IHANIA POIKIEN NIMIÄ PINOON!

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minua on alkanut miellyttämään vähän katoavaiset suomalaiset nimet, kuten Viljo, Eino, Olavi ja Matti. Ehkä se on vastareaktio noille oudoille androgyynisille muotinimille, kuten Neo, Mio, Jose + muille harrypotterworldofwarcraft- sekoituksille.
 
Parhaimmat ehdottomasti Luca ja Oscar, jotka antaisin poikien nimeksi ellei ne olisi jo varattu meikäläisen kissoilla. ^^ Tosin on miulla jo kahdet uudet poikien nimet tiedossa, jotka sitten annan jos poikia ikinä saan ja toinen niistä nimistä on Riku. :) En pidä yhtään perus suomalaisista nimistä esim. just Lauri, Juuso, Mika, Aki jne. Ja vihaan niitä vanhoja "klassikoita" esim. Väinö, Einari jne. En ymmärrä miten joku voi esim. juuri tuon Väinön antaa 2000-luvun lapselle nimeksi, mut kuten sanotaan; jokaisella makunsa..
 
---
Tom, Draco,
Alan, Severus,
Daniel, Harry,
Rupert, Ron,
Matthew, Neville,
James, Fred,
Oliver, George,
Gary, Sirius,
David, Remus,
Jason, Lucius,
Michael, Dumbledore,
Mark, Arthur...

Siin oli pari, mutta voisihan aina olla veljekset nimeltään Michael & Jackson... xD
 
"jep"
[QUOTE="vvv";24211953]Makuasioista ei voi kiistellä, mutta Luka on mun mielestä ihan kamala! Ja mahdottoman yleinen nyt.[/QUOTE]

Minulle tulee myös Lukasta epämiellyttävä mielleyhtymä kuolaavaan koiraan. Siis Luka sanana muistuttaa minusta KUOLAA :D Mutta joo, joku tykkää ja joku ei.
 
yök
[QUOTE="jep";24212021]Minulle tulee myös Lukasta epämiellyttävä mielleyhtymä kuolaavaan koiraan. Siis Luka sanana muistuttaa minusta KUOLAA :D Mutta joo, joku tykkää ja joku ei.[/QUOTE]

Samaa mieltä, Luka ja varsinkin Luca on ihan kamalia nimiä, miksi niitä laitetaan ja vielä niin usealle pienelle pikkuvauvalle??!! Koiran nimi, ei suomalaisen lapsen.
 
"vieras"
Mun lemppareita on mm. Väinö, Oiva, Otso, Atte, Olavi, Vihtori, Nestori, Ossi, Arttu, Sisu, Aarre, Onni, Pyry, Leevi. Tässä nyt vain nämä muutamat, pidän aika monista perinteisistä suomalaisista nimistä.
 

Yhteistyössä