hyväksytkö koiran ampumalla lopettamisen tai miks ei myös kissan

itsestäni se on inhimillisempi tapa lopettaa lemmikki kuin eläinlääkärin piikki. siinä kyllä eläin ennättää stressata ja pelätä. mutta kun ammattitaitoinen metsästäjä ampuu, niin se on kerrasta poikki.kestäen muutaman sekunnin. ja se on siinä. ja kumpi siinä on se tärkeempi, se että se eläin pääsee äkkiä tuskista vai se kun monet sanoo, etteivät pysty katsomaan. no toki on se paljon tietysti pahempi katsoa kuin se siisti piikki. mutta kyllä eläimelle helpompi tapa kuolla
 
itsestäni se on inhimillisempi tapa lopettaa lemmikki kuin eläinlääkärin piikki. siinä kyllä eläin ennättää stressata ja pelätä. mutta kun ammattitaitoinen metsästäjä ampuu, niin se on kerrasta poikki.kestäen muutaman sekunnin. ja se on siinä. ja kumpi siinä on se tärkeempi, se että se eläin pääsee äkkiä tuskista vai se kun monet sanoo, etteivät pysty katsomaan. no toki on se paljon tietysti pahempi katsoa kuin se siisti piikki. mutta kyllä eläimelle helpompi tapa kuolla
Kunhan eläin lopetetaan nopeasti, kivuttomasti ja mahdollisimman vähällä kärsimyksellä, on tapa aika se ja sama.
 
vierailija
Ei kaikilla ole tuttavapiireissään metsästäjää eikä jokaisesta ole oman lemmikkikoiransa/-kissansa ampujaksi, joten eläinlääkärinkin antama lopetuspiikki on aivan yhtä hyvä keino armollisen lopetuksen tekoon.
 
Hyväksyn.
Parasta nopea kuolema tutussa ja turvallisessa paikassa isännän kanssa. Ennen menoa oikein hyvät pöperöt.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
kyse ei ollu tästä, vaan siitä, että kumpi on mielestäsi se inhimillisempi tapa
Jos ei ole sitä metsästäjää lopettamaan lemmikkiä eikä itse siihen pysty, niin ihan yhtä hyväksyttävä tapa eläinlääkärin tekemä lopetuskin on. Oletan että jokainen lemmikinomistaja tekee lemmikilleen mahdollisuuksiensa mukaisen oikean lopetustavan. Eli molemmat tavat yhtä hyväksyttyjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
No en kyllä ottaisi riskiä siitä, että laukas ei tapakaan ja eläin jää kitumaan. Eläinlääkärin tekemä eutanasia on kivuton ja väkivallaton keino päästää eläin tuskistaan. Eläinlääkärin saa myös kotiin hoitamaan ko. toimenpiteen. Joskus eläimen lopetuspäätös myös joudutaan tekemään klinikalla tutkimuslöydösten yhteydessä, jolloin eläimen vieminen takaisin kotiin ampumalla lopetettavaksi on eettisesti arveluttavaa.
 
Tulisitko itse mieluummin ammutuksi vai nukutetuksi ikiuneen? Niinpä...
Paras tapa lähteä on niin, että siitä ei tiedä mitään.
Tavalla ei ole väliä, kunhan se menee kerralla maaliin.

Eutanasia on silleen huono, että eka lyyään rauhottavia ja sitten myrkky. Sen mahdollisesti tuikkaa tuntematon ihminen jopa tuntemattomassa paikassa=saattaa olla eläimelle ressi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Paras tapa lähteä on niin, että siitä ei tiedä mitään.
Tavalla ei ole väliä, kunhan se menee kerralla maaliin.

Eutanasia on silleen huono, että eka lyyään rauhottavia ja sitten myrkky. Sen mahdollisesti tuikkaa tuntematon ihminen jopa tuntemattomassa paikassa=saattaa olla eläimelle ressi.
ja kun eläin on oikein kipee, niin se ei edes rauhoitu kerta piikistä. vaan niitä pitää laittaa useampi ja kun vielä on muutenkin peloissaan. näin kävi meillä
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Minusta asiassa on väärää se kun jotkut metsästäjät tappavat oman koiransa, joka on iältään vasta vaikka 5 vuotta, vain siksi että se ei ole enää hyvä metsällä. Joku on tappanut jo nuoremmankin vain siksi kun ei siitä tullut hyvää metsästyskoiraa. Miksi ei sitten voi antaa sitä pois.. Miksi pitää tappaa terve koira.
 
ei se helppoa ole ikinä. teki sen niin tai näin. mutta itse olen joutunut muutaman lemmikin viemään piikille, ihan sen takia, että ei ole metsästäjiä lähi maillakaan. ja aina olen todennut, että kyllä olis helpompi eläimelle se nopee kuolema
Sama juttu, vanhempi koira ei heti kuollut piikistä ja haukkoi henkeä niin, että itkin ääneen ja anelin ell tekemään jotain.(n)(n)
Koira mikä piti lopettaa viimeks kuoli onneks nopeemmin.:(:(

Suvussa on paljon metsästäjiä, mutta asuvat kaikki ihan liian kaukana..
 
Sama juttu, vanhempi koira ei heti kuollut piikistä ja haukkoi henkeä niin, että itkin ääneen ja anelin ell tekemään jotain.(n)(n)
Koira mikä piti lopettaa viimeks kuoli onneks nopeemmin.:(:(

Suvussa on paljon metsästäjiä, mutta asuvat kaikki ihan liian kaukana..
No voi kamalaa! :eek::cry: Tuohan oli ihan ammattitaidoton eläinlekuri :cautious:

Kun vein oman ekani aikoinaan, niin sille annettiin rauhoittava ja nukuttava piikki ensin isännän siinä silittäessä ja rauhoitellessa hoitopöydällä ollessa. Se tapahtui ihan nätisti, ja vasta sitten kun ei havahtunut mistään, niin vasta sitten se tappava myrkkypiikki.

Mutta olihan se ihan kamala paikka....:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Minusta asiassa on väärää se kun jotkut metsästäjät tappavat oman koiransa, joka on iältään vasta vaikka 5 vuotta, vain siksi että se ei ole enää hyvä metsällä. Joku on tappanut jo nuoremmankin vain siksi kun ei siitä tullut hyvää metsästyskoiraa. Miksi ei sitten voi antaa sitä pois.. Miksi pitää tappaa terve koira.
tätä mä en ymmärrä ollenkaan. ja olen kuullut, senkin että koira on lopetettu sen takia, että se ei ole menestynyt tarpeeksi hyvin näyttelyissä. elikkä näille koira on vaan joku esine, joka heitetään pois, kun ei sitä tarvita
 
Sama juttu, vanhempi koira ei heti kuollut piikistä ja haukkoi henkeä niin, että itkin ääneen ja anelin ell tekemään jotain.(n)(n)
Koira mikä piti lopettaa viimeks kuoli onneks nopeemmin.:(:(

Suvussa on paljon metsästäjiä, mutta asuvat kaikki ihan liian kaukana..
meidän koiravanhuksen kohdalla oli näin, haukko henkee raukka vielä siinä vaiheessa kun eläinlääkäri laitto myrkkypiikkiä. ja liikehti kivuliaana
 
vierailija
tätä mä en ymmärrä ollenkaan. ja olen kuullut, senkin että koira on lopetettu sen takia, että se ei ole menestynyt tarpeeksi hyvin näyttelyissä. elikkä näille koira on vaan joku esine, joka heitetään pois, kun ei sitä tarvita
Niinpä. (n)(n)Tuollaiset pitäisi saada johonkin rekisteriin, kaikkien kasvattajien tietoon ettei kukaan antaisi niille enää mitään koiria. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä