Inhoan koululiikuntaa

Olen aina inhonnut koululiikuntaa. Pidän kyllä liikkumisesta muuten (esim. vapaa-ajalla lenkkeilyä, uimahallissa käymistä yms.) mutta liikunta oppiaineena ahdistaa. Olen hieman pyöreä, ja suorituksissa vasta olenkin surkea...:( En ole notkea, en nopea juoksija enkä yleisestikään hyvä liikunnassa. Kilpailuissa tms. jään aina viimisimmiksi ja toiset, pitkät ja hoikat tytöt naureskelevat minulle ja juoruilevat selkäni takana. Saan ysejä ja kymppejä lukuaineista mutta liikassa olen täysin surkea. En kuulu enää edes porukkaan, koska en osaa kaatua siltaan tai jaksa juosta tiettyä matkaa tietyssä ajassa. Olen kyllästynyt tähän. Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Samanlaisia kokemuksia on varmasti monella, et ole yksin ongelmasi kanssa. En itsekään ollut aikanaan haka koululiikunnassa, kuuluin aina viimeisten joukkoon. Enkä koskaan oppinut tekemään edes kuperkeikkaa. :D

Kannattaa etsiä koulun ulkopuolisia liikuntaharrastuksia, älä anna huonojen kokemusten koululiikunnasta tappaa kaikkea innostusta liikuntaan. Liikunnassa ei ole tärkeintä se, onko ensimmäinen, vaan loppujen lopuksi se, että ylipäätään liikkuu jollakin lailla. :)
 

Yhteistyössä