Introventti työnhakija

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin taannoin työkkärin "Miten haet töitä" humpuukikurssilla ja selväksi tuli, että tällaisen hiljaisen ihmisen on miltei mahdotonta saada työpaikkaa jos on työhaastattelussa omana itsenään. Jo haastattelijan silmiin katsominen voi olla ylitsepääsemätöntä ja kun vastailen yhdellä sanalla pöydän pintaa tuijottaen niin haastattelija kuulemma päättelee, että en edes halua kyseistä työpaikkaa.
Jos haen esimerkiksi metsänraivaajaksi, siivoojaksi tai postinkantajaksi, niin miksi se vuorovaikutustaito on niin tärkeää?
No sain lopulta työpaikan, mutta jos en olisi ensin ollut työharjoittelussa, niin se olisi kyllä jäänyt saamatta.
Se että mä en ole "sosiaalinen" ei tee minusta yhtään huonompaa puunkaatajaa.
 
vierailija
Karu fakta että puhumalla pääsee vaikka mihin :D Itsekin introvertti, mutta kuitenkin aina työni tunnollisesti teen sekä tulen muiden kanssa toimeen. Voihan sitä olla vaikka kuinka sosiaalinen ja mikäkin papupata, mutta onko he kaikki välttämättä työssään sitten hyviä.
 
Mielestäni sotket nyt käsitteitä.
Introverttikin ihminen on harjoittelemalla ihan kykenevä oppimaan käytöstapoja, kuten nyt esim silmiin katsominen toiselle puhuttaessa.
Ja asiaa auttaa aina, kun kuvittelee itsensä toisen saappaisiin. Jos sinä itse olisit palkkaamassa jotakuta, ja tämä kysyttäesdä vastaisi vain kyllä/ei, niin palkkaisitko?
 
vierailija
Pitää kouluttautua vaativaan asiantuntijatehtävään. Yliopistossa masennuin, keskeytin opinnot ja olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä (en tiedä, onko vielä pysyvä, olen vasta 30 v)
 
vierailija
Introvertti voi hyvinkin olla sanavalmis ja uskomaton tarinaniskijä. Pointti on siinä, että hän ei jaksa määräänsä enempää ja viihtyy yksin. Itse olen tällainen sosiaalinen erakko, joka ei ujostele tai jää sanattomaksi. Kiva tavata silloin tällöin ihmisiä, liika vain on liikaa.
 
vierailija
En tiedä noista termeistä mutta... Jollakin tavalla työntekijä pitää valita ja kun hakijoita on paljon, eikä työkokemuksessa tai muussa ole eroja niin hiljaiset ihmiset ovat tässä(kin) asiassa heikommassa asemassa.
Ei se ujo ihminen epäkohteliaisuuttaan niin hiljainen tai syrjäänvetäytyvä ole.
 

Yhteistyössä