Isien kannattaa teettää dna-testi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eli M1es, lapsesi eivät ole sinun. Se selittää tuon sinun naisvihasi ja narsismisi.
Hassunkurista, miten miehiä syystä tai toisesta vihaavat naiset lähes aina kaivavat tuon narsismin jostakin aivojensa sopukoista.

Tuotan sinulle pettymyksen. Lapseni ovat minun. Jos olisit seurannut näitä isyyskeskusteluja pidempään, tietäisit, että minulla sen sijaan on ystävä jota hänen ex-vaimonsa rumasti kyykytti isyysasiassa.

Mikä on sinun motiivisi nimittelyyn keskustelun sijaan?
 
vierailija
Hassunkurista, miten miehiä syystä tai toisesta vihaavat naiset lähes aina kaivavat tuon narsismin jostakin aivojensa sopukoista.

Tuotan sinulle pettymyksen. Lapseni ovat minun. Jos olisit seurannut näitä isyyskeskusteluja pidempään, tietäisit, että minulla sen sijaan on ystävä jota hänen ex-vaimonsa rumasti kyykytti isyysasiassa.

Mikä on sinun motiivisi nimittelyyn keskustelun sijaan?
En usko. Näytä todisteet.
 
Kovin monessa asiassa jauhetaan ihan vain paskaa...
Mutta jos aikoo järkevää keskustelua saada aikaiseksi, on typerää vedota tutkimustuloksiin, joilla ei ole mitään relevanssia.

Tuo satunnaisotanta todellakin kertoisi oikean tilanteen, mutta niin kauan kun sellaista ei ole tehty, on vain arvailtava ja pääteltävä todennäköisyyksiä.
Eikö olekin surullista, että Suomessa on lainvalmistelutyössä ministeriöissä käytetty tutkimustuloksia, joilla ei ole mitään relevanssia (ainakaan erään mammapalstalaisen mielestä - ja se kyllä riittää kumoamaan kaiken :LOL:).
 
Hyvä. Testit kaikille, mutta testitulos ilmoitetaan vain isälle + lapselle ja jätetään äiti autuaaksitekevään tiedottomuuden tilaan :sneaky:

edit. Tämä voisi myös lisätä isien innostusta neuvolakäynteihin - käytyään lapsen kanssa näytteenannossa neuvolassa he saavat kuulla "salaisuuden", jota äidille ei kerrota.
@Aqela paljasti alapeukullaan, mitä tuo mammojen "emme halua tietää" tarkoittaa. Sen todellinen merkitys on "emme halua, että mies tietää".
 
@Aqela paljasti alapeukullaan, mitä tuo mammojen "emme halua tietää" tarkoittaa. Sen todellinen merkitys on "emme halua, että mies tietää".
Sinun on ilmeisesti mahdotonta keskustella tästä asiasta asiatasolla, ilman katkeruuden ja epäilyksen sävyttämiä kommentteja.

Etkä nyt osaa edes erottaa asian käsittelyssä heti syntymän jälkeen tehtävää selvitystä aikuisiällä asian selvittämiseen.
Oli suhde omiin vanhempiin millainen tahansa, ovat he oleellinen osa ihmisen minuutta ja käsitystä itsestä. Jos yhtäkkiä aikuisena minuuden olennainen osa osottautuisikin joksikin ihan muuksi, on se valtava ”kriisin paikka” kelle tahansa. Ja jos valita saa, en minä ainakaan tieten tahtoen hankkisi vaikeuksia elämääni.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
@Aqela paljasti alapeukullaan, mitä tuo mammojen "emme halua tietää" tarkoittaa. Sen todellinen merkitys on "emme halua, että mies tietää".
Tässä keskustelussa minua häiritsee se, miten leimaat "kaikki" naiset tietynlaisiksi siksi, että yhdellä ystävälläsi on ikäviä kokemuksia erosta. Ja jätät täysin huomiotta sen, että kuulet vain yhden puolen tarinasta. Totuus voi näyttää hyvin toisenlaiselta, jos olisit perillä siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Hassunkurista, miten miehiä syystä tai toisesta vihaavat naiset lähes aina kaivavat tuon narsismin jostakin aivojensa sopukoista.

Tuotan sinulle pettymyksen. Lapseni ovat minun. Jos olisit seurannut näitä isyyskeskusteluja pidempään, tietäisit, että minulla sen sijaan on ystävä jota hänen ex-vaimonsa rumasti kyykytti isyysasiassa.

Mikä on sinun motiivisi nimittelyyn keskustelun sijaan?
Peräkammarinpoika, runkkari, narsisti. Siinä yleisimmät palstasolvaukset, joita viskomalla voimaantunut uusfeministi kuittaa kaikki epämiellyttävät miehen mielipiteet ja väittämät, jotka eivät siihen omaan pimppisisaruskunnan ideologiaan sovi.
 
r0s
Paskanmarjat, alapeukku ei tarkoita sitä. Mä en hyväksy sitä että nainen ei kerro totuutta lapsen isästä. Mä en voi ikinä tehdä niin.

Tää on asia, mistä mun piti huomauttaa jo aiemmin @m1es -nmimerkille. Siis että ei kannata olettaa tietämättä. Tai olettaa yleistyksen mukaan.

Ku mulla oli hieman aavistus että sä tarkoitit just jotain tällaista.

Mut sit mulle tuli jotain ja koko juttu unohtui. :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Tässä keskustelussa minua häiritsee se, miten leimaat "kaikki" naiset tietynlaisiksi siksi, että yhdellä ystävälläsi on ikäviä kokemuksia erosta. Ja jätät täysin huomiotta sen, että kuulet vain yhden puolen tarinasta. Totuus voi näyttää hyvin toisenlaiselta, jos olisit perillä siitä.
Kyllä, yleistäminen on pahasta ja usein ne johtopäätökset tehdään äänekkäimpien mukaan.

Miksi sinä oletat, että tuntisin vain yhden osapuolen tarinan? Niin ei ole. Se, että aviomies osoittautui "liian vässykäksi". ei oikeuta hänen nöyryyttämiseensä ja taloudelliseen riistämiseen.
 
Edelleen uskollinen
Niin, asiaa kannattaa vain jonkinverran yli 50% väestöstä (miehet ja tasa-arvoa kannattavat naiset).

Jos vaalit menevät hyvin, tulet yllättymään. Tästä tulee lakialoite (y) Paljastan sen verran, että tukemani naisehdokas ei ole persu.
No ei todellakaan kannata kaikki miehet kaikkien testaamista. Sen edellisen jankutusketjun aikana kysyin omalta mieheltä mielipidettä siitä, että mitä jos kaikki syntyvät lapset testattaisiin. Enkä kertonut omaa mielipidettä ensin. Mies piti turhana testata kaikkia lapsia. Että testata sitten jos on epäilys.

Ei, kaikki miehet ei epäile isyyttään. Surullinen tuollainen ajattelutapa, että kaikki naiset pettää ja tekee lapsia muille miehille. Mahtaa vaimosi olla iloinen kun olet vaatinut testit lapsista eli olet epäillyt häntä pettämisestä.
 
vierailija
No ei todellakaan kannata kaikki miehet kaikkien testaamista. Sen edellisen jankutusketjun aikana kysyin omalta mieheltä mielipidettä siitä, että mitä jos kaikki syntyvät lapset testattaisiin. Enkä kertonut omaa mielipidettä ensin. Mies piti turhana testata kaikkia lapsia. Että testata sitten jos on epäilys.

Ei, kaikki miehet ei epäile isyyttään. Surullinen tuollainen ajattelutapa, että kaikki naiset pettää ja tekee lapsia muille miehille. Mahtaa vaimosi olla iloinen kun olet vaatinut testit lapsista eli olet epäillyt häntä pettämisestä.
Miehesi tiesi sen ainoan oikean vastauksen jonka pikkuvaimo halusi tietää. ;)
 
Edelleen uskollinen
Miehesi tiesi sen ainoan oikean vastauksen jonka pikkuvaimo halusi tietää. ;)
Mun mies uskaltaa sanoa mielipiteensä vaimosta huolimatta. Enkä ole mikään pikkuvaimo. Eikä meillä ole miehen kanssa yhteisiä lapsia. Mies on ensimmäisessä avioliitossaan tullut erittäin törkeästi petetyksi ja silti on tuota mieltä kaikkien lasten testaamisesta.
 
No ei todellakaan kannata kaikki miehet kaikkien testaamista. Sen edellisen jankutusketjun aikana kysyin omalta mieheltä mielipidettä siitä, että mitä jos kaikki syntyvät lapset testattaisiin. Enkä kertonut omaa mielipidettä ensin. Mies piti turhana testata kaikkia lapsia. Että testata sitten jos on epäilys.

Ei, kaikki miehet ei epäile isyyttään. Surullinen tuollainen ajattelutapa, että kaikki naiset pettää ja tekee lapsia muille miehille. Mahtaa vaimosi olla iloinen kun olet vaatinut testit lapsista eli olet epäillyt häntä pettämisestä.
Itseäni ehkä myös jossain määrin hämmästyttää noin ihan yleisellä tasolla, miten moni ilmeisesti tekee lapsia sellaisen kumppanin kanssa, johon ei luota.
Omalla kohdalla (eikä miehenkään kohdalla) tulisi mieleenkään, että pettäisi/hän pettäisi. Molemmat olemme varsin suoraselkäisiä ja rehellisiä tyyppejä, joten kumpikin satavarmasti ilmottaisi eroaikeista toiselle, ennen kun jonkun muun kanssa alkaisi pelehtimään. Joten omalta näkökannalta tällaiset laajamittaiset testaukset olisivat paitsi turhia, myös turha menoerä yhteiskunnalle.

Nykyisellään jokainen halukas voi testata isyyden ja hyvä niin. Sen sijaan kaikkien vastasyntyneiden testaaminen on mielestäni hukkaan heitettyjä resursseja. Paitsi että vaatisi mittavia muutoksia toimintatapoihin, testaukseen, rekisterien ylläpitoon jne., niin lisää normi-ihmisten vaivaa.

Ja jos ongelma olisi iso, niin tottakai kannattaisi tuo vaiva nähdä ja rahat siihen laittaa. Mutta kun en jaksa uskoa, että Suomen kaltaisessa vapaamielisessä hyvinvointivaltiossa ongelma on muuta kuin marginaalinen. Tällöin isot rahalliset panostukset siihen ovat turhia.
 
Miehesi tiesi sen ainoan oikean vastauksen jonka pikkuvaimo halusi tietää. ;)
Ehkä tässä on joku tällainen "ihmistyyppi/ataso"-kysymys, mitä en vain itse pysty ymmärtämään.
Itse elän varsin tasa-arvoisessa ja avoimessa suhteessa, joten vaikea käsittää, miksi jotkut harrastavat tuollaista. Kuulostaa todella oudolta, että aikuiset ihmiset eivät uskalla kertoa rehellistä mielipidettään toiselle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Kyllä, yleistäminen on pahasta ja usein ne johtopäätökset tehdään äänekkäimpien mukaan.

Miksi sinä oletat, että tuntisin vain yhden osapuolen tarinan? Niin ei ole. Se, että aviomies osoittautui "liian vässykäksi". ei oikeuta hänen nöyryyttämiseensä ja taloudelliseen riistämiseen.
Vaikea nähdä tilannetta, jossa suhteen kumpikin puoli kertoo sinulle pohjamutia myöden oman näkemyksensä suhteestaan. Lisäksi olen ennenkin nähnyt niitä, jotka esiintyvät lapasina ja uhreina todellakaan olematta sitä. Jostain syystä tämänkin parisuhteen toinen osapuoli kokee joko suurta vihaa entistä puolisoaan kohtaan tai sitten hän ei tunne yleisestikkään mitään ja muut ihmiset ovat hyödykkeitä. Kykenemättömiä empatiaan on oma tarinansa.

Elämä on sillä lailla paskaa, että jos annat muiden kävellä ylitsesi, niin useimmat sen tekevät, usein jopa huomaamattaan. Se on ikävää, epäreilua ja törkeää.
 

Yhteistyössä