HUONO OLO ennen synnytystä - ennakoivaa?

  • Viestiketjun aloittaja tuleva äitsykkä
  • Ensimmäinen viesti
tuleva äitsykkä
Ensikertalaisena olisin kysynyt, että onko jollain alkanut synnytys huonolla ololla/päänsäryllä/löysävatsaisuutena (+yöllä isommalla hädällä =) käymisellä)?

Minulla on ollut muutaman päivän hieman oksettava olo/pikkasen päänsärkyä, vatsa löysällä (muutamana YÖNÄ on pitänyt nyt käydä isommalla asialla) sekä alamahalla ja -selällä on menkkamaisia tuntemuksia...
Viikkoja kasassa 39, joten ihan hyvällä mallilla jo...
Mietin vain, että ovatko nämä jotain ennakoivia tuntemuksia, vai voiko vielä mennä montakin viikkoa ennen synnytystä???
KIITOS HURJAN PALJON VASTAUKSISTANNE JO ETUKÄTEEN :heart: :heart: :heart:
 
Itselläni toinen synnytys käynnistyi aamuyöstä siten,että heräsin samantyyppiseen kipuun kun mahataudissa.Harmittelin vielä siinä vaiheessa että:"Voi pahus kun nyt piti tällainen mahatautikin vielä tulla...."En tajunnut heti vielä siinä vaiheessa että synnytys on käynnistynyt,vaikka olisihan se pitänyt tajuta kun laskettu aika oli ylitetty jo kahdella päivällä....En millään tavalla oksentanut mutta maha oli ihan kuralla ja uloste löysää.No, se oli luonnon oma tapa tyhjentää suoli ennen alkavaa synnytystä. Siinä samassa alkoivat kovat supistelut ja lapsivedet menivät vessan lattialle.Olisi luullut että noinkin vauhdikkaasti alkanut synnytys olisi jatkunut samaa rataa,eli kohdunsuu olisi alkanut kunnolla aukeamaan yms.mutta mitä vielä!Kakat ja lapsivedet menivät sunnuntaiaamulla klo 04.00 ja poika syntyi vasta maanantai-iltana klo:19.00 :whistle: Ja ihana sellainen.... :heart: Onnea sinulle synnytykseen!! :flower:
 
Moi!

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta synnytyksen lähtemisestä käyntiin tuolla tavoin, mutta mieheni siskolla on.

Hän oli kuulemma koko yön istunut vessassa ja supistelut olivat alkaneet seuraavana päivänä, poika syntyi illalla..

Luulisin, että sinulla tuo kertoo kyllä lähenevästä synnytyksestä.. Tsemppiä koitokseen, toivottavasti pääset jo lähtemään kenties tänään..

:)
 
Zandrah82
Mulla nyt viikot 39+5 ja viime yön istuin pöntöllä tai oksensin oikein kunnolla. Tämä kyllä saattoi olla ihan vaan mahatautia! Toissapäivänä oli kamala päänsärky. Supisteleekin aika paljon. Jos vaan pääsen tästä mahasta pian, ilmoitan sitten oliko ennakoivaa. Aiemmin en ole oksentanut ennen synnytystä enkä synnytyksen aikana tai jälkeen. Tämä on neljäs lapsi joka on tulossa.
 
Zandrah82
Mulla nyt viikot 39+5 ja viime yön istuin pöntöllä tai oksensin oikein kunnolla. Tämä kyllä saattoi olla ihan vaan mahatautia! Toissapäivänä oli kamala päänsärky. Supisteleekin aika paljon. Jos vaan pääsen tästä mahasta pian, ilmoitan sitten oliko ennakoivaa. Aiemmin en ole oksentanut ennen synnytystä enkä synnytyksen aikana tai jälkeen. Tämä on neljäs lapsi joka on tulossa.
 
KIITOS vastanneille!
Oma olo tosiaan samankaltainen, öinä en kyllä juuri enää nuku...muutamia lyhyitä pätkiä vain...on niin "tukala" olo.
Päänsärky alkanut lisääntyä, luultavasti johtuu vain uonosta nukkuma-asennosta .
:/

Mutta eiköhän se tästä :), pukataan ne vauvelit ulos vaikka pakolla :) :), jos jollain on lisää tietoa - kertokaa ihmeessä!!!!!
Ihana olisi kuulla, että itsellä synnärille lähtö olisi lähellä :) .
:heart: :heart:
Kertoilen sitten kuulumisia kun niitä on B) B)
 
Sonia
eiköhän ne H-hetket ole jo lähellä :)

Itselläni synnytys käynnistyi kovan ripuloinnin jälkeen rv:lla 39+3...

Heräsin yöllä huonoon oloon ja istuin pöntöllä useampaan kertaan ripuloimassa, en kyllä yhtään ymmärtänyt, että synnytys käynnistyi. Vasta kun vessareissun jälkeen hulahti lapsivedet lattialle ymmärsin, että on tosi kyseessä ;) siitä eteenpäin kuusi tuntia ja ihana tyttäremme oli maailmassa :heart:

Tsemppiä loppumetreille, maali näkyy jo :flower:
 
Mulla oli maha aivan kuralla illan ja alkuyön,meni suurinpiirtein 5tuntia putkeen pöntöllä,sit alko supistukset ja paikat aukeemaan ku maha oli tyhjentynyt,poika syntyi sit aamupäivällä--että onnea koitokseen sulle! :)
 
Sonia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 10:51 äitsykkä kirjoitti:
KIITOS sinulle!
Saa nähdä miten tässä käy. Vielä ollaan kotona :).

ONKO muilla aiheesta kokemuksia?
mielelläni lukisin :flower: :flower:
Huhuu äitsykkä???

Taisi huono-olo, muiden oireiden lomassa tarkoittaa haikaranhaku reissua =)

Ilmottelehan kun kotiudet nyytin kanssa, niin ja sopii jo vissiin onnitella :heart:
 
Nyt kiinnostaa kahta kauheammin, tulikohan alkuperäiselle synnytykseen lähtö.. Itse olen pari pvää ollut niin hurjan huono-oloinen, päänsärkyinen ja pari yötä mennyt valvoessa supistusten kanssa... Toissa-iltana oli täydellinen suolen tyhjennysoperaatio, istuin kolmatta tuntia pöntöllä ja sitten tuli koko yön supistuksia puolen tunnin välein..

Kun jo tapahtuisi jotain...

Jonna ja kolmas pikkuinen 36+6
 
mulla rupes maha toimiin urakalla sen jälkeen kun eka lapsivesi purskahdus tuli housuun. istuin aika kauan veskissä. viikkoja oli tuolloin 40+1. en sit tiä oliko kyseessä jännitys. monella alkaa synnytys kyllä tuollain. ja on sanottukin että se edesauttaa synnytystä kun suoli tyhjenee,siksi sairaalassa sitä puikkoo niin tarjoo. nyt oon nauttinu niin paljon tomaattikeittoo että saan sentakia juosta veskissä usein...viikkojakin on vasta 37. mutta toivottavasti sulla alkaa synnytys. voimia ja stemppiä kamalasti!!
 

Yhteistyössä