isät: voiko mieli muuttua lasten lukumäärän suhteen?

vähän kökkö otsikko mutta siis tilanne tämä: meillä ihana 5 kk lapsi, joka kyllä hupsahti tulla vahingossa, mutta oli tervetullut. vauvan syntymän jälkeen poikaystäväni ilmoitti että ei halua kuin yhden lapsen, kun taas minun haaveeni on 3...

eli onko jollain teistä miehistä ollut ensin sellainen olo, että tämä on tässä, mutta mieli muuttunut ja vauvakuume puskenut pintaan parin vuoden päästä?

kiitos etukäteen!
 
Hmm..olisin sitä mieltä että ennemmin kyllä kuin ei.
Nuorempana on niin paljon suunnitelmia ja usein miehillä on krooninen pelko ettei kaikkea ehdi tehdä jos on useita lapsia. Tämä kyllä pitää paikkaansakin, lasten ollessa pieniä ei muuhun aikaa jää(nimim. kokemusta on). Iän myötä ja sitä mukaa kun asiat tulee tehtyä, niin mieli voi muuttua. Toki on pieni joukko miehiä jotka kertakaikkiaan haluavat vain sen yhden lapsen oli tilanne mikä tahansa. Rahaakin lapset aina jonkin verran vie, sitä ei voi kiistää, voi olla jollekin miehelle kynnyskysymys.

Itselläni on jo pienestä pojasta lähtien ollut unelma viidestä lapsesta(ei ole käsitystä mistä määrä on tullut, mutta on vaan tuntunut itsestään selvältä asialta aina), siihen en vielä ole päässyt kun vaimolle toistaiseksi kaksi riittää. Minusta tuntuu edelleen, että rakauttani riittäisi vielä paljon useammalle lapselle)

Taustalla ylläpitämäni taktiikka on alkanut tuoda tulosta; olen paljon lasten kanssa, teen enemmän kotitöitä(vaimolle jää omaa vapaa-aikaa), kehuja hänen kotihommista, jne. , on hän alkanut itse viime aikoina prosessoimaan omia tuntemuksiaan kolmannen lapsen suhteen, osoittaa että hän miettii asiaa vakavasti ja luulen että se kolmas kohta laitetaan alulle.
En siis ole suoraan sanonut asiaa, painostanut tms., mutta olen luonut edellytykset, ajan ja tilan kolmannelle lapselle.

Oikeastaan voi antaa vaan yhden ohjeen, että antaa ajan kulua ja koettaa saada mies viettämään mahdollisimman paljon aikaa lapsen kanssa ja oppia samalla ymmärtämään hänen ainutlaatuisuuden. kun miehesi saa hiukan aikaa {2v voisi riittää} sopeutua tilanteeseen voi mieli muuttua.
Lapsi-investoinnit(vaunut, farmariauto, etc.) kannattaa koettaa hankkia mahd. halvalla niin kustannuspuoli ei nouse esteeksi.

Painostaminen ei kuitenkaan auta yhtään, pahentaa vain tilannetta ja voi ajaa miehen "nurkkaan". Varmaan sieltä naisen keinovalikoimasta löytyy jotain muutakin millä asiaa voi edistää..
 
Kyllähän toki mieli voi muuttua... Itselläni on tällä hetkellä kolme poikaa ja jossain vaiheessa mieltä jo kaivoi ajatus, että ne oli tässä. Mutta nyt kun nuorin on kaksi vuotta, niin tuntuu että kyl tähän viel yksi sopisi :)
 

Yhteistyössä