¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤



(nimi, la, ikä, sairaala, mones lapsi)

25.3.2012
olive10

27.3.2012
Jouskari-80 * 31v * Kättäri/H* kolmas

29.3.2012
annelin * 29v. * TAYS * toinen / Poikalupaus
amie88 * 23v * kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

30.3.2012
heik-ku * 26v * PKKS * toinen

31.3.2012
kekkuvekku * 23 * ? * Ensimmäinen
Tiukuliina89 * 22v * K-hks * kolmas / tyttöolo
Melissa84 * 27v. * K-HKS * ensimmäinen

1.4.2012
Äittä-83 * 28 v * Oys * toinen
Linn * 26v * TYKS * toinen / Poikalupaus
Midia * 35v * ? * toinen / Poikalupaus
Tiijona * 27v. * Kättäri * ensimmäinen / Poikalupaus
Tähti77 * ? * KOS * kolmas
Marimi * 25v * K-SKS * toinen / Poikalupaus

2.4.2012
- Sandy * 29v * Seks * toinen
GCS15 * 25v. * VKS * kolmas / poikaveikkaus

3.4.2012
Ceali * 29v * Kät * toinen / Lilleri poikaolo / Poikalupaus
satupanda * ? * ulkomaa * ?
Mallamia * ? KaKS * esikoinen / Poikalupaus
Lalle * 19v * Kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

4.4.2012
Mansikkasuu * 33v * HYS * kolmas
Lumihiutale 73 * 38 * KYS* ?
mudelude * ? * PHKS * toinen lapsi
jassåå * 26v * TYKS * toinen / Tyttölupaus
Peppi78 * 33v * PHKS * viides ~ Iines
Champion * 29v * vas/tays * kolmas / Martti / Poikalupaus
Papuli * 36v * TAYS * neljäs
Samirja * 32v * kättäri * ensimmäinen
vauvahaaveita * 27v. * OYS * kolmas / tyttöolo / Tyttölupaus
felina * 25v * OYS * ensimmäinen / poikaolo
NelliKaramelli * 35v * kätilöopisto * ensimmäinen / Poikalupaus
Adelei * 20v * K-SKS * toinen / Poikalupaus
ekulainen * 18v. * kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

5.4.2012
sm * 27v * ? * ensimmäinen
Avokado * 30v * K-PKS * kolmas / Tyttölupaus
Milli2 * 32v * EKKS * kolmas
Adalmis * 26v. * OYS * toinen / "Kerttu" tyttöolo / Poikalupaus
onnenpotku * 25v. * KSKS * ensimmäinen / Poikalupaus
SysterP * 34v. * Pietarsaari * ensimmäinen / Poikalupaus

6.4.2012
viiru_ * ? * ? * ensimmäinen

7.4.2012
Sale81 *30v * K-SKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus
syysmyrsky * 22v * SatKs * ensimmäinen / Poikalupaus
icy * 21v * SatKs * ensimmäinen / tyttöolo

8.4.2012
ninnu. * 23v * ? * toinen
hallaneito * 23v * OYS * ensimmäinen

9.4.2012
Nipsu81 * 29v * TAYS * ensimmäinen / poikaolo / Poikalupaus
KETTE * 36v * OYS * viides
missLuupää * 29v. * ? * kolmas

10.4.2012
kolmas3 * ? * ? * kolmas
saraneito * 25v * KOKS * ensimmäinen / tyttöolo
susa12 * 30v * LKS * kolmas / Poikalupaus
Heijut * 28v. * SeKs * toinen / Tyttölupaus
Kuudes Ihme:) * ? * ? * kuudes / Tyttölupaus
^minski^ * 30v. * TYKS * toinen / Tyttölupaus


12.4.2012
-minde- * 26v * K-SKS * toinen / Poikalupaus
Jozzu85 * 26v. * K-SKS * kolmas

13.4.2012
pomppuli * 29v. * TAYS * kolmas / Poikalupaus

14.4.2012
Sandemar * 33v * P-KKS * kolmas / Tyttölupaus
möllöttäjä * 21v * HYS * ensimmäinen
Lolaa * 20v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
Josefia * ? * KAKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus

15.4.2012
killiäinen * 30v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
Löllöttelijä * 21v * HYS * ensimmäinen / tyttöolo / Tyttölupaus
Anazu * ? * TYKS * esikoinen / Poikalupaus
Miukkari * ? * ? * toinen / Poikalupaus

16.4.2012
piiper75 * 36v * K-PKS * toinen / Poikalupaus
Cerine * 28v * Kättäri * ensimmäinen

17.4.2012
tikru1983 * 28v * KOS * kolmonen / Poikalupaus
kultakurkku * 30v * LPKS * kolmas / poikatoive / Poikalupaus
suska84 * 27v * TAYS * ensimmäinen / Poikalupaus

18.4.2012
Trio75 * 36v * NKL * kolmas
huppa * 29v * SeKs * neljäs / Taimi

19.4.2012
HappyHippo * 30v * TAYS * toinen
nokikana * 24v * MKS * toinen
Nyyti84 * 27v * SatKS * ensimmäinen / Poikalupaus

20.4.2012
pp-86 * 25v * OYS * toinen
Ruohotar * 35v * HYS * toinen / poikaolo / Poikalupaus
fishbone * 26v. * KAKS * ensimmäinen

21.4.2012
Annamariaplus2 * 26v * SatkS * toinen / Poikalupaus
Tanya 82 * ? * NKL * toinen / Poikalupaus

22.4.2012
Lilli-80 * ? * K-SKS * ensimmäinen

23.4.2012
misteli83 * 27v. * TYKS * toinen
minimami * 25v. * TAYS * ensimmäinen / Poikalupaus
neiti80 * 31v. * SeKS * Esikoiset / Poikalupaus ja Tyttölupaus
Masukuski * 26v * OYS * ensimmäinen / Tyttölupaus
Soju * 20v. * TAYS * ? / Poikalupaus
Sorel * 28v. * NKL * ensimmäinen / Poikalupaus

24.4.2012
maximillianna * 27v * KYS * viides / Tyttölupaus
Olki * 29v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
BABYlonialainen * 29v. * SatKs * ensimmäinen / Poikalupaus

25.4.2012
inger * 25v * ? * toinen / Poikalupaus
jazzi * 28v * NKL * ensimmäinen / Tyttölupaus
CVAD * ? * TAYS * esikoinen
Aobhinn * 25v * TYKS * ensimmäinen / Poikalupaus
mammal83 * 28v. * K-HKS * ensimmäinen / Poikalupaus

26.4.2012
The äiti * 23v * PHKS * toinen

27.4.2012
luosto * 38v * satks * neljäs / tyttöolo
masulainen * 20v * ? * ensimmäinen / Tyttölupaus
aamupalajuusto * 20v. * ? * ensimmäinen
avantasia * 25v * k-sks * toinen / poikaolo / Tyttölupaus
Papaya * 19v * K-PKS * ensimmäinen / tyttöolo
Vappuvaavi * 29v. * haikaranpesä * ensimmäinen
||Lallu|| * ? * ? * toinen


29.4.2012
Lelluskiini * 19v * K-HKS * esikoinen
Katrin * 32 * SeKS * ensimmäinen
-mimi- * 24v * KOKS * toinen
bluebaby * 27v * OYS * esikoinen / Tyttölupaus
Ilo81 * 30v * TAYS * neljäs / Poikalupaus
Höpäjä * 28v. * LKS * toinen

30.4.2012
Mymosa * 28v * MKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus
Lilie * 34v * TAYS * ensimmäinen / Tyttölupaus
Angie * 33v. * Kättäri * ensimmäinen / Poikalupaus
viida * 26 * K-SKS * ensimmäinen / tyttöolo / Tyttölupaus

2.5.2012
Pipsa76 * 36v * NKL * Ensimmäiset / Tyttölupaus ja Poikalupaus



45 Poikalupausta
21 Tyttölupausta




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
KUS = Karolinska universitetssjukhuset i Solna



MENETYKSEN KOHDANNEET :
* LittleStar
* Bela88
* puppa
* wendy79
* chamon
* Tiinaww
* hoya bella
* M1n1
* nyyttinen
* fanttomi
* Pumpuli-81 Enkelivauva



EDELLISET KESKUSTELUT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post24309778
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post24530094
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036244-huhtikuun-helmet-2012-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049734-huhtikuun-helmet-2012-marraskuussa/#post24932396
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063136-huhtikuun-helmet-2012-joulukuussa/#post25132652
 
Viimeksi muokattu:
Korkkaan uuden ketjun ja toivottelen samalla jaksamisia Pumpulille :heart::hug: En voi edes tajuta kuinka suuri surunne on vaikka keskenmenoja olen itsekin kokenut kun teillä on jo ollut ihan oikea vauva sylissä. Olette olleet paljon mielessä ja olen kiitollinen että kävit kertomassa kuulumisianne. Mietinkin tuota juuri et saatkohan sen äitiysloman, koska olet enemmän kun sen tarpeessa. Mun ystävä sanoi joskus kun sain keskenmenon et jokainen ihminen tarvitsee enkelin suojakseen ja mulla on nyt oma enkeli taivaassa katsomassa et kaikki menee hyvin. En usko Jumalaan mut se kuulosti tuolloin tosi kauniilta asialta.

(.) Meillä on tänään ystävien häät ja morsian oli mielettömän kaunis pukuineen. Olen yksi kaasoista ja ja koitan olla pilaamatta meikkiäni Pumpulin kertomuksen vuoksi mutta kun itkettää vaan ja lähi aikoina on itkettänyt muutenkin joka asia. Pillitän varmaan kirkossakin..

Hyvää uutta vuotta teille rakkaat kanssasisaret :heart:

Champion ja Martti 26+3
 
Kiitos uudesta hienosta pinosta vauvis!=)
Ajatelkaa enää 2 uutta pinoa ja sitten on jo meidän kuu:heart:
Tänne ei ihmeitä kuulu,maanantain neuvolaa (kauhulla) odottaen,joulukilot...:ashamed: Kyllä näkyy että töissä ei ole oltu,paljon vähemmän liikuntaa vaikka koiran kans olen yrittänyt edes vähän.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Bluebaby ja vauveli 22+6 (yöllä poksuu) :)
 
Mä olen kovin yrittäny suunnitella lastenhuoneen sisustusta, sekä työhuonetta. Havahduin eilen illalla siihen, että aika rupeaa oikeasti käymään vähiin! Ensviikolla mennään hakemaan kalusteet ja sit alkaakin kunnon sisustaminen :heart:

Eilen jouduin käymään päivystyksessä, kun tää närästys on ihan kamala- niin kovat kivut, että itkettää(vaikka vaan puuroa söis!) ja kivut kestää semmoset 5tuntia. Sain sitten luvan ottaa loseccia(20mg) kerran päivässä, ja ah sitä ihanuuta kun 15min päästä helpotti olo! Maanantaina on vielä neuvolalääkäri, jonka kanssa keskustelen enempi tosta lääkityksestä...

Jos nyt pystyis syömäänkin jotain- kyllä eilen tuli itku, kun suihkun jälkeen kattoi itteensä peilistä: kylkiluut paistaa, käsissäkin pelkkää luuta ja nahkaa- naamastakin ihan riutuneen näkönen. Kun edes muutaman kilon saisi lisää..

Nyt tyttö ja mies nukkuu päikkäreitä, ja mä alan valmistella päivällistä.

Hyvää uuttavuotta kaikille tasapuolisesti!
 
Viimeksi muokattu:
Vauvikselle kiitos taas uudesta pinosta, on se hieno :)

Ja tosiaan enää 2 uutta pinoa ja sit on meidän kuu :O :)

Kohtako tulee jo syyskuiset pinoilemaan?! :O :) Meillä tosiaan alkaa olla pieni aika siihen kun nyytit sylissä tuhisee :heart:

Ja kun puhuttiin noista tavaroiden laitosta, niin otin ja pesin koneellisen vauvan vaatteita 56-62cm, ajattelin jos sit tarpeen mukaan keväällä/ kesällä laittais vasta ne 68cm pyykkiin ja kaappiin, saa kaapin pysymään siistimpänä ja järjestyksessä kun ei ole niin täynnä.. Nyt koneessa on pieniä lakanoita, peitto ja makuupussi (pikku aappa :) ) saa ne sit järjestellä kaappiin ja on se työ tehty :) Sit on vielä ennen vauvan tuloa, hoitoalustan, sängyn ja parin hyllyn kokoaminen ja pentä järjestyksen muuttoa :) Että ei se varmaan tekeminen tekemällä lopu :)
 
Jassåå: Mä laitan postissa tulemaan 10kg -ok? ;) Tosipuheissa, onneksi sait losecista helpotusta! Närästys tosiaan on inhottavaa, itellä onneks niin lievää että samarin riittää..

Kiitos uudesta pinosta!! :wave: Täällä iski "paniikki" kun mies totesi LA:n on enää 3,5kk! Jäi päiväunet nukkumatta! ja minä oon narissu ku aika menee niin hitaasti ja yhtäkkiä aika loppuuki keslen :D
 
mymosa
Pumpulille :hug:

Mä en oo esitietolomakkeisiin ikinä täyttänyt vauvan nimeä valmiiksi ja kuulun niihin ihmisiin, jotka haluaa varjella nimisalaisuutta siihen asti kunnes nimijuhlakutsut ovat lähetetty ja saapuneet vastaanottajille. Sitten nimestä voi puhua.

Meillä uusivuosi otetaan vastaan ihan kotona, katsellaan kerrostalon ikkunasta muiden raketteja ja jos sää sallii (kuten nyt näyttäisi) niin kaupungin oma ilotulitus näkyy myös tänne meille tuolta rannasta.
Tänään ei ajatella sokereita vaan mässätään dippejä, sipsejä, kasviksia, nakkeja, perunasalaattia sekä hedelmä-juusto-tikkuja.

Insuliinin pistäminenkin alkaa sujua jo hyvin, välillä tulee sellainen kohta, että nipistää, mutta muuten ei tunnu miltään. Ja kun äiti neuvoi ilmaamaan kynän alaspäin eikä ylös kuten hoitaja neuvoi.

Tyyppi potkii kovasti ja me odotellaankin jo 4d ultraa.. Luin netistä, että ultraava lääkäri on osaava ja arvostettu, joten senkin puoleen kiva päästä käymään.
 
Tuohon närästysasiaan pitää kommentoida sen verran että mulle määrättiin neuvolasta ja viikolla 18 säännöllinen närästyslääkitys (Omepratzol 20mg x1). Sen lisäksi olen ottanut Gavisconia (puru-tabletit, ei sitä lientä) varmaan viikosta 10 lähtien. Sitä on kehoitettu jatkamaan myös tuon toisen rinnalla. Näiden kanssa pärjään jotenkuten, ehkä jossain vaiheessa tuota Omepratzoli-annosta pitää nostaa.

Ihmettelen vaan suuresti ettei sulla Jassåå ole mennyt vielä mitään säännöllistä lääkitystä. Mä kun sai hieman vähemmillä oireilla lääkityksen.
 
Hei vain ja hyvää uutta vuotta kaikille :)

Täällä kirjoittelee 19-vuotias esikoista odottava vantaalainen likka.

laskettuaikaolis 3.4 ja synnärinä kättäri.
Rakenne ultrassa saatiin varovainen tyttölupaus

Raskaus on sujunut ihan loistavasti. Olo on ollut koko ajan hyvä, alussa oli vain pientä väsymystä joka häipyi 13+ viikoilla pois :) Nyt ollaan pikku hiljaa saatu vauvalle tavarat hommattua ja äitiysavustus otettiin rahana, kun saatiin sukulaisilta kaikki vauvan tavarat :) mitenkäs vuoden vaihde sujuu teillä muilla :)
 
Tuohon närästysasiaan pitää kommentoida sen verran että mulle määrättiin neuvolasta ja viikolla 18 säännöllinen närästyslääkitys (Omepratzol 20mg x1). Sen lisäksi olen ottanut Gavisconia (puru-tabletit, ei sitä lientä) varmaan viikosta 10 lähtien. Sitä on kehoitettu jatkamaan myös tuon toisen rinnalla. Näiden kanssa pärjään jotenkuten, ehkä jossain vaiheessa tuota Omepratzoli-annosta pitää nostaa.

Ihmettelen vaan suuresti ettei sulla Jassåå ole mennyt vielä mitään säännöllistä lääkitystä. Mä kun sai hieman vähemmillä oireilla lääkityksen.
Mä pääsin näinkin pitkälle renniellä ja gavisconilla, vaikka kipuja oli, mut ei vielä niin pahoja. Sit kun kivuista tuli oikein pahoja, ei työpaikkalääkäri suostunut määräämään mitään :( ilmeisesti lääkäreitä on joka lähtöön.
 
Hauskaa vuotta 2012 kaikille :)

Pumpuli: Kiva kun jaksoit käydä meitä tervehtimässä :hug:

Lalle: Tervetuloa, mä olen kanssa Vantaalta, laskettuaika 3.4 ja synnärinä Kättäri :)

Se ois noin 3kk laskettuun aikaan, ihanaa! :)

Tulipas eilen vähän valvottua ja nyt väsyttää... |O

C 26+5

edit: Niin ja vauvikselle tietysti kiitos uudesta hienosta pinosta! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolesta! Se ois sitten samalla karkausvuosikin, pitääkin varmaan alkaa jo juonimaan suunnitelmaan kosintaa varten. ;) Kun ei tuo meidän tuleva isukki tunnu saavan mitään aikaseksi. :D

Ja kiitos vauvis taas uudesta pinosta! Niin se huhtikuu vain lähenee ja lähenee. :)

Pumpulille paljon voimia! En tiedä mitä sanoisin... vetää vaan niin hiljaiseksi tuo sinun tarinasi. :'(

(.) Täällä aletaan olemaan taas voiton puolella tämän helkkarin flunssan jälkeen. 2,5vko meni sairastellessa. Vatta on ollut toisinaan niiiiiiiin kipeä kaikesta yskimisestä ja rykimisestä.
Eilen kävin vähän taas ostamassa vauvatarvikkeita, mukaan tarttui syöttötuoli, itkuhälyttimet, harsoja ja sit imetystyyny! Ja hitto että nukuin hyvät yöunet sen tyynyn kanssa! Voin siis suositella doomoo buddy:a, jota joku muukin taisi jo suositella.

:heart:23+4:heart:
 
Pitkästä aikaa ehdin käymään täällä. Joulu meni sukulaisissa, ja hitaalla nettiyhteydellä surffailu jäi, kun oli muutakin tekemistä.

Vauvantavarat lisääntyivät joululomalla paljon. Äiti ja mummo olivat ostaneet muutamia vaatteita, lisäksi pengoin vanhoja äitiystarvikelaatikoita, joista löytyi lähinnä vaatteita ja muita tekstiilejä. Aika kammottavia ja kuluneita retrovaatteita löytyi, toisaalta myös mukaan tarttui vähän käytettyjä ja kauniita vaatteita. Ja harsoja ei ainakaan tarvitse ostaa, niitä löytyi iso laatikollinen, joista osa täysin korkkaamattomia. :D

Vaatteiden ja vuodetekstiilien lisäksi ei sitten vielä paljoa olekaan. Taitettava hoitopöytä löytyi varastosta, sen ajattelin ottaa ja vaihtaa vain kankaan johonkin pirteämpään. Kiinteä hoitopöytä laatikostolla olisi ihana, mutta ei tule mahtumaan tänne mihinkään. Lisäksi voi olla, että pitää muuttaa vielä ennen syntymää. Suurin paniikki on vaunuista, haluaisin hyvät, mutten tiedä mistä repiä rahat. Mies kuvitteli vaunujen maksavan jotain 100-200e luokkaan, pudotin karuun todellisuuteen. :p Kantoliina on suunnitelmissa hommata, vaikkei ole sen käytöstä hajuakaan.

Nimiä ehdittiin pohtia joululomalla. Käytännössä lueskelin kalenterista nimiä ääneen, joihin annoin miehen kommentoida. Jos miellytti miestä ja itseäkin, laitoin nimen ylös. Lisäksi mukaan tuli muutamia nimiä molemmilta, joista toinen ei liiemmin välittänyt. Jos lapsi on tyttö, on nimi aika selvä, on ollut jo useamman kuukauden. Poika onkin ongelma. Ajattelin jossain vaiheessa kysellä sukulaisten nimiä molemmilta puolin, jos sieltä löytyisi joku kiva perinnenimi toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Nimen haluan pitää salassa nimenantojuhlaan asti, eipähän pääse muitten mielipide liikaa vaikuttamaan. Kädenvääntöä riittää nimien suhteen jo miehenkin kanssa, tuleeko kansainvälinen/suomalainen, perinteinen/moderni, lyhyt/pitkä. Väsytystaistelua ja kompromisseja. :)

Yöunet ovat kyllä muuttuneet melko katkonaisiksi. Kovia alaselkäkipuja, kramppeja jaloissa, käsien puutumista, vessaan heräämistä... Ja jos ei vaivoja, niin sitten muuten vaan herää pyörimään tunnin tai pari sängyssä. Onhan tämä toisaalta hyvää valmentautumista tuleviin yöheräämisiin ja syöttämisiin. Mies pakotti joululomalla useita kertoja nukkumaan päikkärit, vaikken olisi millään tahtonut. Ja nukuin kuitenkin kuin pieni porsas tunnin tai pari. Varmaan ei olisi haitaksi ottaa tavaksi muutenkin, mutta kun ei malttaisi.

Onko kukaan muu huomannut tisseistä valuvan möhnää? Välillä aamuisin olen huomannut etenkin toisella puolella rinnan ympäristössä ja sitä vasten olleessa käsivarressa jotain kuivunutta, ja eilen unta odotellessa huomasin äkkiä olevani rinnan ja käden kohdalta märkä. Ei haise miltään, tai ole minkään väristä. Liittyy varmaan jotenkin tulevaan maitoon?

Kelan tuet kestävät ja kestävät, laitoin paperit joulukuun puolessa välissä. Ovat sentään tulleet perille. Haluaisin jo päästä hypistelemään äitiyspakkausta. Isyyspakkauksen kyhäämistä olen harkinnut, varmaan katson äitiyspakkauksen saamisen jälkeen. Voisin toisaalta jättää isyyspakkauksen antamisen aika loppumetreille lievittämään miehen huolia synnytyksestä tms.

felina + pikkupulla/sintti/demoni 26+4
 
Yöunet tuppaa mullakin oleen katkonaisia. Vessassa on pakko käydä ja hyvää nukkuma-asentooon ei löydy. välillä herään selälteni ja asento tuntuu hyvältä mut en uskalla siihen jäädä kun on sanottu et pitäs välttää selälteen oloa.. Mut aika paljon pyörimistä ja hyörimistä on noi yöt. Ihmeen pirtee oon silti ollut..

Felina rinnoista tosiaan voi valua ns. esimaito ja se kuuluu odotukseen. Itsellä välillä tulee tippoja oikeastarinnasta ja aiemmissakin ootuksissa ollut samaa. En tiä liittyykö maidon tuloon mut multa on ainakin ihan hyvin tullut maitoa aiempien lasten kanssa :)

(.) se olis sit vuosi 2012 :) Meillä oli upeat häät ja lapsetkin jaksoi hienosti puoleen yöhön valvoa jolloin katseltiin hääpaikan ilotulitus ja lähdettiin kotiin. Eilinen oli jo senkin vuoksi ihana et vauva liikkui tosi paljon mahassa ja koko ajan tunsin liikkeitä :heart: Voi kun tuntisin joka päivä noin hyvin, mutta tollasia päivä on ollut ihan ehkä yksi tai kaksi ennen tätä ja taas ei tunnu mitään :( Musiikista tää vauva tuntuu pitävän, ainakin Elviksessä kun oli sellanen jytäjumppa menossa aina kun Elvistä laulettiin (esiintyjä häissä lauloi) :) Mieskin vei tanssimaan vaikka maha alkaa olla hiukan tiellä tanssiessa mut nyt on pohkeet ja reidet kipeet siitä et pitää seistä tanssiessa varpaillaan kun ei pysty korkkareita pitämään ja mies on mua 30 senttiä pidempi. Tietää ainakin tanssineensa!

Champion ja Martti 26+4
 
Viimeksi muokattu:
ja uuteen vuoteen ja pinoon :cool:

mulla närästystä ollut vähän vähemmän viime viikkoina, välillä oli paljonkin. itse olen joutunut pärjäämään alsucral nimsellä pureskelutableteilla koska lähes kaikissa muissa närästyslääkkeissä on alumiinia, jota joudun välttämään koska altistun työssäni paljon alumiinille... närästys on onneksi niin vähäistä ollut että se on auttanut hyvinkin.

työstä puheen ollen, miten olette jaksaneet töissä? oma työni on paljon jalkojen päällä olemista ja tosi kurjia asentoja, ja koska painoa on kertynyt jo 10kiloa, josta mielelläni antaisin myös sinulle jassåå, työ ja muukin oleminen alkaa tuntumaan jaloissa ja selässä paljon enemmän kun aikaisemmin... pakko kohta hakea sairaslomaa edes vähäksi aikaa että saa levättyä kunnolla. vaikka onkin viikon talviloma takana, jalkoja särkee silti, odotan kauhulla alkavaa työviikkoa. kun olisi kuitenkin vähän edes liikuttava ettei ihan homehdu kotiakaan, ja koirakin on lenkitettävä. mies tietysti on hyvin mukana mutta hänkin on yrittäjä eikä ihan kaikkia lenkkejä hänellekään voi langettaa...

tämä lähtee kuitenkin nyt tulleista kiloista huolimatta keittämään nakkeja kun ei eilen vielä saatu ilmeisesti tarpeeksi :)
 
Hyvät uudet vuodet :heart:

Ens kuussa alkais äitiysloma :O

Lalle Tervetuloa:wave:

Täällä ei viel kamalasti närästä, mutta lonkkakipuja, issiaskipuja ja alapääkipuja on |O
Maitoa ei oo viel tullu, eikä mulla välttis tulekkaa...ei oo pahemmin edellisistäkää tullu ennen syntymää :)
Vaatteita itekki tossa just kattelin, pitäs miehen saada hyllylevyt kaappiin nii sais jo laitella paikalleen :p
Nimi meillä olis, mutta nyt oon alkanu empii sitä että onko se nyt se..onneksi tässä on viel aikaa miettiä :)

Syyskuisia tais jo ollakki muutama tuossa :) Näin se aika menee, vastahan ne syyskuiset synnytti :D
championille Onnea rouviintumisesta :flower: me mentii kuopuksen ristiäisissä yllätysnaimisiin samalla 23.10.2010 :D Oli vieraille pieni ylläri :D
 
Lalle tervetuloa :)

Nimistä: en minäkään nimiä ole huudellut kenellekään etukäteen, vasta sit kastetilaisuudessa kuulevat sen :) Ja eipähän tosiaan tule sit sanomista tai jos tulee niin on myöhäistä jo (ja kelleppä muulle se nimi asia oikeasti kuuluu kuin vanhemmille) Esitietolomakkeessa on nimet, mutta ne pysyy siellä paitsi jos hätäkaste tarvitaan niin sieltähän ne sit löytyy.. Ja en ole kuullut ennen että lapsen sängyn päätyyn laitetaan sairaalassa se nimi siitä lapusta, ei meillä ole koskaan ollut.. Riippuu sit varmaan sairaalasta.. Nimi mikä sairaalassa sängyssä meillä on ollut on äidin sukunimi ja poika/ tyttö :)

Maitoa ei tule..

Yöunet nukun putkeen ja hyvin :)Lapse ollut nyt viikonlopun isällään, unta viime yönä 11 tuntia ja toissayönä 12 tuntia :)

rv 25+1
 
Pumpuli: Voimia teidän koko perheelle. Sanoja ei löydy :'( :hug:


Meillä meni vuoden viimeiset viikot anoppilassa, missä ei tullu päiviteltyä kuulumisia. Mukavaa ja ihanaa aikaa oli!

Itellä muutoin kaikki ok, mutta aavistus kivuliasta närästystä ja haarakipua mm.potkukelkkailun jälkeen. Mutta kuulunee asiaan.

Tässä sitä aletaan lähenee h-hetkeä. Hui! Vaikka onhan tässä viikkojakin jäljellä vielä.

Ihanaa ja talvista viikkoa kaikille!

Marimi ja poikanen 27+0
 
Kiitos uudesta pinosta.. ihanaa että aika menee nopeasti!

Uudenvuodenjuhlat on juhlittu ja loppuillasta alkoi supistelemaan sen verran että lähdettiin juhlista kotiin. lisäksi olin laittanut aivan liian korkeat korkokengät ja selkää särki ja jalkoja turvotti.. Täytyy vissiin jo pikkuhiljaa tajuta että tää raskaus alkaa vaikuttamaan jaksamiseen.. Tänään on ollut niin poikki että tuntuu että olis krapula..

Itselläni ei ole kokemusta synnäreiltä, mutta ilmeisesti TYKS:ssä nimi laitetaan sängynpäätyyn kun kerran neuvolatäti siitä varoitti.. Joka sairaalalla varmaan omattapansa...

POKS 25+0
 
Hyvää uutta vuotta!!!
Tänään alkoi todella iskeä kauhea paniikki siitä, miten lähellä se H-hetki ihan oikeasti on. Meillä ei ole vielä mitään tehtynä ja mies on kaikki päivät tontilla ja ollaan esikoisen kanssa kahden. Kauheesti ei täällä sitten mitään pysty tekemään, hyvä kun normaalit siivoukset ja muut saa hoidettua. Tarttis vielä entisöidä esikoiselle sänky (vanha perintösänky, esikoinen nukkuu vielä pinniksessä joka taas tulee vauvalle), pestä ja silittää vauvanvaatteet, tehdä muitakin hankintoja, kasata ja siirtää hoitopöytä meidän makuuhuoneeseen, ostaa ja kasata vauvan vaatteille kaappi, ostaa auto jne... JA TÄYTTÄÄ NYT IHAN EKANA NE KELAN PAPERIT, huoh :headwall: Niin ja se vauvavakuutus. Eikö ketään muu panikoi?

Mymosa: Hyvä että pistäminen sujuu! Sitä kun pelkäsit niin kovasti!

TYKS:ssa tosiaan nimi tulee sängynpäätyyn, mutta meillä ollut siinä viimeksi vain kutsumanimi ja niin tulee nytkin, se oikea nimi paljastetaan vasta ristiäisissä. Siitäkään ei olla oikein ehditty keskustella miehen kanssa. Yksi vahva ehdokas meillä on. Tytön nimi olisi ollut siis selvillä jo aikaa sitten :)

Maitoa alkoi täälläkin tulla eilen. Yllätyksenä tulikin, kun esikoisesta ei tullut mitään ennen synnytystä. Oiskohan ollu Felina joka asiaa pohti, kyllä se sitä ensimaitoa on sullakin. Mulla tulee ekat tipat ihan sitä väritöntä, mutta sitten jo valkoisena. Täytyy varmaan kohta alkaa käyttää liivinsuojiakin. Nekin täytyy vielä ostaa...

Mitä se rasva muuten oli jota joku sanoi myytävän Prismasta? Sitä lampaan rasvaa, mutta halvempaa kuin apteekissa? Ja onko jollain tietoa mistä saa HYVÄT imetysliivit, sellaiset jotka miel tukee isompia rintoja? Viimeksi ostin vaan semmoisia halpoja ja rinnat roikkui inhottavasti. Nyt aijon hankkia hyvöt, vaikka vähän kalliimmalla.

Semmoista tänne taas, tänään poksuu 27 :heart:
 
Nukkuminen on täälläkin katkonaista; ei nyt pahasti vielä, mutta vessaan pitää herätä 1-2 kertaa. Pissahädän tunnetta on muutenkin enemmän, kun tää pikkukaveri tosiaan taitaa tykätä polkea mun virtsarakkoa... Ja esikoisen odotuksesta muistan sen, että muutamien viikkojen päästä asennon vaihto ei tapahdukaan enää niin helposti vaan sängynpäädystä kiinni pitäen ja siitä sitten ähertäen... Jep. Sitä odotellessa... :/

Työssä jaksaminen, ei muutoin mitään ongelmaa - teen suunnittelutöitä koneen ääressä, joka sinänsä on rankkaa sekin istua tietokoneruudun ääressä 8h, mutta tietysti helpompaa kuin jos tekisi kovaa fyysistä työtä. Työmotivaatio on sitten eri asia, ja mitä lähemmäksi helmikuun loppua mennään (milloin äippis alkaa), niin sitä vähemmäksi motivaationmäärä vähenee. :D

Mutta hyvin huomaa, että tämän viikon kun olin lomalla, ja oli aikaa levätä enemmän, myös vauva oli aktiivisempi. Mä olen vähän turhan tarkka töiden osalta, ja sillon kun olen töissä, teen ihan satalasissa duunia. Vaikkei mun työ tosiaan fyysisesti oo rankkaa, niin stressiä aiheuttaa kovat aikataulut ja deadlinet. Mies on jo moneen kertaan sanonutkin että pitäs vähän yrittää downshiftata ja eiköhän tää tästä... viimeistään sitten helmikuun lopussa. :D

Maitobaari ei onneksi vielä ole alkanut valuttamaan, mutta nännit on jatkuvasti törröllään. Mitään trikoopaitoja ei peläkstään oo voinut töissä enää pitää sen takia. Vähän turhan innokkaan oloiset nää ryntäät. :D

Mutta viikko 27 alkoi poks näin, ja tästä taas mennään!

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat!
 
Linn: Paniikkia ei ole (ainakaan vielä), kun oon aina niin ajoissa kaiken kanssa ja täällä on melkein kaikki jo valmiina vauvalle :D Mut kieltämättä laskettuaika tuntuu nyt lähemmältä kun päästiin tähän "oikeeseen" vuoteen :) Varmaan maaliskuussa alkaa tää meidänkin pinon porukkakin jo poksahtelemaan :)

Maito: Ei maitoa täällä suunnassa, esikoisen odotuksessa alkoi tulemaan pari viikkoa ennen synnytystä.

Nukkuminen: Nukun kuin tukki. Nyt ei tarvi käydä vessassakaan öisin. Vessaramppailut varmaan kyllä taas alkaa tossa jokusen viikon kuluttua. Illalla vauva potkii aikalailla kun käyn makuulle, joten ihan heti ei pysty nukahtamaan, mutta mielellään niitä potkuja "kuullostelen" ennenkuin nukahdan :heart:

Ai nimi tulee jossain jo sairaalasänkyyn? En ole kuullutkaan :) Kättärillä tuli vaan äidin sukunimi ja vauvan sukupuoli. Samat tiedot tuli vauvan rannekkeeseen. Tuleeko TYKS:ssä sitten rannekkeeseenkin se nimi?

Hyviä imetysliivi-vinkkejä kaivataan täälläkin!!!
 

Yhteistyössä