Hygieniavinkki

Osta apteekista pieni käsihuuhdepullo. Mahtuu käsilaukkuun ja maksaa vain pari euroa. Pieni (ja vähän isompikin) lapsi koskettelee koko ajan kaikkea epäilyttävää ja laittaa sitten kädet suuhun. Samoin vessan istuin on mukava pyyhkäistä aineella ennen istumista (lentsikan vessakin voi olla tosi törkynen). Meillä 4-vuotias pitää pytyn reunoista kiinni jos ei silmä tarkkana avusta vieressä ja tuntuu ettei vesi riitä huuhtomaan pöpöjä.
 
Shaina
Pitääpäs käydä hakemassa matkalle. Itse roudaan aina mukana pieniä käsi/kosteuspyyhkeitä joilla pyyhin kädet "tasaisin väliajoin". Mulla ällöttää esim. liukuportaiden "käsinojat".. vältän käpälöimästä niitä. Kai mie oon vähän liian "hygieeninen" välillä..
 
murmeli69
kyllä ennen oli hyvin. lapset konttas lattioilla ja nuoli sormiaan ja saivat sitä kautta tiettyä vastustuskkyä. nyt sitten kaikki on niin hygieenista ja on kaiken maailman astmaa ja allergiaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 01:48 murmeli69 kirjoitti:
kyllä ennen oli hyvin. lapset konttas lattioilla ja nuoli sormiaan ja saivat sitä kautta tiettyä vastustuskkyä. nyt sitten kaikki on niin hygieenista ja on kaiken maailman astmaa ja allergiaa...
Lapsikuolleisuus oli entisinä "hyvinä" aikoina myös erittäin suuri.
 
ainulla on muistaakseni noita desinfioivia käsipyyhkeitä yksittäispakattuna, joissain tilanteissa kätevämpiä kuin pullossa neste.

eikä noita kukaan kai kotimaassa niin käytä, mutta eipä tulisi mieleenkään istua viipurin tullin vessan renkaalle ilman tuolla pyyhintää yms..
 

Yhteistyössä