*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

AAM
lääkärin tiukka tuomio selvä poskiontelontulehdus ultras sillä vehkeellä (meinasin et viittisiks ultra ton masuasukin kans :LOL: ) ab:ia 10 päivän kuuri.. maksoi huikeat 4 egeä piltsut.. mitähän nappia sitä sai jostai rajan takaa tuotuja kuitenkin ;) ?
no toivotaan et menee ohi ettei äidy pahemmaks ja sanoi että oikeassa korvassakin punoitusta :| oli kyllä kipuinen ko kurkki vehkeellä sinne.. korvatutkaimella siis, ei millä tahansa vehkeellä :LOL: :kieh: :D *joku on taas niin kaksimielinen, = VULGÄÄRI* :ashamed: sori--

*töihin painuu*
AM & hippunen 23+3 :heart:
 
millipilli
neuvolakortista, eipä oo sitä tullut kenellekään esiteltyä ihmeemmin vaikkei siinä tällä kerralla taida mitään ihmeitä ollakaan... kuten tutsalla niin mullakin oli esikoista odottaessa kondylooma aktiivisena. Tosin mun äiti tiesi siitä kyllä. Tällä kerralla on onneksi pysynyt pois, sen verran kettumainen vaiva oli silloin.

painosta, jännityksellä odotan paljonko on edellisen neuvolan jälkeen napsahtanut lisää... edellinen neuvola oli 21+1 ja silloin painoa oli raskauden alusta tullut kokonaiset 800g. Saa nähdä minkälaiseen nousuun nyt on maistunut kun makea maistuu vähän liiankin hyvin.

zikiziki, oi, onnea pienen neitokaisen odotuksesta!!!

sokerirasituksesta, älkäähän sitä murehtiko. Vauvan parhaaksi se vaan tehdään. En kyllä suosittele ketään sitä jättämään väliin jolle se on "määrätty". Mutta ottakaa jotain ajankulua sinne mukaan... se odottelu on tylsää.
Nannuli, mä saatan normaalioloissa kyllä olla illan syömättä, mutta kyllä nyt teki tiukkaa kun tiesi ettei saa syödä :D

yrityksestä, aiemmin unohdin vastata... eli meillä molemmat raskaudet on saanut alkunsa tosi helposti. Toisesta kierrosta molemmat tärppäsi.


manna, joo Nokialla asustellaan. Me asutaan onneksi täällä "puhtaalla puolella" ja säästyttiin vesikriisin taudeilta kokonaan. Pojan otin oikeestaan heti pois päiväkodista kun puhtaallekin puolelle lähti noro-, rota-, adeno- ja kumppanit liikkeelle ja poitsu olikin sitten yli kuukauden kotona. Opinnäytetyötä mun ois silloin jo pitänyt vääntää, mutta kun sillä konstilla säästyttiin sairastumisilta niin oppari oli kyllä ihan yks hailee... Ei yhtään käy kateeksi niitä perheitä joissa sairasti koko perhe kun terveenäkin oli melko tympeetä läträtä niiden pullovesien kanssa puolitoista kuukautta.

AM, paranemisia sinne! Mähän sairastin kanssa poskiontelotulehduksen raskausaikana ja söin ton kymmenen päivän antsukuurin. Jos et vielä hakenut tai jos et muuten syö niin kantsii nyt antibioottikuurin kanssa syödä maitohappobakteereita!!! Hiiva iskee raskausaikana muutenkin helpommin. Ja onhan sitä jotain puheita ollut että noilla maitohappobakteereilla ois jotain ehkäisevää vaikutusta lapsen allergioihinkin, mutta tiedä häntä... mä niitä popsin että hiiva pysyis pois ja on pysynytkin.

Kohta neuvolaan!!

millipilli & Frank 24+4
 
AAM
millipilli käyks relatipat ? niitä on pojan jäljiltä ko ne kans kehoitti ko sillä oli päällä että antaa sen aikaa.. aika simppeli juttu VISTI että on kallita :eek: 22 eur pieni puteli vaik 5 tippaa menee vaan mut silti... :/ miettiin että ko on riittävän monipuolinen ruokavalio jo muutenkin niin tarttiiko mutta eip kai pahitteeks oo kokeilla.. :whistle: lukee rivien välistä :LAISKA :LOL:

Ziki oi little gööörl. mä oisin ihan poikavatsaks siloi veikannut.. :| taas ois menny arvausket munille.. ylläri ei sinänsä
 
Hei vaan :wave:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja pienistä tytöistä ja pojista.


Mä kävin tänään sokerirasituksessa, kun tota painoa on tullut jo melkein 8 kg (!) ja edellisissa (2) raskaudessa on tullut kokonaisuudessaan vaan se 10-12 kg. i ollut mikään kauhea kokemus. Mulla meni kyllä ihan nukkuessa. Kun olin juonut sen litkun ja pääsin lepäämään, niin sammahdin ihan heti ja heräsin kun täti tuli herättelemään toiseen verikokeeseen. Sen jälkeen unet taas jatku. Nyt on vähän pöllästynyt olo. Tulokset saan huomenna.

Te joilla kondylooma ollut aktiivisena raskausaikana, miten sen suhteen on toimittu?? vai onko toimittu mitenkään? Itse epäilin itselläni olevan ja lääkäri vaan totesi, että voi olla, ei tehdä mitään.

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :flower:

Miinulainen + hymy 21+4
 
millipilli
AM, kai ne Rela-tipatkin käy :D

miinulainen, ei sille kondylle raskausaikana mitään tehty. Mulla oli siis ihan kunnolla näppylöinä päällä se ja meidän terkkarin gyne niitä pariin kertaan jäädytti kunnes lähetti mut naistentautien polille jossa todettiin että ihan turha niitä on raskausaikana jäädyttää... lähtevät kyllä sitten raskauden jälkeen pois. Kondy kuulemma on sellainen, että raskaus aktivoi sen herkemmin. Imetyksen loputtua sain lääkekuurin siihen jolla sitten vähitellen lähti... mutta ei kyllä mitenkään nopeesti. Sen jälkeen ei oo sitten näkynyt ja toivottavasti ei näykään.
 
millipilli kiitos vastauksesta. Kävikö niille näpylle jotain synnytyksessä (joo, oon vähän friikki) mua nimittäin ahdistaa synnytys ton asian takia :/ . mulla ei aiemmissa raskauksissa oo tällasta vaivaa ollut. Ja luulenkin, että oon sen tolta mieheltäni saanut, lapsilla siis eri isät. Voi kondy!! Inha vaiva!!!

Ootteko muuten jo paljon kerenny/uskaltanu hankintoja tehdä? Me ollaan hankittu vaunut, pinnasänky, sitteri ja nyt metsästän käytettynä möhkö sarjan hoitopöytää :) . Vauvan huoneen remontointia ei olla vielä aloitettu. Vaatteita on mun äiti muistanut taas hankkia jo liiankin kanssa.

Miinulainen
 
millipilli ja tutsa voiks se kondylooma puhjeta odotusaikana helpommin?? miulla reilu vuos sitten nimittäi oli, mut sain hoidettua sen pois.. eikä nyt oo ainakaa oireillu mitenkää.. kävi vaa mieles et jos sattuu puhkeamaan ni ei vissii saa sitä ainetta käyttää raskaana ollessa??vaiko?? :)

Allusmamma no mieki olin ihan varma et siel on poika.. :eek: ei oo paljoo luottoo näköjää näihi tuntemuksii :D mies sano stressaavansa sitä ku tietää siinä käyvän niin et pikkurinsessa kietoo ihan pikkusormen ympärille isin :D sillä itellään ku ei oo ku pelkästää veljiä.. nauroin just et sit joskus tulee kyllä sillä tyttösen tulevilla poikaystävä ehdokkailla olemaan aika kuumat paikat ku tenttaamassa on kaks enoa ja neljä setää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
AM, kai ne Rela-tipatkin käy :D

miinulainen, ei sille kondylle raskausaikana mitään tehty. Mulla oli siis ihan kunnolla näppylöinä päällä se ja meidän terkkarin gyne niitä pariin kertaan jäädytti kunnes lähetti mut naistentautien polille jossa todettiin että ihan turha niitä on raskausaikana jäädyttää... lähtevät kyllä sitten raskauden jälkeen pois. Kondy kuulemma on sellainen, että raskaus aktivoi sen herkemmin. Imetyksen loputtua sain lääkekuurin siihen jolla sitten vähitellen lähti... mutta ei kyllä mitenkään nopeesti. Sen jälkeen ei oo sitten näkynyt ja toivottavasti ei näykään.
no siinä tulikin vastaus jo :D
 
mulle ei oo kertaakaan raskausaikoina puhuttu sanaakaan mistään sokerirasituksista :eek: ja mähän olen tän pinon suurin norsu!! kellään muulla ei oo tullu näin paljo painoa ku mulla eli 10kg.
kyllä mua rupes hirvittää enkä eilenkään oikein syöny mitään ja sama tänään. pitäis kyllä tietty syödä, mut ihan alitajuntaisesti sen teen ku mietin nyt tota painoa koko ajan :snotty:
 
Pitkästä aikaa ilmottelen itsestäni. :wave:

Saatiin kodinrakennus valmiiksi ja muuttopuuhissa on aika mennyt. Nyt ollaan jo päästy kotiutumaan ja on kyllä aivan ihanaa asua uudessa omassa kodissa. :heart:

Masuasukille kuuluu hyvää. :heart: Tänään on rv 24+2 ja potkuja satelee kyllä siihen tahtiin että ei tarvi miettiä tuntuuko liikkeitä vai ei. Ensviikolla mennään vielä neuvolaan ja sen jälkeen onkin sitten lääkärineuvola. Tuntuu että aika on mennyt tosi nopeesti rakenneultran jälkeen. Masukin tuntuu kasvavan ihan silmissä. :) Vointi on ollu tosi hyvä, mitä nyt maha alkaa olemaan pikkuisen tiellä kun esim. pukee esikoista tai muuten kumartelee.

Rentouttavaa joulunaikaa kaikille möhömahoille! :xmas:
 
nyt on neuvolas käyty... lasketunajan mukaan viikkoja 21+3 mut tykkään ite laskea ultran mukaan ja sen mukaan mitä oon ite tuntenu oviksen eli 21+5 mun mukaan... :D

rv21+3
paino: 65,7kg +225/vko
RR 106/61
pissapuhdas
hb 122
ja sf mitta huiteli 23cm :eek:

neuvola täti sano et katotaa mihin se asettuu jos joudun sokerirasitukseen nii sanoin et joo esikoinen huiteli ihan yhtä korkeella (esikoisesta sf-mitta 22+2 22cm) sit sano et joo eihän sulle itelle oo painoa kauheasti tullut et kyllä tääki yli neljän kilon menee jos kasvaa tota vauhtia.. :$ kattelin et mulla on isompi sf-mitta kun monilla rv 25 olevilla... :ashamed: en muista oliko täällä yhtään muita kenellä iso sf-mitta? nii ja raudan oo aloittanu jo ite reilu viikko sitten ku alko tuntuu silt. nii ja kyllä seki sano tosta sokerirasituksesta et tuskimpa on mut kannattaa se silti pois sulkea. nii ja liikkeet oli ++ ja sykettä se ei sanonu missä huiteli mut kuulu seki..vaaveli vaan potki siihen laitteeseen kovin...:D ja eipä ole turvotusta tullut viel ainakaa esikosta tuli vast viimisil viikoil..
 
millipilli
miinulainen, ei käynyt synnytyksessä mitään vaikka epparikin jouduttiin leikkaamaan imukupin takia. Ja mikään este alatiesynnytyksellehän ne ei oo :)

sitten niitä neuvolakuulumisia... ensinnäkin sokerirasitus meni puhtain paperein läpi. Sitten muut:

rv 24+4
pissa puhdas
Hb: 123
RR: 112/68
paino: +729/vko eli raskauden alusta nyt +3,3kg
sf-mitta: 21,5cm
syke: 140-150
liikkeet: ++
tarjonta: RT
kohdunsuu suljettu ja kanavaa 3cm

Lääkärineuvola siis oli tällä kerralla. Vauva siellä pötkötteli pää alaspäin, mutta moneen kertaanhan se siellä vielä ehtii heittää volttia.
 
neuvolakontrolli takana

rv:21+1
paino: 52.3kg
turvotukset: +
RR: 124/79
syke: 140
pissassa valkuaiset ja punasolut +++ molemmat, mutta ihan normi juttu mulla :)

sf mittaa ei vielä otettu, eikä katsottu tarjontaa.

kyselin tosta sokrurasituksesta, täällä ei mahista päästä lepäileen, eli kauhustuttaa jo ajatus istua labran aulassa 3h TYHJÄLLÄ vatsalla :ashamed:
 
Vielä sokerirasituksesta,
Te jotka ootte olleet, niin tuliko väsy? Mähän nukahdin heti litkun juonnin jälkeen ja olin hereillä ainoastaan sen verikokeen ajan. Nyt särkee päätä ja olo on kuin olisi karmee kankkusväsymys päällä :( .

miinulainen
 
iltaa! =)
kylläpä on tullu taas sivuja lisää huhtimasuihin!! =)
viikot vaan lisääntyy,mahat kasvaa...
mulla oli viimeneuvolakäynnillä kaikki ihan ok,viikkoja oli 22,sf 17 verenpaine 128/82,paino noussu 150g/viikko,nyt yht.4.6kg..rautaa aloin syömään,ostin nestemäistä rautajuomaa,tuli obsidanista niin huono olo ettei ruoka pysyny sisällä.. :| nlassa ei otettu hb;ta..
juoksun jätin,miten muut,uskallatteko vielä juosta??
nyt pääasiassa kävelen,sauvakävelen,hiihdän ja käyn kuntosalilla. mies ku on lomalla,pääsen joka aamu yksin tekeen lenkin. =)
täällä huomisesksi luvattu lämpöasteita,joten loskaa ja lumen sulamista on tiedossa :( toivottavasti lunta riittää jouluksi ainaki vähäsen.
pikkasen on välillä supistellu,muttei pahasti.
meinaatteko joulun viettää kotosalla?
me haetaan lauantaina mummulan metästä kuusi! =) ja kotijoulu vietetään.toki joulun aikaan mummulat kierretään.
joulukarkkeja on ruvettu maistelemaaan jo ajat sitte :p ja lisää ostetaan josko loppuvat :D
herkkusuu :p
että joulua odotellessa...
pai ja nuppu 23+2 :heart:
 
Lumi-enkeli Ihme juttu toi veriryhmä-sekoilu :eek: .Uskomatonta miten voidaan tolleen mokata!!

Nannuli Mulla otettiin sf-mitta ekan kerran viikolla 21+..Eikä neuvolan täti tainnut sitä sillonkaan vielä kovin tärkeenä pitää..
Vauvan sukupuolesta:Me päätettiin ettei haluta tietää sitä mutta toisaalta hirvee hinku ois kyl myös tietää..Kahdesta ultrasta ollaan nyt "selvitty" kun on lääkäri kysynyt että halutaanko tietää mutta katotaan nyt taas uudestaan tammikuun ultrassa :saint: :D

Mamiti: Mä aloin kans miettii tota et minkä takia sitä lihoo..Joo,lapsi,istukka ym. painaa mutta miksi lihoo joka paikasta esim. reisistä,mistä en normaalisti millään liho.Syönkin melkein samalla tavalla kuin ennen..

Hani Mulla on tullut nyt noin 6 kiloa lisää ja suurinosa niistä nyt vähän ajan sisällä mutta se oli neuvolan tädin+vauvakirjan mukaan ok.Mutta mullahan siis näkyi jotain pissassa eli sen takia saatan siihen sok.ras.testiin joutua ...Mutta siis pointti oli että ei mun mielestä noiden painojen takia siihen testiin jouduta tai siis normaaliahan se on että raskauden aikana lihoo varsinkin nyt.. :D
 
Hani: En mäkään kaukana perässä hiihdä, mulla nyt painoa +8kg :| Mistä muuten on tullu kahdessa viikossa viis kiloa lisää! Ihan tajutonta, oon siis lihonu viikossa 2,5 kg :eek: Lieköhän tää ihan tervettäkään. Ei nlan eukko kyl mitn siihe kommentoinu, tosin nyt mulla vaihtu neuvolakin ku muutettiin kuun vaihtees.

Se täti kyl mittas sf-mitan, mutta ei sanonu sitä ääneen, enkä kyllä löytäny sitä nla-kortistakaan. Mistä te sen näätte vai onko teil sanottu se?

Joku tos aiemmin puhu hammaslääkäristä. Mä kävin tos vko sitten ja sain uuden ajan tammikuun loppuun. Pystyyköhän sinne menemään enää sillon :/

Niin juu ja kun mun hommia kevennettiin töissä... oon täs ny viikon seisonu paikallani päivät tai sit siivonnu/pyyhkiny pölyjä. Pesin mm taukohuoneen jääkaapin yks päivä. Että näin herra esimies ratkaisi ongelman ku muuten raskaissa hommissa oon. Eikä siis tosiaankaan olla mitään ylimpiä ystäviä herravitunesimiehen kanssa. Joka btw, on mua vaan muutaman vuoden vanhempi. Ja itsehän olen siis 21v.

Rv 22+5
 

Yhteistyössä