Huhtikuun hurmurit 2015

Lakka83 Tervehtymistä pikkuiselle <3 meillä oli sama vaiva, ottivat kokeita ja saatiin lupa lääkitä kotona. Vaikka muut oli kovassa lenssussa, vauva sairasti onneksi pienemmin. Eli kai se imetys edes vähän sitten suojaa...

Meillä kans tyttö "protestikiukkuaa" välillä, kun hänet laskee esim. sohvalle. Tulee kova kitinä ja kätinä, joka kyllä lakkaa nopeasti jos ei ihan heti nosta takaisin syliin (kahden pienen kanssa kun ei aina edes voi, vaan vauvakin joutuu odottamaan vuoroaan..)
Sänkyyn kun laskee niin monesti voi tulla pieni kitinä, 5 minsan päästä kun kurkkaa niin onkin jo nukahtanut...
Sitten jos on oikea hätä (nälkä, kakkavaippa, säikähtäminen tms) niin huutaa kyllä kuin päätä vietäisiin je ei sitten lopeta ennen reagointia.

Sain eilen oman söpö-imetyssuojan. Joko täällä on ollut puhetta? uusin villitys mammamaailmassa....Olen imettänyt tyttöä tuon kanssa jo kylässä ja ravintolassa. Sopii myös aurinkosuojaksi turvakaukaloon ja vaunuihin. Tykkään! Tyttökin tykkää ruokailla tuon alla (harsosta ei pidä yhtään kun tulee naamalle). Ja nyt kun on alkanut tissillä leikkimiset, niin suoja on ihan kiva olla.

http://www.soposhop.fi/imetyssuojat/
 
Voi kurja lakka että pikkuinenkin sairastui! Toivottavasti paranette pian!

Oltiin juhannuksen yli mökillä, ja vaikka tässä ydinperhemallissa on etunsa, niin olipas ihanaa kun oli innokkaita vauvanhoitajia ja -viihdyttäjiä, kuten anoppi! Reissu meni tosi hyvin, Poikanen nukkui hyvin ja viihtyi niin automatkoilla kuin perilläkin. Tissillä viihtyi paremmin kuin kotona, joten ilmeisesti oli kuitenkin lohdun tarvetta. Ja reissun jälkeen nukkui todella paljon. Nyt rauhoitutaan kotona vähän aikaa ja katsellaan sitten muita yöpymisreissuja. Tavaraa kyllä oli mukana melkoisesti, mutta ei nyt varsinaisesti mitään turhaa, vaikka esim. panadolia ei onneksi tarvittu.

Maitostressiäni helpotti, kun otimme lisäksi käyttöön korvikkeen. Olisi pitänyt ottaa jo aiemmin, eikä niin kiukulla pumpata nännit ruvella omaa maitoa. Pumppaan toki yhä, mutta vähän rennommin ja harvemmin, ja maitoa tuleekin nyt nopeammin pulloon! Eikä Poikaselle tullut vatsavaivoja tai muutenkaan mitään kauheaa tapahtunut (mitähän luulin? kai se oli joku pakkomielle ruokkia lapseni, kun napanuorani ei sitä pystynyt tekemään. Mut eipä bataattisose tai päärynäsose tuntuneet yhtä isolta askeleelta, vaikka varsinkaan ne eivät ole minusta peräisin! :LOL: ) Poikasen vatsavaivat ovat muutenkin helpottaneet, onko se sitten soseiden myötä vai suolisto on kypsynyt vai mikä, mutta nyt on niin paljon helpompaa. Uskaltaa ehkä dsanoa että meillä on yleisesti tyytyväinen ja hyväntuulinen vauva

Löysin kirpparilta viidelläkympillä lähes käyttämättömän Manduca-kantorepun, mutta se on kyllä lämpiminä päivinä itselle jas lapselle liian kuuma kapistus, pysymme rengasliinassa, kokeillaan uudelleen syksyllä. (olikohan jo toinen päivä kesäkuussa kun lämpötila oli yli 20..)

Kätevän näköinen tuollainen söpö-suoja, mutta meille ei kyllä taida olla tarpeen. Mikäs muu on mammalandiassa nyt in ja must? :cool:

Protestikiukkuamista en ole huomannut, mutta isihän on paras nukkumisalusta, nukuttaja, sosesyöttäjä ja viihdyttäjä, tuntuu poika tykkäävän. On kiva katsoa heitä yhdessä, hyvä että isä haluaa ja osaa olla lapsen elämässä mukana jo noin pienestä, ja että heillä on omia juttujaan. Kun olimme pojan kanssa päivät kaksin, tuntui että hän kyllästyi katselemaan vain minua, viihtyy heti paremmin kun on muutakin katseltavaa päivän aikana. :)

Vauvan rakenteesta oli puhetta joskus edellisellä sivulla.. meillä ei ole tutta-vaatteiden mallinen vauva, mutta ei niihin enää kahta poikasta rinnakkain mahtuisi. Aluksi oli ruipelo, pitkä ja hoikka, oikeastaan laiha, nyt on minun silmissäni sopusuhtainen vauveli, joka käyttää kokoa 62, jotain myös 56 ja 68. Perjantaina 4 kk -neuvolassa saadaan taas mittoja, olen melko varma että 5 kg rajapyykki on jo ohitettu.

Nyt kun olis noita alennusmyyntejä, niin millaisia vaatteita syksyksi ja talveksi kannattaa katsella/hankkia? Ja minkä kokoista? Onkohan ne äitiyspakkauksen haalarit silloin sopivia? Ainakin tuntuu olevan reilua 74-kokoa. Itelle varmaan aika viimein hankkia ne goretexit tai vastaavat, tai viimeistään ens kevääksi.. ei innosta vaatehankinnat, kun tunnun olevan tätä tyyppiä, joka ei suinkaan hoikistu silmissä imettäessään.
 
Lakka miten siellä meni yö ja mikä tilanne?

Äiti88 onneksi pääsitte vähällä sairastamisella vauvan kans.

Olen törmännyt tuohon imetyssuojaan nettimaailmassa. Ensin kyllä nauratti mutta onhan se varmaan ihan kätevä. Varsinkin sitten kun lapsi alkaa olla niin iso että leikkii tissillä eikä syö rauhassa. Meillä tähän mennessä on harso riittänyt. Lisäksi suosin nykyään kahden paidan taktiikkaa eli päällimmäinen on löysä ja helposti käärittävissä ylös ja toppi suojaa mahan. Silleen ei tarvi edes harsoa. Mutta toki imetysvaatteet on kans helppoja. Juuri tilasin ihanan näköisen paidan syksyksi ja pikku pippaloihin imetystä helpottamaan. Eihän ne välttämättömiä ole mutta helpottaa julkisella paikalla. Mun mies ei tykkää yhtään että vilkkuu mistään kun imettää muualla kuin kotona. Siispä olen oppinut peittämään hyvin.

Kevis Hyvä kun olet huomannut ettei se pakkolypsäminen ole välttämättä aina paras juttu. Ja varmasti kaikki parhaansa yrittää-sinäkin!

Alet on tosiaan kovassa vauhdissa jo. Ite oon tehny jo monta tilausta kaikille lapsille. Tilaan siis kaikille paljonkin ihan käyttövaatteitta merkeiltä josta itse tykkään ja jotka normaali hinnalla on kalliita. Lisäksi kaikille lapsille ulkoiluvaatteita syksy/talvi kaudelle. Vauvalle on kaikkea valmiina. Ja monessa koossa. Syksyksi on 74cm välikausihaalari reimalta ilman vuorta. Talveksi on toppahaalarit 74 ja 80cm sekä takki+housut 74cm yhdistelmä kauppareissuille. Lapsi kun istuu marketin kärryissä, on helppo kun saa takin otettua pois niin ei hiki valu. Kevät/syksy kaudelle on 86senttinen välikausihaalari sekä takki ja housut myös. Yhdet kengät on hienommat talveksi kyläreissuille ja ulos on kuomat. Kenkiä on myös veden pitävää jne. Alesta on fiksua ostaa niin paljon kuin uskaltaa etukäteen. Ite osaan arvioida aika hyvin kun on tuota kokemusta ;) Toki tämä pätee vain omiin lapsiin. Meillä lapset on pitkiä ja isokokoisia joten koot on sen mukaan. Toisille menee 74 senttinen tosi pitkään. Varsinkin takki+housut menee aina pidempään kuin haalari. Tsemppiä ostoksiin. Toivottavasti osuu kohdilleen koot ja mallit. :)
 
Mites lakan vauva voi?

Meillä taas mies ei ymmärrä mitä stressaan imettämistä julkisilla paikoilla... jos tissi vähän vilahtaa niin so what :D En voi sille kuitenkaan itse mitään, en pysty imettämään jos stressaan että jotain vilkkuu. Siis edes imetyspaidat ei auta, kun nänni voi siinä vilkkua :,D

Uutta mammamaailmassa on myös ainakin milestone kortit. Saatiin sellaiset vau'kirjan mukana mutta enpä juuri oo käyttänyt...

Pukemisesta... ostin vauvalle nyt sitten kesäksi vielä ohuen velourhaalarin. Syksyllä aion käyttää äippäpakkauksen vanupukua tai neulehaalaria. Talvella äp:n toppapukua + sen tumppuja ja töppösiä. Keväällä sitten ostan vedenpitävän vk-puvun jos näyttää siltä että likka alkaa viihtymään maassa + ekat kengät.
 
Lapset ja tarpeet on tietysti erilaisia, mutta noista lastenvaatemerkeistä olis kiva tietää, miksi jokin on hyvä ja miksi ei, tai siis millaisiin tilanteisiin tai tarpeisiin joku on hyvä ja joku ei. Tuo irtotakki-vinkki kauppareissuille kuulostaa tosi hyvältä.
Onko jotain vaatteita tai jalkineita (merkki/tyyppi), mitä kannattaa ostaa heti, jos näkee? Ja etenkin että miksi, onhan netti täynnä mielipiteitä, mutta perustelut jää puutteellisiksi.

Syksyllä Poikanen siis varmaankin ryömii, mutta tuskin paljoa ulkona, kun ei ole isosisaruksia, joiden kanssa ulkoiltaisiin paljon. Kauppakeskushengailija en ole, en liioin erävaeltaja. Vaunulenkkejä, kantorepussa ulkoilua, automatkoja mummulaan; vähän maastoon tutustumista. Välikausihaalarit näyttää olevan sen verran hinnakkaita, että harmittais, jos ostais turhaan ja jäis käyttämättä ja keväällä olis liian pieni. Liian isossa ryömiminen taitaa olla tosi hankalaa. Kurahousut? Mites kenkäpuoli?

Paljon kysymyksiä esikoisen kanssa :D
 
Kevis kannattaa kysyä tosiaan jos ei ole ihan varma mitä tarvii ja hyvä kun tiedät sen oman tarpeen suunnilleen.

Jos ei aio lasta ulkona maahan laskea eikä talvella esim olla pulkalla liikkeellä tms niin Äpakkauksen haalareilla pääsee Aika pitkälle. Ja koot niissä osuu aika hyvin kohdillee nyt.

Taas syksyllä riippuu lapsesta kuinka on kova hikoilemaan autossa. Meillä edellisellä oli automatkoilla aina niin kuuma jos haalarissa oli yhtään vanua tai vuorta. Kauppareissuille piti olla ihan ohut tuulenpitävä haalari ja sekin avattiin kaupassa mahdollisimman isolle auki. Joka välissä piti lakit riisua eikä paksuja tumppuja laitettu vaan ohuemmat sisätumput vaan.

Kuravaatetta tarvii sitten keväälle kun nää opettelee käveleen loskassa. Siellä sitten uidaan! :D Taas riippuu lapsesta kuin on aktiivinen ja käykö paljon puistossa yms.

Itse pyrin hommaamaan kaiken aina joko käytettynä(ulkoilu) tai sitten alesta. Pyrin välttämään ylihinnoiteltuja merkkejä joissa laatu ja hinta ei ihan (omasta mielestä) kohtaa. Kuten vaikka ticketin tuotteet. Myös VIKING on osoittautunut pettymykseksi. Kengät menee liian nopeasti huonoksi hintaan nähden. Parhaita ehkä vaikka kenkäpuolella on olleet urheiluliikkeistä ostetut esim. Adidakset, warpit (tosi kohtuu hintaisia), reebok ja puma. Nää ollu meillä parhaita ja kestäneet seuraavallekin lapselle vielä hyvässä kunnossa. Nyt meillä on ekat Everestin kengät ollu kevään käytössä ja toistaiseksi oon ollu tyytyväinen. Sama malli odottaa vauvalle kaapissa kun oppii kävelemään. Myös Esim Everestin kurahanskat on kestäviä sen vuoksi että niissä on kriittisissä paikoissa vahvikkeet mistä kurahanska ruukaa ekana alkaa vuotamaan. Oon tykännyt.

Sisävaatteissa maku ratkaisee ja lapsen mallikin. Hm:n housut sopii tosi laihoille tytöille. Esim meidän esikoinen. Taas ne ei mene ollenkaan jalkaan seuraavalle joka on ihan normaali kokoinen.
Ite suosin nykyään laatua sen vuoksi että vaate kestää seuraavalle käyttäjälle ja voin kaupata ne vaikka torissa. Metsola ja villervalla säilyttää arvonsa hyvin. Lisäksi vaatteissa säilyy värit ja ne passaa hyvin yhteen. Niitäkin voi ostaa käytettynä mutta suosin alemyyntejä. Hinta saattaa olla sama. Toiset taas ei tykkää metsolasta yhtään! Enkä itekään ensin uskonut tykkääväni...ajattelin että rahan tuhlausta, mutta kokeilin ja ostin pari peruspaitaa jotka ollu aika ihania. Frotee on pehmeä ja lämmin talvella. Pysyy kauan hyvänä verrattuna veluurtuotteisiin. Nyt oon ostanu muutamat Metsolan sukkahousut tytöille talveksi. Katsotaan onko maineensa veroiset ;)
Villervallaa oon tilannut kaikille lapsille. Kuosit vaan on niin ihania. Värit on ihania ja mallit yksinkertaisia. Sopii minun makuun. Pojallekin on kivoja sukkahousuja. Jos tykkää että vaatteet sopii monella tavalla yhteen niin heiltä saa kivoja kokonaisuuksia. Heidän ulkovaatteita en ole vielä testannut. Katellu kyllä oon useinkin. Jääny vielä tilaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Lastenvaatemerkit todellakin jakaa mielipiteet, "omat merkit" taitaa löytää vaan kokeilemalla.

Itse ostan vk-puvuiksi aina reimatecit, minusta niissä on paras hinta-laatusuhde. Tecit siksi että pitää vettä. Sadetakkia ei olla edes tarvittu reiman kanssa, mutta kurahousuiksi ostan aina Jesper ja Juniorista Jonathanin vuorelliset (hinta-laatusuhde hyvä). Jonathanilla on myös vuorellisia kurahaalareita, jotka on kuulemma hyviä.

Kumppareista everestit tai vikingit vuorella. Muista kengistä minä taas tykkään nimenomaan vikingeistä ja superfiteistä. Mutta lapsilla on niin erilaisia jalkoja että kaikki mallit ei sovi kaikille.

Siihen kyllä yhdyn että vaatteissa kannattaa panostaa laatuun. Jotkut vaatteet halpismerkeiltä on hyviä, mutta liian suuri osa menettää muodot/värit pesuissa eikä niitä saa millään eteenpäin. Vaikka meilläkin pestään aina ohjeen mukaan nurinpäin ja narukuivatus...

Poikien halpisvaatteet ei tunnu kelpaavan kellekkään, tyttöjen menee kaupaksi paremmin vaikka ois h&m kamaa (pojan vaatteet roikkuu fb-kirppiksellä ikuisuuden, tytön vaatteisiin muodostuu jonoa). Olen heittänyt sitten uffin laatikkoon, kun ei ehjää vaatetta roskiinkaan viitti nakata. :/ Toisilla ei tämäkään tietysti ole rahasta kiinni, mutta ainakin meidän talouteen pieni kirppistulo silloin tällöin on tervetullutta, kun 4 krt vuodessa saa ostaa uudet vaatekerrat mukuloille (perskuleen kasvuikä :D). Ja vielä kun ovat eri sukupuolta, niin kierrätys ekalta toiselle ei onnistu niin hyvin.

Itse oon nyt suosinut sisävaatteissa ja asusteissa poppia, kun lähellä on outlet-myymälä. Kyllä se hinta vähän kirpaisee, mutta olen huomannut että hyvin menevät kaupaksi kun itse ei enää tarvita, joten loppujen lopuksi hinta jää ihan "kohtuulliseksi".
 
Just tuosta ollu puhetta paljon myös omassa perhe ja kaveripiirissä että kyllähän siinä maksuvaiheessa säästää jos ostaa kaikki hm ja halpahallista. En sano että siellä ois kaikki vaatteet huonompia! Itsekin tykkään monistakin hm tuotteista ja vauvallekin pieniä ostin halpahallista kun ne käy äkkiä pieneksi eikä oo niin kovalla kulutuksella. Ainut huono puoli tosiaan on vaan se ettei vaatteet mene kaupaksi käytön jälkeen. Siispä kaikki nämä minäkin lahjoitan eteenpäin joko ystävien lapsille tai perhepiiriin. Saattaa osa olla vain muutaman kerran pesty ja silti jo vähän kulahtaneen näköinen ja taas toiset pysyny ihan hyvänä vaikka olis pidettykin. Ja toisaalta kannatan käsitöitä ja sitä että vaatteeseen on panostettu jo suunnitteluvaiheessa...se näkyy. Värit on mulle tärkeitä ja se että ylä ja alaosa passaa yhteen eikä oo vaan vetästy päälle mitä sattunut käteen. Kotivaatteet tietenkin eri kun meilläkin tytöt leikkii roolileikkejä ja pukevat ihan itse monta kertaa päivässä vaihdellen asuja.
 
Rs-virushan pojalla oli. Osastolla oltiin ti päivä ja oisvat seurantaan ottaneet. En kuitenkaan jäänyt kun en mä sen yskän ja hengityksen vuoksi ees menny vaan sen lämmön, et saako särkylääkettä antaa. Saturaatiot oli seurannassa 96-100% ja poika rallatteli niinku ennenkin. Tukkonen ei ollu. Voinnin seurantaan oltas siis jääty mut päätin et ollaan kotona ja mennään takas jos tarve vaatii. Mitään ei oo voinnissa huonompaan suuntaan tapahtunu. Ohi on jo menossa, onneksi :)

Mä oon aika paljon ostanu vaatteita ihan kappahl, lindex jne linjalla. Kalliisiin en raaski sijoittaa kun ainoastaan ulkovaatteissa. Jälleenmyyntiarvo musta on toissijainen juttu, kun lasten pitää saada touhuta ja jos joku kallis vaate pilaantuu niin harmittais. Laadukkaampiahan ne toki on yleensä!
 
  • Tykkää
Reactions: äitii88
Täällä taas yön tunteina syöttöpuuhissa. Ollaan nyt tytön kanssa siirrytty oikeastaan kokonaan korvikkeisiin, tissillä olosta ei tule enää mitään, joten parempi näin molemmille. Meillä on kokeiltu muutamia eri korvikkeita, nan aiheutti hirveät paukuttelut, josta siirryttiin nutriloniin. Tämä näytti sopivan ihan ok, tosin päätin kokeilla vielä jauhemaista nutrilon omneota herkkävatsaisille. Muutama päivä sitten lopetin sen, kun tuntui vatsa menevän vielä enemmän löysälle. Noh... Siirryttiin takaisin nutrilon standardiin ja nyt kysynkin että onko oikeasti ok, että vauva kakkaa IHAN jokaisella syöttökerralla ja joskus vielä välissäkin.. Peppukin punoittaa ja kakka on hieman limaista. Ja huomaa, että yöunet on lyhentynyt ehkä n. Tunnilla. Ajattelin nyt muutaman päivän katsoa ja sitten miettiä, josko kävis lääkärissä.. Tyttö kuitenkin on suht tyytyväinen.
 
Huh. Ei ole tullut kirjauduttua sisään moneen viikkoon. Ekat viikot vauvan kanssa on olleet mulle tosi raskaat. Vauva on itkeskellyt aika paljon lähinnä suolikipuja/kakkaamista ja rusaasti pulautellut. Ilmeisesti pulauttelukin korventanut kurkkua ja aiheuttanut kipua. Taustasyyksi olen epäillyt suihkutissejäni. Vauva saa liian nopealla syötöllä maitoa ja liikaa. Pulauttelee sitten pahimmillaan kymmeniä kertoja päivässä.

Nyt viime viikkojen aikana vauva on kuitenkin alkanut rauhoittua kakkaitkujen kanssa, nukkunut pidempiä pätkiä ja kai mun maitomääräkin on vähän tasaantumaan päin? Ihan jo nää viimeisimmät päivät on olleet paljon helpompia kuin alkuaika.

Todella kiltti, rauhallinen ja hymyilevä tyttö muutoin. Toivottavasti vaivat alkais olla takana päin! >__<

Joppu, meilläkin tulee aika usein limakakkaa. Aiemmin tytsy kakkasi jokaisella syötöllä ja ainakin pienille vauvoille se on täysin normaalia. En sitten tiedä, että missä se lakkaa olemasta "normaalia" kakata joka syötön jälkeen - vai onko sellaista määrärajaa? Mut jos syö hyvällä ruokahalulla, kasvaa, tekee pissavaippoja normaalisti ja ei kakkaamisen lisäksi itkeskele kipuja, yms. niin en olisi kauhean huolissani. Täällä on ollut vähän sama meininki omassa huushollissa. :) Tosiaan vaan sillä erolla, että tytsy syö tissiä.

lakka83, onneksi pahin on teillä ohi! Tuntuu, että sillä on kyllä paranemisen kannalta jokin psykologinen vaikutus olla kotona. Kotona saa lepoa ihan eri tavalla kuin ankeanharmaassa sairaalassa, niin veikkaan toipumisenkin olevan nopeampaa. :)

Vaatteista. Meillä tyttö (päivän vajaa 7 vk) käyttää nyt 62 koon vaatteita. Oon pakannut jemmaan kolme muovipussillista vaatteita, joista 99% ollaan saatu lahjoituksena. Meillä on vaatetta vielä kokoon 74 asti todella hyvin, mitä ollaan saatu sukulaisilta, kavereilta ja työkavereilta lahjoituksina. Ja tietty mummot kuola suupielistä roiskuen kantaa meille söpöjä vaaleanpunaisia löytöjään. :D Oon siis ihan älyttömän kiitollinen ja onnekas siitä säästöstä, joka noista lahjoituksista on kertynyt.


Ite en oo vauvan vaatekaupoilla käynyt kertaakaan (kirpparilta on pari bodya tarttunu mukaan), joten en osaa sanoa merkeistä tai mistään mitään. Meillä on ihan sekalaista settiä, H&M, Cirafi, Vendi, Tutta, ymsyms. varmaan pääasiassa suht halpoja merkkejä. Joku noista laatueroista valittelee, mutta en mä ole havainnut mitään kuosien haalenemista tai virttymistä, vaikka pesenkin kaikki tytsyn vaatteet 60 asteessa. Hyvin on kestäneet meillä. Tosin eipä tytsy oo noita kovin montaa pesua ehtinyt pitää ennen kun on vaatekoossa hypätty taas isompaan. :D Kai vaatteen kestoon vaikuttaa ehkä pesuainemerkki ja kenties pyykinpesukoneen malli/ohjelmat?
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Spämmäämpä vielä toisen viestin verran..

Ostin kantopussin, kun ajattelin, että vauvalle olisi kivempi kipuisena olla lähellä ja pystyasennossa, niin helpottaisi pulauttelua ja toisi samalla turvaa. Mitä vielä. Meidän tytsy vihasi koko laitetta ja tuolla komerossa se nyt roikkuu.. Ei ollut hyvä mulla, eikä isän päällä. Ja huonoa tossa oli sekin, että toisin kuin luulin, siinä ei jää äidillä kädet vapaaksi. :( Kantoliina pitäisi hommata, mutta että voi pätkällä kangasta olla hintaa! Lienee sanomattakin selvää, että kun käyttörahaa laskujen, yms. menojen jälkeen kuussa jää sellainen 100 euroa, niin ei kyllä haluttaisi hommata satasen kantoliinaa.. Käytettynäkin todella suolaisen hintaisia.

Onko teidän muiden vauvoilla muuten sellaista, että toisena päivänä sattaa kukkua hereillä melkein koko ajan ja syö enempi ja toisena päivänä ei oikein heräile muuten kuin vaan tankkaamaan ja jatkaa taas tirsoja? Tuo jälkeläinen on meinaan eilen juuri tohottanut koko päivän ja nyt tänään varmaan vetänyt siestaa jo muutamia hetken valvomisia lukuunottamtta koko vuorokauden. :confused: Huolestuako vai ei?
 
Tänään kiersi facebookissa tieto että pikkukeskoset turun seudulla kaipaa kipeästi luovutusmaitoa. Eli jos joku kynnelle kykenevä lukee tätä niin menkää ihmeessä luovuttamaan :) Siitä saa paitsi rahallisen korvauksen niin myös hyvän mielen. Hassua kyllä että noin tärkeästä asiasta ei sairaalassa kukaan maininnut sanallakaan... kummallakaan kerralla.
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Miten tämä arki tuntuukin nykyään niin kiireiseltä kun ei ehdi tänne kirjoittamaan? o_O

Jasmin: Meidän vauva on addiktoitunut pikku kakkoseen...Poika on makoillut olkkarin lattialla täkin päällä ja oppinut kääntymään telkkarin suuntaan äänen kuullessaan :LOL: isommat kattoo lasten ohjelmat aina aamuisin niin poika viihtyy hyvin siinä seurassa, joten ehdin laittaa aamupalan, pestä omat hampaani, pukea ja juoda aamukahvit. Ei siis koko päivää tapiteta telkkaa ;)

lakka: mites teidän laivareissu meni vai jäikö väliin sairastelun vuoksi?

Joppu: meillä kakataan välillä koko ajan (siis oikeesti tuntuu turisevan koko päivän) ja välillä menee parikin päivää välissä. Rintamaidolla tosin mennään, mutta uskoisin olevan normaalia korvikettakin juovalla. Pyllyhän siinä kärsii, jos kakkaa usein, joten paaaljon ilmakylpyjä ja suosittelen vesipesuja hanan alla hinkausta välttäen. Kosteuspyyhkeillä pyyhkiessä iho saattaa ärtyä lisää kun tulee sitä mekaanista hankausta.

Nippetius: hyvinkin vaihtelevia päiviä on meilläkin. Eilen oli kotipäivä, joten poika oli lähes koko päivän hereillä (aika kiukkuisenakin välillä). Tänään oltiin kaupoilla, ja nukkui lähes koko reissun (ensin autossa ja sitten rengasliinassa). Olikin ihanan energinen sitten illalla kun oli levännyt päivän, mutta toisaalta meni myös helposti nukkumaan kun ei ollut yliväsynyt.

Protestointi. Mulle osaa kiukutella, jos ollaan oltu koko päivä keskenään ja isommat muksutkin ulkona/kavereilla. Silloin näyttää todella ilahtuneelta kun sisaret/isä tulee paikalle ja "pelastaa" hänet mun luota. Eli osaa näyttää kun on kyllästynyt mun seuraan. Mutta kummasti se seura jälleen kelpaa puolen tunnin kuluttua kun alkaa nälkä tulemaan ja pitää päästä tissille :D

Vaatehankinnat: meillä on vaatemerkkejä laidasta laitaan. Tänään käytiin muksujen kanssa ale-ostoksilla ja kierrettin h&m, lindex ja kappahl. Niistä löytyi kesävaate-kerta jokaisella sekä mm. yökkäriä, alushousuja, jne.
Ulkovaatehankinnoissa (haalarit, takit, kengät) oon suosinut "laatumerkkejä", mutta välillä myös ihan perus henkkamaukkaa, jos on kivoja kuoseja tai saa halvalla. Ulkomaanmatkoilla hankin yleensä lapsille useamman vaatekerran esim. hilfigerilta, guessilta, gapilta, jne.
Vaatteen jäätyä pieneksi kierrätän vaatteet lähipiirin tai kierrätykseen. Kulahtaneet menee miehelle autotalliin räteiksi. Oon surkee myymään mitään, lahjoitan eteenpäin ja yleensä saan sitten jotain vastavuoroisesti omille muksuille, kun toisilla on pieneksi jääneitä (y)
Vauvalla käytän talvella äp:n toppapukua. Ostan varmaan jonkun takki+housu yhdistelmän kauppa/kyläreissuja varten vasta syksyllä, kun näkee pojan koon. On kasvanut sen verran vauhdikkaasti etten arvaa vielä ostaa :p
Kengät: ensi talveksi en vielä kenkiä osta. Kaapissa odottaa tuollaiset lampaanvilla-tossut, jotka on korkealla varrella ja nyöreillä. Käyvät hyvin liinailuun ja pitävät erittäin hyvin jalat lämpiminä. Sitten kun keväällä alkaa pihamöyrimiset niin vedetään kumpparit+villasukat sekä kurahousut jalkaan,

Ensi kerralla pitää koittaa käydä kommentoimassa aiemmin, niin pysyy kohtuullisen mittaisina nämä raapustelut :D

Boomkaa ja papunen 12viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Moi taasen aikojen takaa! En sitten millään saa aikaiseksi/ehdi tänne kirjoitella/lukea viestejä. :(

Nyt mulla on huoli meidän tytystä. Hän sai rotarokotteen 1,5vk sitten. Ko. päivänä oli vain unisempi ja joitakin päiviä sen jälk. Pikku hiljaa alkoi muuttua itkuisemmaksi. Lähes viikko rokotteen antamisesta tyttö huusi ison osan valveillaoloajastaan. Tissillä hän on myös alkanut huutamaan kaaressa, mitä ihmettelen kovin, kun aiemmin tissi oli lohtu mihin vain oli nälkä tai ei. Nyt pari pv on vähän paremmin kelvannut tisu, mutta useamman kerran päivässä huutaa siinä naama punaisena, vaikka ajallisestikin jo olettaisi nälän kurnivan vatsassa. Masukin toimi tiuhemmin pari pv, mutta on nyt rauhoittunut. Ilmaa tosin on, kun yölläkin rupsuaa pylly. Kuumetta ei ole ollut.

Aiemmin neiti ei oikeastaan juuri lainkaan itkenyt minun seurassa ollessa, kun tissi tosiaan toimi lohtuna, jos muu ei auttanut. Nyt mieltä kaihertaa, onko lapsella kaikki hyvin, kun huutaa välillä keuhkonsa pihalle minunkin kanssa, eikä siinä auta mitkään temput. Rintaa jos yrittää tarjota, niin huuto vaan yltyy. :( Aiemmin jos tytön itkut laskettiin minuuteissa, niin nyt ne lasketaan tunneissa.

Huomasin tytön alaikenessä valkean pienen läikän. Kokeilin koko ientä ja aivan kuin se kohta tuntuisi hiukan kovemmalle verrattuna muuhun ikeneen. Mietin, että voikohan tytölle olla puhkeamassa jo eka hammas?! :O Ja siitä sit nämä itkut?! En enää muista esikon hampaiden tulosta mitään, kun hän on jo 10v. Tyttö tosiaan kuolaa aivan valtavasti. Bodyt aivan märkänä edestä, lattialle tippuu kantaessa jatkuvasti kuolatippoja. Kuolalaput on jo pitänyt kaivaa käyttöön. Neiti tykkää myös yrittää työntää suuhunsa lelujaan/uniriepua/harson kulmaa ja onnistuukin siinä välillä sitterissä. Nyrkitkin on usein suussa ja lupsuttelee välillä mun käden syrjää, kun häntä kannan. Tosin nythän taitaa olla jo päällä se vaihe, että asioihin tutustutaan suulla.

En usko, että neidillä olisi liian vähän virikkeitä. Voisin sanoa, että niistä on huolehdittu hyvin. Jutustellaan, leikitetään, pidetään leikkimatolla/sitterissä, joilloin on leikkiä ja tutustumista leluihin ja/tai hän katselee kun teen kotiaskareita jutellen hänelle samalla mitä teen, kuunnellaan musiikkia/laulan tytölle, kujeillaan muuten vaan, ihmetellään kotia kävellen ympäri asuntoa, jolloin nimeän ja kerron mitä huoneessa on jne.

Tosiaan, valvominenkin on lisääntynyt valtavasti. Unille käyminen on tosi hankalaa. Eilenkään ei nukahtanut edes liikkuvassa autossa, vaan huusi ja kauppareissun valvoi. Mies kävi illalla vaunuilemassa tytön kanssa ja tämähän sit heräsi jo 40min unien jälk, eikä enää kotimatkasta (yli 30min) muuta tehnyt kuin huutanut. Siinä oli miehen pitänyt jo juoksuaskelia ottaa. Tämäkin on outoa, kun aiemmin nukkui liikkuvissa vaunuissa/autossa vaikka 3h yhtä soittoa.

Toissapv oli hiukan helpompi pv pitkästä aikaa, mutta eilinen oli taas hyvin itkuinen. Mietin jo, että josko nyt helpottaisi, mutta ei sitten näköjään. On varmaan ma soitettava neuvolaan.. :/

Tosiaan, oma rannekin on edelleen kipeä, vaikka sain naprokseeni/esomepratsol ja voltaten -kuurit. Kaksi viikkoa niitä käytin ja kipu on edelleen läsnä. Lääkäri ei tiennyt, mikä kova piikki/patti ranteen sisäsyrjässä on. Röngenkuvat oli kuitenkin siistit. Liekkö niissä sit kaikki mahdollinen edes näkyy?! Ganglio tämä ei kahden eri lääkärin mukaan ole, koska on tosi kova, eikä liiku alustassaan. Vääntöliikettä en kärsi tehdä kädellä, varsinkin esim. ikkunan tuuletusluukun kahvan vääntäminen alaspäin tekee niin kipeää, ettei vaan pysty. Kipu on kovinta yöllä, kun käsi on ollut levossa. Ranne on levon jälk tosi jäykkä ja se lonksahtelee hassusti taivuttaessa sivulle. Viime yönä vihlaisi melkoisesti, kun yritin "lonksauttaa" jäykkyyden poijes, eli taivuttaa kämmentä normaalisti sivulle. Kenelläs täällä olikaan ollut rannevaivaa? Kiinnostasi kuulla enempi, millaisia oireita sulla oli ja miten syy mopulta selvisi, ja tietty hoitokin kiinnostaa?! Mut nyt toijän varoitella muita, etteivät pumppaa liikaa manuaalipumpulla, vaikka kuinka helposti saisi maidot sillä kerättyä. En ois uskonut, että tämmöistä vammaa voi niinkin kevyellä toistoliikkeellä saada. :/

Nyt pitäis jo mun nukkua. Mulla on unet huonontunut. Uni ei meinaa tulla millään. Monia öitä oon valvonut kokonaan. Sit on kyllä mielikin apea. Onneksi oon anopilta saanut apua miehen työputkien aikana, niin oon saanut nukkua aamusta tytön herättyä. Mulla vähäisen unen pelastaja on korvatulpat. Ne kun iskee korviin, niin ei jokaiseen ihan pieneen ähinään tai vauvan liikkeeseen havahdu. Ekat nälkäkitinät kuulen hyvin niiden läpi. Tytön itkunkin kuulen niiden läpi, vaikka oisin suljettujen ovien takana nukkumassa tulpat korvissa. Äiti siis kyllä tunnistaa oman pienokaisensa itkuäänen hyvinkin herkästi.

Kertokaa ihmeessä vinkkiä tai kokemuksianne tai kuulemaanne/lukemaanne näistä mun onkkelmista. Kiitollisena luen ne. Nyt tarvii tukea, kun meinaa usko loppua, osaako omaa vauvaansa sitten tulkitakaan oikein.

Bebe ja tyty 2,5kk (äkkiä se aika rientää!)
 
Viimeksi muokattu:
bebebanbino kuuloostaa varsin tutuilta nuo kuvailemasi oireet vauvalla. Meillä siis tyttö myös nyt 2,5 kk. Rintaraivareita alkoi saada muutama viikko sitten ja tissiä oli turha yrittää tarjotakaan. Tosin meillä oli muutenkin jo vähentynyt tissillä syöminen. Ja nuo vaunulenkit on ihan kuin meillä. Ennen vedeltiin 3 tunnin unia ja vaunulenkeillä ei ollut mitään hätää. Nyt päästään just tuo puol tuntia, niin tyttö tapittaa suurilla silmillä vaunuissa ja hetken päästä alkaa kitinä ja sitten suora huuto. Kerran piti pysähtyä kesken lenkin antamaan maitoa että päästiin just kotiin asti.

Meillä tytön vatsa ja ärtynyt pylly on hieman rauhoittunut kun otin nutrilon omneon käyttöön. Tosin ehdottiin lääkäri jo varata, niin käydään nyt piipahtamassa. Ihmettelen vaan että miten ne oireet tuli nyt sellaisesta korvikkeesta, jota on jo viikkoja juonu..
 
Boomkaa: Päästiin me laivareissuun, kun poitsun vointi ei mennyt huonommaksi ja kuumetta ei ollut. Mukava reissu olikin! Muksut sai leikkiä ihan tolkuttomasti, kun ei maihinkaan menty.

Bebebanbino: Hyvin voi olla jo hampaita tulossa. Joillan tosiaan siinä 3kk ikäisenä puhkeaa. Kurja, jos tuntuu, et on tullut joku takapakki vauvan viihtyvyydessä. Aika rankkaa kuunnella kitinää ja ikua, kun ei tiedä mikä on vialla. Ootko neuvolaan soittanut?

Joppu: Hyvä, et sopiva korvikevalmiste löytyi :)

Mä aloin nukuttamaan vauvaa iltaisin omaan sänkyyn. Eilen onnistui suht hyvin. Kerran heräs uudestaan ja otti maitoa, mut sit asettui nukkumaan kunnolla. Aiemmin on siis sitteriin iltaisin nukahtanut. Siinä, kun ei tolkuttoman pitkään voi pitää, niin parempi ajoissa jo muutoksia tehdä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Bebe, mulla on ollut rannepulmia, molemmissa käsissä, ja ihan kevyistä toistuvista jutuista niitä voi tulla, mulla gradun kirjoittaminen oli liikaa. Ensin oli ranteet kipeet ja myöhemmin toiseen nousi kipeä patti, joka oli ganglio. Lepoa lastoissa, kylmä-kuumahoitoa, kaalinlehtiä, venytyksiä, aikaa.. toinen parani, toinen ei. Välillä gangliosta imettiin isolla neulalla nivelnestettä pois, helpotti hetkeksi, lopulta toinen ranne leikattiin, se auttoi. Mullahan silloin keskiraskaudessa ranteet kipeili ja sormet puutui, mutta onneksi sekin helpotti. Mutta en siis ees harkinnut käsipumppausta, kun tajusin että imetys ei noin pienen (ja osastohoidossa olevan) kanssa tule onnistumaan. Niissä manuaalipumpuissa sais olla varoitustarrat, että jos joudut pumppaamaan yhtään enemmän kuin joskus vähän hätävaraksi pakkaseen tai pahimman paineen poistamiseksi, hanki sähköpumppu! Tai ollaanhan me ihmiset erilaisia, jonkun kroppa kestää mitä vaan loputtomiin, mun ei.

Täällä joka vaipassa kakkaa oli vaan ihan aluksi, joskus ekan kuukauden aikana, kuulostaa tosi rankalta pyllyn iholle tuollainen. Vitsi kun ei ees muista milloin kakkaaminen muuttui. Välillä oli monenkin päivän taukoja, olisko ollut siinä 1,5-2,5 kk kohdalla, joka oli muutenkin rankinta aikaa koliikkioireiden jne kanssa. Ja se eka rotaerä siihen vielä lisäksi.. ei silloin paljon lohduttanut, kun neuvolastakin sanottiin että aika auttaa, ei juuri muu, mutta kaikenlaista voi kokeilla, vauvahierontaa, vyöhyketerapiaa, cuplatonia, maitohappobakteereita jne. Se on kuitenkin vaihe, joka menee ohi, huomattiin mekin. Tuon oppaan vinkeistä oli meille apua: https://www.perheaikaa.fi/jutut/lapsi-perheessa/arki-kuntoon/itkuinen-vauva-ja-koliikki-opas-vanhemmille/ vaikkei olis mitään "virallista koliikkidiagnosia" niin hyviä vinkkejä.

Vaunuissa Poikaselle tulee helposti liian kuuma, ei halua nukkua niissä, voisko olla samaa teilläkin? Jos on umpinainen koppa ja tummat kankaat, lämpötila voi nousta tosi korkeaksi. Ja jos on harso aurinkosuojana, se vielä pahentaa asiaa. Poikanen rauhoittuu kun otan kantoliinaan tai syliin, mutta se kantoliina on kyllä itelle helpompi, jos pitää vielä ne vaunutkin kotiin lykkiä. Meni jonkin aikaa tajuta tyytymättömyyden syy. Nyt en pue kuin yhden vaatekerroksen, ja katson että ilma vaihtuu kopassa.

Mitäs mun vielä piti.. meinaatteko vauvauinteihin ja muihin vauvarientoihin mennä?

Kevis ja Poikanen kohta 4kk
 
Meillä kans tulee kakka tosi harvoin. Pisin väli on ollut 11vrk. Ei itke mahaansa onneksi. Rintamaidolla olevat yleensä hyödyntää maidon niin täysin, ettei paljoo jätettä synny.

Vauvauinnissa en oo yhdenkään mukelon kohdalla käynyt. Esikoisen aikaan ois tehnyt mieli, mut täällä se on tosi surkee. Nykyään ei sit oikein onnistu, kun on enemmän lapsia. Muskarissa käytiin esikoisen kanssa ja siitä tykättiin muiden kanssa en oo sit päässyt, kun sinne ei muita lapsia saa ottaa mukaan.
 
vaatteet meillä ei ole hankittuna talveksi/syksyksi vielä mitään.. ajattelin että pärjäämme talven sillä äp-puvullla..

poika huomenna 2kk ja meillä käytetään vielä 56 koon vaatetta, jopa 50 menee.

Rotarokote
viikko rokotteen annosta alkoi tulla tavaraa molemmista päistä. Runsasta pulauttelua joka syötöllä ja vaippaa olisi saanut vaihtaa 2 tunnin välein.. pyllyn iho on ärtynyt :/ onneksi alkaa helpottaa

rintatulehdus kaipaisin kokemuksia rintatulehduksista.. iltapäivällä alkoi palella ja nyt nousi kuume 38,4c, rintaa pakottaa samaan tapaan kuin se olisi täynnä. Ei siis mikään mahdoton kipu.. rinta ei punota ja on EHKÄ hieman lämpöisempi kuin toinen...

kuinka kova tuo kipu yleensä on? Liekö tämä nyt vain tavan kuumetta...
 
Tuohon vauvan itkuun sanoisin että Koitappa kerran antaa kipulääkettä ja seuraa miten vauva reagoi. Jos itku loppuu pidemmäksi aikaa niin todennäköisesti sitten on kyse siitä hampaiden tulosta. Kuulostaa muutenkin siltä että siitä on kyse kun kuolaa niin paljon. Tarjoa viilentävää purulelua jne. Pitäs vähä auttaa. Meillä kaikilla tullu eka hammas n.5-6 kk iässä mutta itsekin välillä mietin että onko poitsulle jo tulossa kun nyrkki alkoi maistumaan. Kuolalaput meillä on ollu muutenkin käytössä koko ajan koska säästää vaatteet pikku pukluilta.

Kakkaamisesta sen verran että meillä kun on täysin rintalapsi eikä suostu juomaan edes vettä ollenkaan, vauva kakkaa vain kerran viikossa. Muuten kyllä peräpää rutisee koko ajan ja usein kun nostan vauvan rinnalle syömään niin ilma alkaa kiertämään. Vähä aikaa menee kun saa ne pierut ulos ja sitten syö rauhallisemmin. Vetää kuitenkin maitoa väärään kurkkuun usein kun tohottaa ja hotkii tissillä. Toki mulla tulee maito aika nopeasti.
Muistakaapa laittaa ärtyneelle iholle Bepanthenia. Saattaa olla myös iso syy itkuihin! Jos pyllyn ihoa yhtään kirvelee ja polttelee niin varmasti pieni itkee kun vaippa hautoo koko ajan ihoa ja hiertää. Ilmakylpyjä tosiaan vaikka leikkimaton päällä ja siihen vaan suojaa alle.

Rytmi: meillä on palattu taas ns.normi rytmiin. Aamulla herää 7-8 syömään. Leikkii siinä ja vaatii seuraa. Jatkaa unia n. Klo 11-. Nukkuu vaihtelevasti joskus heti sen 3 tuntia putkeen ja joskus syö välissä. Pääosin syö aika tiheään joten unet ei ole pitkiä päivisin. Illalla ottaa toiset tirsat ja riippuen aamun päikkäreistä kuinka pitkään nukkuu. Usein syötän 19-20.00 ja sitten alkaa pikku hiljaa yöunille. Nukkuu yöunet siis 21/22-07/08. Ja yön aikana syö 1-2 kertaa. Jos on huono yö niin syö 3 kertaa. Mahavaivat on helpottanu aika paljon. Mutta luonne jo näkyy meillä ja poitsu saa joka päivä aina muutamat raivarit. Tosin ne ei kestä hirveän kauaa mutta kovaa osaa huutaa.
Täällä ikää nyt reilut 3kk. Meillä nauttii vaunulenkeistä. Ainut paikka missä ei yleensä itke. Tosin pidän lenkin ajan auton turvakaukalossa ja poika kattelee siinä omia lelujaan. Eli ei ole ihan makuuasennossa. Sitterikin on pitäny nostaa pystympään asentoon. Ite vänkää itseään istumaan sylissä. Näin meillä tällä hetkellä. :)
 
Kiitos vastauksistanne! :)

Mulle on nyt pikku hiljaa alkanut nousta mieleen ajatus, että itkeeköhän meidän neiti nälkää. Oikeastaan ajatus pongahti kunnolla mieleen nyt aamuyöllä. Tyty heräsi nälkäisenä, niin kuin muinakin öinä. No, tää mun käsi ei kivulta antanutkaan nostaa tyttöä heti syliin syömään ja jouduin vekslailemaan lasta syliin vaikka miten useamman minuutin. Lopulta kun sain rinnalle, niin neitipä aloitti hurjan itkun ja veti itseään kaarelle. Yritin hyssytellä ja hetin kun vähänkään rauhoittui ja hamuili, niin yritin takaisin tisulle. Pari velttoa imaisua ja taas kovaa huutoa. Sit tajusin, että maito ei heru heti, niin tytön temperamentti ei sitä kestä väsyneenä ja nälkäisenä. Mies kasasi pumpun ennen kuin lähti töihin. Sen avulla sain rinnat herumaan ja tyttö rauhoittui syömään.

Sitä itkua kuunnellessa mies totesi, että kuulostaa aivan samalta kuin itkut päivisin, että itkeeköhän tyttö nälkäänsä aina.. :/

Tosiaan, voisikohan olla yksinkertaisesti nälkää jatkuva tyytymättömyys, itkuisuus ja nukkumisvaikeudet?! :O

Meillä itkut ei päivisin ole juurikaan kitinää, vaan suoraa huutoa naama punaisena. Hetkeksi saattaa hiljentyä, jos vaikka telkkaan vilkaisee, mutta sit taas jatkuu huuto. Sylissä saa kantaa jatkuvasti ja silti huutaa. Nykyään itkee itsensä uneen, minkä jälkeen pystyy sit keskittymään syömiseen. Eli saattaa nukkua itkettyään sen 15min, jonka jälkeen syö kunnolla rintaa.

Eilen yritettiin ulkoilla tytön kanssa. Heräsi kummallakin kert jo n. 30min päästä. Hetken oli valveilla ja ihmetteli, jonka jälkeen huusi kuin syötävä. Ekalla kerralla kotiin päästyä söi heti rintaa. Tokalla kertaa syötin ulkona, mutta jäi silti itkuiseksi (ei malttanut kai keskittyä syömiseen, kun ekaa kertaa imetin ulkona). Siitä sit kotiin ja tissi heti kelpasi.

Yölläkin pisin unipätkä 4h on nyt lyhentynyt 2,5-3 tuntiin. Päivisin nälkä on vähintään 2h välein. Nyt vaan on koko homma ihan sekaisin, kun neitihän ei syö ennen kuin on nukkunut ja saattaa sit itkeä tunninkin ennen kuin rauhoittuu nukkuakseen minipätkän, jotta malttaa syödä rintaa.

Oon yrittänyt kokeilla ennakoida, kun väsymykseksi oon itkua aatellut, ja syöttää tytön kun on hyväntuulinen. Muutaman kerran oon onnistunut, mutta useimmiten en. Tuntuu, että kaikki kiinnostaa niin paljon, ettei yhtään tykkää aloittaa tissin luputtelua. Ja tosiaan edellisestä syönnistäkään ei siinä vaiheessa ole pitkä aika.

Tää on kyllä hankalaa. Yksinään ei kiinnosta lähteä ulos tytön kanssa, kun vaunuihin laitettaessa saattaa jo huutaa kuin syötävä. Siinä sit rauhoiteltava unille pitkä tovi. Sit hän kuitenkin jo vähän ajan kuluttua herää huutamaan, eikä nuku uudestaan.

Tuntuu, että oon neljän seinän sisällä vankina. Keskustaan en uskalla lähteä tytön kanssa ystävääni näkemään, kun matkalla alkaisi jo huutokonsertti tai viimeistään perille päästyä. Varmaan tämäkään ei olisi niin iso kynnys, jos saisi edes nukuttua öisin, niin jaksaisi paremmin. Nyt on alkanut lähinnä itkettää koko tilanne. Toivottavasti ei nyt mitään masista pukkaa lisäiloksi.. :(

Juu, tänään soitan neuvolaan, mitä mieltä siellä ovat. Saisi nyt edes selville, mistä itkuisuus johtuu, niin ei kokoaikaa tartteis pohtia, onko lapsella hätä ja teenkö jotain aivan päin mäntyä..

Kivaa päivää kuitenkin teille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Bebe.. toivottavasti syy selviää. Voihan se olla myös monien asioiden summa. Miten vauva kasvaa? Jos hyvin niin ehkä ei nälkäänsä itke. Meillä esikoinen kyllä oli samanlainen ja koliikiksi lääkärit totesi. Rintaa halusi ja sit siinä raivosi. Rinnasta haki lohtua mutta toisaalta siitä tuli ylensyömisen ongelma ja huusi vielä enemmän. Rintaa söi 1-2 tunnin välein.

Meillä tää rintamaidolla kasvava vauva kakkaa myös useamman kerran päivässä edelleen. Peppuun laitan päivittäin muutamalla vaihdolla sinkkivoidetta, se suojaa ihoa. Mutta jos iho on rikki niin sitten bepanthenia, sinkkivoide voi kirveltää. Ilmakylpyjä myös välillä niin iho ei mee rikki. Puhdistuspyyhkeitä en yleensä käytä, vedellä vaan pesen niin ärsyttää vähiten. :)
 

Yhteistyössä