huumeet?

  • Viestiketjun aloittaja ira
  • Ensimmäinen viesti
ira
erottiin ja eron myötä mies alko vetään huumeita..pari kertaa luvannu et nyt loppu ja oon sitä uskonu,en jaksais sitä et vaikka on erottu mä joudun kelaan sen tekemisiä vaikka mulla olis omakin elämä elettävänä..mut pakko miettiä kenelle lapsensa antaa,isä käy viikolla joka toinen päivä hakemassa tyttöö leikkiin ja joka toinen v.loppu tyttö on isänsä luona,tapaamiset on sujunu hyvin.en haluis pilata tytön ja isän välejä,koska on ihan mukava että isä kuitenkin huolehtii lapsestansa...???? :headwall: :headwall:
 
Lintu
joo mutta lasta et saisi antaa isälleen enää ollenkaan jos isä käyttää huumeita! Ilmoitat lastenvalvojalle ja tapaamisoikeus voidaan muuttaa niin että tapaavat vain valvotusti.
 
Näinhän se on jos haluaa itselleen uskotella että hassis yms. ovat viihdekäyttöön sopivia.Niin ja ,tietenkin osataan hallita niiden käyttö. Kotikasvatuskin pitää hampulle sallia , koska aine käytetään itse.
Tuolla asenteela piilotellaan jo omaa riippuvuutta huumeisiin.
Suklaan , salmiakin, teen ja kahvin vertaamista huumaaviin aineisiin, kuvaa hyvin monien käyttäjien puolustusmekanismia.
Enhän , mä käytä aineita, niin jos käytän niin juothan sinäkin neljä kuppia kahvia päivässä ja syöt suklaapatukan.
Verrattuna kunnon sauhuihin ja aivoien sumentamiseen.
Huumausaineiden käyttö on rikos. Yksiselitteisesti.
Kerro poliisille nimettömänä vihjeenä miehen huumausaineiden käytöstä.
Lapsia ei miehelle jos käyttää aineita.
 
ira
miten poliisillekkaan voi mitään ilmiantaa? jos mies ei kuitenka oo mikään diileri? ei poliisit mitään sille tee,oon joskus meinaa soittanu ku vetäny överit..ei ne sieltä mitään sano!! ja huumeista on kyse eli ihan extasista ja amfetamiinista EI ikävä kyllä mistään suklaaseen ees verrattavasta :ashamed:
 
Mulla oli vastaava tilanne ja voin kokemuksella sanoa ettei kannata olla kovin sinisilmäinen noitten huumeitten kanssa.Mulla oli sillon olevinaan maailman kiltein ukko,ja niin vaan siitä tuli väkivaltainen #&%?$!* puhuja.Mihinkään ei voinnut luottaa ja ikinä ei tiennyt millon mieli yhtä äkkiä vaihtuu ja nyrkki heilehtaa.Harha kuulot ja luulot oli tosi voimakkaita, enkä voi edes kuvitella paljon lapsi pelkää sellaista käytöstä kun itsekkin pelkäsin vaikka tiesin mistä johtuu...Mä en antaisi lastani narkkarille kuin niin että itse tai joku muu aikuinen on mukana "vahtimassa".Luotto on mennny niin täydellisesti.
 
Mitämitä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 18:37 vieras kirjoitti:
Tee nimetön ilmianto jos tiedät että huumeita on kämpässä.
Huumeiden hallussapitokin on rikos.Mistä voit tietää ,ettei poliisi reagoi jos et soita?
Mikä mahtaa olla hyöty poliisille ilmottamisesta? Mies saa mahd. sakot ja täts vähän niinku it.! E ja A on sellasia aineita et niihin syntyvä riippuvuus ei mee ohi yhen poliisivierailun kautta. Jos kerran mies näkee noinkin usein lastaan on asia (siis lapsi) hänelle varmasti hyvin tärkeä. Ja jos se on tarpeeks tärkeä huumeasiaan tulee muutos uhkaamalla tapaamisoikeuden rajottamisella. Jos taas toi ei toimi ni sit vaan rajottamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 00:24 krahu kirjoitti:
"Käyttää huumeita" on aika yleismaailmallisesti sanottu. Tupakka ja alkoholi on huumeita, kuten voidaan laskea myös vaikka suklaa ja salmiakki.
samaa mieltä. huumeita voi käyttää niin eri tavalla. näethän sinä miestä lähes viikottain ja näet heti jos muutokset menevät pahempaan suuntaan. jos hän on hyvä isä ja huolehtii tyttärestään niin en rikkoisi isän ja lapsen välejä enkä myöskään alkaisi toimimaan lapsen isän selän takana ilmiannoilla...yms.
Miehesi tarvitsee tukea päästäkseen siitä käytöstä eroon eikä selkään puukottajaa.
 
No tee poliisille ilmoitus että se jossain määrin myy kamaa niin kyllä tulee poliisiin säpinää. Vierestä katsomeena tiedän. Ja jos on yhtään aihetta niin pitäävät kaveria jemmassa kunnes tutkinta on kunnolla suoritettu.
 
mulla siskot narkkeja ja en tod.pysty lapsia hoitoon antamaan vaikka ennen olivat tosi läheisiä..vaikka "hyviäkin"päiviä niin ei voi luottaa että tulisi kunnolla huolehdittua..aistit ja kaikki kun kun sumeena..joka päivä..saattaapi lapsi vaikka unohtua jos hyvä sauma vetää kunnon töötit..tai autoon ei voi edes ajatella antavansa kyytiin kun huonommin ajetaan kun humalassa ollessa..puhumattakaan ihmisistä jotka pyörii narkkejen ympärillä...vaikka rakkaita ovat ..niin ..noh minulla ei ainakaan tulisi valvomatta mieleenkään.. antaa nähdä..korkeintaan jos itse,mummi tms..paikalla "aikuisena"olisi huolehtimassa..ja varmistamassa että kaikki oikeasti sujuu o.k..
narkit kun on niin pirun uskottavan ja tolkun olisia puheissaan.. :/
minä sanoisin että vaadi katkaisuun menoa puhtaita seuloja ja sit..
 
PieniPakina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 00:24 krahu kirjoitti:
"Käyttää huumeita" on aika yleismaailmallisesti sanottu. Tupakka ja alkoholi on huumeita, kuten voidaan laskea myös vaikka suklaa ja salmiakki.
Tähän haluaisin kommentoida, että totta on. Huumaavia ja muuten terveydelle haitalisia aineita on kovin monen laisia. Täten myös niiden vaikutukset ovat erilaisia. Kysymys nyt vaan on siitä, että laittomuuden raja on tarvinnut vetää johonkin. Joskus se on sulkenut pois alkoholinkin.

Tupakan, kahvin ja alkoholin haitoista terveydelle ja niiden taipumuksesta aiheuttaa riippuvuutta tuskin tarvitsee paasata. Ei se tee ko. aineista yhtään terveellisempiä vaikka ne ovat laillisia. Suklaa ja yms aineet ovat myöskin väärinkäytettynä äärimmäisen haitallisia terveydelle ja aiheuttava nekin vakavan terveysriskin jopa kuolemanvaaran riittävästi käytettynä. Tämä lienee ensimmäinen avainasemassa oleva seikka riippuvuutta aiheuttavia aineita koskevia lakeja säädettäessä. On hiukan eri asia vetää (vaikkakin pakonomaiseen tarpeeseen) iltaisin yksi suklaapatukka kuin kovia huumeita.

Toinen asia on tietysti se, että miten aineen käyttö vaikuttaa käyttäjään ja sitä kautta muhun yhteiskuntaan. Sairaalat ja terveyskeskukset ovat pullollaan huumeidenkäyttäjiä sekä "liian suklaan" -syöjiä ja se maksaa yhteiskunnalle paljon. Mutta tuskin kukaan on koskaan suklaapäissään ketään hakannut tai tappanut. Narkkareiden toilailut aiheuttavat monitasoisesti yhteiskunnalle hirvittävät kustannutkset vuosittain, joten miksi huumeet olisivat laillisia.

Tässä asiassa ei mielestäni voi ajatella mustavalkoisesti terveelliset/lailiset aineet ja haitalliset/laittomat aineet. Tyhmemmänkin luulisi tajuavan, että kysymys on enemmänkin janamaisesta asetelmasta, jossa aineet sijoittuvat kukin omalle paikalleen riippuen siitä mitä janan päissä lukee (esim. aiheuttaa - ei aiheuta riippuvuutta tai lisää - ei lisää kuoleman riskiä).

Laki ja asetus tulevat kuvioon mukaan siinä kohdassa kun yksilön aineen käyttö aiheuttaa vahinkoa muille ihmisille. Alkoholin (ja tupakan) kanssa lainsäädäntö ei ehkä aivan ole kohdallaan jos asiaa katsotaan tästä näkökulmasta mutta yritystä sentään on. Kahvinjuonnilla tuskin kukaan voi aiheuttaa hengenvaaraa muille kuin itseleen (eikä itselleenkään ihan äkkiä.

Nämä asiat kumoavat myös sen usein kuullun narkkareiden puolustuspuheen siitä, että "eikö ole ihan heidän oma asia mitä he itseensä vetävät".* Tavallaan kuhan menevät ja tekevät sen jossakin missä kukaan ei voi vahingossakaan sattua heidän tielleen ja heidän vahingoitettavakseen, mikä tarkoittaisi autiosaarta tms. paikkaa.

*Tätä kuulee myös valitettavan usein ns. terveellisempien/turvallisempien aineide käyttäjiltä/väärin käyttäjiltä. Ihmisten pitäisi oppia katsomaan asioita hiukan moniulotteisemmin, jotta he todella näkisivät mitä vaikutuksia heidän ehkä pienilläkin teolllaan on lähimmäisiin, yhteiskuntaan ja jopa koko maailmaan!
 

Yhteistyössä