Huhtikuun hurmurit 2016

Anscu mulla on paniikkihäiriötausta ja tuota esikoista kun rokotettiin ja se oli mun sylissä niin aloin itkeä ja täristä hysteerisesti ja terveydenhoitaja käski mun poistua ulos koska mun reaktio vaan lisää vauvan pelkoa ja itkua. Joten ei mene ihan noin kun ajattelet että aina olisi parempi olla paikalla. Onneksi isä on ihan yhtä tärkeä poitsulle, on hänen kanssaan ja hoitaa aina kun on kotona eli varmasti tuntee olonsa turvalliseksi hänen kanssaan. :) Tämä poitsu vielä on niin herkkä että aina kun isoveli itkee niin alkaa itkeä hänkin heti joten en haluais olla paikalla toisen itkua lisäämässä.
 
No tuommoisessa tapauksessa on varmasti paras vauvalle, että poistuu paikalta :) ja niinhän se on, että kaikki perheet tekee niinku on parasta kaikille. Ei ole yhtä oikeaa absoluuttista totuutta, vaan tilanteiden mukaan ja yksilöiden.
Ja meillä kans isä on lapselle yhtä tärkeä ja rakas kuin äitikin ja päinvastoin♡
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Huhtihapsukainen sunkin kuulimset :)

Tsemppiä Sadeysselle raskauteen, enää ei ois kauaa, kun saat nyytin syliin <3

Meillä ois tiistaina rokotukset ja mua varmaan jännittää ihan kauheesti taas sillon :D Kun ei oo kiva kuunnella vauvan itkua :(

Meillä neiti oppi sitten konttaamaan tällä viikolla :D No on ainakin kaikki taidot opittu ennen 1-vuotiaana, paitsi tietysti ei kävele vielä.

Meillä neiti oppi kanssa sanomaan kakka. Tällä hetkellä sanoo äiti,kakka, kissa, en tiiä ja ei :ROFLMAO:

Meillä on tää viikko menny lähinnä synttäreitä järkkäillessä. Tänään leivotaan kaverin kanssa. Huomenna haen kakun ja ois kampaaja. Sitten sunnuntaina ois loppu valmistelut ja juhlat. Ihan itekkää, kun niin nopeesti menny tämä vuosi. :cry::cry:

Ihanaa viikonloppua kaikille ja paljon onnea pienille jotka täyttää yksi ja on täyttänyt. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Huh, nyt on rokotukset takana. Annettiin heti Panadolia ja nyt nukkuu tuolla. Saapa nähä unien jälkeen miltä vaikuttaa, kuinka kipeä on, käteen kuulemma ainakin tulee mustelma kun meni se pistos ja veri silleen, ja pari viikkoa saa ootella nouseeko kuume. Joillaki vissiin liikkuminen ollut vaikeaa pistosten jälkeen, kun sattuu niin paljon. Mies oli onneksi pitämässä sylissä, minä sain sitte lohduttaa. Mutta meinas itelläki itku päästä kun otin reisipistosten jälkeen syliin ja toinen nappas oikein kaulasta kiinni ja hikotteleva itku alkoi pikku hiljaa laantua, niin eikö piti sitten vielä siihen pikku kätöseen pistää :cry: Mutta nyt on onneksi kaikki ohi, ja lähtiessä jo hymyilytti! :) Tsemppiä kaikille rokotuksiin! Tämän jälkeen onneksi vasta 4-vuotiaana seuraava!

Meillä aika vähän tulee vielä sanoja. Äiti ja äittä, joo, oma nimi pari kertaa kuulunut, saksaksi ei. No onhan tossa kyllä jo jotain :) Meidän pojusta tulee siis kaksikielinen kun mies puhuu hänelle vain omaa äidinkieltänsä saksaa. Me keskenään puhutaan kyllä miehen kanssa suomea ja muutenkin suomea tietty kuulee paljon enemmän.
 
Huomenna 1v!
Sanoista voisi erottaa äiti, kakka, kukka, pallo, ei... Vielä ei kävellä mutta 1-3 askelta ottaa kun vaihtaa esim pöydän reunalta sohvalle. Kovasti odotan että kävelisi ennen tarhan aloitusta 2.5. mutta katsotaan nyt...
Meillä myös rokotukset takana. Pientä kuumeilua ja ehkä ärtymystä ilmassa. Toivottavasti menee pian ohi.
Kevät tulee väkisinkin! Ihanaa kevättä kaikille!!!
 
Hei! :) täällä on nyt 1-vuotis juhlat juhlittu :D oli ihanat kamut ja juhlittiin kolmena päivänä la-su ja eilenkin kävi vielä kakulla ystäväpariskunta kahden lapsensa kanssa :D ♡ voin kertoa, että nyt on kyllä melko sippi olo niin äidillä kuin tyttärellä! :D isä paahtaakin sitten töissä <:)

Hyvin neiti jaksoi juhlat, mutta kyllä nyt huomaa että päikyt maittaa ja paljon haluaa sylissä olla♡
Sai ihania lahjoja, vaatteita, kirjoja, leluja. Mutta mulle oli tärkeintä, että mahdollisimman moni pääsi osallistumaan, ♡♡
Miten muilla meni juhlat?
Ihanaa alkanutta pääsiäis viikkoa kaikille! :)
 
Täälläkin synttärit juhlittu ja lahjoja saatiin mukavasti kaikkea, rahaa, leluja, kirjoja, nuppipalapeliä,vaatteita.. :)

Heh, huvittuneena taas kerran lueskelin kun aina oletetaan että äiti ois se numero 1, meillä luontevasti isille sopii nuo neuvolassakäytöt ja rokotuksessa käytöt yms. kun iskä on muutenki se suosikki tällä hetkellä, ja nukkumaanlaitot yms menee isin kans kivuttomammin, samoten jos jotain sattuu niin isiltä hakee lohtua,ei haluu mun syliin jos isi on paikalla. Samoin isin perään jää itkemään kun se lähtee töihin, ja mulle vaan vilkuttelee iloisesti jos lähden johonki. Että eipä nyt yleistetä tässäkään asiassa. :D

Eilen tosiaan oli neuvola, ja tuoreet mitat oli 9300g ja 75cm. 3 piikkiä sai, ja tänään jo tietty kuumeessa.. viikon päästä sit nostattaa se mpr kuumeen,nii sit uusiks sairastellaan taas.
 
Näin se varmasti on, kuten Katjuska sanoi, että ei voi yleistää; toinen on enemmän äidin ja toinen isän perään. Meillä vaan on niin, että imetyksenkin johdosta lapsi on ollu enemmän minussa kiinni, siis jo ravinnon vuoksi. Ja sekin toki, että meillä tosiaan on mies päivät tai illat riippuu missä vuorossa, töissä, niin lapsi viettää enemmän mun kanssa aikaa. Mutta meillä myös pikkuinen vinkuu isänsä perään, jos lähtee vaikka iltavuoroon. Että on kyllä semmonen isän pikku prinsessa♡ mutta mun mieskin eilen vain totesi, että on se äiti silti se ykkönen varmaan, jo senkin takia, että vauva viettää siellä mahassa ne elämänsä ensikuukaudet. Ja meillä tosiaan tän imetyksen myötä myös ollaan aika hitsautuneita yhteen. Mutta siis lapselle molemmat vanhemmat yhtä tärkeitä, ja pärjää kyllä niin äidin kuin isän kanssa. ♡
 
Täällä meni juhlat oikein mukavasti :) Koko sunnuntain vieraita kävi pitkin päivää ja neiti oli illalla ihan väsyny :D

Lahjaksi tuli rahaa,leluja,kirjoja, vaatteita ja lahjakortti 1-vuotis kuvauksiin. Pitäs varmaan varata sinne se aika :D

Eilen oli neuvola ja rokotteet tuli. Vielä ei oo ainakaan tullut mitään oireita, mutta siitä yhdestä rokotteesta voi tulla vasta myöhemmin, joten odotellaan :D Neuvolassa olitiin tosi ylpeitä, kun neiti oli vihdoin oppinut konttamaan.:love: Mitat oli 75cm ja 8400g.

Onko muuten monilla kesäksi suunnitelmia? Onko monet lähdössä johonkin reissuun? :)
 
Meilläkin oli 1v neuvola. 9850g ja 77cm. Isoveli oli 1v neuvolassa 11kg ja 79cm vaikka syntyessään pienempi (mutta pieni tämä kakkonenkin kun alle 3kiloa...)
Kiva kun kaikki kerhossa, parturissa ym sanoo että "joko se 1v täytti! Hirveän pieni, ei uskoisi!" ..... o_O
Ajattelin että olisi ollut hoikempi kun ruoka maistuu niiiiiin huonosti. Tosi turhauttavaa kun tuntikin pöydässä ollaan kerralla että edes jotain proteiinia sais kehoonsa. Isoveljensä kun ei ikinä kieltäytynyt mistään mitä tarjottiin niin on ihan uutta.

Kesäksi ei ole suunnitelmia kun on tämä maha niin ei viitsi (eikä jaksaisikaan) lähteä reissuun. Kipeitä supistuksiakin alkanut tulemaan helposti. Terkkarikin pelotellut "kun on niin lyhyt aika edellisestä synnytyksestä ja edellinenkin tuli niin nopeasti ulos niin kannattaa olla hyvässä lähtövalmiudessa" :D

Synttärijuhlat on lauantaina. Lahjoja ei olla toivottu eikä meille vieraita pääse tulemaankaan muita kun mun äiti ja täti lapsineen. Leluja, kirjoja ja vaatteita on niin paljon ettei mitään tarvita.
 
Meillä oli tänään 1-vuotis neuvola ja meillä tämmöiset neidin mitat, 8695 g ja 75cm. Eli meillä aika siro neiti! Luulin että ois enempi tullu painoa että ainakin se 9kg, mutta kuulema on ihan normirajoissa ja kun on niin meneväinen niin kuluttaa paljon, kun syökin ihan hyvin ja joka päivä menee hyvin ne 5 ateriaa :)
Tänään otettiin vaan kaksi rokotetta, viitos ja pneumakokki molemIin jalkoihin ja mpr otetaan sitten kahden viikon päästä. Haluttiin näin kun se on mahdollista, niin ei tarvinnu siroon käsivarteen laittaa , vaan laitetaan sitten parin viikon päästä mpr jalkaan myös.

Ruokailua tai ruokia oon miettiny, nythän neiti saa alkaa jo enemmänkin syömään samoja ruokia kun me miehet kanssa. Omia ruokia oon aika paljonn nridille tehny ja välillä purkista, mutta nyt täytyy alkaa lisää valikoimaa miettiä, esim muutakin kalaa kuin lohta, keittoja jne. Ja piimää vois kans alkaa jne enemmän antaa, raejuustoa ja viili oon maototuotteista antanut ja luonnon jogurttia ja jossain ruuassa vähä lehmämaitoa ja on ne kyllä hyvin menny.
Otan koko perheen ruokavinkkejä vastaan :D
Perus jauhelihasta, kanasta jne oon ruokia tehny. Mutta niistäkin eri variaatioita ois kiva tehä :) simppeli sormiruokasivuilta oon neidille niitä vauvan ruokia tehny.

Ja Pähkinäpuu, sulla ei oo enää pitkä aika H-hetkeen! Kohta saat Nyytin syliin :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Moikka pitkästä aikaa! :)

Tänne ei kauheesti mitään ihmeitä :D Neiti oppi tuossa vähän aikaa sitten kävelee taaperokärryn kanssa.

Paljon ollaa ulkoiltu, kun ollu niin hyvät kelit. :)

Meille ei tullu onneks noista mistään rokotteista mitään. Vähän oli unisempi pari päivää, mutta siihen se jäi :)

Mulla ois ens viikolla työhaastattelu vakkaripaikkaan ja sitten ois vielä kouluun tommonen esivalintakoe, mikä pitää netissä tehdä :D Onneks lapsen kummilla on vapaapäivä sillon, niin lupas ulos viedä sen, että voin rauhassa tehdä kokeen :)

Hyviä mittoja kyllä ollu neuvolassa kaikilla, meilläkin neiti paino sen 8400g. Siro on, mutta hyvin kasvaa omalla käyrällä. Minäkin oon 1-vuotiaana painanu vaan 8500g :D

Onko muuten monien vauva harjotellu jo aterimilla syömistä? Meidän neitiä se ei oikein kiinosta, saattaa yhden tai kaks lusikallista saada ite suuhun, mutta sitten lentää lusikka lattialle ja ei kiinnosta enää. Neuvolassa, kun tätä kysyin niin sanoivat vaan, että tämän ikäsen ei tarvii osata vielä ja harjottelee vaan niin kyllä se jossain vaiheessa luonnistuu.

Mukavaa sunnuntaita kaikille <3
 
Viimeksi muokattu:
onnea Pippurille työhaastatteluun! koska sulla olis aloitus, jos natsaa?ihanan siro neiti teillä, meidän pampula painaa jo varmaan yli 10 kg. ei kyllä ole mitenkään pulska, aika normaalirakenteinen musta, ja pituutta on vaatteista päätellen tullut nyt ihan mukavasti viime aikoina.

yläetuhampaat puskee nyt läpi, tai toinen jo onkin ihan hyvin esillä, mut toinen vasta pilkistää. ja niitähän on sitten myös kokeiltava innokkaasti, myös rinnan päähän, auts.

nyt on sellaista pientä lämpöä, en tiedä, johtuisko hampaista, kun ei flunssainen ole yhtään. toivottavasti menee nyt ohi, ettei tarvitse synttäreitä siirtää.

mä en ole vielä antanut itse kauhoa lusikalla ruokaa, kun nuo isommat jo sotkee niin paljon, ettei imurointi kerran päivässä riitä, koko ajan pitäis imuroida ja mopata niiden perässä. just tänään taas kun aamulla imuroin, niin mietin, että onneks ei oo mitään lemmikkejä, se sotkun määrä olis varmaan vielä karmeempi, ja jo nyt menee hermo tään huushollin kanssa. en siis oleta, että paikat olis tip top, mut en tykkää, et lattiat yms. on likaiset, kun tää yks syö kaiken mitä käsiinsä sieltä saa.
 
Oi, lämpimät onnittelut Pippuri! :)
Kohta saat taas nuuhkutella pikkuvauvan tuoksua :)♡ miten sun työhaastattelu meni, ja aiotko käydä tossa välissä töissä, ennenkuin toinen pieni syntyy?

Täällä ei ihmeempiä, nyt ollu ihanat ilmat :)
Vappuna käytiin mun veljen perheen luona yökyläilemässä, asuvat vähän kauempana. Neitokainen täällä jo kovasti askelia ottaa jo välillä ilman tukeakin, mutta vielä on vähän hoipertelevaa. Tuen kanssa kävelee kyllähtee jo pitkiäkin matkoja :)

Kolmas hammas putkahti pari viikkoa sitte nyt ylös eteen, alhaalla on kaksi edessä. Ja Pippuri, meillä kans vähä harjoitellaan lusikan käyttöä , mutta vielä ei sillä oikein syö, sormilla ja sitten välillä syötetään.
Kesäretkiä ei oo vielä suunniteltu, jonnekin ainakin pikkureissua ja sukulointeja ois kiva tehä :)
 
Nonii nyt kirjoitellaan vähän paremmin :D

Tosiaan työhaastattelu meni ihan hyvin, mutta vasta tän kuun lopussa saa tietää pääsenkö töihin vai ei ja ne työt alkais kesäkuun puolella :)

Töitä kyllä tässä koko ajan yritän ettiä ja tavote ois kyllä saada nyt töitä ja olla hetki töissä. :)

Meillä on neidillä 9 hammasta, 4 ylhäällä ja 4 alhaalla ja sitten tänän huomasin, että yks poskihammas on tullut puoliksi näkyviin :D
 
Oi ihanaa, onnea Pippuri, vauvat on niin ihania Mä varmaan lopun ikääni kadehdin vauvavatsoja ja vastasyntyneitä, niissä on jotain niin ihanaa, ehkä se on se ihana arvoitus ja potentiaali, mitä asiaan sisältyy.
Syndet pidetty, hyvin menivät ja hauskaa oli. Määrää pituutta 75cm ja painoa 9, 9kg eli ei ihan keijukainen
Ihanaa, kun tulee kesä. Sit tietty tulee nopsaan myös syksy ja työt alkaa, ja se on ihan yök . Tykkään kyllä työstäni, mut ne arkiaamut on ihan hanurista ja iltaisin ei ehdi mitään, yhtä oravanpyörää vaan kunnes lapset vähän kasvaa ja tulee omatoimisemmiksi. Tosin pitää kyllä olla kiitollinen, että vakityö on ja ihan koulutusta vastaava, sekään ole nykyään itsestäänselvyys. Sais vaan jostain lisää tunteja vuorokauteen
 
Onnea Pippuri, ihana uutinen! <3

Täällä nyt rv 38+1 eli menikin pitemmälle tämä kuin esikoinen kaikista ennakko-oireista huolimatta. Limatulppaa on tullut, joten jospa ei ihan kauhean kauan enää menisi... Jää nähtäväksi. :)

Meidän poju oppi kunnolla kävelemään pian 1-vuotissynttäreiden jälkeen. Kiva, että oppi ennen toisen syntymää. Äiti-sana on hyvin vakiintunut, mutta myös mummi on äiti :ROFLMAO: Ehkä pitäisi itse alkaa kutsua omaa äitiä mummiksi. No, jospa se joskus vaihtuu. :D

Kunpa tulis pian kunnon kevät ja kesä!
 
Onnea Pippurille ja tsemppiä työasiaan. Tsempit myös Pähkinäpuulle loppukiriin!

Täällä juhlittiin 1v pääsiäisenä, hyvin meni. En käyttänyt kuvauksessa vaan otettiin itse järkkärillä pari kuvaa, mietin vielä että veisinkö kuitenkin näin jälkikäteen vielä.
Hampaita on täällä 9, alhaalla ja ylhäällä 4 + ylös puhkesi viime viikolla ensimmäinen poskihammas. Neuvolassa mitat oli 8,3kg ja 75,2cm, siro edelleen on, ja 2×rokotetta reisiin, niistä ei toistaiseksi oireita. Noro tosin kävi kylässä just kun olin risteilyllä, ja sain sen sit isältä tai tyttäreltä kun tulin kotiin..:sick: kävele ei vielä yksin mutta kiipeilee, ja kovasti seisoskeleen ilman tukea keräten rohkeutta, valmiudet olisi jo muttei uskallusta. Tuskin kauaa enää menee.

Unien ja ruokailujen suhteen kaikki muuttui äkkiä. Elämä alkoi olla yhtä tissillä roikkumista joten mä päätin että ruoka ensin, sitten tissi. Pari päivää protestoi ja sitten alkoi syödä ihan (meille) isoja määriä: aikuisen annoksen kaurapuuroa, 200g purkin ruokaa kerralla jne. Samalla päätti alkaa syödä itse, useimmiten ei saa enää auttaa, itse lusikoi tai haarukoi menemään kuin isokin lapsi. Tissillä käy 2-4 kertaa per päivä, en tarjoa mutta annan jos pyytää (ruoan jälkeen).
Päiväunissa siirryttiin yksiin uniin mun päätöksellä ja unet piteni välittömästi, nyt nukkuu 1h 50 min - 3h keskellä päivää klo 12 alkaen. Ihana kun on viimein selvä päivärytmi! Yöuniin ei juuri vaikuttanut. Yötissiä ollaan nyt lopettamassa niin, että pinniksestä herätessä puolen yön maissa saa tissiä ja siirtyy meidän viereen, missä ei sitten enää ole tarjoilua loppuyönä. Yöt on nyt sitten olleet aika paskoja ja aamut alkaneet hyvin aikaisin :cry::confused:

Miten teillä on lähtenyt kierto pyörimään? Onko jokin muuttunut synnytyksen jälkeen? Täällä ei edelleen kuukautisia näy ei kuulu, ehkä kun olen imettänyt niin tiiviisti? Saa nähdä miten käy nyt kun imetys on dramaattisesti vähentynyt äkkiä o_O(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Hyvää äitienpäivää kaikille ja ihania uusia vauvauutisia!
Santtu oppi kävelemään kerrasta. Otti ensi askeleen ja siitä saakka on kävelty nyt kuukauden. Hampaita on kymmenen.
Arki on tasoittunut tarhan ympärille. Santtu tykkää tarhasta hurjasti ja menee sinne hyvillä mielin. Pieni kiukku kun pitää lähteä kotiin
Kiipeily on uusi juttu ja nyt kiivetään sänkyyn, sohvalle tuolille jne. Koko ajan saa olla tarkkana!
Ihanaa kevättä kaikille!!!
 
Kiitos kaikille onnitteluista :)

pähkinäpuulla on varmaan jo nyytty sylissä:love: tai ainakin kohta on :love:

En oo kauheesti jaksanu kirjotella tänne, kun tää aamupahoinvointi on välillä jotain aivan järkyttävää:sick: Lähes joka aamu oon oksentanu ainakin kerran :D Tänä aamuna ei oo onneks vielä oksennus lentäny, mutta etova olo on melkein koko päivän ja salillakaan en oo pystyny 2 viikkoon käymään :unsure: Ruoka ei oikein maistu, mutta silti pakko yrittää syödä jotain.

Meillä seistään hetki ilman tukea ja nytten on kävelykin tuen kanssa on jo nyt paljon varmempaa mitä vaikka 1kk sitten.

Mulla ois tänään taas työhaastattelu ja keskiviikkona eka neuvola. :D
 
Vau, onnea Pippuri, hieno juttu! Työnantajalle piti ilmoittaa muistaakseni 2kk ennen ä-lomalle jäämistä. Muistelin ensin, et 2kk ennen la:aa, mut sithän työnantajalle jäis vaan 1kk aikaa hankkia sijainen eli täytyy se olla 2kk ennen ä-lomaa. Itse ilmoittaisin vasta koeajan jälkeen, jos sellainen on, ihan varmuuden vuoksi.

Meillä ei ole vielä tietoakaan päivähoitopaikasta, mut silti mä stressaan hoidon aloitusta, joka siis syksyllä edessä. Mä en niin kestä, jos toinen jää itkemään mun perään -ehkä mä ulkoistan viennit miehelle ja hoidan itse hakemiset, saan sit sen kivemman homman:D

Joku kysyi kierrosta -mulla alkoi menkat, kun aloitettiin soseet n. 6kk iässä, vaikka siis imetys jatkuu edelleen. Parit ekat menkat tuli miten sattui, mut nopeesti kierto tasaantui säännölliseksi, ja nyt kun ei ole hormonaalista ehkäisyä, niin vuodon määrä on parit ekat päivät ihan hirveetä, välillä on pakko pitää päivälläkin yösidettä tai sitten tampax+side, jättefint:(
 

Yhteistyössä