~~~~~HYVINKÄÄN & LÄHIALUEEN MUDET~~~~

aloitin uuden pinon kun entinen alkoi olla jo niin pitkä joten tänne siis kaikki uudet ja vanhat hyvinkään ja lähialueiden mutsit :D B)

linkki entiseen pinoon tässä: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1454621
 

TULEVAT PIIPERTÄJÄT JA PIKKU PIIPERTÄJÄT KESÄKUUSSA:




pienokainen....23v.....LA 23.5....esikoista odotellen

Lumikki72.......LA 3.6........toista odotelleen (poika)

Marie1981.......28v.......LA 15.7...........toista odotetaan


NYYTTINSÄ SAANEET:

PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.
Develly....11.2.2010, mitat: 3714g ja 50cm
NR75.....17.2.2010, rv39+1, mitat: 3550g ja 50cm
Annien...25.2.2010, mitat: 4186g/53cm ja pipo 37
emv.........9.4.2010, mitat: 3380g ja 48,5cm

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 , mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.........mitat: 3655g ja 48,5cm
NirppaII....13.1.2010...........mitat: 3300g
Riikkis75.....30.1.2010.....mitat: 4100g ja 52 cm
marcelina......7.3.2010.....mitat: 4235g ja 52cm
Tiude.....13.5.2010,rv 41+5...mitat: 3885g ja 54cm




 
Täällä pikku-ukko syntyi helatorstaina 13.5.2010 klo 13:46 (rv 41+5).
Paino 3885g ja pituus 54cm. Sairaalasta kotiuduttiin 5vrk:n ikäisenä :) :heart:

Sydämeni on viety ja täysin rinnoin nautin äitiydestä :heart:

-Tiude ja Poju 13pv-
 
emv
Jei, hyvä Millukka, kiitti uudesta pinosta!

Tiude: Tuhannesti onnea pojasta! :heart: Millaiset fiilikset jäi synnytyksestä?

Meillä tyttö sai sinä päivänä kun oli LA (15.5.) nimen Sade Anja Marjatta. Takana on jo jälkitarkastus ja Saden lääkärineuvola. Kaikki hyvin sekä äidillä että tyttärellä ja isälläkin luulisin, vaikkei sitä tarkastettukaan...hih. Välillä vähä väsähtänyttä touhua sekä miehen että mun puolelta mutta sehän oli ihan odotettavissa. :D Yhä on imetys onnistunut, mut syö tyttö pullostakin mun pumppaamaa maitoa jos äipälle maistuu pari siideriä tai on isän syöttövuoro kun äippä tarttee enemmän unta. :D

On äitiys kyllä muuttanu mua jonkun verran ja on uskomatonta millaisia tunteita oma lapsi herättää. Sade on siis esikoinen. Ihmeen paljon voi rakastaa! :heart: En vaihtais.

Mut mitä Millukka sulle kuuluu? Tai marcelinalle? :wave:

Jebu, voikaa hyvin!

-emv ja sade 7vkoa :heart:
 
Emv:

Synnytyksestä jäi TODELLA POSITIIVISET kokemukset!
Ei todellakaan ollut niin kauheeta mitä olin kuvitellut...Sen takia alkoikin ärsyttää kun on olemassa ihmisiä jotka sanoo "oota vaa ku meet synnyttää, ne kivut on yhtä tuskaa"..
Mielestäni mua ei oikeestaan sattunu ne supistukset, oli vaa kauhee painontunne ja joka supistuksessa helpotti ku laitto jalat ristiin ja ponnisti :LOL:

Kätilöt oli tosi kannustavia ja oli todella mukavaa synnyttää kun ne kehu mua kovasti kuinka oppikirjan mukaisesti osasin synnyttää :) Ponnistusvaihekin kesti vaan 10min ensisynnyttäjäksi :D

Mulla alko supistelut keskiviikkona klo 6:00 ja siin sit päivän ajan otin aikaa..
Illalla klo 18:00 alkoi supistukset olee jo jonkin verran kivuliaampia ja tuli 5min välein..
Päätettii miehen kaa että ennempää ei sairaalalle lähdetä ennen ku Suomen peli oltais katottu.. :D no onneks suomi voitti nii voitiin lähtee hyvin mielin matkaan (tässä vaiheessa tosi kivuliaita supistuksia)...

Klo 00:25 kirjauduttiin sairaalaan, tutkittiin paikat, huoh, olin yhdelle sormelle auki... :kieh:
Saatiin huone miehen kanssa et päästäs nukkuu mut eipä niissä kivuissa pystyny nukkuu...
Sain jonkun kivunlievityksen joka alko p:llä..en muista nimeä.. Klo 5:00 heräsin puoliunesta vielä kovempiin kipuihin ja lähdin pyytämään kivunlievitystä lisää..tehtii sisätutkimus ja olin edelleen yhdelle sormelle auki..meinasin pyrähtää itkuun ku olin jo tuskissani ilman mitään lääkkeitä ja olin vasta iiiihan alussa...sit menin ammeeseen mut en pystyny olee puolta tuntii pidempään ku alkoi heikottamaan ja oksensin kaikki ulos ja tuli kauhea tuska hiki...
Ainoastaan kylmä ilma autto siin tilanteessa supistuksen tullessa...

Klo 7:30 kätilöt tuli tutkii tilanteen nii olin 3-4cm auki ja sain luvan alkaa valmistautuu synnytyssaliin siirtymistä..olin niin taivaissa jo sillon ku sain tietää että jes kohta se on ohi..
Vähän epäilin että uskallanko ottaa ilokaasua mut onneks kätilöt suositteli ja siitä oli todella suuri apu...aika kuluikin siitä lähtien siivillä...Epiduraalin sain ja sit jossai vaiheessa mulla meni vedetkin...Kysyin viel kätilöltä että kusinko mä housuun vai oliks se lapsivettä :LOL:
Jossai vaiheessa olin 9cm auki ja kätilöt sano että soita sitten kelloa kun on tarve ponnistaa toooosi paljon..ei varmaa menny 5minuuttiikaa ku hälyytin ne paikalle että nyt mä haluun tän lapsen pois ja olinkin täysin auki ja sain luvan ponnistaa..

Ilman leikkauksia selvittiin ja todella pienet repeämät tuli ja iha yhdellä/parilla tikillä selvisin...
10min siin sit meni nii poju oli maailmassa :heart: :heart: :heart:
Siin sit oli vähä pää pökkyrässä..Ihmeen pirtsakka olin silti..

Ainoa negatiivinen asia oli koko reissussa huonekaveri! En saanu yhtään nukutuks kun hänen poitsu itki koko ajan ja sit jos se oli lastenhuoneessa nii sit se äippä kuorsas.. :D
Sit sen luona ramppas tyyliin tunnin välein hänen kavereitaan..yritäppä siin sit imettää tissit paljaana ku en ollu kerenny verhoo vetää eteen...
Mut kaikki ne ärsytykset unohtu samointein ku pääsin omaan kotiin :heart:

En voi sanoo muuta ku että mul on kyl maailman kiltein lapsi, ei tosissaankaa turhia kitise..
Eikä se oikeestaa itkekään...ainoastaan önisee :)

Mut tämmönen reissu mulla..tässä harjoitellaan toisiimme tutustumista.. :heart:
Aika nopeasti sitä alkaa jo tuntee oman lapsensa mitä se on milloinkin vailla ;)

Mutta....RAKASTAN! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

-Tiude & Poju 15pv-
 
Miltsukalle kuuluu ihan hyvvee, tämmöstä suurperheen arjen pyöritystä. meijän syyskuussa syntynyt neiti oli 5.lapsi :kieh: tässä oon vähä haaveillu jo kuudesta mut noi menkat on olleet vähä ihmeelliset vaikka en imetäkkään, olivat tuossa puol vuotta pois kun ne nyt sit vähä aikaa sit tuli sellasella ryminällä ett huh huh :x mut ei siitä sen enempää..... :LOL:
meijän neiti oli tossa loppu viikosta 3 päivää sairaalassa,lauaantaina kotiuduttiin. oli keuhkokuume,rsv-virus ja korvat tulehtuneet. alku viikosta käytiin päivystyksessä jossa intiailainen lekuri vaan passitti kotiin :headwall: :headwall: ke mentiin uudestaan ja osastolleha likka joutui....kaik hyvin kuitennii valtakunnassa ja antibiooteilla mennään :snotty:
mun vanhempain vapaa loppuu jo ens kuussa,parin viikon päästä :eek: :eek: mihin se aika meni!!!!! en saa edes hyvinkää-lisää joten en tiijä jos sitä liiton rahnoille sit jäis mut pelko persiissä ett töihin nakkaavat :headwall: :headwall: en. TOD. lähe viel kesällä töihin ku likka noin pieni....syksyllä voin harkita uuvestaan kunhan alkaa vuoden ikänen olemaan.... mut rahallisesti pakko valita nyt liiton rahat ku kuitennii yli 2,5 kertaa paremmat ku perus kodinhoidontuki josta jäis käteen abouttista rallaa 400egee :eek: :eek: :headwall: :headwall:

mut kuulumisii kuulumisii,tulkeehan kertomaan :xmas:

--Millu ja Lode 8kk--
 
Ohos, täällähän on uus ketju, jonka vasta nyt hogasin. MiCeVu ei taida enää kirjoitella täällä, on saanut pojan maaliskuussa vai meniköhän huhtikuun puolelle. (pieni välikommentti)

Meikäläisen poika täyttää ens viikolla jo huimat kolme kuukautta. :) Kerron ens viikolla neuvolakuulumisia sitten.

Onnittelut Tiudelle vauvasta!

Ja terkkuja emv:lle. :)

Millukka, mitä hyvinkää-lisää???????
 
emv
Hellou!

millukka: siis ihan käsittämätöntä et sun tyttö on jo 8kk!!! :eek: Miten aika menee näin nopeesti, justhan se syntyi! Teillä ol isit tulehdusta kerrakseen...huh, onneks kaikki hyvin!

marcelina: Kommentoin tota hyvinkää-lisää. Siis jos oot kotihoidontuella lapsen kans kotona kannattaa hakea toi lisä, se on 200e alle 2-vuotiaasta lapsesta. Lisä haetaan KELAsta. Siihen on kaiikkii sääntöjä et millä perusteella sitä saa.
http://www.hyvinkaa.fi/en/Perhe--ja-sosiaalipalvelut/Varhaiskasvatuspalvelut/Pienten-lasten-hoidon-tuet2/Lasten-kotihoidon-tuen-Hyvinkaa-lisa-/
käy tsekkaa toi linkki. Jotain ne muutes puhu neuvolas et kannattaa hakee se ajoissa, sitä ei vissiin saa takautuvasti tms. joten jos tarttee niin selvitä neuvolasta lisää tai käväse KELAssa.

Tiude: Ihana et sullaki oli positiivinen kokemus toi synnytys, mulla oli myöskin ja ei läheskään niin kivulias mitä olin ajatellut.

Jebu, meille kuuluu hyvää, vähän väsynyttä kyllä välillä, neito osaa kyllä myös kiukutella, vaikka lähinnä se liittyy siihen et jos on nukkunu huonosti. Huomaa kyllä et itte ei saa todellakaan kotona aikaseks asioita samaan tapaan kuin ennen tai et asioiden hoito jää kesken ja monet asiat täällä onkin vähä miten sattuu :D Kai sen kans elää...

Voikaa hyvin!

-emv ja sade
 
juu,kyl toi neiti täyttää nyt tässä kuussa jo 9kk :eek: :eek: voi jumankekka sentäs :xmas:

siis tuota hyvinkää-lisää ei haeta KELASTA , vaan hyvinkään kaupungilta :whistle: :whistle:

täytyy tosiaan hakea hyvissä ajoin koska ei makseta takautuvasti....pitikö tuota ihan hakea 2kk ennen ku siihen on oikeus eli mulla olisi kodinhoidontuki alkanut nyt kesäkuun puolessa välissä niin mulla olisi pitäny hakea tuota eteetta viimeistään huhtikuun alku puolella.

hyvinkää-lisä oli ennen vaan niille joilla oli vakkari duunipaikka odottamassa mutta ett mennykkään töihin vaan jäit lapsen kanssa kodinhoidontuelle. nyt se on tullut muistaakseni 2007 vuonna voimaan myös määräaikaistyöntekijöille.

hyvinkään-lisään olet oikeutettu jos olet ollu välittömästi ennen äitiyslomaasi kuuden kuukauden aikana töissä yhteensä 4kk .....
siis siitä päivästä kun äitiyslomasi alkoi niin lasketaan 6kk taaksepäin ja sillä ajalla sun ois pitäny olla vähintään 4kk töissä.ja se on näköjään päivälleen tarkkaa sit....

mut mullapa jäikin nyt 2viikkoa töitä vähemmän kuin mitä olis tarvittu niin empä saakkaan tuota :headwall: :headwall:
kysyin tuosta hyvissä ajoin viime vuonna kun laskeskelin ett multa jäis pari viikkoa uupumaan.kysyin ett onko päivän päälle että tiedän että pitääkö mulla tehä sit kaks viikkoa viel. no,kyseinen muikkeli jolta tätä haetaan hyvinkään kaupungilta ei ottanut kantaa asiaan :eek: sanoi että palaa asiaan ku se on ajankohtaista!!!!

sanoin hälle että myöhästähän se on jumalauta sitte palata asiaan, mut ei ottanu juuta eikä jaata asiaan..... no jätin sen kaks viikkoo tekemätä kun ei kantaa voinu ottaa ja nyt ku palasin asiaan niin sanoi että sinulta jää valitettavasti pari viikkoo uupumaan tuosta että et saa hyvinkää-lisää :headwall: :headwall: :headwall:

että nyt sitte vaan työttömäksi työnhakijaksi meinaan jäädä ku saan liitosta kuitenkin samat rahat ku nyt äitiyslomalta/vanhempainvapaalta.
 
tuossa on vielä tarkemmin noita perusteita millä saat ton lisän:

Hyvinkää-lisän myöntämisperusteet
.Hyvinkää-lisän saamisen edellytys on, että perheellä on oikeus lakisääteiseen kotihoidon tuen hoitorahaan.


.Vanhempi / huoltaja hoitaa lasta itse ja on työlainsäädännön tarkoittamalla hoitovapaalla tai hoitovapaalla päätoimisesta opiskelusta tai on hoitovapaalla oleva yrittäjä, joka jää kotiin hoitamaan lasta.


.Lasten kotihoidon tuen Hyvinkää-lisä ulotetaan 1.9.2006 alkaen ns. pätkätöitä tekevien hakijoiden piiriin edellyttäen, että kotiin lasta hoitomaan jäävä huoltaja on ollut määräaikaisessa työsuhteessa vähintään 86 työpäivää, 18 tuntia viikossa (4 kk) kuuden kuukauden aikana välittömästi ennen äitiys- ja vanhempainloman alkamista tai hoitovapaalle jäämistä.


.Perheen toisen aikuisen (vanhempi tai avopuoliso) tulee olla työssä tai opiskelijana koko kuntalisän maksuajan.


.Mikäli perheen toinen aikuinen lomautetaan työstään yli kuukaudeksi, kuntalisän maksu keskeytetään. Etuutta aletaan taas maksaa toisen aikuisen palattua töihin. Lomautusajasta ja sen päättymisestä tulee toimittaa työnantajan kirjallinen ilmoitus.


.Edellytys on, että lapsella tai hänen sisaruksellaan ei ole kunnallista tai yksityistä päivähoitopaikkaa. Poikkeuksena voi perheen esiopetusikäinen lapsi olla perusopetuslain mukaisessa esiopetuksessa tai erityistä tukea tarvitseva lapsi varhaiskuntoutuksellisista syistä päiväkodissa. Perheen lapset voivat osallistua Hyvinkää-lisän maksun aikana kunnan järjestämään leikkitoimintaan.

 
jos ton saa niin hyvinkää-lisä on 200eur ja siitä verot pois :D oman verokortin joutuu erikseen toimittaa tuonne.
kyseistä lisää on toiseksi nuorimman kohdalla nauttinut ja saanut :D nyt jäi kyl saamatta.... ihan naurettavat oikeesti noi perusteet millä saat ne...miks ei voi vaan yksinkertaisesti olla kaikille jotka jäävät kotiin lasten kanssa. muissakin kunnissa missä on nää kunta-lisät käytössä niin yleensä ne on kaikille ilman mitään tällasii naurettavia perusteita......
 
Kiitos vinkistä. Nuiden perusteella meikäläinen ilmeisesti sais sitä hyvinkää-lisää. Ainoastaan hämää, kun siinä jankutetaan sitä puolisoa ja hänen työssäkäyntiään, yms. Kun ei ole mitään puolisoa, niin kai tämmöselle yh:lle myönnetään kans?

Ihania kuvia Millukalla. :D
 
mun mielestä ei pitäisi yh vaikuttaa asiaan sen kummemmin. sulla on onneksi viel hyivn aikaa kunnes toi on ajankohtasta.... mut muista laittaa hakemus vetämään viimeistään kaksi kuukautta ennen ku sun se vanhempainlomas loppuu....liitteet voi toimittaa myöhemmin. ja tosiaan tuonne täytyy oma verokortti toimittaa sit kans.
 
hei semmonen tuli mieleen ja sori jos tätä on puitu jo aieemmin mut mää en taas sit muista :LOL: :kieh: ... ett missäpäin työ kaikki asutte?

ite asun täs sveitsin uimalan lähellä,en nyt sit tiijä ja muista mitä aluetta tää on....

oisko halukkaita joskus tapaamiseen? minusta ois kiva nähä teitä livenäkin :kieh: :D
 
emv
täällä ainakin kiinnostusta tapaamiseen :wave: :D

Mä en muista ainakaan osallistuneeni aiemmin keskusteluun asuinalueesta. Kirjavatolppa taitaa olla meijän alue; asutaan nurmelankadulla vuokralla rivarissa. Arvatkaa mistä tietää ketkä on tän taloyhtiön ainoat vuokralaiset? Huonoiten hoidettu piha... :ashamed: :LOL:

-emv ja sade, keskiviikkona 2kk :heart:
 
Onko tää ketju vielä aktiivinen vai ootteko siirtyneet muualle?

Onko Hyvinkään lähellä hyviä liikkeitä, josta voisi löytää kestoja (ei siis nettikauppoja)?

Rv 38+1 meneillään ja yöunet nyt yöunet on 3,5h luokkaa. Ei merkkiäkään tulevasta synnytyksestä.

Asutaan Veikkarissa.

Marie
 
emv
Marie: Ei me olla siirretty minnekään, mut aika hiljaista täällä kyllä on. Me vissiin lähinnä Millukan ja marcelinan kans täällä silloin tällöin pompitaan. Kestoista: mä oon just netin kautta hommannu suurimman osan omistani, joten en osaa sanoa liikkeistä mitään. Onks sulla kokemusta kestoista aiemmin?
 
Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia kestoista. Muutamia erilaisia oon ostanut kirppikseltä ja joitakin tehnyt ite, jokusia ostanut uutena. Nyt on kamala kestoiluinto päällä, toivottavasti se jatkuu vielä vauvan synnyttyä.
 
emv
marie: meillä nyt alkaa olla 3kk kestoilua takana, tosin yöt mennään kertseillä (biohajoavilla kuitenki :D ) ja jaan mielellään ajatuksia aiheesta, jos tulee jotain mieleen tms.

on muutes sulla varmaan aika tuskaista näin kuumilla!
 
Heipparallaa taas pitkästä aikaa. Kestoilusta mulla ei oo kokemusta. Hakalan kirppiksellä ainakin on aika paljon niitä myynnissä, siis mikäli sikäli käytetyt kiinnostaa. Tai voihan siellä olla uusiakin myynnissä. Mä ohitan ne aina sujuvasti, niin en oo tutkinu tarkemmin.

Poika täytti eilen 4 kk ja huomenna olis neuvola rokotuksineen sekä lääkärintarkastus. Tuun sitte kertoileen mittoja. :p

editt// Jaa, Marie kertoikin ostaneensa niitä kirppikseltä.. Mäku luulin ihan uutena infona kertovani. :D
 
Tänään oli lääkärineuvola. Pojan mitat: 6850g ja 65,5cm. Painokäyrä on ollu alaspäin jo parin kuukauden ajan, joten nyt aletaan sitten syömään soseita ja velliäkin saapi syödä pari kertaa päivässä. Ennen on saanu siis vaan iltasin maissivelliä maitoon sekoitettuna. Lääkärintutkimukset oli ok. Atooppinen iho ja siihen sitten apteekista reseptillä paria eri voidetta, isot pullot.
 

HIKINEN HEINÄKUU:




pienokainen....23v.....LA 23.5....esikoista odotellen

Lumikki72.......LA 3.6........toista odotelleen (poika)

Marie1981.......28v.......LA 15.7...........toista odotetaan

NYYTTINSÄ SAANEET:

PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.
Develly....11.2.2010, mitat: 3714g ja 50cm
NR75.....17.2.2010, rv39+1, mitat: 3550g ja 50cm
Annien...25.2.2010, mitat: 4186g/53cm ja pipo 37
emv.........9.4.2010, mitat: 3380g ja 48,5cm

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 , mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.........mitat: 3655g ja 48,5cm
NirppaII....13.1.2010...........mitat: 3300g
Riikkis75.....30.1.2010.....mitat: 4100g ja 52 cm
marcelina......7.3.2010.....mitat: 4235g ja 52cm
Tiude.....13.5.2010,rv 41+5...mitat: 3885g ja 54cm
 

Yhteistyössä