ihmiset on oppineet näköjään paistamaan kinkkuja

Voi. Vanhempani paistavat kinkun niin että heti kun mittari näyttää oikeaa lämpötilaa +72-75 niin ottavat sen pois uunista ja silloin kinkku on mielestäni sellainen sitkeä. Pidän mureasta.
Mummin kinkku oli aina sellaista yön yli uunissa kypsynyttä ja aina niin ylikypsää ettei ehjää siivua saanut leikattua. Meinasi joka suupalalla tukehtua, koska ei mennyt kurkusta alas
 
Mummin kinkku oli aina sellaista yön yli uunissa kypsynyttä ja aina niin ylikypsää ettei ehjää siivua saanut leikattua. Meinasi joka suupalalla tukehtua, koska ei mennyt kurkusta alas
Mun kinkku paistui viime jouluna liikaa ja kun irrotin verkon niin levis käsiin. o_O
Kiva siinä väsätä sinappihuntua päälle.

Ärsytti! Ensin kyttäät kärsivällisesti yön yli sen yön kinkun paistumisia ja sit kun viimeinen puoli tuntia tulee, niin ne paistomittarin lukemat kipuaa yhtäkkiä jotain megavauhtia.:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja KalaMies
Mun kinkku paistui viime jouluna liikaa ja kun irrotin verkon niin levis käsiin. o_O
Kiva siinä väsätä sinappihuntua päälle.

Ärsytti! Ensin kyttäät kärsivällisesti yön yli sen yön kinkun paistumisia ja sit kun viimeinen puoli tuntia tulee, niin ne paistomittarin lukemat kipuaa yhtäkkiä jotain megavauhtia.:eek:
Mulla on tuommoinen piippaava mittari. Se piipittää kun tavoitelämpötila tulee vastaan :)
 
vierailija
Mistäs semmosia saa? Ja miten lujaa piippaa, havahtuuko siihen aaton vastaisena yönä kuorsatessa. :cautious:

Hommaan semmosen. Sit sohvalle nukkumaan että herään siihe piippaukseen.
Vaikka Ikeasta, jos ei satu olemaan uunin omana lisälaitteena. Vähän joka paikassa myydään noita digitaalisia mittareita. Edellisen ostin varmaan clas ohlsonilta, hajosi, kun lapset tiputtivat sen kerran. Munakellona käytetään ilman mittausta useinkin.
Paha sanoa heräätkö vai et, jotkut ei herää palohälyttimen huutoonkaan :confused:
 
vierailija
Meillä on sellainen uuni missä on kahden tunnin ajastin (n) ei voi laittaa kinkkua yöksi uuniin (tai voi mutta ei siinä sitten voi nukkua) kun ajastimeen pitää käydä kääntämässä lisää aikaa parin tunnin välein.
 
vierailija
Voi. Vanhempani paistavat kinkun niin että heti kun mittari näyttää oikeaa lämpötilaa +72-75 niin ottavat sen pois uunista ja silloin kinkku on mielestäni sellainen sitkeä. Pidän mureasta.
Mun isä paistaa kinkun 80 asteeseen, sammuttaa uunin ja jättää sen kinkun sitten sinne vielä muhimaan. Tulee hyvää. Tuommoinen 72-75 on kyllä vielä liian matala lämpö.
 

Yhteistyössä