia kaloja. Oikein jahtas niitä, hyökkäs päälle ja alko mutustelee niitä. Yks monni, joka oli siinä unessa jo hervottoman kokonen. Sit tää samainen monni säikytteli minut eilen hengiltä, ku tyhjensin akvaariota. Se oliki jääny yhteen kantoon roikkumaan ja tippu lattialle minun käden kautta. Vähän säikähdin! Mitähä unia sitä tulee vielä näkemään :LOL:

JääKyynel ja Tuittu

 
Empuuu iskipä se pahaolo sitten kunnolla, voi vitsi.. :| ei varmaan ihan joka aamu samaa jaksais.. itekkin odottelen millos tuo vaihe tulee.. :whistle:

buam mullon myös nälkä paljon normaalia useammin, ja just heti kun nousee sängystä :eek: yleensä syön eka päivä ruuan joskus pitkälti 12 jälkeen.. :ashamed:

sapfo aika hassu juttu et on tuommonenki testi, ja jos se viel oikeesti kertoo tuleeko tyttö vai poika :heart: mut tosiaan ei varmaan aivan täysin voi luottaa. =)

me juteltiin vauvan sukupuolesta niinku nasumasunen myös, et jos se ultrassa näkyy niin halutaan tietää, sitä ei tarvi meiltä piilotella :D mut jos ei suosiolla näy niin ei tarvi alkaa sit mitään veikkauksia heitteleen =) mies toivoo poikaa, sano et jos toinen täytys valita niin poika ;) mä en tiiä! musta olis ihana pukea tyttöjuttuja, mut myös pojat on niin ihania :heart:

jääkyynel tsemppiä neuvolaan :D mul on huomenna myös. mua jännittää kans sinne meno vähän, en varmaan saa sanottua puoliakaan niistä mitä olen suunnitellu.. :ashamed:

omaan oloon ei uutta =)

Marjutti ja masuvauva
 
Huisille pahoittelut keskenmenosta :hug: Toivottavasti pian tärppää uudestaan ja olet taas täällä odotuspuolella.

Jääkyynel monethan joutuvat nykyään sokerirasitukseen, joten älä ota siitä liian kovaa stressiä. Jopa normaalipianoinen kaverini joutui koska jollakin suvussa oli aikuistyypin diabetes, ja toinen kaverini oli jo liian vanha (alle 30v kuitenkin) niin joutui myös rasitukseen. Mullakin tuota painoa on sen verran että sokerirasitukseen joudun taas, mutta esim viimeksi ei kukaan siitä "valittanut". Asiallista keskustelua käytiin ja samaa kyllä odotan taas.

sukupuolesta otetaan kyllä selvää jos vain näkyy rakenneultrassa. Esikoisesta ei otettu selvää, mutta nyt kyllä halutaan. Tosin olen nähnyt jo monta kertaa että toinen tyttö tulee, viimeksi viime yönä :D Esikoiselta olen kysynyt että onko äitin masussa tyttö vai poika, niin vastaukseksi olen saanut monta kertaa "poi" ;)

Eilen oli ensimmäinstä kertaa todella huono olo. Mulla pahin tulee yleensä iltapäivästä/illasta. Niin yökötytti, että piti vain maata sohvalla. Miehelle sanoin, ettei tällästä pitänyt tulla tälläkin kertaa :LOL: Miten tuon olon oli jo unohtanut, vaikkei siitä ole kuin 2 vuotta :whistle: . Laskeskelin että aikalailla samana päivänä alkoi ällötys kuin esikoisesta. Tuhruvuotoa ei ole tullut keskiviikon jälkeen. Sormet ristissä mennään ettei tulisi jatkossakaan. Tosin jos samalla tavalla mennään kuin esikoisesta niin parin viikon päästä on taas luvassa vähän vuotoja... No, huomenna on ultra illalla joten eiköhän jotain silloin selviä =)

Poppeliini ja Taito 7+5 (omat veikkaukset on että on noin viikon pienempi...)

 
HUomenta ja halaukset sitä tarvitseville :hug:
Täällä on jo toista viikkoa flunssa.. huoh.. pe olis se np ultra mutta mietin vain että pitääkö siirtää kun ion ollu kahdessa utrassa pieni neljäpäivää pienempi kuin la on laskettu..mutta lääkäri on kyl sanonyt että on ollut vaikee vaa mitata että on voinut olla isompikin.. hmm..

niin ja sit mä varmaan oon tyhmä mutta en mä osaa tunnustella että minkä kokoinen mun kohtu nyt on kun joku siitä kirjoitti.. koko alavatsa on kasvanut ja kova kun mikä.. :)

tiitu ja nasu rv10+4
 
mä jouduin viimeks menemään sokerirasitukseen kun jäi ekasta raskaudesta ylimääräsiä kiloja toiseen odotukseen ja ihan hyvä oli että menin sillä minulla oli rd. :/ nyt varmaan joudun taas menemään kans sen litkun juomaan kunhan sinne asti päästään... :/ tosin ei nyt painon takia vaan sen takia kun viimeksikin se oli rd... kuulemma uusituttavat sen seuraavalla kerralla varuiks. ja toisaalta ihan hyvä. mä lihoin nuorimmaista odottaessani alle 10kg kun piti dieettiä pitää :) ja se oli tosi hyvä juttu! ei tarvinu paljo laihutella ylimääräsiä :)
 
Tänne tullut taas juttua ni paljon etten millään muista kaikkia enkä kyl ehdi kommentoimaankaan....

Pahoittelut kaikille tippuneille :hug: ja onnea uusille tulokkaille.

Mullakin alkanut pahoinvointi. Koko eilisen päivän oksetti mut ei tarvinut oksentaa. Kuvottaa hyi yök! Syöminen hiukan helpottaa oloa. Ruisleipää kuluu sekä oikein suolainen liha ja raikkaat hedelmät uppoaa.

Mul on jo keskiviikkona neuvola. Nyt kyl mietityttää et menekö liian aikasiin sinne. Se neuvolan tätsy jolta ajan varasin käsitti kai et viikkoja on jo enemmän. En siis ole edelleenkään varma viikoista mut luulisin et nyt olis 7-8 vkoa kasassa.
Meinasin varata varhaisultaran jotta saan viikot selville mut en sit raskinu. Olis maksanu 130 euroa!!!


 
5 tunnin päästä me tiedetään mitä mun kohdussa on (ja mitllä viikoilla ) vai onko mitään!!!! Odottavan aika on ollut pitkä.

Mulla on kyllä jännästi joka toinen päivä tosi huono olo ja väsy ja sit seuraavana päivänä parempi olo. Eilen oli parempi päivä kuin lauantaina. Tänään ei ole vielä yhtään ollut huonoa oloa. Poika kyllä antoi nukkua pidempään ja meillä on heti ollut ohjelmaa ja menoa. Nyt päikkäriaikaan ehdin ajattelemaankin jotakin muuta. Pitäis varmaan syödäkin tänään jotakin?? :)

Huisi :hug: ja osanottoni :'(

Mulla ei nyt ajatukset pysy kasassa kun odotan vaan varhaisultraa. Argh, niin toivon että tulee hyviä uutisia ja että se lääkäri katsoisi tarkasti koon, jotta viikot saisi tietää..

 
Maanantaita! Olossa ei kummempia, hiukset tuntuis rasvoittuvan nopeasti, ja näppyä kasvoissa, mitä mulla norm ei ole.Hiusten lähtö pahimmillaan edellisen raskauden jäljiltä, eli ohut rasvainen hiirenhäntä koko tukka,tosi hottis olo :) en ole vieläkään varannut neuvolaa kun tuntuu että niin alussa vielä.
Huisi pahoittelut ja ihanan valoisa asenne sulla kuitenkin =)
jääkyynel varmasti upea tunne muuttaa uuteen kotiin, tuliko vauvallekin huone?
:heart:
sapfo Pakko tilata se testi. ilmeisesti tuosta linkistä saa suoraan tilattua? kaikki huuhaat antaa että poika tulossa. Meillä kaksi tyttöä ja mä kyllä silti tyttöä toivon. Ja sekös ihmisiä närkästyttää; tottakai sä pojan haluat mulle sanotaan ihan jopa paheksuvasti. Onko muut törmänny tälläiseen? Meillä nämä nuorimmat tulee samaan huoneeseen ja aikanaan sanoin että tykkäisin että olisi samaa merkkiä nämä kaksi viimeistä ja koska tyttö tuli viimeksi niin tyttö nytkin. on kaikki vaatteetkin valmiina. olen kai liian käytännöllinen. Vastapainoksi kaikki muut toivoo ( vaatii ) poikaa. saas nähdä :heart:
Pitikin vielä suositella , varsinkin energisille esikoisen odottajille, muutamaa vauva kirjaa. Desmond Morris : Vauva. on todella suloisesti kuvitettu ja kertoo miten ja milloin vauva oppii istumaan puhumaan jne.siis 0-2 vuoteen kaikki.
Toinen on Vicky Iovinen : tyttökavereiden opas odottajalle. Todella hauskasti kirjoitettu, saa ihan ääneen hekotella ja näitä oppaita on sitten vauvavuoteen ja taaperolle ja omaan elämään.. =)
 
Huisille hali! :hug:

Greddy mulla oli jossain vaiheessa tuo sama, että joka toinen päivä oli huono olo. Tuttua siis täälläkin.

(.) Mä oon töissä! Oikeesti ihan supersiistiä, kun neljä viikkoa makasin sängyn pohjalla. Nyt tuntee jo vähän elävänsäkin. :) Töissä en vielä kertonut kaikille, saa nähdä infoilenkin iltapäiväkahvilla sitten. Meitä on tosiaan tällainen 9 hengen porukka, ollaan aika läheisiä kaikki, joten voisin näille mainita asiasta. Ovat olleet huolissani sairastelustani joten kai se pitäis kertoa ettei tää mitään vakavaa ole. :) Ja helpottaa sekin sitten jos sattuu etomaan töissä niin voin huoletta rampata sitten ykäämässä. :D

Niin ja pomo sanoi että tee töitä ihan oman vointisi mukaan, jos et jaksa tulla kahdeksaan niin et tule. Ja jos haluat lähteä aiemmin niin sitten lähdet. :)

Sain myös tänään soitettua tuonne uuteen neuvolaan ajan. 17.9. on lääkärineuvola-aika. Ihan mukavalle tuo uusikin neuvolatäti vaikutti.
Nyt on muutenkin muutto jo ohitse. Vanhan asunnon avaimet on palautettu ja nyt voisi keskittyä uuden asunnon järjestämiseen, mutta sillä ei liene ihan kamala kiire, pikkuhiljaa...

- Hapsiainen ja herne 9+5
 

Yhteistyössä