Hyvä kylmä lounas lapselle

  • Viestiketjun aloittaja junalla menossa
  • Ensimmäinen viesti
junalla menossa
Aikomuksena matkustaa junalla ja matka osuu lounasaikaan. Junassa ei ole ruuan lämmitysmahdollisuutta eikä ravintolavaunua. Mitä ottaisitte evääksi lapselle? Ruokaisa kylmä lounas siis hakusessa.
 
"Noo"
Tekisin eväsleivät. Sämpylä, ruisleipä tms kinkulla, juustolla ja kasviksilla. Banaani jälkkäriksi ja meidän tapauksessa ruokajuomaksi otettaisiin pilkimehut, hui kauhistus. Mutta oispahan sitten palstamammoilla jotain kirjottamista, sais päivitellä, että joku juotti lapselleen junassa pillimehua...
 
Ihanat kolmioleivät, kaverina esim. pilttiä jos sellaisesta tykkää, tuoretta hedelmää, vihannespaloja, myslipatukoita. Kun kerta reissussa ollaan niin meillä olisi ehdottomasti lasten valitsemia pillimehuja. Elovenalla on jotain juotavia kuituisia mehuja tms. ja kaupasta löytyy kiisseleitä ym. mistä saa masuntäydennystä.

Onko mahdollisuutta ottaa pientä kylmälaukkua?

Ai niin, jälkkärinä jos syö hyvin niin saattaisin hyvinkin kaivaa laukustani jonkun makeisen.
 
Viimeksi muokattu:
junalla menossa
Leipiä mä ajattelin myös mutta jäin miettimään oisko jotain täyttävämpää. Lapsi on aika kova syömään. :)
Kuopukselle pitää vissiin lämmittää purkkiruoka kotona kuumaksi ja syöttää sitten jossain välissä matkaa, junan "tuttipullonlämmitin" kun ei ole kuulemma kovinkaan tehokas. Hän ei vielä syö leipää tarpeeksi "lounasnälkää" taltuttamaan. Mulla on siis kaksi lasta.
 
junalla menossa
Juomat ei oo ongelma, nää tykkää ihan vedestä (vesipullot on aina mukana) ja lisäksi pillimaidot on pop. Pillimehu myöskin vanhemmalla mutta jostain syystä lapsi juo ruualla mieluummin vettä/maitoa kuin mehua.
Kylmälaukkua ei oo mahdollista ottaa mukaan, ei mahdu. Tai meillä ei ole ainakaan niin pientä että mahtuis. Toisaalta semmonen joku pieni ois kyllä kätevä, jos ois pehmeä ja sais sitten lyttyyn kun eväät on syöty.
 
.,.,.
No kyllä nyt jo säilyy lihapullatkin. Älkää tehkö asioista vaikeita. Eihän tartte mennä montaa sataa kilometriä, kun pikkulapsille pitää pakata eväät mukaan perhepäivähoitoon ja koululaisille kouluun. Että leipää ja hedelmiä ja luovuutta kehiin.
 
salaatti
Tee pastasalaatti vaikka broilerista ja pakkaa kylmälaukkuun. Sen voi syödä pienikin. Onko pitkä junamatka? Aikaista matkaa. Tee keitto tai puuro tai joku risotto tms termariin, selaiseen jonka saa kunnolla auki. On olemassa ihan ruokatermareitakin. Tao laita sinne termariin kauheat nakit ja perunamuusi. Futis porukoissa oli usein mukana termarissa sinne aamulla hautumaan laitettu riisipuuro, risotto tai nakkisoppa. Siis ei ihan kypsänä mutta tosi kuumana termariin niin siellä hautuu.
 
junalla menossa
Kuopus syö aamulla ja illalla puuroa, joten mä luulen ettei enää lounaana mene. Ei nytkään syö jos on yhtään haaleaa, joten veikkaan ettei kylmänä/huoneenlämpöisenä mene ollenkaan. Toisaalta en oo kyllä tainnut tommosia edes kaupassa nähdä, onko ne siellä lastenruokahyllyssä? Niitä 2dl puurotetroja ei ainakaan kylmänä syö.
Ruuan sais tietty junassa lämmitettyä jos ottais kuumaa vettä termariin ja jonkun astian mutta menee ehkä vähän värkkäämiseksi.
 
salaatti
Kuopus syö aamulla ja illalla puuroa, joten mä luulen ettei enää lounaana mene. Ei nytkään syö jos on yhtään haaleaa, joten veikkaan ettei kylmänä/huoneenlämpöisenä mene ollenkaan. Toisaalta en oo kyllä tainnut tommosia edes kaupassa nähdä, onko ne siellä lastenruokahyllyssä? Niitä 2dl puurotetroja ei ainakaan kylmänä syö.
Ruuan sais tietty junassa lämmitettyä jos ottais kuumaa vettä termariin ja jonkun astian mutta menee ehkä vähän värkkäämiseksi.
No tee se ruoka, soppa tai risotto termariin.
 
junalla menossa
Aattelin, että junassa ois hyvin aikaa syödä se lounas, ei tarvis sit heti asemalta kiiruhtaa kahden nälkäisen kanssa etsimään sopivaa ruokapaikkaa. Ravintolavaunu ois ollu ihan oma kokemuksensakin lapsille. Mutta otetaan ehkä niitä leipiä ja pienelle joku purkki, jos ei nälkä taltu niin mennään sitten heti perillä syömään. Lounasta ei ehditä kotona syömään kun pitää lähteä jo 9.30 viimeistään.
 
junalla menossa
[QUOTE="Noo";28867410]Etkai sinä mitään kaupan einespullia meinaa lapsille syöttää? :O
Säilyy varmasti, jos pullat on itsetehtyjä, eikä mitään e-koodilla kyllästettyä teurasjätettä...

Vain tämä on oikea vastaus tällä palstalla.[/QUOTE]

Allergioiden vuoksi (ja muutenkin) teen lihapullat ja jauhelihapihvit itse. Se haju, mikä tulee kun eineslihapullalaatikon avaa tyhjentäis varmaan koko junavaunun. ;D
 
dddd
Tissimaito. Jos palstaa kuullaan. Mieluiten vieraalta.


Ei vaan, täytetyt voileivät/patongit, lihapullat, nakit, miksei hui pizzakin jos kylmänä maistuu. Hedelmät, jugurtit, marjasoseet jne.
 
junalla menossa
[QUOTE="Maija";28867417]Voiko tollasesta ottaa stressin? Yks junamatka ja syötävät siinä ohessa? :D[/QUOTE]

Ei mulla tästä mitään stressiä ole eikä tule. :) Aattelin vaan kysyä jos jollain ois antaa hyviä vinkkejä, sori jos sun verenpainetta nostaa.
 

Yhteistyössä