Imetys ja anopin kommentit

  • Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti
"miniä"
Mulla on ihan mukava anoppi mutta skitsahdan aina (jälkeenpäin miehelle) kun hän puuttuu vauvani ruokkimiseen. Nyt kun meillä on jo toinen lapsi, en ole ihan niin paljon kuullu imetyskommentteja mutta tänään pitkästä aikaa taas. Kuopus on jo 10 kk ja kun hän hieman kitisi, niin anoppi alkoi epäillä että hällä olisi jano jne.

Siis edelleen hän ei usko että tisseistäni tulisi mitään (puolen vuoden täysimetyksestä ja pullukkaposkisesta vauvasta huolimatta).

Mitään mitalia en kaipaa mutta edes vähän tukea ja arvostusta imetykselleni.

Ja tiiän että kun anoppi hoiti omia lapsiaan, niitä imetettiin ehkä kaksi kuukautta ja sitten pitikin palata töihin. Mutta tämä on nykyaikaa.
 
"toinen"
joo ja meillä anoppi hoki koko ajan et kyllä se on jo iso poika että imetys pitää lopettaa 7kk....10kk se sano et eihän toi pääse ikinä tissistä eroon "käy varmaan koulustakin välitunnilla tissillä".... mutta niinpähän tuo pääsi tissistä irti tasan 1v..toivottavasti anoppi on nyt tyytyväinen...
 
Eikö imetettävän lapsen kitinää saa kommentoida, äidin läsnäollessa, millään siihen viittaavalla että lapsella olisi nälkä? Kokeeko äiti tämän jotenkin arvosteluksi imettämistään kohtaan? Jos näin on niin herkillä tuntuu jotkut olevan.
 
juuu
Meillä anoppi on jatkuvasti ollut vihjaamassa, että tuskin sieltä tisseistä tarpeeksi maitoa tulee, kun on niin nälkiintynyt äiti (ja olen ihan normaalipainoinen, nyt jopa hiukan ylipainoinen). Todella rasittavaa.
 
Minun anopilla oli kans sama virsi imetyksestä :headwall: Voi sitä pulloakin vauvalle antaa.. Onkohan sillä oikeesti nälkä, ku taas syö tissiä, niitähän on olemassa niitä vellejäkin joita vois antaa, kohtahan sitä voi jo alkaa antaan pottuja vauvalle (3kk ikäsenä) vieläkö sie imetät, eikö se vieläkään mitään muuta syö..

Kerran sitten kysyin anopilta, että kauas se on lapsiaan imettäny? Pari viikkoa kuulemma. Ei sitä ennen kuulemma ruukattu.. Miehen mummo taas aina jakso kysellä, että "vielähän imetät? se on parasta ravintoa vauvalle. Omianikin oon imettäny yli vuoden" (anoppia siis). Niin ne imetysasenteet sukupolvien välillä vaihtelee.
 
Eikö imetettävän lapsen kitinää saa kommentoida, äidin läsnäollessa, millään siihen viittaavalla että lapsella olisi nälkä? Kokeeko äiti tämän jotenkin arvosteluksi imettämistään kohtaan? Jos näin on niin herkillä tuntuu jotkut olevan.
Seon tietty vähän siitä kiinni, että miten vauvan kitinää kommentoi. Vauva kitisee, jos siihen kommentoidaan"voi, että onko sulla nälkä? äitis se vaan sulle tuota tissiäsyöttää, vaikka sulla on oikeesti nälkä. Voi, eikös se sulle ollenkaan oikeata ruokaa anna? oi, voi, oi..".
- Juuh. Tuommonen otti silloin päähän.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä