¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

mites muuten oonko ainut jolle on raskausaikana alkanu tuleen selluliittiä?
mun neuvolalääkäri ei uskonu että selluliittigeelin käytöstä olis mitään haittaa raskausaikana, mut ei kuulostanu vakuuttavalta. onko jollain tästä tietoa?
 
Marimi: Kuopus synty viikolla 39, eli varmasti kalvot oli jo heikemmät, vauva voimakkaampi yms. Se tunne jäi vaan niin vahvana mieleen, kun oli tämmösiä samanmoisia suppareita useempi päivä ja vauva eka vähän vaisumpi, mut sit pari h ennen kuin meni vedet, niin aloitti sellaisen jumpan, että en saanut millään nukuttua ja vaan naureskelin hänelle ja sit tosiaan naks ja yhtäkkiä oli vedet ulkona:) Tän kipeempiä suppareita ei mulla ennen vesien menoa ollut kuin nytkään on. Sen jälkeen ne toki koveni vielä huomattavasti. Esikoisen synnytys taas käynnistyi suppareilla ja ne millon sit lähdettiin sairaalaan oli sellaisia oven kahvassa roikuttavia (kaikki maholliset kirosanat mielessä), eli toki jo erilaisia kuin nämä, vaikka kipeitä nyt ovatkin.

Jassåålla kyllä kans kurja viikko. Toivottavasti tämä parempi.

Meillä mies lähdössä työreisuun australiaan ja mietin mitä toivoisin tuliaisiksi. Ehkä tulokkaalle lampaanvillaiset tossut ens talvea varten:)

Sit kattoon ruokaa kohta kotiutavalle kotiväelle. Ja mielenkiinnolla odottelen koska alkaa massussa vaikuttaan nuo ummetuslääkkeet, hui.

Pomppuli ja muru 29+3
 
kiva huomata että joku muukin on hurahtanut puikkojen maailmaan. Tekasin lauantaina
pöllöpipon. Kuvittelin et olis sopiva meijän tokaluokkalaiselle, mut tulikin ohjeen mukaan
tehtynä pieni meijän 5 vuotiaallekkin. Nooh laitetaan tuonne arkistoon niin eikööhän se joskus ole sit vauvalle sopiva. :) tupsu tästä tästä puuttuu ja "silmät" ei oo kiinnitetty. Aijaa.com - Niinun pipa - 9465376.jpg
Vauvalle aattelin tälläisen pipon tehä kunhan toi lanka tuolla pakkasessa lakkaa
haisemasta. :X Ostettu pienestä lankakaupasta joka on vanhassa talossa nii haisoo pahalle. http://sire.iki.fi/kesäkuu2008/vauva_asusteet.jpg
Villasukat jos vielä vauvalle tekis niin sit varmaan siittäis. Villapuvun teen vasta syksyki kun on tuollainen haalari tuossa jota on isommat jo käyttäneet.
Mulla on tallessa mun vanha äitin virkkaama peitto ja mun oma pakkauksen vilttikin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Mielettömän hieno Kette toi sun tekemä pöllöpipo!:)

Tänään taas tein lisää pieniä hankintoja, sain ostettua hoitopöydän alatasolle korit, joihin saa harsot ja vaipat yms. Ootteko te, kenellä on ennestään lapsia kokeneet rintapumpun tarpeelliseksi? Kattelin noita Aventin manuaalisia netistä... Onkohan hyvä ja tarpeellinen?

Sorel 28+0 (alkokos mulla nyt se viimenen kolmannes?)
 
bluebaby Jotenki tuntuu, ett stressi pitäis olla pitkäkestosempaa ja "syvempää", että vois haittaa syntyä. Mutta tilannetta en vähättele. Uskon, ett v*tuttaa ja kovaa. Jotenki aina ku autoon menee vähääkää suurempia summia, ni tulee tunne ett menee rahat ihan harakoille :(. Toivottavasti tämä on ainut suurempi rahareikä pitkään aikaan.

suska84 No johan on, meinasin tänään kirjottaa ystävästämme selluliitista, mutta en ehtiny. Eli kyllä, tänne on rantautunu möykkyreidet ja ai että ku on kauheet. Varmaan kyl hormoneista johtuvaa... Noo, josko reidet silonis huhtikuun jälkeen ;) (jännä muuten ku ei tyttöä odottaessa tullu)

Kette Ihana tuo pöllöpipo. Voisin itekki sellasta pitää :).

Sorel Itellä oli esikoisen aikaan rintapumppu, mut ite en saanu sillä oikein mitään irti. Oli Aventin käsikäyttönen. Mutta taitaapi mennä yksilöllisesti :)

Mä otan tällasen tammikuun loppukirin ja päivittelen kuulumiset 2Xpv ;)

-Marimi
 
Talvi ja pakkaset: Periaatteessa tykkään. Paitsi nyt. Joka paikkaan pitää kävellä, kun ei oo autoa, ja se meno on semmosta hidasta taaperrusta. Kovaa ei voi kävellä, tai vatsaan sattuu ja sitte ku taapertaa etanavauhtia, pitää olla hirveästi päällä ja sitte tulee kamala hiki ja äää äää äää... :mad: :stick: Eli joo. Voisin tykätä talvesta. Jos en ois raskaana. Ja ois auto ja tyylikäs hirsitalo erämaassa. Ja koiravaljakko siihen päälle. :saint: ;)

Stressi: Itekin miettii, kuinka paljon vauvalle voi olla haittaa. Stressaa ekaks, ja sitte tulee morkkis, että tuhoaa sen lapsen elämän, kun altistaa sen jo pienestä stressihormoneille. Eilen oli kamala päivä, pillitin monta kertaa. Meinas miehelläkin lopulta hermot mennä, kun toinen vaan masentelee ja maalailee maailmanlopun kuvia.

Selluliitista
: Tjooh, on musta lisääntyny. On sitä ennenki reisissä ollu, ei siinä mitään outoa. Mutta ku nyt on alkanu tulee sääriin. :O Jaloissa ei kyllä mitään turvotusta oo, tai en oo ainakaan huomannu, vaikka oon testaillu.

Kette, tosi somia noi pipot! :heart: Iteki tuli tänään selailtua jotain Novitan vanhoja lehtiä, josko niissä ois jotain kivoja ohjeita ollu.

(.) Olin nyt sitten tänään törkeä, ja soitin neuvolaan, että voisinko vaihtaa neuvolat toiselle ihmiselle. Kerta kerralta sinne neuvolaan meneminen on ollu vaikeempaa ja vaikeempaa, kun kemiat ei vaan kohtaa. Unettoman yön jälkeen totesin, että lopetan asialla itteni kiusaamisen.

felina 30+x
 
Johan täällä on tapahtunut yhtä sun toista. Tsemppiä niille jotka sitä tarttee! :hug:
Kelkalla en oo kaatunut, eikä kyllä näillä pakkasilla enää huvita lähteäkään kelkkailemaan. Jospa lauhtuisi niin pääsis vähän uloskin. Kävellä ei kauheasti jaksa kun alkaa ottamaan alaselkään ja tänään kaupungilla käydessä supistelikin jo. Ei tässä tilassa enää paljoo kaupoilla laukata...

Bluebaby, ymmärrän niin tuon autorasituksen. Aina kun olis vähän enemmän rahaa, tulee autoremppa! Tai sit just kun ei olis yhtään ylimääräistä. Muistan kun aiemmasta autosta meni vaihdelaatikko, olin tosi kiukussa ja itkeskelin iltaisin kun ei oikeasti olisi ollut varaa laitattaa autoa kuntoon. Ihmeesti sitä silti selvittiin, mut kyllä mä sanon että jos kaupungis asuisin niin autoo ei olis! :stick: Niin paljon siihen saa rahaa laittaa.

Selluliittiä on tullut, reisistä huomaa. No, kai siitä voi ehkä ahkeralla treenillä päästä irti, tosin mä en ole ahkera ollenkaan. :D Mites arpia? Mulla ei vielä oo mahassa, mut rintoihin on tullut kyllä pari. Jos mä nyt jostain synnytyksen jälkeen toivon "laihtuvani", niin rintamuksesta! On ikävä niitä pieniä tavallisia rintoja näiden melonien sijaan. Rasittaa jo... Liivikaupoilla koitin E-kuppia, perskuta ne oli liian pienet! Lohduttauduin sillä, että olivat kalliimmat hienostoliivit, joten koot oli pienempiä kuin normaalisti...:kieh: Sanokaa te kokeneemmat, kai nuo pienenee eikä jää jättimäisiksi loppuiäksi? (on mullakin ongelmat...) :LOL:
 
Arpia on mahassa, edellisiltä perintönä:D Noi arvetki tuli esikosta synnyttäessa vasta, ku supistelin nii pitkää...

Onko muilla alkanu jo kuulumaan sikiökalvojen napsumista? Mulla muutamia kertoja mahassa napsunu, ku vauva myllää :)

Huomenissa taas uuden pinon väsäämistä:heart:
 
Moi vaan! Tulin tänne poksumaan (27+0) ja kertomaan pikakuulumiset. Viime viikolla neuvolalääkäri ja kaikki ok. Hemppa oli lähtenyt taas nousuun ja jo 128. Rautakuuri siis tehonnut. Paino noussut seitsemisen kiloa koko raskauden aikana ja fundus oli 22,5cm eli alakäyrillä mennään, mut silti vielä normaalin rajoissa. Perhevalmennus alkoi myös ja ainakin eka kerta (aiheena imetys) oli ihan hyödyllinen näin ensimmäistä odottavalle. Sokerirasituksessa kerkesin myös käymään eikä ollut ollenkaan niin paha kuin luulin. Megaällöttävän makuistahan se juoma oli, mutta onneks kylmää ja koitin vaan juoda sen mahdollisimman pian pahemmin makua ajattelematta ja hyvin pysyi sisällä. Tuloksien olis pitänyt tulla tänään neuvolaan eikä sieltä ainakaan vielä soiteltu. Pitääkin huomenna kysellä perään, että oliko ihan ok.

Mitäs muuta, lastenhuoneen sisustaminen on alkanut, kun hoitopöytä ja pinnis saatiin viime viikolla. Mattoa ja tekstiilejä vielä funtsin, mutta aika hyvällä mallilla muuten. Tapetteja ei laitettu sitten ollenkaan, kun seinissä oli valmiiks ihan kiva beigensävyinen maali. Varmaankin jotain sisustustaulua tai –tarraa tulee laitettua kunhan verhokankaiden suhteen pääsen johonkin päätökseen. Itse ajattelin kyllä nuo verhot ommella ja muutamia tyynyjä nojatuoliin myös, mut varmaankin aika perusmallilla.

Muuten ei ihmeempiä kuulu; suppareita en ole tuntunut ja kova vilske käy mahassa, joten ilmeisesti siellä kaikki ok. Ylimääräisen ultraan vielä 2 viikkoa; tuskin maltan odottaa.

Selluliitista kärsitään täälläkin. Sekä peppuun että reisiin tullut melkoisesti vaikka muuten painonnousu keskittynytkin vatsan seudulle. Raskausarvilta oon onneks säästynyt, mutta kyllä tuo selluliitti aika ällöä on. Suorastaan inhottaa katsoa itseä peilistä... :( Oon itsekin miettinyt, että uskaltaisko selluliittivoiteita käyttää. Ne kun on aika voimakkaita. Ehkä pitää sinnitellä vaan tämä pari kuukautta.

Onkohan liian aikaista kysellä vauvan kotiuttamisvaatteista? Meillä siis LA ihan huhtikuun lopussa, joten ajattelin, että joku fleecehaalari (tai vastaava) voisi olla sillä kelillä hyvä, alle sitten puolipotkaria ja bodyä tai vastaavaa. Toppahaalari varmaan jo liian kuuma ja kuitenkin autolla liikutaan. Nyt kuitenkin tuli mieleen, että pitäisköhän tuo hankkia jo nyt, jos kevättä kohden kauppoihin tulee ihan kesävaatetta vaan. Vai saakohan tuollaisia kevyempiä haalareita ihan ympäri vuoden? Joku kehui (toisella palstalla) Lindexin nallehaalareita, mut ainakin netin mukaan näyttäis pienimmät koot (50-56cm) olevan loppu. Tarviipa kysellä, että tuleeko niitä lisää. Ja mitäköhän kokoa noitten haalareitten pitäis olla vastasyntyneelle; onkohan 50cm jo liian pieni, koska alla on kuitenkin sisävaatteet? Eli pitäiskö olla sitten 56cm?

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)

Lilie 27+0
 
Selluliittia on ollut jonkin verran JO enne raskautta :ashamed: En ole ainakaan huomennaut, että olisi lisää tullut.. En tiedä nuista selluliittivoiteista voiko niitä miten käyttää nyt raskausaikana.. Raskausarpia on edellisistä jo valmiina, esikoisesta nämä mekein kaikki jo mahaan tuli, kuopuksesta ihan pari arpea "kasvoi" eli repes vähän lisää ja samoin nyt pari arpea on vähän kasvanut, mut uusia en ole pongannut..

Rintapumppu on ollut edellisistä käytössä ja molemmissa käsikäyttöinen, olen käyttänyt ja hyvin olen pärjännyt sillä :) Suihkutissit mulla oli kuopuksen aikaan, se oli aka haastavaa välillä :) :whistle: Nyt on aventin käsipumppu odottamassa kaapissa..

Vauvan kotiuttamisvaatteet: Ei olla ostettu toppapukua, meillä on sellainen pussimallinen paksumpi puku, sit on ruskovillan villapuku alle ja sisävaatteet sinne sit- puolipotkarit, body, velourhaalari.. Ja tietysti tumput, töppöset ja hattu (kypärämyssy tai huppu vielä) Riippuu sit kelistä mitä nuista laitetaan, mut on lämmintä kerros pukeutumsta varten :) Autolla mekin kuljetaan tuo pikku matka.. Meillä on toppis vauvalle valmiina, mut se on ensi talveksi, joten sehän hukkuu nyt jos ottais käyttöön :whistle:

Pitääpä alkaa valmistautuu viemään tuo kuopus kerhoon..

rv 29+3
 
Poks 29+0 :D Viiminen kakkosella alkava viikko.

Kävin eilen lääkärissä. Kanava oli vähän lyhentyny, mutta paikat kiinni. Jatkoi kuitenkin sairaslomaa 10.2. asti. Tänään neuvola ja pyydän ajan neuvolalääkärille, jos se kirjottais loput. Onneksi supistukset ei ole tehny tuhoja, mutta on ne vaan sen verran rankkoja, etten jaksa töissä. Tuun sitten kertoon neuvolakuulumiset vielä.

Kotiutumisvaatteista: olen ostanu sellasen ohuen toppapuvun, joka pussimallinen, mutta jossa reikä turvakaukalon vyölle. Lisäksi olen ostanu pari eri paksuista fleecepukua. Mutta mehän asutaankin täällä pohjoisessa ja la 17.4. Pitäis alkaa pikkuhiljaa ompeleen kotiutumisvaatteet, siis sisävaatteet. Olen jokaiselle ommellut ne itse.

Eilen anoppi toi mulle hahtuvalankaa ja nyt olen kokeillut kutoa villavaippahousuja. Saas nähä mitä siitä tulee. Lisäksi mulla on tuossa tossujen ohje ja langat, mutta niihin tarvin tulkkausapua anopilta. Mie en todellakaan ole mitenkään taitava näissä virkkuu-hommissa, ja nuo ohjeet täyttä hepreaa, mutta kova hinku on tehdä itse :D

Kette IHANA tuo pöllöpipo!

Huhuu, onkos täällä kestovaippailijoita? Meillä kaksi aiempaa menny liberoilla, mutta nyt aion kokeilla ainakin kotioloissa kestoja.

Selluliittiä ja arpia ei onneksi ole näkynyt.

Rintapumppuna on ollut ja on ainun käsikäyttöinen, enkä kyllä siitä tykkää, mutta esikoisen aikaan saatiin se, niin ajaa asiansa vielä kolmannenkin kohdalla.

Pitiköhän muutakin vielä kommentoida ?!? Laho pää, ja heikko ymmärryksen taso vaivaa nykyään. Ihan hävettää kun ei ymmärrä jotain yksinkertaista asiaa.

Kultakurkku ja Eemi 29+0
 
Meilläkin tuossa ulkopuvussa (pussissa) reikä turvakaukalonvyölle ja aika pohjoisessa ollaan mekin, mut kyllä noilla tamineilla luulis pärjäävän :) Prismassa oli nyt muuten jo -70% tullainen vauvan TOPPApussi, eli halvalla lähtee :) Meillä tuo puku on kokoa 56-62 ja nuo toppapussit näytti olevan pienin 56-68 eli isohko koko haarukka mut kun siinä on se pussimainen alaosa niin ihan kätsä ettei vauva sillai kuitenkaan huku sinne pukuun.. Ostin pari ihanaa ale- vaatetta taas :whistle:

Kultakurkku: Ihana idea tehdä itse kotiutusvaatteet :heart: Minä olen ihan kaupasta ostanut kun en ole mikään käsityöihminen, mut säilyttänyt olen ne kyllä, nyt on vauvalle osaksi jo löydetty, mut body ainakin puuttuu , joka sopii noihin :)

Ai niin.. Näin muutes unta toissayönä et olin auto- onnettomuudessa, auto pyöri rinnettä alas kovaa vauhtia ja mä pidin turvvavyötä koholla mahan kohdalla ettei vauvalle satu mitään, rinteen alla auto pysähtyi ja selvittiin säikähdyksellä, seuraavana päivänä eli eilen aamupäivällä olin tuntevinani vauvan potkut hetken aikaa ritojen alla (jos ei ne sit ollut kädet jolla puski tuonne) päivän yritin kuulostella miten päin poika tuolla on, mut hiljaista oli, pientä kutittelua vaan tuntui, illalla sit huomasin, et taitaa ne varpaat taas kaivella tuolla virtarakon tietämillä, eli perätilassa siis ilmeisesti.. Mut oliskohan ollut niin, et tuo unikin tuli siitä jos vauva oikeasti veti kuperkeikkaa tuolla :D Ja saattoi käydäkin oikein päin, mut nyt tuntuu, et olis kuitenkin taas perätilassa tai enemminkin poikittan tuolla?? :) Aika hurja uni ja sen seuraukset.. Olis vaan nyt jäänyt pääalaspäin jos niin päin siellä kävi.. :)
 
Viimeksi muokattu:
mites ois uus pino:p Taijanpa alkaa väsäämään :)

Kotiutumisvaatteista Mulla on po.pin toppapuku pienelle, 56cm, jolla mennään tuo kevät. LA kuitenki huhtikuun alussa, joten saattaa syntyä jo maaliskuussakin, nii tuskin on mikää hirveen lämmin vielä :)
 
Mä pakkasin jo kotiutumis vaatte valmiiksi haalarin sisään. Haalari on ostettu tuolle 5 vuotiaalle aikoinaan, villahaalari on isompien vanha ja velour haalari on sellainen jossa kaikki aikaisemmatkin on kotiin tulleet. Body ja puolipotkarit, kypärälakki ja paksumpi lakki+ tumput on pakattu kans. Sieltä puuttuu enään villasukat, silitetty harso ja tutti. Iskä saa pesasta ja keittää tutin lasten kans kun olen sairaalassa. ;)

Meillä on 70% varmuus että maaliskuun lopussa käynnistetään. ens viikolla on taas äitipoli ja asiaa suunnitellaan siellä enemmälti.

Viime yönä tuli yks oikein kipeä supistus joka kesti jotain 15-20 sekuntia. Onneksi ei enempää tullut.
 
Tosi hieno toi Keten pöllöpipo! Voi kun itsekin osais!

Rintapumppu: Löytyy tollanen Aventin käsikäyttönen. En nyt voi sitä mitenkään erityisesti suositella, mut kyllä se nyt asiansa ajaa.

Kotiutumisvaatteet: Pakkaan kaukaloon valmiiksi ja mies saa tuoda kaukalon vaatteineen kun päästään sairaalasta pois. Kotiutumisvaatteiksi lähtee todennäköisesti Polar´n o Pyretin raidallinen eco-malliston body+housut. Sukat, pipo, tumput ja sen jälkeen koko vaavi kaukalon lämpöpussiin :heart:

(.) Piti käydä rautaostoksilla, kun neuvolassa eilen oli hemoglobiini 102. Lähti Obsidania matkaan, toivottavasti tuo nyt auttaa :)

Jee, saadaan ihan kohta uusi pino, helmikuu jo tekee tuloaan!!

Ceali 31+0 poks!
 

Yhteistyössä