Inseminaatio

mariq: mä olen pistänyt menopuria ja ei se mitenkään hirveen hankala ole ollut. Tietty aluksi jännitti niitä sekoittamisia, mutta parin päivän jälkeen alkoi olla homma hanskassa. Mies oli apuna ja pisti ekan kerran kun mä jännitin, mutta sit aloin itse pistämään. Piikki on kuin hyttysen pisto, joten ei ollut paha, mutta itselläni aine hieman kirveli piston jälkeen, meni kyllä nopeasti ohi. Tsemppiä!
 
Näin olen ymmärtänyt, mutta en kokeillut, sillä en ole niin pitkälle päässyt että olisin päässyt irrottelemaan.. :| Inssi yritys piti keskeyttää kun m-solu kypsyi väärällä puolella. 1.ivf on suunnitteilla toukokuulle... Eli aika alkutaipaleella ollaan, ja aika noviisi kaikessa tässä :confused:
 
Ilmoittautuisin mukaan ketjuunne.

Meillä on ennestään 2,5v poika, joka on saatu luomusti 1v4kk yrityksen ja kahden keskenmenon jälkeen. Toista olemme yrittäneet vuoden ilman mitään tulosta.
Lähdin tutkimuksiin Avalle ja mieskin testattiin.
Itselläni kaikki kunnossa, mutta miehen simpat tosi huonot.

Simppatestissä ennen inseminaatiota 22milj/ml, joista 0% suoraan nopeasti eteneviä, reilu 30% kaartelevia ja monta liikkumatonta.

Pesun jälkeen tulos musertava, pesua kesti vain 0,5milj/ml, joista 50% kaartelevia ja 50% paikallaan liikkuvia.

Inseminaatio tehtiin tiistaina, clomifenin + pregnylin ja nyt lugesteronien avustuksella. Saa nähdä tärppääkö.

Mietimme IVF vaihtoehtoa tämän kierroksen jälkeen, jos hyppäisi suoraa siihen.
Onko kenelläkään kokoemuksia noin huonosta spermasta?
 
Heippa, ekaa kertaa täällä myös kirjoittelen... Kauan olen seurannut jo palstaa ja elänyt muiden jännäilyssä mukana.
Olen itse 26-vuotta ja mies on 35-vuotias. Lasta ollaan toivottu ja enemmän tai vähemmän yritetty jo syyskuusta 2009. Olisikohan nyt menossa yk 20. Viime keväänä mentiin yksityiselle tutkittavaksi ja tuloksena oli myös miehen huono spermanlaatu, oma kierto toimii niin kuin pitääkin. Tulos ei ollut mikään yllätys sillä aikaisempana "ehkäisynä" reilun vuoden ajan oli kuitenkin keskeytetty yhdyntä...
Ollaan myös käymässä inssejä läpi tällä hetkellä. Viime syksynä oltiin jo kerran ja nyt pitäisi pienen tauon jälkeen jatkaa hoitoja. Toivottavasti huomenna, ettei ovis siirry viikonlopulle.

Syksyisessä inssissä meillä oli aika huonoa se tavara vielä pesunkin jälkeen...
Ennen pesua oli tiheys 14,5milj./ml, joista liikkuvia vain 8%.
Pesun jälkeen tiheys oli 1,8 milj./ml, joista liikkuvia 39%. Eli liikkuvia oli 0,7milj./ml.

Aika vähän toivoa itsellä tuolle hoidolle oli, sillä lääkäri sanoi jo tuloksista, että >1milj./ml olisi ideaalinen insseille.

Itse olen myös siirtänyt toivon tulevaisuuteen ja keinohedelmöitykseen. Kaipa sen tästä toisesta kerrasta näkee, onko pesun jälkeinen tulos taas yhtä huono.
 
Täällä ollaan melkein menetetty toiveet tämän kierron inseminaatioon pääsyyn.
Tänään kp 13, tämän ja kahden edellisen aamun ovulaatiotestit näyttivät negatiivista,
onhan toki vielä huominen arkipäivä. Jos huomennakin näyttää negatiivista ei päästä polille lähtemään.

Miksi meillä aina sattuu loppuviikolle kierron puoliväli :(
 
Hei! Tiiän, että tää on Inseminaatio ketju, mutta en oikeen osaa muuallekaan kirjoitella, kun tänne huoliani, koska on jo minulle tuttu ketju ennestään.

Eilen oli eka munarakkuloiden punktio ja 7 munasolua tuli saaliiksi. Tänään tuli soitto VL:sta ettei yksikään ole hedelmöittynyt kaari maljassa. Nyt on fiilikset aikas maassa... :'( Siittiöt olivat hyvää laatua ja liikkuvuuskin oli hyvä, joteskaan eivät sitten tavanneet toisiaan. Seuraavaksi on kaavailtu ICSI hoitoa, kunhan se vaan on mahdollista. Kysyisinkin, että tietääkö kukaan, kuinka pian uusi hoito on mahdollista aloittaa tai tietäisi väestöliiton käytännöstä?

Tässä minun historiaani; 3x inssi negalla ja tää oli eka IVF
 
Viimeksi muokattu:
Hei salamatkustaja. Meillä kävi sama juttu.. Kaikki tutkimukset huippulaatua, kaikki vaikutti hyvältä. SItten 3 tuloksetnta inssiä ja sitten IVF maaraskuussa 2010.. mikä tyssäs just siihen, että munasolu ja simppa eivät kohdanneet. Epäilevät minun munasolun kuoren liiallista paksuutta.. toisaalta voi olla "syy" vain se, että ne ei vaan SOVI. Meillä tarkoitus maaliskuussa mikrohedeilmöitys (kerätään vähän rahaa ennen sitä:)
 
Meillä kanssa maaliskuussa ICSI, jos yksi väli kierto riittää...muuten menee huhtikuulle. Tää oottaminen on niin tuskaa...haluis vaan kaikki hoidot putkeen, niinkuin inssissä, mut ymmärrän kyllä, että munasarjat pitää saada levätä ennen seuraavaa kierrosta.
 
jsl
Täällä taas ja toivoa täynnä!
Kuukautiset alkoivat SPONTAANISTI maanantaina, ovat siis ekat kaavinnan jälkeen ja tulivat IHAN AJALLAAN siis niinkuin "normaali-ihmisillä" kuuluu tullakin. Tänään hain apteekista lääkkeet ja huomenna alkaa taas menopurin tökkiminen. Ens viikon perjantaina kontrolli uä ja tehään suunnitelmat kuinka edetään, kp 14 kun sattuu sopivasti sunnuntaille.
Ihan kiva toisaalta ollut pitää kuukauden tauko hoidoissa -tai olihan se käytännössä pidempi kun miettii et inssi tehtiin marraskuun alussa- mutta ennemmin olisin kyllä sen lapsen pitänyt. Mutta näin kävi tällä kertaa toivottavasti nyt onnistuisi.
 
menkka kipuaa,tuhruttaa ja ottaa pannuun
päätä särkee ja nuha
kp30/27-31(34) dpo ehkä 14, sinnepäin kuites, eli huomenna hanat aukeaa ja saa soittaa inssi ajan.....voi viude...jos nyt onnistas,ku eri lääke mukana.....
 
Täällä olisi yksi uusi mukaan... Olen saattanut aiemminkin tässä pinossa vierailla vuonna 2008, mutta varma en ole. :)
Meillä siis kaksi lasta, molemmat hoidoilla saatu. Esikoinen -07 clomifen + metforem yhdistelmällä 1v2kk yrityksen jälkeen ja nuorimmainen -09 puregonilla, pregnylilla ,lugesteronilla + inssillä 1v2kk yrityksen jälkeen. Mitään syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt. Nyt toivoisimme kolmatta lapsosta. Lääkärin mukaan ei kannata odotella ja yritellä luomusti kovinkaan kauan sillä kaksi aiempaakaan ei ole onnistunut ilman hoitoja kovasta yrityksestä huolimatta.
Minulle olisi nyt ensi kierrossa tulossa verikokeita ja aukiolotutkimus, jossa varmitetaan ettei toisen lapsen synnytyksessä saamani kohtutulehdus ole saanut mitään pahaa aikaan. Tämän jälkeen jollei tutkimuksissa ilmene mitään yllättävää siirrymme inssiin ja lääkityksenä on luullakseni sama coktail kuin viimeksikin inssissä.
Tämä kierto on ihan viimeisillään ja uskon menkkojen tulevan sillä minulla alkoi jo viikkoa ennen niiden oletettua ilmestymispäivää vuotelemaan ihan pienesti.

Mutta jos huolitte minut vaikka jo kolmannesta haaveilenkin niin olisi ihanaa! :heart:
 
Hei
Tässä vähän ulkopuolisena kysyisin mielipiteitänne.
Olen käynnyt viime vuonna 2 inseminaatiosta joista toisesta tulin raskaaksi, mikä päättyi keskenmenoon viikolla 10. Näissä hoidoissa kaikki sujui hyvin.
Nyt uudet hoidot. Puregon, Pregnyl ja Lugestron. Maanantaina kp 13 ultrassa 2 munarakkulaa vain 15mm. Sain ohjeeksi pistää lisää Puregonia ja tehdä LH-testejä ja jos plussa, niin irroituspiikki.
Ultra siis aamulla ja tein positiivisen LH-testin samana päivänä. Pregnylin pistin illalla ja inseminaatio seuraavana päivänä, siis tiistaina. Inseminaation yhteydessä ei enää ultrattu.
Huolettaa kovasti tuo munarakkulan koko, 15 mm käsittääkseni liian pieni hedelmöittymään. Eikä se iltaan mennessä ole voinut kasvaa kuin 1mm, eli illalla se olisi ollut n. 16mm.
Kun kyselin tätä huolestuneena sain vastaukseksi, että näin mennään tässä kierrossa.
Taisi olla hukka reissu.
Onko täällä kenelläkään ollut pieniä folleja? Onko inseminaatio kuitenkin tehty, vai jätetty tekemättä?
 
Morjens!

Taidanpa nyt itsekkin kirjoitella ja purkaa omaa oloa. Aika kauan olen taustalla lueskellut sieltä sun täältä muiden tarinoita. Juu, eli meillä yritystä nyt reilut 4 vuotta takana (miehen tavarassa vikaa hieman ja mulla vas. pco epäily) ja viime viikon pe ois ollut toisen inssin vuoro pienen "huilitauon" jälkeen (eka 09/10). Noh, kuinkas sitten kävikään... Inssiä ei voitu tehdä kun tällä kertaa oli riskinä tulla sitten 5:set !!! Mulla on ollut klomifen apuna ja 1. kerralla saatiin aikaan vain 1 rakkula, mutta raskaus ei alkanut(yllätys yllätys:kieh:). Nyt sitten oltiin tähän päivään asti yhdyntäkiellossa :rolleyes: mikä sinällään ei tuottanut ongelmia kun mies on AINA reissuhommissa (mikä jo itseasiassa vaikuttaa lapsettomuuteemme). Siellä sitten ihmeteltiin, että mites jatketaan etiäpäin? Ilmeisesti minun laihtuminenja vyöhyketerapia+klomit paranti mun hedelmällisyyttä ja miehen sperma oli taasen hyvänlaatuista (laihtunut hänkin). On tää vaan niin rankkaa välillä :headwall: että ei tiedä :'( vai :LOL:.
 
kp7 ja hikiaaltoja :( vattaa pakottaa.tänään vielä clomeja.sitt alkaa huomenna piikitys :(.ja tietty taas käy niin että ku mut pumpattu lääkettä täyteen...on simoja nolla.....pesun jälkeen..vittu sillon saan kohtauksen......
 
noniin kp9 ja 2 menopur pistosta otettu...huomenna uä.saas nähä onko vasemmalla puolen yhtään mitään...enemmän jännittää.onko sitt pesun jälkeen siittiöitä, viimeks ku ei ollut mitään...turhaan piikitin :(
 
Heippa kaikille,
tällä viikolla alkoi ensimmäiset menkat keskenmenon jälkeen. Tärppi tuli siis kolmannesta inssistä. Lääkäri siirsi meidän ivf-jonoon, se olis sitten kesäkuussa. Sitä ennen lääkäri halusi kokeilla vielä 2 inssiä. Ylihuomenna alkaa taas Puregonin piikittäminen, tuttua hommaa. Voi kun näillä onnistuis. Nämä inssit suoritetaan siis ivf-jonotuksen aikana.
 
voi vittuuuu...aina menee pieleen
eilen kp10 uä ja yllätys

oikealla folli isoin 15mm muut pienempiä
vasemmalla noin 5 follia kaikki alle 10mm
limakalvo ok


tadaa ku ei sitä vitun torvea oikealla, joten ei vaikuta tehä inssiä....nyt itkettää TAAS.....VIIMEKSI ei oll siittiöitä...nyt tää....hukkaan siis meni taas 160e....vituttaa...no ivf jonoon mitä vaikuttaa leikkiä...prkl....

inssit on pyllystä 5 iui epäonnistunut
 
Hei kaikille! Meillä ois 3.3. seuraava aika Väestöliittoon. Jännittää minkä tuomion saa eli jatketaanko hoitoja jo maaliskuussa vai vasta huhtikuussa...tuolloin 3.3. olis tarkoitus suunnitella Mikrohedelmöitys hoidon aloitus ajankohtaa.

Mulla oli tammikuussa IVF, joka meni kiville, koska ykskään 7 munasolusta ei hedelmöittynyt tammikuun lopussa...ja nyt en tiiä, että tuleeko väliin yhet vaiko kahet menkat, jotta munasarjat ehtii palautua ennen uutta ehkä rankempaa lääkitystä... Mulla on nyt yhet menkat takana tuon hoidon jälkeen...loppuivat eilen.

Soittaessani Väestöliittoon aikaa, niin kätilö kyllä antoi toiveita, että hoidot jatkuisivat jo maaliskuussa, mutta sanoi, että hän ei sitä kuitenkaan päätä eli lääkäri ja sinä sekä miehesi päätätte asiasta. :)

mariq :hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä