Hyviä vinkkejä kaivataan!

Kertokaas oikein hyviä vinkkejä miten suostutella mies vauvantekoon?
Minulla niin kauhia vaavikuume ollut jo kauan eikä loppua näy, nyt vieläpä kaikki ystäväni ovat alkaneet raskautua vuoron perään ja olen ainoa masu tyhjillään:'(
Mies tahtoisi odottaa vielä useamman vuoden (hän nyt 26v minä 22v) joten ei meillä kiire olisi mutta kun...:)
Hän miettii asioita aina järjellä ja minä tunteella. En tarkkaan tiedä mitä hän pelkää, mutta suurin huoli taitaa olla tuo talouspuoli (vaikka molemmilla vakityöpaikat ja normaalitulot) ja että kaikki asiat käyvät vaikeammaksi kun on pieni mukana. Auttakaa miten olette samankaltaisessa tilanteessa toimineet tai muuten jos tiedätte kannustavia lauseita millä saisin vihreän valon syttymään:)
 
kova harjoittelu kaiken a ja o ;) nojoo...

Puhut vaa asiasta ja kyselet mikä hommassa ahdistaa. Ja eihän ne asiat sen pienen kanssa helpommaksi odottamalla muutu. Haluaako hän lasta ollenkaan sekin kannattaa varmistaa.
 
Puhu asiat selviksi.

"kaikki asiat käyvät vaikeammaksi kun on pieni mukana."

Haluaako miehesi ollenkaan lasta? 26-vuotiaana hänen pitäisi jo tietää. Yhtä vaikeaa se on pienen kanssa (vaikempaakin) myöhemminkin.

Ja joo, anna vaan miehen laueta sisällesi, kai hän siitä tykkää :D
 
Ja joo, anna vaan miehen laueta sisällesi, kai hän siitä tykkää :D
Ja joo, yleensä vakisuhteessa lauetaan sisälle, ellei nainen välttämättä halua lastia suuhunsa :LOL:

Ap lle:
Sinulla on tyypillinen vauvakuume, joka on todennäköisesti tarttunut kavereistasi. Vähän sama asia kuin pikkutytöt haluavat koiran tai nuken, kun ne on niin ihania ja kavereillakin on. Lapsethan kannattaa tehdä mahdollisimman nuorena, silloin ne syntyvät terveimpinä. Tämä on hyvä järkiperustelu ja miehiin sellaiset uppoavat parhaiten. Mitkään selitykset ihanista yövalvomisista, jatkuvasta rääkymisestä ja raukeiden paneskeluaamujen menetyksestä tuskin tehoavat. Miehesi todennäköisesti haluaa täyttää elämän tarkoituksen eli lisääntyä. Siinä suostuttelua kerrakseen.
 
Kannattaa miettiä tekeekö niitä lapsia nyt vai joskus 35-vuotiaana. Nuorempana saattaa jaksaa paremmin. Ja kannattanee miettiä myös sitä minkä ikäinen itse on, kun lapsi lähtee maailmalle.
 
Älä missään nimessä hommaa itseäsi "vahingossa" raskaaksi. Harvempi mies on niin yksinkertainen, että ei sitä jossain vaiheessa miettisi vaikka edes hieman vaikuttaisi siltä ja se nakertaa suhteen perustaa urakalla.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hänen lapsen haluttomuus voi johtua a) pelosta b) halusta pysyä nuorena/vapaana tai c) epävarmuudesta onko oikea suhde lapsen hankkimiseen.

Missään näistä tapauksista naisen painostus ei ainakaan auta, ekaan auttaa rohkaisu - tokaan ja kolmanteen vain aika.
 
Ja vaikka "vahinkoraskaus" loppujen lopuksi olisikin hyvä asia, muistutan tyttökaveria monta vuotta myöhemmin _KUKA TÄÄLLÄ EI HALUNNUT LAPSIA_. Se on kusettamista tuo. Ihmettelen miten nainen voi tulla vahingossa raskaaksi vielä 2000-luvulla (avaruusteknologia aikana). Miehen kannalta aivan käsittämättömän vaarallista harrastaa seksiä, tätä ois pitäny paremmin valistaa koulussa "vaarallisista naisista".... noni menipä taas :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vaavi9.7.
edelliselle: Vahinkoraskauden mahdollisuus on hyvin pieni kun muistaa käyttää kortsua. Ei kannata jättää ehkäisyä pelkästään naisen kontolle jos pelkää, että joutuu isäksi.

--

itse olen sitä mieltä, että lapset on hyvä hankkia nuorena :) Itse olen vasta 21v ja meillä on 25v miehen kanssa nyt 4kk ikäinen vauva. Olemme onnellisia, meidän ikäiset jaksaa vielä todella hyvin ja ajatelkaas, että hyvällä tuurilla olen vasta 40v kun lapsi muuttaa pois kotoa! Kahdenkeskistä aikaa jää jaettavaksi yllin kyllin, vaikka kyllähän sitä nytkin voi viettää aina lapsen nukkuessa. Ja kolmistaan olo se vasta mukavaa onkin ^^ Meillä keskinäinenkin suhde melkeimpä parantunut vauvan tulon myötä :)

Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa isäksi vaikka itse haluaisit. Itse ilmoitin jo melko alussa suhdetta, että aion tehdä (ensimmäisen) lapseni ennenkuin täytän 25v - olosuhteiden mukaan tietysti. Mies hyväksyi tämän. Keskustelkaa asiasta rauhassa, kyllä sen aika varmasti vielä koittaa sinullekin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vaavi9.7.

Yhteistyössä