isien osallistuminen

meillä mies käy töissä ja minä hoidan kaikki kotityöt ja tietysti lasten hoidon kun mies on töissä.kun mies on kotona jaamme lasten hoitoa,että mieskin osallistuu.hyvä isä on lapsilleen,tosin "peruskuria" ja tiettyjä tapoja ja rutiineja voisi enemmän noudattaa!ihana mies on =)
 
pakkasmuori
Meillä on kanssa ihana isi lapsille.Päivisin minä tietysti hoidan lapset ja kodin mutta kun mies tulee töistä niin sitten alkaa miehen ja poikien yhteinen aika.Mies jaksaa leikkiä ja remuta muksujen kanssa illat ja viikonloput.Pojat ovatkin enempi silloin miehen perässä.Minä olen sitten se välttämätön paha joka pitää jöötä ja komentaa.Joskus kyllä kiehahdan miehelle kun antaa niin helposti muksuille periksi mutta kun on paljon poissa kotoa niin ymmärrän miestäkin että silloin haluaa "lelliä" poikia.
 
joo
Meidän isi ei tee yhtään mitään ja nyt juuri ei suostu viemään mua kauppaan(11 km matka)jotta vois ostaa lapsille ruokaa.Meidän isi lyö lapsia ja inhoo äitiä.Meidän isille ei saa väittää vastaan tai se suuttuu.Sellanen on meidän isi.
 
äppiä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 12:13 joo kirjoitti:
Meidän isi ei tee yhtään mitään ja nyt juuri ei suostu viemään mua kauppaan(11 km matka)jotta vois ostaa lapsille ruokaa.Meidän isi lyö lapsia ja inhoo äitiä.Meidän isille ei saa väittää vastaan tai se suuttuu.Sellanen on meidän isi.
kuin myös
 
hui
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 12:13 joo kirjoitti:
Meidän isi ei tee yhtään mitään ja nyt juuri ei suostu viemään mua kauppaan(11 km matka)jotta vois ostaa lapsille ruokaa.Meidän isi lyö lapsia ja inhoo äitiä.Meidän isille ei saa väittää vastaan tai se suuttuu.Sellanen on meidän isi.
Onks toi nyt sit oikeutettua?Mistä johtuu tollanen käytös??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 09:19 joo kirjoitti:
Ei ole oikeutettua,pistää syyksi sen kun sillä on niin stressaava elämä ja mikään ei suju(mikä taas on mun syy).
sairasta purkaa sitä lapsiinsa... Jos oikein järkevä olet niin viet lapset pois ja itsesi myös. Jos miehesi syyttää suo ja lapsia siitä että elämä on päin v... Lähde ja äkkiä.Ikinä en voisi antaa miehelleni anteeksi jos löisi lapsiani,löisin takaisin ja kovaa \|O
 
Liinu 20v
meidän isi osallistuu kaikkeen, on onnellinen kun saa olla kahdestaan pojan kanssa..kun minä oon oikeestaan aina siinä "lähettyvillä" vaihtaa vaipat yms. paitsi että nyt on meillä ollu remontti ni ei oo ollu aikaa mut muuten mailman paras isi meidän poitsulle..ei ikinä satuta ketään..ei ees ampiaista..se vie sen lasikupin alla takas luontoon..jos on sisälle onnistunut pääsemään heh..hassu mies.. niin ihana! nauttikaa kaikki naiset ihanista miehistänne :heart: ja voimia niille joittenka isit ei oo "täydellisiä" :hug:
 
meillä iskä ei oikeen meinaa auttaa mua!!suututtaa ku ite täytyis jaksaa tehä kaikki.Se sanoo aina vaan et mä käyn töissä ja tienaan rahat ja plaa plaa!!!Ite käyn koulua, hoidan pojan, siivoon ja teen ruoan ja ihan kaiken!!Sit kun sanon sille et voisit auttaa siit syntyy kauhee tappelu suurin piirtein!!Ja sit kun pyydän et se kattois poikaa sen aikaa et pääsisin käymään esim. lenkillä niin ei se sitäkään oikeen meinaa tehä..ensin mussutetaan toisillemme vähän aikaa ja sit se suostuu!!Välillä aattelee et ois paljo helpompaa muuttaa pojan kanssa muualle mut ku mie rakastan miun ukkoo nii pirusti!!!
 
Sannuli, Voiskohan olla apua jos pääsisitte puhumaan tästä vastuunjako/vapaa-aika jutusta silloin kun tilanne ei ole "käsillä". Eli suostuisko miehesi muutenvain puhumaan asiasta niin ettet juuri silloin pyydä häneltä mitään?

Meillä jää myös kotityöt mulle (paitsi lumityöt ja auto), mutta lapsenhoitoon mies osallistuu hyvin. Välillä tuntu kyllä siltä, että minä hoidan rasittavimmat rutiinit ja hänellä on hauskapitäjän rooli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 08:48 sannuli kirjoitti:
meillä iskä ei oikeen meinaa auttaa mua!!suututtaa ku ite täytyis jaksaa tehä kaikki.Se sanoo aina vaan et mä käyn töissä ja tienaan rahat ja plaa plaa!!!Ite käyn koulua, hoidan pojan, siivoon ja teen ruoan ja ihan kaiken!!Sit kun sanon sille et voisit auttaa siit syntyy kauhee tappelu suurin piirtein!!Ja sit kun pyydän et se kattois poikaa sen aikaa et pääsisin käymään esim. lenkillä niin ei se sitäkään oikeen meinaa tehä..ensin mussutetaan toisillemme vähän aikaa ja sit se suostuu!!Välillä aattelee et ois paljo helpompaa muuttaa pojan kanssa muualle mut ku mie rakastan miun ukkoo nii pirusti!!!
meillä samalla lailla jos päivällä kerkeän joka huoneen käysä pikkasen siistimässä ennen kuin isukki tulee kotiin niin kotiin päästyä hän huomauttaa jostain pienestä sotkusta että siivoa toi pois olen huomannut että jos en siivoa ollenkaan niin siitä ei tule sanomista ennen kuin ei "pääse kävelemään" jos lähden kaupassa käymään ja jätän pojan hetkeksi hänelle niin kottin tullessa makaa lattialla ja kiukuttelee kun ei ole huomiota saannut. (poika) =) ennen synnytystä kävi ulkona kavereidensa kanssa kerran kaks viikossa. koska sitten kun lapsi syntyy niin ei enää pääse. HAH!! sitähän se vielläkin tekee. ei ole viime elokuun jälkeen kotonaviettänyt yhtään viikonloppua. Riideltiin juuri asiasta että en kohta jaksa tätä tilannetta. Hän lupasi yrittää. saas nähdä. :headwall: sitten töihin pitäisi mennä heti äitiysloman loputtua mitä en todellakaan tee omasta periaatteesta. tuttipullon maito jämät pitäisi "uudelleen käyttää????" ettei menisi hukkaan niin paljon. Pojan ruoat maksaa 80c??? kauhee kuinka paljon. Itsellään varmaan 7e päivä jos riittääkään. Kaiken olen itse maksanut pojan pinnasängystä vaatteisiin. Antoi hän minulle 15 e että osta jotain vaatetta kun kolme päivää valitin pojan vaatteiden jäämisestä pieneksi. Rattaat tarvitsisi ostaa. ei vihjeistä tajua että voisi osallistua kustannuksiin. Pyysin häntä sitten ostamaan syöttötuolin, sen hän lupasi kirppikseltä kympillä hakevan!!!!! KAiket päivät hoidan lastamme yksin ja teen miehelle ruoat töiden jälkeen itsellä omaa rauhaa vasta 00.00 alkaen. ja mies ihmettelee että mitä sä taas näin myööhään valvot. Ja seksiä pitäisi saada noin 2 kertaa päivässä!!??? ON SIINNÄ MULLA MIES!!!! :LOL: :LOL: :LOL: en jaksa enää stressata hänestä jos suuttuu niin suuttukoot. ei tunnu missään. Olen kai saannut sydämmeni kylmäksi muuttumaan, mutta ei vois vähempää kiinnostaa. :kieh: =) katoo mihin suuntaan tästä edetään kun jään työttömäks äippäloman jälkeen. Hyviä jatkoja sinulle Sannuli :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 11:16 Heluna kirjoitti:
Sannuli, Voiskohan olla apua jos pääsisitte puhumaan tästä vastuunjako/vapaa-aika jutusta silloin kun tilanne ei ole "käsillä". Eli suostuisko miehesi muutenvain puhumaan asiasta niin ettet juuri silloin pyydä häneltä mitään?

Meillä jää myös kotityöt mulle (paitsi lumityöt ja auto), mutta lapsenhoitoon mies osallistuu hyvin. Välillä tuntu kyllä siltä, että minä hoidan rasittavimmat rutiinit ja hänellä on hauskapitäjän rooli.
no siinähän se onki jos yritän puhua sille sillon ku kaikki on hyvin (siis ei riidellä tai mitn) nii siitäkin se suuttuu..se on et en jaksa ny aina riidellä noista asioista!!Ja sit ku sanon et en mä mitään riitele sanon vaan kui asiat on nii kaikki on taas mun syy..siitähän taas mykkäkoulu alkaa!!Aina välillä asiat on hyvin mut se on kai siinäkin et tapellaan koko ajan ku ei riitä hirveesti aikaa toisillemme!!Ku saan pojan nukkumaan iskä menee melkein iteki sit nukkuun!!Sit se yks on nii hemmetin äkänen ku ei saa seksiä!!Ku ei yksinkertaisesti kerkiä ja sit kiinnostuski on menny ku ensin laitat huushollin ja kaikkee ja sit tottakai tapellaan jostain nii ketä enää haluttaa siin vaihees..ja sekin on mun syy!!!??on se sellasta... :\|
 
waltsu04
Meidän isukki osallistuu kaikkeen kotona: hoitaa vauvaa, jos itse haluan lähteä ulos tai vaikka nukkua, siivoaa, tekee ruokaa, leikki vauvan kanssa ja hoitaa myös minua jos olen vaikka kipeä.. On se vaan niin ihana se meidän isi! =)
Välillä tuntuu ennemminkin ettei itse saisi vauvaa pitääkkään, kuin että isi ei osallistuisi mihinkään... =)
 
Marcon äiti
Meillä iskä onnesta soikeena poikansa kanssa :) Auttaa kotitöissä aina kun pyydän ( ihanne olis ettei tartteis pyytââ ... :whistle: ) imuroi, pesee lattiat, tyhjentâä tiskikoneen ym ym. Iskä tekee paljon töitä kotoa käsin, joten voin käydä kaupassa ym kampaajalla ( ;) ) aina kun tarvii. Hyvin huolehtii lapsestaan, leikkii ja naurattaa, ja vaihtaa jopa kakkavaipatkin ... =) mutta kyllä me iskästä tykätäänkin .... :heart: :heart: :heart:
 
Yhdessä teimmen lapsen ja yhdessä häntä innolla odotimme,mutta kun lapsi syntyi...
Meidän iskä ei ei tee kans mitään.Lasta kohtaan ei onneksi osota mieltään.
Mutta jos yritän tehdä ruokaa ja pitää lapselle seuraa samalla ja se ei onnistu...pyydän isää auttamaan niin tää isä haukkuu äidin päästä sairaaksi, saamattomaksi...
Oli tilanne mikä vaan niin aina sieltä tulee jotain seuraavaa: Idiootti, vammanen, saamaton, tunne vammanen, sul onpäässä vikaa ja pahasti ym vastaavaa. Tätä on jatkunut jo noin vuoden ja kuukauden verran oon yksin ollessani itkenyt niitä...kun se tuntuu niin pahalta.
Ja sit vie nää appivanhemmat tekee kaiken just päin vastoin ko ollaan sanottu esim: et suklaata ei saa antaa kun lasta ei tahdo saada millään nukkumaan, jos on annettu.Niin ja sit ne syyttää mua joka asiasta, esim: kun puen lapselle-äiti kiusaa tuu tänne mummille,joo mummi tiesi et äiti kiusaa sua. tai kun mennään sinne kylään niin heti tulee: eikö äiti oo antanut sulle ruokaa......äiti tekee kaiken väärin isi on hyvä kun ei tee mitään. Isovanhemmat pitää lastaan omanaan vievät lapsen mun sylist aina pois, jos lapsi haluu olla mun sylissä niillä.....
Ei tätä kauan jaksa :'(
 
-catarina-
Aivan kaikella tavalla paitsi maitoa ei voi antaa muuta kuin pullosta ;) Kodin siisteys, ruuan laitto, lapsen hoito, pyykkäys ym. menevät moelmmilta. Nyt kun mies on osan aikaa töissä niin teen enempi. :wave:
 
Tyttömme nyt 3kk ja viikko. Jaa-a, auttaminen riippuu päivästä. Hoitaa jos pyydän, mutta kakkavaippoja ei ole kertaakaan vaihtanut. pissivaipat 5 kertaa. :( Tiskaa ja imuroi jos olen noin sata kertaa pyytänyt tai jos tulee tärkeitä vieraita. Jos sattuu oleen samaan aikaan vaikka tietokoneella kuuluu vaan että #&%£$!*, ja sit melkein riuhtastaan vauva syliin. Ottaa myös päähän välillä kun hän huutaa lapselle että turpa kiinni, jos aamulla on imetysongelmaa.

Toisinaan (harvoin) taas on niin kilttinä, hoitaa vauvaa, tekee ruokaa ja auttaa siivoamisessa. Laitteli jopa pyykkiä narulle kun tyttö oli vastasyntynyt, mutta ei enää.

rakastaa vai vihata???? aina kun menee ihan älyttömän huonoksi muuttuu ääni kellossa ja rauhaa kestaa päivä tai pari...
 
tiivari
Huh surullista luettavaa nuo teidän kertomukset miehistä jotka eivät auta. Täytyy olla todella kiitollinen, että oma mies auttaa. Tosin meillä on 6 lasta joten vähän pakkokin :p Itse haluan käydä töissä, hoitovapaata olen pitänyt 1,5 krt (puoli kertaa tulee siitä että parin kuukauden kuluttua hoitovapaan alkamisesta alkoi uusi äippäloma).

Jos oma mies ei osallistuisi millään tavoin, haukkuisi minua (esim. vaikka siksi vammaseksi), löisi lapsia (tai minua), ei antaisi rahaa perheen ylläpitoon jne.. Niin pohtisin kyllä vakavasti ainakin joksikin aikaa asumuseroa (avioeroon en kannusta ketään, mutta asumuserolla voisi mies ehkä herätä karuun todellisuuteen nopeammin, että vaimo ja lapsi eivät ole itsestäänselvyys) ja jos se ei sitten herättelisi miestä, niin voi pohtia onko mies oikeastaan kiinnostunut ollenkaan perhe-elämästä? Ikävä totuus on se että kaikille miehille isyys ei millään tavoin sovi.

Kuolisin kotitöiden määrään jos mies ei auttaisi. Esim pyykkiä on joka päivä vähintään 2 koneellista jne.. Kun nuorin esim. oli vauva niin jos mies olisi käyttäytynyt tuolla tavoin kuin monella teistä, en tiedä miten olisi voinut onnistua koko urakka. Kuitenkin vanhin lapsista oli silloin 12-vuotias ja tietysti auttoi sen verran kun itse tahtoi, mutta lapsen apua ei ole sama asia kuin aikuisen apu.

Ja sinulle jolla on noin ikävä appivanhemmat. Etkö voi sanoa miehellesi, että ei kiinnosta mennä appivanhemmille? Ihan taatusti löydät hätätilanteita varten jonkun muunkin hoitajan? Jos miehesi ei osallistu lapsen hoitoon millään tavoin ja sitten appivanhemmatkin on tollaisia niin voit sanoa, että lapsi on sinun (vaikka ehkä sillä on biologinen suhde isääsi).

Ihan totta ihmiset jos elämä on vaikeaa niin voitte parantaa sitä! Eikä se ole perustelu, ettei voi lähteä miehen luota koska on pieni lapsi! Jos lapsen isä on tuollainen kuin lapsi vauva, millainen hänestä tulee kun lapsi on vanhempi? Vahingoitatte enemmän lasta kuin itseänne (vaikka tuolla menolla oma mielenterveytenne on mennyttä). Vanhemmuus on yhteinen projekti, ja jos toinen osapuoli ei ole kypsä siihen niin silloin on parempi huolehtia prosessista yksin.
 

Yhteistyössä