Ihana ajatus vanhemmuudesta

"Ihmiset, joilla on lapsia, yllyttävät kavereitaankin hankkimaan niitä. Lapsettomat luulevat tämän johtuvan siitä, että hermoraunioiset vanhemmat haluavat jakaa kärsimystään muille. Tämä ei pidä paikkaansa. Se, mikä tulee lapsen mukana on totaalista ja hyvää, se kuuluu ihmisyyteen ja on oikein. Kun sen saa kokea, tuntuu traagiselta, että joku vapaaehtoisesti jäisi siitä paitsi."
 
vierailija
Ai vittu. :ROFLMAO:

aina jotenkin säälin niitä joilla ei ole miestä/lasta ja ikää alkaa jo olemaan mutta kuitenkin pidän lasten hankkimista vaan sellaisena yhteiskunnan painostuksena,odotuksena, pakkona ja olen aivan onnellinen itse ilman lapsia. en koskaan halua lasta pilaamaan elämääni.
 
vierailija
Noh, aina voi kaikkea kaunistella, jos haluaa. Totuus kuitenkin on, että siitä hetkestä lähtien, kun lapsesi syntyy, olet koko lopun elämääsi huolissasi lapsestasi. Vaikka siis lapsellasi menisi ihan hyvin, pelkäät silti, että jotain pahaa tapahtuu. Ja lapsesi elämän vaikeus on aina raskaampi kuin oma vaikeutesi. Esimerkkinä vaikka lapsesi syöpä on raskaampi asia kuin oma syöpäsi. Vasta, kun olet saanut kuopuksesikin vanhainkotiin, voit huokaista helpotuksesta. Jos taas joudut hautaamaan lapsesi, on kuin yksi raaja olisi isketty sinusta kirveellä irti. Mutta onhan noista iloakin, en kiellä.
 
Noh, aina voi kaikkea kaunistella, jos haluaa. Totuus kuitenkin on, että siitä hetkestä lähtien, kun lapsesi syntyy, olet koko lopun elämääsi huolissasi lapsestasi. Vaikka siis lapsellasi menisi ihan hyvin, pelkäät silti, että jotain pahaa tapahtuu. Ja lapsesi elämän vaikeus on aina raskaampi kuin oma vaikeutesi. Esimerkkinä vaikka lapsesi syöpä on raskaampi asia kuin oma syöpäsi. Vasta, kun olet saanut kuopuksesikin vanhainkotiin, voit huokaista helpotuksesta. Jos taas joudut hautaamaan lapsesi, on kuin yksi raaja olisi isketty sinusta kirveellä irti. Mutta onhan noista iloakin, en kiellä.
Mun mielestä voi huokaista helpotuksesta vasta, kun on itse kuollut.
 
vierailija
Kuinkahan moni kärsii lapsettomuudesta kertomatta sitä ulkopuolisille? Ja sit joutuu kuuntelemaan tuollaista saarnaamista ja jokainen sana on kuin puukko sydämeen? Joo, tosi ihana juttu :(
 
Enää ei tarviis ku ymmärtää, eiks nii?
Monen on helpompi sanoa olevansa vapaaehtoisesti lapseton kuin kertoa vuosia jatkuneista hoidoista ja monista pettymyksistä. Et siinhän meet hehkuttamasn kuin ihanaa on kunnon paljon lapsia ja kuinka niitä heti kannattaa tehdä.
On myös ymmärretty. Alkuperäisessä lainauksessa tarkoitettiin vain ja ainoastaan vapaaehtoista lapsettomuutta. Tuo kuvailemasi ei millään muotoa ole vapaaehtoista.
 

Yhteistyössä