Isä keskustelee pojan kanssa yökylään tulemisesta

Elikkäs onko se nyt ihan oikein että exäni soittaa lapsilensa (8v ja 9v) ja sopii milloin ne menee sinne ja multa lapset sitten kysyy että sopiiko ja jos sopii niin soitavat isälle tai jos ei sovi niin soitavat. Siis eikös isän kuuluisi mulle soittaa ja kysyä ja keskustella päivistä ja ajasta miloin menevät ym.??? Siis meillä ei mitään riitaa exän kanssa,en ainakaan tiedä että olisi. Uusi suhde sillä on nyt meneillä. Ja niillä on känykät jotka isä hommasi,enkä niitä lataile tai huolehdi missä on. Sitten jos on hukassa niin isä textaa missä pojat ja puhelimet on. Sanoin viimeksi että ei niiten tarvi huolehtii känyköistä tossa iässä. Toinen poika välillä panikoi jos puhelin on hukassa. Oon sanonut että isä voi soitaa äidille ja ädin puhelimesta saa aina soittaa isälle.
 
Sun täytyy keskustella tuosta yökyläasiasta exäsi kanssa. Tapoja kun on niin monia.

Puhelimista olen sitä mieltä, että lapsia pitäisi opettaa huolehtimaan omaisuudesta. Ei ne ole mitään leluja. On tosi turhauttavaa antaa lapsille puhelimia, joihin ei sitten vastata ja jotka ovat ties missä. Jos olisit itse hommannut puhelimet ja pojat olisivat paljon keskenään, olisit varmaan hiilenä, jos et kuitenkaan saisi lapsia kiinni.

Ymmärrän kyllä, että noin nuorille (muillekin lapsille) ei ole helppo alkaa pitää huolta tavaroista, muistaa ladata, pitää päällä ja kantaa mukana. Mutta voisihan siitä muistuttaa, hyvässä hengessä siis. Ylenpalttista stressiä asiasta ei kannata ottaa.
 
Hmm... minä toimisin niin, että aikuiset = vanhemmat sopivat tapaamiset ja yökyläilyt keskenään, eikä niin, että isä sopii lasten kanssa. Mutta se on vain minun tapani.

Miksi isä hommasi ne kännykät pojille? Ilmeisesti ette olleet yhdessä asiasta keskustelleet...? Tai ainakaan olleet yhtä mieltä niiden hommaamisesta (sinä ilmeisesti vastustit)? Olen samaa kyllä mieltä Pampaksen kanssa, että lapsia pitäisi opettaa huolehtimaan omaisuudesta (riippumatta siitä, kuka sen on hankkinut).
 

Yhteistyössä