Isien vanhemmuus

Hei!


Opiskelen Itä-Suomen yliopistossa yhteiskuntatieteitä ja tällä hetkellä teen Pro gradu-tutkimusta. Olen erityisen kiinnostunut isyydestä ja isien vanhemmuudesta, sekä siihen liittyvistä ilmiöistä. Haluan tutkimuksellani selvittää isien kokemuksia vanhemmuudesta, vanhemmuuden mahdollisista huolista ja siihen liittyvistä tuen tarpeista. Toivoisin erityisesti alle kouluikäisten lasten isiltä kirjoituksia Teidän kokemuksistanne vanhemmuudesta sekä Teidän itse kokemistanne tuen tarpeista, liittyen vanhemmuuteen ja isänä olemiseen. Lisäksi haluaisin kuulla Teidän pienten lasten isien kokemuksia käytännössä saadusta tuesta ja avusta, jota olette vanhemmuuteenne saaneet esimerkiksi neuvolasta tai jostain muusta palvelusta tai omilta sukulaisilta/kavereilta. Usein vanhemmuuden yhteydessä puhutaan pääasiassa vain äitien roolista ja heidän tukemisestaan, mutta omassa tutkimuksessani on tarkoituksena antaa ääni myös isille ja Teidän kokemuksillenne aiheeseen liittyen. Kirjoituksia kerään näin internetin kautta.


Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan tutkimukseeni, alla olevasta linkistä pääset kirjoittamaan omista kokemuksistasi vapaasti. Siellä löytyy lomake, jossa on kolme aiheeseen liittyvää kysymystä, joiden alle ja avulla voit kirjoittaa kokemuksistasi hyvin vapaamuotoisesti. Lomake toimii kirjoituspyyntönä ja kirjoitusten keräämisen välineenä.

https://elomake.uef.fi/lomakkeet/14111/lomake.html

Lomakkeeseen vastataan nimettömänä ja vastauksista tallentuvat ainoastaan vastauskenttiin tallennetut vastaukset. Vastaukset käsittelen vastaajien yksityisyyttä kunnioittaen siten, että vastaajaa ei tunnisteta. Tarvittaessa voin muokata esimerkiksi yksityiskohtia vastaajan yksityisyyden suojelemiseksi. Vastaukset päätyvät vain minun käyttööni ja minun nähtäväkseni. Tutkimuksen tehtyäni hävitän vastaukset asianmukaisesti.


Jos tutkimuksesta on jotain kysyttävää minuun voi olla yhteydessä sähköpostitse: annivik@student.uef.fi, Anni Vikla.
 

Yhteistyössä