HYVÄ AKT!

Saivat siinä lakon sovituksessa läpi osittain palkallisen isyysloman.

Passaa meille ihan äärimmäisen hyvin sillä se tietää meille lisäeuroja ja ei niin tiukkaa taloudellista hetkeä kun mies jää isyyslomalle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja anniheidihelena:
Aaaa. en tällaista itse huomannutkaan. Tuohan on hieno juttu! JES! Myös meille. :wave:
Me miehen kanssa jännättiin että kuinkahan käy...AKT yritti saada koko isyyslomaa työnantajan maksettavaksi mutta ajateltiin, että tämä on niitä juttuja joista ATK joustaa ja jonka jättää pois. Joustanut toki oli (kuten pitääkin, jotta sopuun päästään) mutta ei ollut kokonaan luopunut :D

Työnantaja maksaa jatkossa 5 ensimmäisen päivän palkan ja loput voi siten hakea Kelalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuo on musta semmonen päätös mikä pitäs tulla alalle kun alalle nykypäivänä.
No joo...kyllä se munkin mielestä ois hyvä juttu että tuettaisiin enemmän vielä niitä miehiä osallistumaan perheensä kanssa oloon ja ettei se isyysloma siis jäisi kenelläkään taloudellisista syistä käyttämättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Hieno päätös! Mitä tarkoittaa osittain palkallinen? :snotty:

Mun mies jäi tänään lakkoon.
Siis että ensimmäiset 5 päivää työnantaja maksaa palkan ja loput päivät sitten haetaan KELA:lta.

Alkoiko se ahtaajien lakko tänään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Hyvä juttu jos vielä teemme lapsia :D :saint:
Meille tämä tuli kyllä NIIN osuvaan aikaan...la vajaa 3 viikon päästä :)
Tosi loistavaa:) :flower: Minulla niin tympäisi tuo silloin kun mies ei voinu isyyslomaa rahatilanteen vuoksi pitää :/
Kyllä se meilläkin aika tiukille vetää...säästöjä 0? ja kaikki mitä tulee, myös menee. Mies laskeskeli että isyysloman vuoksi saamme 300? vähemmän rahaa, kuin mitä normaalisti. Ja se on iso raha meille.

Onneksi ensi kuu on muutoin parempi (ei vakuutusmaksuja, sähköä ja bensassakin säästyy kun ei ole miehen työmatkoja tms. ajoa) eli eiköhän me pärjätä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Hyvä juttu jos vielä teemme lapsia :D :saint:
Meille tämä tuli kyllä NIIN osuvaan aikaan...la vajaa 3 viikon päästä :)
Tosi loistavaa:) :flower: Minulla niin tympäisi tuo silloin kun mies ei voinu isyyslomaa rahatilanteen vuoksi pitää :/
Kyllä se meilläkin aika tiukille vetää...säästöjä 0? ja kaikki mitä tulee, myös menee. Mies laskeskeli että isyysloman vuoksi saamme 300? vähemmän rahaa, kuin mitä normaalisti. Ja se on iso raha meille.

Onneksi ensi kuu on muutoin parempi (ei vakuutusmaksuja, sähköä ja bensassakin säästyy kun ei ole miehen työmatkoja tms. ajoa) eli eiköhän me pärjätä :)
Meille myös on tuo 300e iso raha.. Palkaton isyysloma oli minun mielestä suoranaista v*ttuilua. Onneksi miehes kuiten voi jäädä kotiin vaikka vähä tiukkaa onki =) :flower: kyllä se toinen on suuri apu ensimmäisillä viikoilla.
 

Yhteistyössä