Hyväksytkö kumppanin ylipainon?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Häiritseekö kumppanisi ylipaino? Tai jokin muu ulkonäköön liittyvä asia? Jos et pidä jostain kumppanisi ulkonäössä niin pystytkö kuitenkin hyväksymään sen ja nauttimaan kumppanistasi?
 
"saniainen"
No, ikä tuo monenlaisia muutoksia molempiin. Juuri yksipäivä katselin miestäni; hiukset harventuneet, pieni vatsakumpu tullut, kasvoissa uurteita, ryhti huonontunut ja JUURI tuota miestä rakastan ihan mielettömästi, vielä kohta 20 vuoden jälkeen.
Eli hyväksyn muutokset, niitä tapahtuu itsessäkin. Toki jos hän lihoisi 40 kg niin olisin huolissani hänen terveyden takiaan, mutta ulkoisesti saa muuttua, rakastan häntä myös niiden muutosten takia, ne kertovat yhteisestä elämästä. (enkä siis tarkoita että pitäisi lihoa tms,. mutta rakkaus pysyy silti)
 
"nuu"
noo, jos alkaa lihota ihan sairraaloisesti niin silloin kyllä ihan terveydellisstäkin syistä tulee stoppi.

mut jenkkakahvat ja kaljuuntuminen kuuluu asiaan, ihan niinkuin omat jenkkakahvat ja pömppömaha :)
 
"vieras"
Ylipaino ei häiritse minua, mieheni oli ja on edelleen ylipainoinen. Olen elämäni aikana seurustellut myös erittäin laihojen ja lihaksittomien miesten kanssa, kuin myös normaalivartaloisten. Lihaksikasta miesystävää mulla ei ole koskaan ollut. En osaa kyl sanoa, mikä asia ulkonäössä ei mua miellyttäis. Tai ehkä a-malliset hartiat.. hirveetä sanoa noin. Ehkä suurin turn off on vain todella huono hygienia, eli likaiset hampaat, kädet, kasvot, hiukset.. muutenkin haisevat tapaukset.
 
kyllä
Hyväksyisin jos niin kävisi. Tuo vaan on tollainen metsähommissa viihtyvä tapaus että ei toistaiseksi ole paisunut. Mutta sekin päivä voi tulla.

Kyllä mä hänet muiden syiden vuoksi olen puolisokseni valinnut, vaikka alkuunsa varmaan se ulkonäkö olikin asia mikä osui silmään. Muuta tuskin sen "ulkomuodon" kanssa olisin mennyt naimisiin. Miehelläni on asenne elämän suhteen kohdallaan ja arvot samanlaiset kuin mulla. Ulkomuodon muutokset ei pysty niitä tuhoamaan. Toki sairaanloisesta lihavuudesta voisi tulla juttua, mutta vain siksi että en halua häntä menettää sellaisen asian vuoksi (siis kun terveys on uhattu).
 
painon joo
Mieheni ylipainon hyväksyn, mutta lieveilmiötä en (huono itsetunto ja siitä johtuva melkein sairaalloinen mustasukkaisuus). Pienintäkään syytä mustasukkaisuuteen ei ole ja jatkuva hyökkäävyys ja epäilyt kuluttavat parisuhdetta todella paljon. Painakoot vaikka 200kg, kunhan on itsekin asian kanssa sujut.
 
"tiina"
Kyllä hiukan häiritsee. Ukko 182cm pitkä ja painaa 125kg...
Itselläni muutama kilo ylimäärästä, pituus 173cm ja painan 72-73kg ja ukko siitä lähes päivittäin huomauttelee. Ei kyllä tolla ylipainolla paljon olis varaa.
Viimeset 15vuotta on selittänyt yrittävänsä pikkuhiljaa laihduttaa vähän kerrallaan... painoa tullut sinä aikana lisää sellaset 15kg.
 
Hiisu-rotta
Olen valinnut puolisoni niin, että ulkonäössä mikään ei häiritse.


Kun vuodet muokkaa toista, se kuuluu asiaan eikä vähennä rakkauttani. Hyväksyisin ylipainon, kunhan se pysyisi kohtuudessa. Liika paino olisi pelottavaa, voisin menettää hänet johonkin sellaiseen mikä olisi vältettävissä.
 
"vieras"
Oletteko valinneet kumppanin niin että hän miellyttää silmää? Onko kenelläkään niin että on tutustunut ihmiseen ja ajan kanssa kiintynyt ja näin päädytty yhteen hiljalleen? Eli roihuavaa ihastusta ja RAKASTUMISTA ei ole tapahtunut vaan ajan kanssa hiljalleen on alkanut rakastamaan toista, ulkonäöstä viis?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22810148]Oletteko valinneet kumppanin niin että hän miellyttää silmää? Onko kenelläkään niin että on tutustunut ihmiseen ja ajan kanssa kiintynyt ja näin päädytty yhteen hiljalleen? Eli roihuavaa ihastusta ja RAKASTUMISTA ei ole tapahtunut vaan ajan kanssa hiljalleen on alkanut rakastamaan toista, ulkonäöstä viis?[/QUOTE]

Kyllähän sitä ensimmäisenä kiinnittää huomion ulkonäköön. Toinen voi vaikuttaa mielenkiintoiselta ja silmää miellyttävältä vaikka ihmisessä ei kaikki ulkonäköseikat omien mieltymysten pohjalta kohtaiskaan. Itse olen ainakin huomannut pitäväni hyvin monennäköisistä miehistä. Itse olen aina palavasti ihastunut, en ole ollut suhteissa jotka syttyvät hiljalleen.
 
"jep"
En hyväksyisi puolison ylipainoa enkä omaani!
Olemme molemmat todella liikunnallisia ja omasta vartalosta huolehtiminen on todella tärkeää.Koen että pitämällä itseni kunnossa arvostan sekä itseäni että puolisoa.Tottakai elämä jättää jälkensä vartaloon mutta sillä ei pitäisi puolustella ylipainoa.
 
"heips"
En hyväksyisi, sillä haluan että kumppanini pysyy terveenä. Pieni mahan pömpötys ei tosin mua haittaa, mutta reilu ylipaino huolestuttaisi kyllä. Itse olen liikunnallinen ihminen ja samoin ukko, en olis ylipainoista sohvaperunaa jota ei oma terveys kiinnosta valinnu mieheksi.
 
"noh"
Hyväksyisin. Jos asia jossain kohtaa vaivaisi, niin se johtuisi terveyssyistä. Itse asiassa oman mieheni kohdalla tilanne on vähän päinvastainen, hän kun on todella hoikka (ja itse asiassa jos ihannemiehestä puhutaan pelkästään ulkoisesti, niin ihanteeni on "hieman" raamikkaampi kuin mitä oma mieheni on). Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 13 vuotta ja tuntuisi hyvin oudolta tässä kohtaa alkaa nipottamaan jostain hänen ulkonäköönsä liittyvästä seikasta.
 
"vieras"
Aivan, ehkäpä juuri se että on joskus ihastunut puolison ulkonäköön tekee sen ettei ajan tuomat muutokset niin haittaa. Mutta onko ketään jota jo ihan alussa on häirinnyt toisen ulkonäössä jokin esim. ylipaino? Vai valitseeko kaikki todella niin "huolellisesti" omaa mieltä miellyttävän miehen eikä huoli muita?
 
"vieras"
En, jos nyt rehellisesti vastaan. Eikä mies varmasti hyväksyisi minun ylipainoani. Olemme molemmat liikunnallisia ja syömme terveellisesti. Jos mieheni yhtäkkiä alkaisi lihomaan, jotain järisyttävää hänellä olisi tapahtunut esim. mielenterveyden puolella, ja sekin varmasti vaikuttaisi parisuhteeseemme. Muuten ikääntymisen merkkejä kyllä ihmisessä saa olla, niillehän nyt ei ihminen itse mitään voi.
 
v
Mun vaimo painaa varmaan joku 100kg. Vois kyllä laihduttaa, koska jossain vaiheessa siitä voi olla jotain haittaa. Mutta rakastan häntä kuitenkin täydestä huolimatta.

Ei se ihminen ole sama kuin painonsa.
 
"vieras"
En hyväksyisi, mieheni on liikunnallinen ja syö tervellisesti, jos hän muuttuisi laiskaksi sohvalla makaavaksi kaljan kittaajaksi, ei olisi muuttunut vain paino vaan koko mies.
 

Yhteistyössä