Hyvännäköisten vanhempien lapset hyvännäköisiä, epäviehättävien vanhempien lapset näyttävät vanhemmiltaan

  • Viestiketjun aloittaja Ootteko huomanneet samaa?
  • Ensimmäinen viesti
Ootteko huomanneet samaa?
Ootteko huomannu tai ootteko samaa mieltä, että kauniiden lasten vanhemmat ovat yleensä hyvännäköisiä, mutta eivät kasvonpiirteiltään kuin kopioita vanhemmistaan. Sen sijaan epäviehättävien (siis rumien, anteeksi) vanhempien lapset ovat yleensä kuin samasta muotista valettuja... Samat littanat poskipäät, liian matala tai korkea otsa, pystynenä...

Mistähän tämä johtuu?
 
Ootteko huomannu tai ootteko samaa mieltä, että kauniiden lasten vanhemmat ovat yleensä hyvännäköisiä, mutta eivät kasvonpiirteiltään kuin kopioita vanhemmistaan. Sen sijaan epäviehättävien (siis rumien, anteeksi) vanhempien lapset ovat yleensä kuin samasta muotista valettuja... Samat littanat poskipäät, liian matala tai korkea otsa, pystynenä...

Mistähän tämä johtuu?
Mä olen huomannut, että "epäviehättävillä" vanhemmilla on tosi usein ihan älyttömän söpöjä lapsia.
Toisekseen olemattomat poskipäät, liian korkea tai matala otsa tai pystynenä ei tee kenestäkään rumaa.

Sen sijaan olen huomannut, että kauniiden vanhempien lapset on havemmin erityisen kauniita.
 
aaapeee
"AivanSama"... Joo voi olla näinkin päin, jos vanhempien piirteet ikään kuin ovat laimentuneet vähän lasten kohdalla.

Mutta otan tähän nyt esimerkiksi Selänteet. "Olen niin kiitollinen" | m.iltalehti.fi

Kaikki lapset näyttävät keskenään melko erilaisilta, mutta kaikki kuitenkin erilaisilta. Ja mikä mielenkiintoista, kukaan lapsista ei ole kuin ilmetty Teemu tai Sirpa! Yhdestäkään Selänteiden lapsesta ei voisi tietämättä sanoa, että on juuri Teemun ja Sirpan lapsi :)
 
Makuasia
"AivanSama"... Joo voi olla näinkin päin, jos vanhempien piirteet ikään kuin ovat laimentuneet vähän lasten kohdalla.

Mutta otan tähän nyt esimerkiksi Selänteet. "Olen niin kiitollinen" | m.iltalehti.fi

Kaikki lapset näyttävät keskenään melko erilaisilta, mutta kaikki kuitenkin erilaisilta. Ja mikä mielenkiintoista, kukaan lapsista ei ole kuin ilmetty Teemu tai Sirpa! Yhdestäkään Selänteiden lapsesta ei voisi tietämättä sanoa, että on juuri Teemun ja Sirpan lapsi :)
Kauneus on katsojan silmissä? Mun mielestä Sirpa on ihan tavallisen näköinen ja tuo tytär ei kyllä ole mitenkään sievä tai söpö. Ihan tavallinen. Nuo pojat ovat ihan komeita kyllä.
 
"vieraana"
"AivanSama"... Joo voi olla näinkin päin, jos vanhempien piirteet ikään kuin ovat laimentuneet vähän lasten kohdalla.

Mutta otan tähän nyt esimerkiksi Selänteet. "Olen niin kiitollinen" | m.iltalehti.fi

Kaikki lapset näyttävät keskenään melko erilaisilta, mutta kaikki kuitenkin erilaisilta. Ja mikä mielenkiintoista, kukaan lapsista ei ole kuin ilmetty Teemu tai Sirpa! Yhdestäkään Selänteiden lapsesta ei voisi tietämättä sanoa, että on juuri Teemun ja Sirpan lapsi :)
Minun silmiini taas ihan tavallisen näköisiä lapsia.
 
fjsf
Mä taas olen tehnyt aivan päinvastaisen huomion. Mielettömän hyvännäköisillä on usein ei niin söpöt lapset kun taas normaalin näköisillä (tai niillä rumilla) on todella söpöt lapset.
 
Ei tuosta Selänteiden kuvasta saanut mitään selvää, minkä näköisiä ovat. Vai olisiko siellä ollut joku toinenkin kuva? Näin vaan tuon, missä kaikki tuijottivat ylöspäin. Tiedän vain, miltä Teemu Selänne näyttää, ja minusta hän on ihan tavallisen näköinen. Ei siis mikään ruma, mutta en kyllä mainitsisi häntä, jos pitäisi mainita joku erityisen kaunis tai komea.

Varsinaiseen kysymykseen: en ole huomannut. Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisen näköisiä, joiden ulkonäköön ei kiinnitä erityistä huomiota. Ja vaatetus ja tyyli vaikuttavat myös paljon. Jonkun mielestä joku pitkätukkainen peikkolapsi tukka sekaisin ja jossain 70-luvun vaatteissa on söpö, kun taas joku muu tykkää jostain muusta. Saman perheen sisällä voi olla tosi erinäköisiä ihmisiä. Sama ihminenkin voi olla aiemmin "ruma" ja myöhemmin kaunis tai päinvastoin.
 
aaapee
gingins
Ootteko huomannut, että kovin hyvännäköiset ihmiset ovat harvoin mitenkään älykkäitä ja heidän lapsensa ovat, kuin samasta muotista? Miettivät vaan ulkonäöllisiä asioita ja halveksivat muita. Ihan urpåja.
 
Nyt kyllä uskallan esittää eriävän mielipiteen! Ei hyvänen aika, ette te voi väittää, että Teemu Selänne on "ihan tavallisen näköinen suomalainen mies". Ei ole! Kyllähän me kaikki tiedetään miltä tavallinen Suomi-mies näyttää! Ihan oikeesti!

Otetaas nyt vaikka kaksi ihan perusmiestä:

http://www.esaimaa.fi/f/a/af/big_Etsa_5755305.jpg

http://is13.snstatic.fi/kuvat/tarjoushaukka/img-1288364034671.jpeg

Kyllähän nyt herranen aika Teemu ON paremman näköinen kuin nuo.
Niin, no ei varmaan ole samannäköinen kuin "tavalliset suomalaiset miehet" yleensä. Mutta tarkoitin, että ei ole minun makuuni. Ei hänen piirteissään mitään vikaa ole, mutta ei vaan sytytä. Tykkään vähän erinäköisistä.

Ja mitä noihin esimerkkeihisi tulee, niin eikö tuo ensimmäinen ole Petri Tamminen? Hän on heti sata kertaa kiinnostavampi kuin Teemu Selänne, koska on kirjailija ja sitä kautta tulee heti erilainen mielikuva... Sori, en voi mitään, mutta tällaiset asiat vaikuttavat. Olisit etsinyt jotain tuntemattomia naamoja. (Vai onko tuo joku Tammisen kaksoinolento?)
 
"pörrö"
Olen ap:n kansa eri mieltä. Esimerkki löytyy ihan läheltä: itse olen varsin arkipäiväisen näköinen, eikä tuo miehenikään ole mikään komistus. Tyttäremme on kuitenkin erittäin kaunis nuori nainen (ihan muidenkin kuin meidän vanhempien mielestä). Emmekä ole millään muotoa ainoat, joiden kohdalla on näin.

Vastaavasti taas tunnen perheitä, joissa vanhemmat ovat vähintäänkin hyvännäköisiä, mutta lapsista on sitten kuitenkin tullut ihan taviksia.

Että näin.
 

Yhteistyössä