Isät muksujen kanssa??!! KOMMENTOIKAA!!!

:kieh:
Miten yleensä isät pärjää muksujensa kanssa??? Ihan uteliaisuuttani kyselen..

Meidän ukkeli ei pärjää muksunsa kanssa edes muutamaa tuntia, vaikka tyttö onki vasta 7kk.. Ja samaa ollut alusta lähtien... Tasoittuuko tää joskus???

Välil se kyl "yritti" olla hyvä isä ja vaihto jopa vaipat muutamaan otteeseen...
Muttei se kyl ees yritä laittaa nukkumaan ja täytyy erikseen pyytää, mikäli tahdon et se kattois ees kotitöiden ajan neitiä... Esimerkki eilisestä;Täytin astianpesukonetta ja koska neiti oli kävelytuolis ja yritti olla kovasti apuna, pyysin ukkoa et ottais ees hetkeks..
Seuraava vartti meni sit siihen, et ukko makas sohvalla,heilutti helistintä ja huus muksua isin luo... ja myö tyhjennettiin&täytettiin yhdes neitin kans se kone...
Sit ukko viel kehtas illal mainita,et autto mua!!??!!

Nykyisin on meillä yleistyny se, et ku pimu herää uniltaan, ukko vetää kengät jalkaan ja lähtee esim. kalaan...

Ën tahtois patistaa/painostaa asiassa, mutten enää tiedä mitä pitäis tehdä..

Alkoholin käytön se on melkein lopettanu jo... Mut kyl vielki saa olla nenä tarkkana haiseeko tänään viinalle...

Onko muilla vastaavia kokemuksia??
Mikä ratkaisuks??
 
ChiliCat
Meillä poika nyt 10kk ja isä on kerran vaihtanut vaipan mun avustuksella. :( Nyt parinviikon aikana mies on nukuttanut pojan kolme kertaa ja on se muutenkin ollu pojan kanssa jos käyn esim. kaupungilla pari tuntia. Oon vaan odottanut, että poika kasvaa niin osaa sitten hakea itse huomiotaan isältään. Koska miehen omat vanhemmat ovat kuolleet, kun mies oli 9v. niin hän tietysti pohtii omaa isyyttään. Ja alkoholia ei käytä muuta kuin joskus jos käy kavereiden kanssa olusilla.
 
krisse -84
Minun mielestäni lapsen hoito kuuluu tasapuolisesti molemmille, ja meillä se on onneksi onnistunut. Älkää nyt ajatelko, ettei asiassa saisi miestä painostaa! Tietysti asiasta täytyy puhua. Lapsi on molempien vastuulla ja molemmilla on yhtäläiset kyvyt lasta hoitaa. Muistuttakaa miehiänne siitä, että siteen luominen lapseen alkaa heti lapsen syntymästä, ei vasta siitä kun lapsi voi lähteä mukaan sinne kalaan!
 
ChiliCat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 11:27 krisse -84 kirjoitti:
Minun mielestäni lapsen hoito kuuluu tasapuolisesti molemmille, ja meillä se on onneksi onnistunut. Älkää nyt ajatelko, ettei asiassa saisi miestä painostaa! Tietysti asiasta täytyy puhua. Lapsi on molempien vastuulla ja molemmilla on yhtäläiset kyvyt lasta hoitaa. Muistuttakaa miehiänne siitä, että siteen luominen lapseen alkaa heti lapsen syntymästä, ei vasta siitä kun lapsi voi lähteä mukaan sinne kalaan!
Samaa mielä osin kanssasi, mutta en voi oikeen vaatia mieheltä tasapuolisuutta, koska itse halusin tämän vauvan ja lupasin siitä myös tekovaiheessa huolehtia. ( Jotkut nyt varmaan ihmettelee tätä, mutta meillä se nyt on vaan niin.) =)
 
niina82
Meillä myös molemmat huolehtii ja isäntä jopa nauttii toisinaan 3,5kk tyttären seurasta. Mutta ymmärrän toisaalta tilanteesi, vaikkakin miehesi käytös ei kuulosta kovin isälliseltä. Ehkä sun tarvis ruveta pienissä määrin juttelemaan sille mitä isyys oikeasti on. Minusta kuulostaa siltä, ettei hän sitä oikein ymmärrä. Vaikkei osallistuisikaan kurjimpiin hommiin heti, kuten #&%?$!* vaihtoon, niin miehessäsi pitäisi herättää se isän rakkaus lapseen. Onhan lapsen piirteistä ja luonteesta puolet hänestä peräisin. Tämän luulisi jo herättävän tunteita, kun lasta katsoo ja seuraa hänen kehitystään.

Juttele miehellesi kuinka lapsessa on hänen piirteitään ja totea joskus, että on ihan kuin isänsä. (Nämä toimii meillä :) ) Anna myös kredittiä siitä, jos joskus osallistuu, eikä aina niin, että kiitti, mut voisit osallistuu enempikin. Miehen saa osallistumaan monii asioihin, kun sen antaa kuvitella että se itse haluaa ja tekee sen vapaaehtoisesti ja että se tekee hänestä paremman ja miehekkäämmän kuin monet muut miehet.

Nämä vain mun omia mielipiteitä, mut toivon teille kaikkea hyvää :flower:
 
Suomi-Possu
Kyllä isäkin osaa huolehtia lapsista ihan yhtä lailla.Omasta ahlusta kiinni mun mielestä...eron jälkeen alpset on viikot isänsä kanssa ja viikonloput mun luona. Isänsä pärjää hommissa aivan yhtä hienosti kuin minä äitisihmisenä.
 
mam
helpoin ja varmin tapa on ikäänkuin "pakottaa" isä katsomaan lastaan, pääsee kahdenkeskinen suhde muodostumaan paremmin ja isä ei tunne oloaan tarkkailtavaksi, tekeekö hän nyt kaiken oikein ja niinkuin äitikin. Kaikki tekee omalla tavallaan ja hyvä niin. Lähde pois kotoa, tunti pari päivässä ihan vaan kahdenkeskistä aikaa isälle ja lapselle. Paras ratkaisu ainakin meillä. Itse en jaksa nipottaa mitenpäin vaippa on ja onko se vaihdettu kunhan lapsi pysyy hengissä.. Kyllä muutaman kerran jälkeen isäkin oppii että housut kastuu / lapsi kiukkuinen jos vaippa on märkä. Tsemppiä!!!
 
Piipero85 harmaana
Meillä on mies vaihtanut vaipan ehkä 4 kertaa (tai vaihtanut ja vaihtanut, itse olen ottanut märän vaipan pois ja pessyt ja mies on sit laittanut puhtaan vaipan). Mies aliarvioi itseään (meillä siis), vaikka vaippa olisi kuinka hyvin niin hän on sitä mieltä että se on päin peetä. Olen vaan sanonut, että ei haittaa vaikka pissat tai kakat yli tulisikin, pyykkikone on keksitty! Ja on niitä itselläänkin vahinkoja sattunut kun olen vaipan laittanut huonosti.

Meillä mies ei liiemmin osallistunut lapsenhoitoon aikaisemmin, arveli, että jos hän syöttää, niin se on hirveetä sotkemista ym. Nyt kun poika on jo vanhempi, mies viettää pojan kanssa enemmän aikaa, koska poika jo "jutteleekin" takaisin ja mies on myös huomannut, että saa pojan myös nauramaan! Meillä siis ajan myötä, pojan kasvaessa on helpottanut. Tosin alkuun oli sekin, että poika oli tissillä parin tunnin välein ja iltaisin jopa 3-4 tuntia putkeen, eli lapsi oli aika lailla kiinni minussa. Mutta vaippoja ei edelleenkään vaihda (oma isänsäkin oli samanlainen...) Mutta luultavasti ajan myötä helpottaa, ja kun poika kasvaa, niin pääsevät sitten yhdessä tekemään myös poikien juttuja!

Voimia :hug:

-Piipero ja Alexi 5kk 3vko-
 
JEPS!!
Niinhän sen tulisi olla... Eniten mua kuitenkin ehkä rasittaa se,et ku ootin, ukko lupas olla muksun kans,hoitaajne.. ihan kuten teki aiemman lapsensa kanssa (joka on nyt äidillään). Silloin kun poika oli ollut pieni, ukko ja hänen ex olivat olleet vuorotellen töissä-toinen aamua ja toinen iltaa.. Oli kuulemma toiminu ja hyvin.
Nyt sit mietin et mitä teen väärin,et jos se kuitenki on aiemmin pärjänny lasten kanssa... :headwall:
Aiemmin mietin,et vika on varmaan siinä, ettei tästä tullutkaan poikaa... Onneksi pääsin sen vaiheen yli jo...
Oon muutaman kerran jättäny neiti isänsä kans kahden ja lähtenyt esim. kaverin luo kahville.. Poikkeuksetta tuloksena on se, et ukko soittaa perään ja huutaa hirveesti,ettei saa pentua asettumaan... Eli se sit siitä...
Kaiken huippuna oli se,et ukko kävi kkn työharjottelussa... Toisen viikon jälkeen se alko selittäää,et on ykstoikkosia päivät... En voinu hillitä itseäni,vaan oli pakko näpäyttää takas...;
Mun päivä on joi 6 kk ollu sitä,et teen kotityöt, laitan ruoat, vaihdan vaipat, leikin, nukutan jne.. ja kyl se ukko sit myöns, ettei oo tullu ajatelleeks...

Oon mie muutaman kerran pyytämny,et josko saisin hiukka aikaa itelleni, vastaukseks tulee huutoa-"No painu sit sinne ryyppäämään ja #&%?$!*.. Vtäkö sie sitä pentua teit....." Eli parempi istuu hiljaa ja kiltisti.........
 
Meillä on kans aika tasapuolista. Mulle kylläki yleensä lankee nukutus.
Mut olin just eilen iltaa viettämässä kavereitten kans, pumppasin pulloon maidot siks ajaks. Ja hyvin oli menny, kunnes neiti alko olee vähä väsyneempi.
Ennen vauvan syntymää mies sano et voi alkaa pesee kakkoja sit vähä isommalta, ku pelkäs et vaaveli menee isoissa kourissa rikki ...mutta eipä onnistunu! =) Ne jo sairaalassa anto vauvan isille et peseppäs kakat pois! Ja siihen jäi seki pelko!
Mun hermot ei todellakaan kestäis yksin hoitamista! Mun on pakko päästä välillä huilaamaan johonki ihan rauhassa, varsinki nyt ku pikku-akka vähä tappelee unta vastaan!
 
Meillä isukki on alusta alkaen vaihellut vaippoja ja syötellyt muksuja siinä missä minäkin..onhan se sentään lasten isä..
Kyllä mun mielestä voi pikkasen patistaakkin että pitäs vähän enempi lastaan ja leikkis toisen kanssa..siinä syntyy isä-lapsi side..
Ja reilusti vaan lähdet kotoa ja annat miehesi pärjätä omalla tavallaan muksun kanssa..kyllä se varmasti keinot keksii että mitä pitää tehdä jos kakat tulee housuihin ;)
Meilläkin on välillä mies sanonut että "syötä sää kun sulta se käy paljon näppärämin"..no niin käy kun mä teen sen monta monta kertaa päivässä ja toinen muutaman hassun kerran viikossa,tietty kun kerran töissä käy tuo mies..mutta mä olen vaan sanonu että ei se haittaa jos tulee sotkua..kunhan lapsi saa ruokansa.. :whistle:
 
Miehet on--
Eihän ne miehet o saa lapsia hoitaa!!! (okei okei. Outoja mutanttejaki on, mutta hiton harvassa!)
Meillä oli ihan samaa kun tässä monet on valitellu. Jaksoin katella sitä. Ei tee mitään ku käskemällä, kaikki hommat kasaantu mulle, ja kun illalla halunnu nukkumaan kun viimein sai kaiken tehtyä ja muksut nukkumaan niin tää vonkaa vaan #&%?$!*! (heti synnytyksen jälkeenkin...)

Homma meni siihen että lähin muksujen kanssa. Olin antanu tosi monta tilaisuutta alkaa olla isä. Kun ei ala tapahtua niin en jääny kattomaan. Aneli ja ruikutti parantavansa tapansa. Alotettiin alusta. Viikon se teki jotain, ja taas sama peli. Häippäsin taas. Tiiän että tää kuulostaa lapselliselta ja vaikka miltä. Mutta ei se muuten tajunnu että homma ei toimi!

Nyt alkaa jo mennä paremmin ja tätä "minä lähden" rumbaa on käyty vuosi...
Edelleen mietin lähtemistä... Yksinhuoltajana oli paljon helpompaa kun saakelin lusuajan kanssa. Jos ei halua lapsistansa huolehtia niin en minäkä tarvia 4ttä lasta lisää!
 
[quote title="19.09.2006 klo 12:55 vieras kirjoitti"]
Meeillä hoidetaan fifty-fifty likkaa, ihan yhtä paljon molemmat =) Molemmilla omat menot ja toinen aina silloin huolehtii likasta. Mieheni onkin kyllä oikeen huippu ihana iskä :heart:
[/quote]


Samalla tavalla meillä :heart: Näistä asioista kyllä keskusteltiin aika paljon ennen kuin aloimme perhettä perustamaan ja hyvä että keskusteltiin!
 
Kyllä meillä tuo isäntä hoitelee muksut siinä missä mäkin ja syytä hoidellakki, kun sentäs neljäs tuloillaan :) Ei meikäläisellä ole ongelmaa jättää kaikkia 3a hälle siksi aikaa kun käyn jossain, ei tartte pelätä että yks istuu kakkavaipois takas tulles tai vastaavaa. Ala kylmästi jättää lasta enemmän isälleen ja lähdet kauppaan tms.
 
ei meillkään ukko paljonlasten kanssaa oo jos ei oo pakko.meillä on neljä alle kouluikäistä lasta ja kaiken teen yksin(myös kotityöt lasten hoidon lisäksi),mutta en viitsi valittaa koska lapset olenn itse halunnut ja kyllä mielellläni hoidankin.vaikka väsymys onkin tällä hetkellä melkein ylitsepääsemätöntä.en ole nukkunut 6 vuoteen yhtään 8h yöunta kun aina on joku olllut vauva.mutta yhtään päivää en vaihtaisi pois ja ukko kyllä vielä joskus huomaa mistä on jäänyyt paitsi.
 
dundhine
Meillä pojan hoito on aikalailla tasan. Tietenkin ite oon päivät kotona mut kyllä mies kattoo/hoitaa kun töistä tulee. Sanookin aina että mene vaan jos haluat käydä jossain. Ja poitsu viihtyy hyvin isänsä kanssa.. Kiukuttelu alkaa kun tulen takas kotiin.
Toisinaan kyllä tuntuu just siltä (en nyt muista kuka sitä sanoi) että jos yrittää tehdä jotain ja sanoo että josko voisit lasta vahtia niin yrittää vaan luokseen kutsua. Mut ihan tyytyväinen olen :)
 
mia
Onkohan muiden miehet hoitaneet kotona lasta? Mä pääsin kesäksi töihin ku poika oli reilun vuoden.Mies jäi sillo kotihoidontuelle kotiin ja teki samalla opinnäytetyötä. Syksyllä alotin sit koulun ja mies teki jouluun asti kouluhommia kotona. Mulla kesti koulu 2 vuotta jonka ajan mies oli kotona pojan kanssa ja teki sivussa kotona töitä. Jos mies oli esim. viikonlopun jossain työreissussa, saatoin soittaa ja kysellä "neuvoja"..huvittavaa.
Nyt keväällä, kun valmistuin, roolit vaihtui kun mies meni töihin ja jäin pojan kanssa kotiin. Käyn itsekin töissä, pomon kanssa sovittu 9pv kk:ssa, mikä sopii loistavasti pojan hoitopaikkaan. On mies tunnustanut nyt että on ikävä päiviä pojan kanssa ja toivoo että toisen lapsen kohdalla hänellä olisi myös tilaisuus ja mahdollisuus olla kokopäiväsesti lapsen/lapsien kanssa..
 
todellakin miestä voi painostaa tässä asiassa!!!!!! On oikeastaan naisen oma vika jos vaan sietää miehen käytöstä ja tekemättömyyttä. Tosiasiahan on se, että miehet ei yleensä tee kovinkaan oma-aloitteisesti asioita.. Esim. tuossa ap:n tiskikoneen täyttö-jutussa ap olisi voinut ottaa lapsen pois kävelytuolista ja tyrkätä sen miehen syliin. Ja jos tuntuu että mies aina häviää omiin menoihinsa, niin naisten täytyy tehdä samalla tavalla: ilmoittaa vaan kylmän viileästi että lähtee yksin kaupoille ja ilmoittaa noin ajan millon tulee takas. Ja jos mies väittää että ei osaa hoitaa lasta tai että ei tiedä mitä milloinkin pitää tehdä, niin siinä tapauksessa nainen voi iltapuhteina väsätä jääkaapin oveen ison lapun, jossa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla lapsen päivärytmi ja vaippojen ja ruokien sijainnin.
 
akka
kyllä pärjää jos tahtoo!!
on vain viitsimisetä kiinni ja musta on kovin valitettavaa kun jotkut isät,ja jotkut äiditkin ei nauti omista lapsista,he eivät ole henkisesti läsnä eivätkä tykkää oikeesti olla heidän kanssaan.ja lapsi kyllä vaistoo sen.
mieheni onneksi ei ole tälläinen tapaus,toki olen myös sitä mieltä että sitä saa mitä tilaa,eli jos itse mahdollistaa tämän että antaa luistaa vastuusta ja jos mies hiiri niin luistaahan se ja noidankehä valmis..
meillä lapsi kotona hoidossa puol päivää minun ja puol päivä mieheni kanssa eikä mitään ongelmia ollut koskaan(uhma päällä mutta se kuuluu ikään),meillä periaate että "vapaata" saa ottaa kun alkaa ahdistaa tai kaipaa muuten vaan muualle..se toimii meillä toivonkin että saat asiat kuntoon sillä kyllä sinäkin ansaitset joskus breikkiä ilman syyllistämistä! :hug:
 
Meillä menee vaipanvaihdot aika lailla puoliksi, samoin nuoremman syötöt. Tosin enemmän minä teen kun kotona päivät olen.
Ja tarvittaessa jos haluan lähteä johonki, mies kyllä jää lapsia hoitamaan ja pärjääkin, omalla tavallaan.
Miehet monesti voi pelätä sitäkin etteivät "osaa" tehdä asioita niinku naiset, katsovat vierestä kuinka taitavasti meiltä naisilta asiat sujuvat ja ajattelevat etteivät mitenkään voi pystyä samaan. näin ainakin meillä mies sanoi. Sanoin sille että tekee asiat niinku ite parhaimmaksi näkee välittämättä siitä miten minä ne teen.
ja monesti miehet alkavat olemaan lasten kanssa kunhan kasvavat, puhuvat, leikkivät yms.
 
meidän isukki pärjää tyttöjen kans tosi hyvin. esikoisen syntymästä lähtien oon saanu mennä suvun akkojen järkkäämiin mökki-iltoihin yms. vaikka siellä ollaan oltu yön ylikin. Aina on mies pärjänny tosi kivasti. *kiitos siitä*
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 11:32 ChiliCat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 11:27 krisse -84 kirjoitti:
Minun mielestäni lapsen hoito kuuluu tasapuolisesti molemmille, ja meillä se on onneksi onnistunut. Älkää nyt ajatelko, ettei asiassa saisi miestä painostaa! Tietysti asiasta täytyy puhua. Lapsi on molempien vastuulla ja molemmilla on yhtäläiset kyvyt lasta hoitaa. Muistuttakaa miehiänne siitä, että siteen luominen lapseen alkaa heti lapsen syntymästä, ei vasta siitä kun lapsi voi lähteä mukaan sinne kalaan!
Samaa mielä osin kanssasi, mutta en voi oikeen vaatia mieheltä tasapuolisuutta, koska itse halusin tämän vauvan ja lupasin siitä myös tekovaiheessa huolehtia. ( Jotkut nyt varmaan ihmettelee tätä, mutta meillä se nyt on vaan niin.) =)
Ei asiat toimi tuolla tavalla. Joka tapauksessa se on lapsen isä, joten kyllä sillä on ihan yhtä syyri velvollisuus ja oikeus hoitaa sitä.
En kyllä ymmärrä, miten mies ei muka pärjäisi lapsen kanssa. Ei naisilla ole mitään ihmeellistä erityistaitoa, jota miehellä ei muka olisi. Mies kykenee tekemään ihan mitä vaan itse tahtoo. Mies pystyy kaikkeen, paitsi tulemaan raskaaksi ja synnyttämään. imetys lienee naisen hommia myös. ;)
 

Yhteistyössä