Hyvä pyöräkärry? Minkämerkkinen, hintainen?

  • Viestiketjun aloittaja asd
  • Ensimmäinen viesti
asd
Olen katselemassa pyöräkärryä. Millainen on hyvä? Onko teillä tullut käytettyä, kun olette hankkineet? Onko Bilteman myymä hyvä? Jos sulla pyörii käyttämätön nurkissa, vinkkaa! Miksi on käyttämätön?
 
hoo
Juuri myin Spectra-merkkisen kärryn pois. Hyvä oli, siitä ei ole mitään huonoa sanottavaa. Ehkä satsaisin tässä asiassa enemmän laatuun, enkä ostaisi halvinta mahdollista (Biltema)...

Käyttämättömänä oli sen takia, kun lapset ovat kasvaneet jo niin isoiksi, että pyöräilevät itsekin pitkiä matkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Juuri myin Spectra-merkkisen kärryn pois. Hyvä oli, siitä ei ole mitään huonoa sanottavaa. Ehkä satsaisin tässä asiassa enemmän laatuun, enkä ostaisi halvinta mahdollista (Biltema)...

Käyttämättömänä oli sen takia, kun lapset ovat kasvaneet jo niin isoiksi, että pyöräilevät itsekin pitkiä matkoja.
Monella tutullani ja itselläni oli bilteman kärry eikä mitään huonoa sanottavaa koskaan tullut.
että ei sitä voi noin ajatella.
Ja mä laitoin se silloin pois kun lapset isoja jo siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Juuri myin Spectra-merkkisen kärryn pois. Hyvä oli, siitä ei ole mitään huonoa sanottavaa. Ehkä satsaisin tässä asiassa enemmän laatuun, enkä ostaisi halvinta mahdollista (Biltema)...

Käyttämättömänä oli sen takia, kun lapset ovat kasvaneet jo niin isoiksi, että pyöräilevät itsekin pitkiä matkoja.
Miksi laatuun? Tai miten se laatu noissa kärreissä ilmenee? Jos nyt pari kk vuodessa ajelee kärryn kanssa, tarviiko sen oikeasti olla se kallein mahdollinen?
 
vieras
Me ostettiin Biltemasta viime kesänä ja ainaki meidän ajoilla voin sanoa että todella hyvä peli. Me ei siis olla mitään "himopyöräilijöitä", mutta käydään kesäisin lähes joka ilta lasten kanssa pyörällä esim. puistoissa, kaupassa, jätskillä, retkellä jne...
Tänä kesänä ei varmaan enää niin kovassa käytössä koska vanhempi haluaa jo polkea itse joten nuorempi tulee jopparilla, MUTTA ehdottomasti suositan bilteman kärryä jos kärryn aikoo ostaa. Hinta ei paha, joten ei ainakaan itseäni haittaa vaikka oliski ollu ns. yhden kesän hitti!!
 
hmmm
Muuten hyvä, mut tuo bilteman kärry on täysin sama kuin spectra, vain eri kankailla... keskihintaiset kärryt lähtee tuolta 400? --> trek:in kehuttu ja hyväksi havaittu kärry 499?
 
b
Kaveri osti Bilteman kässyn ja sai sitten lainaan naapurin Trek- merkkisen. Vaihtoi välittömästi omankin kärrynsä Trekiin. Bilteman kärry oli kuulemma todella raskas verrattuna Trekiin ja Trekissä on lisäksi pikakiinnitys, niin että kärryn voi helposti jättää vaikka päiväkodille päivänajaksi, kun Biltemaan tarvittiin työkalut irrottamisen.
 
Meillä on Citymarketista 250 eurolla ostettu kärry jonka merkkiä en nyt muista ja olen ollut tyytyväinen. Tosin sellainen kärry josta saisi pienellä vaivalla renkaan lisäämällä tuplarattaat olisi kätevä, nyt ei tule lähdettyä pyörällä kaupunkiin kun lapset ei jaksa siellä perillä kävellä vielä. Yleensä säilytämme kärryä varastossa mutta kerran kyläillessä piti jättää ulos kaatosateeseen ja siellä oli penkit kastuneet (ovat vähän kuopalla ja pehmusteet oikein imeneet vettä) että piti viritellä muovipusseja lasten alle, en sit tiedä miten muut kärryt on sateelta suojattu. Tuossa on siis jotain vahvaa kangasta kärry ja lasten edessä olevaa hyttysverkko-oviaukkoa suojaava muovisuoja laitetaan alareunasta parilla tarranauhalla kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Kaveri osti Bilteman kässyn ja sai sitten lainaan naapurin Trek- merkkisen. Vaihtoi välittömästi omankin kärrynsä Trekiin. Bilteman kärry oli kuulemma todella raskas verrattuna Trekiin ja Trekissä on lisäksi pikakiinnitys, niin että kärryn voi helposti jättää vaikka päiväkodille päivänajaksi, kun Biltemaan tarvittiin työkalut irrottamisen.
Ei meidän Bilteman kärryn irrottamiseen ainaskaan mitään työkaluja tartte!! Ihan pikalukolla on!!
Ja ite olen kokeillu kaverin kärryä (merkistä ei tietoa, mutta hinta oli jotain vajaa 500?) ja en huomannu mitään eroa bilteman kärryyn!
Mutta tietenkään tolla hinnalla ei voi mitään superlaadukasta saada, mutta mä olen ainakin ollut todella tyytyväinen!! =)
 
hoo
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Muuten hyvä, mut tuo bilteman kärry on täysin sama kuin spectra, vain eri kankailla... keskihintaiset kärryt lähtee tuolta 400? --> trek:in kehuttu ja hyväksi havaittu kärry 499?
Ei todellakaan ole sama kärry! Kiinnityssysteemi on aivan erilainen ja max. kantavuus on eri! Ulkonäky samanlainen, mutta todellakin eri kärry!
 
Tuohon maksimikuormitukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Joissan se on yli 50kg joissain reilusti alle. Ja kärrytkin on kovin eripainoisia ja rullaavat eritavalla.

Itse vasta myös katselen. Pitäisi jossain vaiheessa saada kaksoset kuskattua pyörällä.
Googlen avulla löysin fillari -lehden tekemän vertailun. Siinä oli paljon asiaa. Katsotaan jos löydän sen. *muoks juu, en tietysti nyt löydä vertailua. Täytyy jatkaa etsintöjä...*
 
ap
Siis tämähän ois aivan huippu, kaikkia lisävarusteita saa...
Mutta hinta on niin suolanen, että sillä ostas jo käytetyn auton...:)

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=31260&nimi=Chariot+CTS+Cougar+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/2005/lastenkarryt.pdf

Biltama on aika hyvä peli. Hinta-laatusuhteeltaa loistava. Katsokaa tuo testi.
Mua häiritsee siinä se, että maksimikuorma on noinkin alhainen, ja lisäksi vielä nyt tuon jutun perustella se, että maksiminopeus on niin alhainen, helpostikin menee alamäissä yli 16km/h.
 
heps
on oltu tosi tyytyväisiä! Painavampi se varmaan on kun kalliimmat kilpailijansa. Me ostettiin se kaksi vuotta sitten. Ja käytetty on paljon!!! Turvatesteissähän se on pärjännyt jopa paremmin, kuin osa kalliimmista kärryistä. Ennen ostoa noita testejä tutkittiin, googleta niin löydät tuloksia. Ja pikakiinnitys on kätevä. Meillä on molempien pyörässä se pikakiinnike, voi millon vaan kesken reissun laittaa toisen pyörään sen kiinni. Ahtaaksi se alkaa kolmivuotiaalle kyllä käymään, mutta suunnitelmissa onkin jo siirtä toisenlaisiin pyöräretkiin. Saa tuleva sisarus taas periä kärry paikan. Kaksi sinne mahtuisi, mutta sisaruksille tulee sen verran ikä ja koko ero, että eivät tule olemaan kärryssä yhtäaikaa :)
 

Yhteistyössä