Hurja kampaamolasku -miten pääsisin pienemmällä..? Hiusasiaa...

  • Viestiketjun aloittaja Iloinen uudesta päästä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Usko kokeillutta:

Jos et halua mummotukkaa, joka ei sovi sulle ja sun ikäiselle ollenkaan, et löydä parturia alle 70 e. Jos menee alle tuon, ne on niitä mummopaikkoja, joiden tekotapa on sama, oot 80 tai 18. =)

Mutta voit harventaa käyntikertaa pyytämällä kampaajaa tekemään sellaisen värin, että sun juuri pysyy mahdollisimman oman värisenä. Eli siis ettei tule viivoittimella vedettyä vaaleaa raitaa esim. tummaksi värjättyyn tukkaan.

Itse käyn normaalisti 5 viikon välein, maksan 95 e/kerta. :) Mutta en käy baareissa, en juo, polta jne. ja muutenkin käytän aika vähän rahaa itseeni. Kyllä mäkin tuon verran itseni hemmottelua sentäs ansaitsen. :D
Blaa blaa blaa. Kyllä se on kiinni siitä paikkakunnastakin minkälaisia hintoja partureilla. Pienillä paikkakunnilla halvemmat hinnat kuin isoissa kaupungeissa. Viimeksi maksoin värjäyksestä ja leikkauksesta 55? ja sain sellaiset hiukset kuin halusin.

Ja mitä vattua tupakka, alkoholi ja baari tähän liittyy???? Joillakin ei vain ole varaa paasata älyttömiä summia parturiin, katsos kun kaikilla ei ole isot tulot.
 
Mä käyn kampaamossa 6 ja 4 viikon välein. Tää menee niin, että ensin väri, kahta tai useampaa väriä ja leikkaus. Sitten 6 viikon päästä leikkaus ja 4 viikon päästä väri. Siihen väriin ja leikkaukseen menee kai n. 90 euroa, saan alennusta, kampaaja on mun lukiokaveri, ja olen käynyt hänellä jo iän kaiken. Pelkkä leikkaus onkin sitten halvempi.

Mun päänahka on tosi herkkä ja sen on jotkut muut kampaajat onnistuneet polttamaan, joten itse en uskalla kyllä väriaineilla ruveta leikkimään. On ammattilaisen hommaa! Lisäksi kun oma kampaajani oli sairaslomalla, vieras kampaaja laittoi väriä päähäni ja leikkasi tukkaani 2,5 tuntia - taitaisi kestää melkoisen kauan tuo homma itseltäni. Ja tuo aika, vaikka tukkani on aivan lyhyt.

Enkä mä rupea laskemaan, mitä mulla menee vuodessa kampaamoon. Se menee, mun tarvitsee olla siisti työssäni, ja tukan helppo, mulla ei ole aikaa sitä vääntää ja väkertää joka aamu. Joten tämä on asia, josta olen valmis maksamaan.
 
Lohjalla on loistava kampaaja, leikkaus maksoi 25 euroa. Itse ostan hiusvärin marketista ja värjään noin joka 6. viikko. Minulla on erittäin vaikeat hiukset leikata, koska ne ovat luonnonkiharat, joten vaatii hyvää ammattitaitoa kampaajalta. Olen ollut tyytyväinen kampaajaani.

Enpä koskaan ole ollut kampaajalla, joka maksaisi yli 100 euroa tai edes lähelle.... No, rikkaat voivat käyttää kampaajaan tuon verran, itse käytän kampaajaan noin 100 euroa vuodessa.
 
Tipu Topakka
Niinpä.. Kampaajankin pitää maksaa pitkä penni, että sillä on pulju missä harjoittaa ammattitaitoaan. Kaikki kulut vaan tuntuu kasvavan ja raha mikä käteen jää tehdystä työstä kaikkien kulujen jälkeen ei tod. ole kovin suuri..
 
Minulla maksaa pelkkä värjäys kampaajalla aina 90 euroa, leikkauksen kanssa yleensä jotain 110-120 euroa. Käyn kampaajalla 6 viikon - 2 kk välein. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole, kotvärjäyksen taso ei ole ikinä läheskään sama kuin kampaajan tekemän.
 
vieras
Pakko tulla kehumaan, kun mulla meni vuos sitten kampaajalle hurjat 70 egee ja siihen kuulu pohjaväri, raidat ja juhla kampaus! Ja oieesti semmonen kampaus joka kävi minulle ja kesti häitten juhlimisen ja aamulla kun yhen pinnin ois laittanut oikeeseen asentoon ni ois päässy jatkaa biletystä! Ja mulla tommoset puolpitkät hiukset. Nyt oon taas menossa ja about 40 egee maksaa pohjaväri ja raidat ja mun kampaaja tekee aina sit semmosen jonkin sortin kampauksen siihen päälle :) Ja keski- Suomessa näin.
 
kolmen äiti
Mä käyn kampaajalla noin 3kk välein, yleensä otan värin (joskus kahta väriä)+ leikkauksen, hiukset on puolipitkät (kaulaan asti) . Yleensä menee 80 tai 90 e. Käyn samalla tutulla kampaajalla joka on tosi hyvä. Aina oon kyllä tyytyväisenä lähtenyt. Mä en aattele summaa mikä kampaajaan menee, itseensä satsaaminen kannattaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Lohjalla on loistava kampaaja, leikkaus maksoi 25 euroa. Itse ostan hiusvärin marketista ja värjään noin joka 6. viikko. Minulla on erittäin vaikeat hiukset leikata, koska ne ovat luonnonkiharat, joten vaatii hyvää ammattitaitoa kampaajalta. Olen ollut tyytyväinen kampaajaani.

Enpä koskaan ole ollut kampaajalla, joka maksaisi yli 100 euroa tai edes lähelle.... No, rikkaat voivat käyttää kampaajaan tuon verran, itse käytän kampaajaan noin 100 euroa vuodessa.
No joo, eipä munkaan leikkaus maksa juuri tuon enempää, mutta empä uskalla itse päätäni värjätä allergisten reaktioiden tai ihon palamisen pelossa.

Ne oikeasti rikkaathan käy kampaajalla joka ikinen viikko.
 
Mä en ole käynyt parturissa/kampaajalla n. viiteen vuoteen, mutta ei se mun mielestä kovin kauas näy :D
Itse värjään tai sävytän, mies leikkaa.
Helpommalla pääsee, kun ei halua aina sitä viimeisintä lyhyttä mallia. Mun mielestä pitkät hiukset on helpoimmat, vastoin yleistä käsitystä.
 
Mä saan leikkuun ja kahden värin värjäyksen noin 60 euroa, pitkään tukkaan. Ja just sellasen mallin kuin itse haluan. <<<<välillä sitten leikkaan itse otsista, samaan tyyliin kuin kampaajakin, eli silleen revittynä veitsellä. Jos laitan vaan yhden värin, niin värjään pari kertaa itse välissä samalla sävyllä kuin kampaajallakin, ja sitten puolvuosittain perusväri ja leikkuu kampaajalla. Eli vuodessa menee maks 120-150 euroa kampaajalle. Huomenna meen taas, katotaan onko hinnat noussu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä maksan mieluusti ystävällisestä ja ammattitaitoisesta palvelusta.

Huonommissa kampaamoissa pääsee halvemmalla.[/quote]

Tuosta olen kyllä täysin erimieltä. Kampaamoissa halpa ei ole aina huonoa, vaan hintaan vaikuttaa paikkakunnan yleinen hintataso hyvinkin paljon. Myös tilavuokrat täytyy huomioida, joten ison kaupungin keskustassa sijaitseva joutuu veloittamaan enemmän kuin pikkukylän kotiparturi. Koulutus ja taidot eivät ole asuinpaikasta kiinni.

Itse olen käynyt samalla kampaajalla yläasteelta saakka ( 20 vuotta ) ja saanut aina tältä kohtuuhintaiselta kampaajalta hyvää palvelua ja sopivan lopputuloksen. Opiskelupaikkakunnilla kokeilin myös muita kampaajia ( LPR, HML, HKI ) koskaan ei lopputulos ollut yhtä hyvä ja minulle sopiva vaikka hintaa olikin jopa kolminkertaisesti. B)

Myös monet esim helsinkiläiset lomalaiset/mökkiläiset käyvät täällä kampaajalla, koska jälki on usein parempaa ja hinta kohtuullisempi kuin kotipaikkakunnalla.
 
Uusioäiti
Kävin perjantaina kampaajalla. 2 väriä ja kulmien muotoilu ja värjäys maksoi 50 ? ja olen erittäin tyytyväinen. Pelkkä väri on 45 ? käyn noin joka 5 viikko. Ystäväni leikkaa 10 ? on kotiäitinä.
 
Minä maksan ihan mielelläni hyvälle kampaajalle, sillä jostain viidenkympin leikkauksesta ja värjäyksestä ei kampaajalle jää käteen kuin nälkäpalkka! Jos tekee töitä kotonaan, niin hinta voi olla hiukan edullisempi, mutta jo tilojen vuokratkin maksavat paljon. Ja siihen kaikki muut kulut lisäksi.
 

Yhteistyössä