Huhtikuun hurmurit 2016

Meillä poju taipunut taas kolmille päiväunille. Miten ihmeessä Katjuskan poika pärjää yksillä :ROFLMAO: kaks ja puoli tuntia jaksaa meidän valvoa kerralla!
Hampaita edelleen se kuusi. Eilen seisoi ekan kerran hetken ilman tukea mutta pelästyi kun huusin innoissani ja kaatui sit pyllylleen :love:
Kova tahto on täälläkin ja ei:tä saa sanoa joka väliin!
Torstaina alkaa työt. Kääk!!!!
 
Musta tuntuu, että meidön neiti ei ikinä opi konttaamaan,kävelemään tai istumaan itse :( Vieläkään ei tee mitää noista ja ens kuussa ois jo 10kk neuvola. No onneks se oppi sentään 8kk neuvolan jälkeen ryömimään, niin on edes joku uusi taito. :D

Aatella, ei oo enää kauaa, kun täällä ensimmäiset täyttää vuoden :) Ootteko miettiny vielä synttäreitä, vaikka niihin aikaa on vielä? :D
 
nöösikkä: Äläpä muuta sano :D ja kun meillä ei edes mennä kovin aikaisin nukkumaan niin hyvin jaksaa valvoa päikkäreiden jälkeen jälkeen noin 6,5h! Vieläkö teillä heräillään öisin? Mulla esikoinen siirtyi 10kk yksiin päiväuniin ja hän nukkui vaan tunnin ja heräili 10 kertaa yössä! Tää poju onneksi nukkuu kunnon päiväunet ja myös yöt hyvin. Mille tuntuu lähteä töihin?
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Hellurei!
Katjuska, eikö teillä poju jo kävelekin, niin varmaan vaan on niin menevä tapaus, että tarvii energiaa paljon! :D ja sit jollei yöllä syö, niin muutenkin tankkaa sit kunnolla päivällä :)
Hyvä kun ruoka maistuu! :)
Meillä typy syö silleen, että noin 2dl puuroa, jossa noin puolikas pikku purkki hedelmäpittiä aamulla, lounaaksi noin 1tai vähä alle ison ( lihapiltin tankkaa jos oon tehny ite niin esim makarooneja syö ihan älyttömästi sormin itse :D), ja sit voi olla aormiruokana esim vähä banaania tai kurkkua, Sir välipalana sormiruokaa ja/tai pikku hedelmäpiltti, päivällinen noin 2dl jotain jossa vihanneksia, perunaa, lihaa makaronia tms, ja iltapalaa noin sama kuin aamupala. Ja sit vettä tykkää juoda jojaruokqilulla ja rinnalla on useasti päivällä, en oo laskenut nyt monestikko.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Ps. Semmoinen asia mun piti Katjuskalta kysyä, että oletko kunnan vai yksityinen perhepäivähoitaja ha paljonko sillä hommalla noin karkeasti arvioiden tienaa? Mä oon nimittäin kans ajatellut, aljaisinko jossain vaiheessa sitä työtä tekemään, kun haluaisin omani pitää kotihoidossa ja hoitaa ite ja tykkään muutenkin lapsista, oon ollu siis päiväkodissa töissä. Niin kiinnostaisi tietää siitä työstä! :)
 
Heh,meillä kans vissiin eletään pyhällä hengellä verrattuna muihin :LOL: Aamupalalla syö 2tl-1dl kaurajugua ja hedelmäsosetta, joskus sit leipää myös. Lounaalla se 1dl kasvissosetta, välipalana 1dl hedelmäsosetta/jogurttia tms ja päivällinen on yleensä 2tl-0,5dl lihasosetta. Iltapala ei maistu ei sit millään. Se pitäis vissiin syöttää joskus 19 aikaan ettei nukuttais liikaa,mut eipä varmaan yöunien kannalta helpota jos noin aikaisin syö iltapalan. Tissiä otetaan 5-6krt päivässä ja yöllä sitten 1-4krt.

Meillä päikkärihommat menny nyt aivan päin seiniä!!:confused: Aamupäivällä nukkuu mun sylissä 1h ja sit iltapäivällä edelleen sylissä 1-2h. Jos pistää sänkyyn/vaunuihin/sohvalle niin nukkuu vartin ja alkaa huuto. Illalla mun on oltava vieressä _koko ajan_ tai ei nuku. Eipä paljon jää omaa aikaa tai parisuhdeaikaa. :( Mitään ratkaisua ei oo tähän tullut. Unikoulua pidettiin se melkein 4vko ilman mitää edistystä, meni vain pahemmaksi touhu; huusi 2h ja nukkui vartin. :unsure: Oon ite niin poikki et nukkukoon sylissä kunhan ei tarvii kuunnella sitä hiton huutoa! o_O
Nukkumishommat muutenkin ihan poskellaan. Nyt on valvonut jo kolmesta asti eli kasin aikaan sit joudun tonne vankilaani kun ei nuku ilman äitiä... Mä toivoisin että tää vaihe menisi jo ohi, ois kiva saada ihan omakin elämä.

Pippuri; kyllä ne taidot sieltä tulee kun on sen aika! Voin sen verran sanoa et todennäköisesti teillä se meno on sitten paljon hallitumpaa (vähemmän kolhuja...) kun esim meillä. Mitään itsesuojeluvaistoa ei ole ja kaikkea vasten kiivetään..ja rappusia ylös.
Ja ne taidot voi tulla niin et 2vkon aikana kaikki konttaamisesta kävelyyn! Näistä kun ei tiedä!(y):whistle:
 
Ja se mun piti vielä sanoa, että Pippuri, osanottoni mummisi poismenon johdosta :(♡ aina se on surullista ja raskasta aikaa, jos joku läheinen tai tuttu henkilö kuolee, vaikka olisi ikääkin ja sairastelua takana :'(

Ja nou stress, varmasti tulee teidän typyllä sit viikossa taas monta uutta taitoa! :)♡ niinkuin Kapushakin tässä muistaakseni aiemmin sanoi! :)
 
Kiitos anscu osanotosta <3

Kapusha tsemppiä teille uni juttuihin! Toivottavasti pian alkaa helpottaa!

Tosiaan tuosta töihin paluusta, munhan ois pitäny palata töihin, mutta mulla meni selkä paskaks enkä pystynyt. Nyt ootan, että tää parantuu kunnolla ja sitten yrittää niitä töitä. Vieläkään ei oo selkä kunnolla parantunut :(

Huomenna ois ne hautajaisetkin. Vähän jännittää miten menee neidin osalta :D siis onko kiltisti yms, mutta noh menkööt miten menee :D en jaksa turhaan miettiä.
 
Heips, eka työpäivä takana! Tästä se sitten alkaa. Poitsulla oli mennyt päivä isonsiskon kanssa loistavasti, joten hyvillä mielin saa huomennakin mennä töihin :)
Poika herää yleensä kerran yössä. Välillä jää kukkumaan pitemmäksi aikaa mutta sit nukahtaa kun keinuttaa uneen.
Kiinteissä ruuissa ollaan päästy jo vähän karkeamman ruuan makuun. Syödään siis 8kk ruokia mutta soseutan niitä ennen tarjoilua vähän.
 
Miten muuten, jos annatte valmisruokia, kuinka tarkasti noudatatte suositusikiä? Oon ite antanut noita 1-3 vuoden ruokia, koska mitä oon tutkinut tuoteselostetta en tajua mitä siinä ei sais antaa?? Meillä kun syö hyvin jo pieniä palasia ja tykkääkin enemmän niistä kun on mausteita ja rakennetta. Suolaakin on niin mitätön määrä ettei varmaan haittaa.
 
Pippuri, olehan varovainen selkäsi kanssa, kun on kerran naksahtanut, menee helposti uudestaan. Mä rikoin selkäni edellisen ä-loman aikana kahdesti niin nyt on pakko varoa koko ajan, ja vähän väliä selkä kyllä antaakin varoituksia, et äläpä väännä mua tähän asentoon tai sanon taas poks .

Pähkinäpuu, mä olen käsittänyt, et just tuon suolan vuoksi pitäis noudattaa suosituksia, munuaiset ei pienillä siitä muistaakseni tykänny. No mä itse annoin tässä eräänä päivänä muutaman talkkuna muron, kunnes huomasin, et niissäkin jonkin verran suolaa.

Viime yö oli taas meillä niin syvältä, et olen tosi onnellinen etten ole vielä töissä. Näillä unilla ei paljoo jaksais keskittyä työasioihin tai pysyä hereillä palavereissa. Pakko jossain vaiheessa kyllä jättää tuo yöimetys, kun vain sais voimia, et jaksais sen muutaman yön huutamisen :rolleyes:
 
Niin, se on vaan niin tosi tosi pieni määrä mitä niissä on sitä suolaa, paljon pienempi kuin esim. sydänmerkkien leivissä joita saa antaa. Että jos ei ihan koko ajan anna niitä niin ei varmaan ole hirveän vakavaa. Mutta pitää kattoo ettei liian usein anna niitä. Parin kuukauden päästähän tuo vesseli on jo meillä vuoden.

Meillä on kans ollut tosi rankkoja öitä, kun toisella on niin tukossa nenä ettei happi kulje. Babymist, nenäfrida, kohotettu sängynpääty ja pilkottu sipuli sängyn vierellä auttaa kyllä, mutta ei kokonaan. Jospa olis pian ohi.
 
Mä kyllä kans luopuisin noista yöimetyksistä jota on 1-3, useimmiten 3kpl yössä. Nopeastihan tuo syö ja ilmeisesti ihan nälkäänsä mut Äiti nukkuis mielellään ihan koko yön jo. Mulla riittää voimat just ja just tähän normaaliin elämiseen niin en jaksa edes ajatella unikoulua tai mitään ylimääräistä. Sen takia tyyppi on nukkunu päikkärit mun sylissä sohvalla koska en vaan jaksa sitä nukutustaistelua :confused:
Syömistaistelua se 5x päivässä johon vielä päiväunille ja yöunille nukahtamistaistelu niin voin väittää et alkaa pikkusen olee naatti.. o_O Ja kun ei tunnu löytyvän kumpaakaan mitään ratkaisua. o_O

Ensimmäinen hammas saatiin aikaiseksi. Vissiin tulossa samaan putkeen lisää. Esikoisen kanssa meni niin, että kun edellinen oli puhjennut kunnolla niin alkoi tekemään seuraavaa. Ja huutoa, itkua ja unettomia öitä sitten kestikin... (n)
Hammashommat aiheuttanut sen,et iltaisin itkee mun perään ihan koko ajan. On tyytyväinen jos ei nää tai kuule mua mut heti kun näkee niin alkaa itku.

Taaperokärryjen kanssa kävelee paljon ja naama on ku naantalin aurinko! :) Ylpeä uudesta taidostaan. Oikein iloinen tyyppi perusluonteeltaan mutta tahtoa löytyy. Toisten lautaselta syö ihan mitä vaan,mutta omalta ei sitten mitään. :ROFLMAO: Odotan et aletaan syömään ihan tavan ruokaa, jospa sitten uppois?
 
Pähkinäpuu, juu, siis ihan oikeastihan sitä suolaa on tooosi vähän, ja tuskin se nyt vahinkoa tekee, kun kuitenkin se 1v. on kohta täynnä. Mä itse nimittäin kysyin tuota asiaa meidän th:lta, ja vähän säikähdin, kun hän kyllä suolan kielsi suolan vielä kokonaan, mut varmaan heitä näin on ohjeistettu. Jos sanoisivat, että pienet määrät on sallittuja, niin miten kukakin sen pienen määrän tulkitsee. Meillä on muuten ruishiutaleitakin, joissa myös on suolaa jonkin verran, että en tiedä eikä sit niitäkään sais äkäyttää Mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikki suositukset ja näkemykset on oman aikansa tuotteita, ja muutaman vuosikymmenen päästä on taas uutta tutkimustietoa, ja vanhoja suosituksia pidetään ihan älyttöminä .

Meillä myös nuo syömiset yhtä taistelua, jos vois, niin suosiolla vaan imettäisin. Lusikkaa ei ottais suuhun millään, huitoo ja huutaa, kun sitten saa suuhun, niin se on jo erävoitto. Sormiruuat tilsaa ja muussaa ja hieroo pöytään ja vaatteisiin. Nyt ei huoli multa edes tuttipulloa, et vois vellejä antaa Että on kyllä nirso neiti Mutta eiköhän se tästä joskus helpota ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Hautajaiset takana. Neiti oli nätisti, mutta ei malttanut nukkua siellä, mitä vähän odotinkin. Kiva oli nähdä sukulaisia, vaikka tuommosissa merkeissä :(

Neiti oli sitten la-su yön mummolassa ja me oltiin kaverin synttäreitä juhlimassa :) kivaa oli ja neitillä oli menny yökyläilyt hyvin :)

Mä en oo vielä antanu niitä 12kk ruokia vaikka tässä ollaan kuitenkin jo kohta lähempänä vuotta, kun 8kk :eek:

Hyvä nöösikkä, että töihin paluu sujui hyvin! :)
 
Joo ei vielä lisättyä suolaa alle 1-vuotiaalle. Ite en antais kaupan leipääkään tän ikäiselle vielä, niitä sydänmerkittyjä vähäsuolaisia sit 1v+. Muutamia raejuustomuruja on saanu päivässä missä on suolaa, mut ei mitään muuta. :)
Leipänä meillä menee noita simppeli sormiruokakeittiön ohjeella tehtyjä puurorieskoja. :)
 
Moikka!

Kävin pitkästä aikaa lukemassa mitä muille huhtikuisille kuuluu. Meillä Niilo täytti viimeviikolla 10kk ja samana päivänä oli neuvola. Mitat 72,5cm ja 8770g. Pituus menee tasaisesti, painokäyrä oli laskenut hivenen nollan alapuolelle. Niilolla oli pari viikkoa kova flunssa, jolloin ruokakin maistui vähän huonommin ja liikkuu jo niin paljon, että ihan osasin odottaa painon nousun hidastuneen. Oikein sopivan kokoinen pikkumies jokatapauksessa.

Niilo nyt siis liikkuu konttaamalla ja kävelee tukea vasten. Viimepäivät on harjoitellut seisomista ilman tukea, eikä se vielä onnistu todellakaan. Lopputuloksena siis kuhmu otsassa ja ylähuulessa kunnon vekki :confused:

Täällä mennään kaksilla päiväunilla edelleen ja tuntuu, että liikkumisen ja touhuamisen myötä unentarve on vaan lisääntynyt. Nukkuu aamuisin pidempään ja päiväunetkin venyneet. Yöunille nukahtaa kymppiuutisten aikaan ja aamulla herää aika tarkasti 9 aikoihin. Päiväunet n. 11.30-14.30 ja toiset päikkärit nukkuu 17.30 ja 19 välillä semmoisen 30-50min. Ilman nuita iltatirsoja ei millään jaksa. Pari kertaa venytettiin ja laitettiin klo 20 nukkumaan, mutta heräsikin sitten pirteänä klo 22 eli ei alkanu yöunille :LOL: Yöt nukkuu nyt pääasiassa meidän keskessä, välillä tosi omassakin sängyssä. Jotain äitikautta / eroahdistusta nyt eletään selvästi, ikävöi minua kun olen töissä. Olen huomannut, että vapaapäivieni jälkeen nukkuu levollisesti omassa sängyssä yön, mutta jos olen ollut töissä, haluaa nukkua minussa kiinni. Ilmeisesti äidintarve on vakio ja jos ei saa läheisyyttä päivällä, niin ottaa sen yöllä :love:

Niilo syö jo melkein kaikkea. Viilit, jugurtit, rahkat on olleet välipalana jo pitempään. Lounas menee yleensä purkista, nyt ollaan pari kertaa ostettu niitä 1-3v purkkeja, mutta pääasiassa 8kk soseita syö. Päivällisen syö samaa kuin mekin, teen suolattoman / vähäsuolaisen ruuan ja me isommat sitten maustetaan omat annoksemme. Niilon suurin herkku on makaronilaatikko, jota popsii touhukkaana itse suuhunsa.

Hampaita on neljä, eli kaksi alhaalla ja kaksi ylhäällä. Hampaiden harjaus on Niilon päivän kohokohtia, on aivan innoissaan, kun harja otetaan esiin (y)

Odotan itse kovasti maaliskuuta, jolloin mulla on kolme viikkoa lomaa ja saan olla enemmän lasten kanssa.

Huhtihapsukkainen ja Niilo 10kk + 1 vko
 
Meilläkin tuli konttaus kunnolla kuvioihin viime viikonloppuna. Kävellään myös taaperokärryllä ja se vasta on hauskaa puuhaa! Sen kun Santulle esittelin, niin nyt ei millään malttaisi lopettaa. Santtu osaa myös heiluttaa kun sanoo hei, hei, ja osaa antaa "läpyt" eli ylävitosen :LOL: hauskoja ovat tässä iässä kun tuntuu että oppivat kaiken niin nopeaan.
Santtu sai leikkausajan juuri postissa ja 22.2. Mennään. Vähän tuo jännittää kun on niin tarkat ohjeet syömisen ja juomisenkin suhteen. Milläs tämän ikäiselle sanot että ei tuu aamupalaa :unsure:
Töissäolo on kyllä tervetullutta vaihtelua mutta kyllä ajatukset harhailevat aika paljon kotona ja ikävässä.
Mutta nyt kohti viikonloppua. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Anscu mun kaveri on Vaasassa kunnalla töissä perhepäivähoitajana ja tienaa alle 1000e bruttona kuussa, 8h päiviä 5pv viikossa... en oo kuullut että missään olis noin huono palkkaus eli varmaan aika paikkakohtaista ja kannattaa tiedustella oman kaupungin palkkausta..

Meillä syödään tosi vaihtelevasti. Lopetin einesten antamisen koska laskin että niihin meni n.35e viikossa ja kotiruoka tietty terveellisempää. Nyt ei suostu enää syömään ollenkaan niitä purkkiruokia kun on kotiruokaa saanut. Yks päivä söi 2 kulhollista kasvissosekeittoa yhdellä istumalla mutta seuraavana päivänä ei syönyt mitään. Jos ei meinaa ruoka maistua niin onneksi tepsii usein se ettei anna sitten välipaloja niin syö kyllä kun nälkä on tarpeeksi kova.

11.pv tulee 10kk ikää mutta oon jo antanut hapanmaitotuotteita, tuskin se suolisto tietää tarkan päivämäärän milloin on se 10kk täys :D

Hampaita on edelleen vain 2 pientä nysää. Kovaa kontataan ja kiipeillään. Oppi yllättäen sanomaan "auto", esikoinen oppi vasta 2v iässä ekat sanat ja melkein heti alkoi tulla lauseita.

Onneksi poitsu nukkuu koko yön, yöimetyksen lopetin silloin 6kk iässä? muistaakseni, neuvolan terkka kehotti lopettamaan että on helpompi nyt kuin sitten myöhemmin ja aika helposti se kävikin. Välillä tietty esim hampaiden vaivatessa valvottaa.

Vähän tuppaa väsyttämään tän raskauden, vaikean esikoisen ja puhjenneen migreenin kanssa mutta pakko jaksaa.
Laitettiinpa hakemuskin 4h+k+sauna+piha rivariin kun löytyi sellainen missä vuokra sama kuin tässä nykyisessä kerrostaloasunnossa 3h jossa ei saunaa tai pihaa ole. Saa nähdä kuin monta vuotta saa odottaa tarjousta:rolleyes:
 
Joo ei tää pph palkkaus mikään iso ole, mutta sitten kun ajattelee,että saa kuitenkin omasta kotihoidontuen, ja ei tartte maksaa hoitomaksuja, niin enemmän mulla jää käteen mitä jos olisin päiväkodissa töissä. Veroprosentin voi pitää mukavan pienenä, kun kulukorvaukset menee verovähennyksiin. Palkkaa saa 412€/lapsi, ja 100€/lapsi kuukaudessa verotonta kulukorvausta.Mulla on siis 3 hoitolasta. Omastani saan kotihoidontukea ja hoitolisää yhteensä 404€. Sadeyes: joo kyllähän se palkka on alle tonnin bruttona kuussa, jos on vaan 2 hoitolasta. Mulla on joka päivä noin 9h päiviä, mutta hyvä vaan, saan sitten pitää arkivapaita välillä, nyt jo 3vk aikana mitä oon ollut töissä, niin oli yksi tasausvapaa :) Niin ja kunnallinen pph olen.
 
Hei! :)

Tsemppiä Nöösikkä vauvan leikkaukseen, vaikka ei ihan vielä se ole :)

Voi kun minä oon ehkä hiukan kateellinen teille joilla vauvat jo konttaa tai jopa kävelee. Meillä ei vieläkään tehdä kumpaakaan :( vaikka tiedän, että jokainen vauva kehittyy omaa tajtia niin silti :( nyt on oppinut istumaan jo paremmin ilman tukea, mutta itse ei nouse istumaan. No keskiviikkona on neuvola..

Neidille tulee nyt ihan urakalla hampaita. Vähän aikaa sitten tuli kaks ylös ja nyt on tulossa alas lisää :D no on ainakin ens viikon hammaslääkärisäsä melkein 6 hammasta mitä esitellä :D

Ihana lukea kaikkien kuulumisia täältä :)

Mulla ois tänään työhaastattelu. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Onpas monilla jo paljon hampaita. Meillä ei edelleenkään yhtään. Tänään oli 10kk neuvola, pituus oli 72,5cm ja paino 8970g. Nyt on muutamana päivänä ruoka maistunut aika huonosti ja nenä vuotaa. Yöuniin ei onneks ole vaikuttanut, mut meilläkin on nyt menossa sellainen vaihe,että lähes joka yö herää sen yhden kerran ja otan sit viereen,tai yleensä isi ottaa... :) siinä sit jatkaa samointein unia, ja nyt on aamulla jopa yli 8 asti uni maittanut useimmiten. Läheisyytä kaipaa siis. :)
 
Täällä 10kk neuvola takana. Mitata 7950g ja 72cm. Saatiin 11kk neuvola varuilta, koska vauva ei konttaa eikä istu vielä itse, jos ei tuohon mennessä opi niin fyssarille. Vähän masentaa, mutta onhan se ihan hyvä että seurataan ja tutkitaan.
 
Viikon sisään poitsu teki sitten kolme hammasta. Joka yö herää 1-1,5h välein itkemään/ähräämään. Oon antanut iltaisin särkylääkettä mut ei siitä tunnu olevan mitään apua. Kylmää kurkkua tykkää järsiä,mut sekin tuo vain hetkellisen avun. Oon ihan valmis soittamaan lääkäriin et ihan oikeasti burana tai panadol ei auta...
En meinaa saada nukahdettua kun koko ajan oon hälytystilassa et kohta se taas herää.. Ei nuku päivällä vaakatasossa ollenkaan ja tississä kiinni ois koko ajan.
Perjantaina mulla oli lapsivapaata,mut vaikka kuinka yritin en saanut unta. Tunnin makoilin, sit luovutin ja aloin siivoomaan. Oon varmaan jo niin yiväsynyt,etten saa nukuttua. Ja minä sikeäuninen herään nykyään siihen et mies vetää vessan alakerrassa..tai aivastaa..tai lämmittää ruokaa mikrossa. :( Alkais tää valvominen ihan pikkuhiljaa riittää!! Et ehkä sitten keväällä otan hotellihuoneen viikonlopuksi, unilääkkeet ja nukun 48h putkeen o_O:ROFLMAO:

Syömisen suhteen sentään on tapahtunut hurja muutos! Rupesin tekemään niin et otan meidän ruoasta poitsulle aina suolattoman annoksen erikseen. Ja kylläpä maistuu!!:LOL: Meidän "en syö yhtään mitään"-vauva odottaa suu auki seuraavaa lusikallista!!!(y)
Mut nyt sitten ei suostu enää syömään mitään vauvansosetta ei kasvis- eikä heldemäsoseita :ROFLMAO: Noh, maisteltiin jo vähän jogurttia ja viiliä kuukauden etuajassa. Tärkeintä on että syö!!:rolleyes:

Pippuri; Mä olen aivan äärettömän, loputtoman kateellinen niille keiden lapset nukkuu! Ja hampaat tulee niin ettei sitä oikeen ees huomaa! Ymmärrän sun tunteet kyllä.
Mä oon vähän huolissani kun poitsun jalkaterät osoittaa ulospäin kun kävelee tolla kärryllä ja toinen jalka ei nouse askeltaen vaan laahaa maassa mukana... Toisaalta kyse voi olla,että ei vielä oo jalat ihan valmiit tohon kävelyyn mut katsotaan. Neuvola vasta ens kuussa et jos sillon vielä on niin täytyy kysellä.
 
Moikka! Kiitos Sadeyes ja Katjuska vastauksista pph:n liittyen! :) täytyy funtsia asiaa! ")

Täällä neidillä tuli eilen ikää 10kk! ♡ Nyt nousee tukea vasten polvilleen ja välillä konttauaasrnnossa on mutta ryömimällä etenee♡ välillä neidillä kuuluu semmoista jännää"hinkumis" ääntä, vetää niinku henkeä sisäänpäin. Onko kellään kokemuksia tällaisesta, että mistä se vois johtua? Kolme kuukautta sitten oli tota samaa ja se kesti noin viikon. Käytettiin lääkärissä ja se tutki, niin sanoi, että se on semmoinen uusi opittu ääni ehkä, kun nielu ja hengitys oli normi ku kuunteli. Mutta nyt toi taas palasi, että onko joku uus taito, tai liittyykö nuhaa, mitä oli viime viikon alussa? Onko teidän kenenkään muun vauvat tehny joskus Tora samaa, että vetää henkeä joskus sisäänpäin?

Eipä täällä muuten muuta, meillä oli vaan se 8kk nla ja seuraava on vasta 1v. Pitäs kotona puntaroida, että tietäisi vähä paljonko neiti nyt painaa ja mikä pituus! :D
Oon löytäny kivoja ohjeita tuolta simppeli sormiruoka sivustosta, esim noista kanapötkylöistä tykkää ja sormin syö.
Viikonloppuna ois tarkoitus lähteä mummuloihin yhdeksi yöksi. Välillä ollu nyt meillä semmoista eroahdistusta, paljon neiti haluaisi olla sylissä♡
Hyvää viikonloppua kaikille! ♡
 

Yhteistyössä