ISIT!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 19:34 pahasilmä kirjoitti:
Sieltä sivarista saa aika hyvin vapaata. Oikeastaan siellä sivarikeskuksessa joutuu olla vaan jotain 2 kuukautta. Asiasta kannattaa varmaan kysellä, että minkälainen ratkaisu on mahdollinen. Sitten sieltä saa ainakin 6 päivää isyyslomaa. Ehkä voitte sopia sivarin alkamisajankohdasta. Ja kannattaa kysellä etukäteen jotain mukavaa palveluspaikkaa läheltä kotia.
Joo mut tässähän oli kyse että kun tuo ei halunnut käydä edes sivariksi, kun meinas et jos vois luistaa koko homman.Mikä ei ole mahdollista jos ei hulluksi tekeydy :whistle:
 
pahasilmä
No käsitin, että kyseessä on nyt enemmänkin huoli siitä, että äiti joutuu pitkäksi aikaa osastolle eikä niinkään siitä, että tyyppi olisi joku lusmu.

Jos minä sairastuisin, niin ei minusta olisi kiva, että mies lähtisi johonkin lapinjärvelle. Lisäksi tässä taidettiin vielä olla huolissaan toimeentulosta.

Ihan viisasta miettiä eri vaihtoehtoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 20:15 pahasilmä kirjoitti:
No käsitin, että kyseessä on nyt enemmänkin huoli siitä, että äiti joutuu pitkäksi aikaa osastolle eikä niinkään siitä, että tyyppi olisi joku lusmu.

Jos minä sairastuisin, niin ei minusta olisi kiva, että mies lähtisi johonkin lapinjärvelle. Lisäksi tässä taidettiin vielä olla huolissaan toimeentulosta.

Ihan viisasta miettiä eri vaihtoehtoja.
Joo käsitän sen et huoli on jos osastolle joutuu, mutta kun niitä vaihtoehtoja vaan ei oikein ole. Pakko se sit on sivarina käydä jos ei sinne armeijaan mene, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri. Jotenkin se vaan on suoritettava. Mutta luistaa siitä ei voi. Ja elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei aina voi olla vaan varuillaan ja jättää velvollisuuksiaan väliin.Se vaan on joka miehen velvollisuus.
 
Mikähän siinä siviilipalveluksen suorittamisessa loppujen lopuksi niin kamalaa olisi? Miehesi voi sen suorittaa kotipaikkakunnallanne (ymmärtääkseni) ja tekee sivaripaikassaan tavallista työaikaa. Joten on suurimman osan vuorokaudesta vapaalla. Rahallisestihan se tekee tiukkaa, mutta tässä kohtaa tulee yhteiskunta eri tukimuotoineen teitä auttamaan. Kerroit raskaudestasi ja mahdollisista komplikaatioista. Ei varmaan ole mahdotonta lähteä sitä sivaripalvelusta suorittamaan sitten kun vauva on syntynyt. Ja kuten täällä on jo monet sanonu niin kyllä tämä asevelvollisuus kannattaa hoitaa joko armeijassa tai sivarina. Hullun papereita tai vankilaa ei todellakaan kannata ottaa ikiaikuiseksi leimasimeksi otsaansa!
 
Älkää nyt hyvät ihmiset ottako noin kauheeta stressiä meidän asioista! :D Mies on opiskellut siitä lähtien kun lopetti peruskoulun joten missään välissä ei ole armeijaa voinut käydä. Ja mitä lapseen tulee niin me ollaan kuulkaa onnellisia että lapsi on tehty ja että yleensäkkään on elävien kirjoissa kaiken sen jälkeen!! Morjens!!
 
Ei se opiskelu estä armeijan käymistä. Kyllä minäkin jouduin pitämään välivuoden opiskeluista armeijan takia, eikä se armeija mitään nautinnollista ollut vaan pakko oli käydä kun ei sivariinkaan halunnut. Miksi jonkun pitäisi voida luistaa asioista samalla kun toiset hoitavat velvollisuutensa? Tämän yhteiskunnan sääntöjen mukaan miehesi on mentävä ennemmin tai myöhemmin armeijaan tai sivariin tai muuten hän on lusmu, kuten jo aiemmin mainittiin.
 
No sinä oot ehkä pitäny joo välivuoden! Mut kyllä meillä on arvojärjestys vähän erilainen. Opiskelu yms on ehkä hieman tärkeämpää. Ja eiköhen mieheni saa aivan itse päättää tämän asian mitä tekee, joten antakaas jo olla. Mikä siinä ihmisille on niin vaikeeta hyväksyä ihmiset erilaisina? Minä itse en nykypäivän armeijaa ymmärrä mutta en mene niitä haukkumaan tai väheksymään jotka sen haluavat käydä! Enkä kenenkään omista päätöksistä mene sanomaan että teet väärin! Joten eiköhän tämä asia ole nyt jokaisen osalta loppuun käsitelty... Ihan turhaa kinaamista ja riitelyä minun mielestäni. Maailmassa on niiiiin paljon muitakin asioita mitkä menee väärin ja tärkeämpiä asioita... <br><br>
 
Ei teillä kovin suuri arvojärjestely ole jos intistä yrittää luistaa peläkän laiskuuden takia. :/
Ja vielä päälle ottaa hullun paperit.Enpä suosittelisi!
Kumpi teistä haluaa että inttiä ei käydä,sinä vai miehes?
Kovasti annat omia mielipiteitä, mutta mitäs mies on mieltä? Et taida pärjätä yksin lasten kanssa... :whistle:

Ja tuolla jo aikaisemmin sanoit, että annetaan olla mutta silti laitat vettä myllyyn. :whistle:
 
Ihan kuule itse mieheni ei sitä armeijaa halua käydä. Minä kyllä pojan kanssa kotona pärjään. Olin siihenkin valmis että jos odottaisin jo toista lastamme pärjäisin silti. Ja olin jo siihen asennoitunutkin. Mut mies sit soitti yllättäen et tulee sieltä pois. Ai laiskuus? Jaa... No jos niin haluat asian ymmärtää... Ja tietääkseni minä yritän sanoa että eiköhän anneta aiheen jo olla.... ja vielä lisäisin että kyllä mieheni meinaa ensi vuoden puolella sivarin käydä jos ei siitä muuten eroon pääse kuin hullun papereilla.<br><br>
 
armeija on suomalaisen miehen velvollisuus ja kunnia!!! ilman sitä meillä ei kuule olisi tätä vapaata isänmaata jossa nyt talsia!! mietippä mitä ne jotkut ovat meidän eteen tehneet?? olisiko hienoa olla venäjän vallan alaisena?? tuskimpa!! jos mies on niin vi..tun munaton ettei yhtä puolta vuotta armeijaa kestä niin johan on... en ees kehtaisi sanoa että mu mies ei oo ollu armeijassa!! ja opiskelut toimeen tulo on tekosyytä!! välivuotta ssa kyllä ja toimeentulotukea armeija ajalta!!!! just miehen siskon poikaystävä pitää välivuotta ja tekee velvollisuutensä tätä maata kohtaan!!!!
 
pahasilmä
Mua ei kiinnosta/innosta toi armeija/sota hommelit ollenkaan. Sillon ku sota oli, niin mun molemmat papat kieltäyty ottamasta asetta. Toinen oli autokuskina ja toinen teurasti eläimiä ja teki sotilaille tuohivirsuja.


Jos kaikki miehet tekis tuohovirsuja, niin loppus kaikki älytön sota ja tappaminen.

Ja jos sota tulee suomeen, niin minä pakkaan kamani ja häivyn. Mies tulkoon mukana jos vaan suostuu.
 
Enköhän ole tuolla aikaisemmin jo sanonut että annan arvoa sille et suomi on itsenäinen!! Pappanikin on ollut sotimassa! Ja sinä äiti toivottavasti et opeta lapsiasi olemaan yhtä suvaitsematon kuin olet itse!!
Ja sinun kanssasi "pahasilmä" olen aikalailla samaa mieltä näistä asioista!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 17:28 mutzi81 kirjoitti:
Enköhän ole tuolla aikaisemmin jo sanonut että annan arvoa sille et suomi on itsenäinen!! Pappanikin on ollut sotimassa! Ja sinä äiti toivottavasti et opeta lapsiasi olemaan yhtä suvaitsematon kuin olet itse!!
Ja sinun kanssasi "pahasilmä" olen aikalailla samaa mieltä näistä asioista!
en ole suvaitsematon!! vaan katson että se on miehen velvollisuus!! ja joo kyllä todella kasvatan pojasti sellaisen etä hän armeijan kestäää!!!
 
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin VOI, VOI! :D Minä ainakin arvostan ihmistä sellaisena kuin hän on! En tosiaankaan sen mukaan onko kukakin käynyt armeijaa vai ei! Minusta sotiminen ja muu siihen liittyvä on sairasta! Ei oo mukava kattoa uutisistakaan ainaisia sotia yms. Ja ketkä näitä sotia saa aikaan?! Nämä sotahullut joiden mielestä ainoa ratkaisu kaikkeen on sotiminen!
 
jOKKIS
JOs miehellä edessä armeija/sivari,eikö kannattais sitten odotella sen pikku kakkosen "tekoa" niin kauan,että armeija/sivari suoritettu?!
Minulla yksi tuttu,joilla 2 lasta, toinen 4-vee ja toinen vajaan vuoden,kun mies lähti suorittamaan armeijaa,oli siellä 9kk:tta. Hyvin tämä äiti pärjäsi lasten kanssa,vaikka toki välillä on väsyttävääkin.

Niin se vaan taitaa olla ettei sitä armeijaa pysty oikein luistamaankaan,tai sitten siihen todella tarvitaan kunnon syy,miksei voisi suorittaa... Kai se vähän niin on,että miehesi on vitkutellut liian pitkälle tuota asiaa ja nyt jo"vanhempi" niin ei tiettenlkään haluaisi "pentujen" kanssa "sotimaan" lähteä. Olisi mennyt heti 18-vuotta täytettyään armeijaan/sivariin,asia olisi nyt hoidettu eikä huolta murhetta olisi. Kai ne opiskelut yhden vuoden olisi odottanut... Toivottavasti kuitenkin saatte ratkaisun aikaan.... :hug:
 
Totta on että armeija kannattas hoitaa sillon kun jaksaa vielä leikkiä! :) Vauvelia ollaan nyt kuitenkin tekemässä. Eikä se minun puolestani estä armeijaa käymästä. Tammikuussa olisi mies päässyt sieltä pois joten olisin ollut silloin ehkä puolivälissä raskautta jos sitäkään kun ei vielä plussaa ole tullut! Mut tää nyt oli miehen ihan oma ratkaisu enkä ala häntä mihinkään patistamaan jos ei itse halua. Kun kyllähän armeijastakin saa lomaa jos hätätilanne tulisi, esim. tämä minun pelkäämä osastolle joutuminen. Mut täytyy nyt katella mitä toi mies meinailee. Tehköön nyt niinkuin parhaaksi näkee. Ois saanu minun puolesta käydä armeijan ja saa mennä sivariin jos haluaa. :)
Vauveli on kuitenkin nyt tervetullut. Olen siihen itsekin nyt valmis. Sitä kun ei tiedä pääseekö loppuun asti vai syntyykö taas keskosena.
 
ehkä kannattaaa kuiyeskin miettiä elämää eteenpäinkin, ei se 9kk sua armeijassa tapa!! mutta haeppa töitä hullunpapereilla?? eipä taida kukaan ottaa tai puhele porukassa töissä ym että omaampas hullunpaperit ei taida sen jälkeen olla kovin kivat oltavat!! sen paremmin kuin sivareillakaan!! ikävästi kuule usein miesten suusta että sivari- #&%?$!*!!
ei luukisi sen armeijan niin vaikeaa olevan, kyllä siitä on kaikki hengissä selvinneet!!!
 
Kai sulla itselläkin on älliä sen verran että kaikki raskaudet EIVÄT ole samanlaisia! :headwall:
Sä varmaan lopetat elämisen kokonaan kun saat tietää että olet raskaana.
Pitäis varmaan vähän kasvaa ja vasta sitten miettiä kannattaako niitä lapsia tehdä. :/
Lapsi kun ei lasta kasvata!

Jos pelkästään intti tuo tuollaisen ongelman niin miten meinaat tästä elämästä selvitä?
 
Siis anteeksi mitä??!! Edellisessä raskaudessa minulla oli paha raskausmyrkytys ja todennäköisesti se toistuu seuraavassa raskaudessa n. 25% mahdollisuudella. Ja voi syntyä jopa pienempänä! Poika painoi 970g. Kaikkeen on kato varauduttava kun on tällaista kokenut! Ja joka tuollaista voi tulla sanomaan tällaiselle äidille joka joka päivä oli teholla kaksi kuukautta lapsensa luona niin haista kuule ... !!!!!!!!!!! Et ilmeisestikkään tajua minkalaista aikaa se on! Joten älä TODELLAKAAN tule sanomaan mitään tuollaista enää kertaakaan kun et asiasta mitään tiedä! Poika on meille kaikki kaikessa ja ensimmäisellä sijalla meidän molempien elämässä! :heart: Voi kun tajuaisit miltä tuntuu kun saa pelätä joka päivä kun vauva on teholla että näänkö pientä enää seuraavana päivänä!! En ymmärrä et miks tollaset ihmiset kun sinä haluatte loukata aina toisia!!?? Niin raskas aika mitä mekin koettiin ja ehkä koetaan... Ei voi ymmärtää tuommosia ihmisiä!! :( Ja tietääkseni tämä intti ei ole minusta kiinni vaan miehestäni joten älkää tahallaan minua syyttäkö ja olko ilkeitä, tulee tosi paha mieli..<br><br>
 
No kyllä tommoselle ihmiselle pitää kuule viimenen sana sanoa jolla ei älliä näytä päästä löytyvän! Hyvää elämän jatkoa vaan sulle! Mut tolla asenteella se voi olla aikas hankalaa... :D Morjens!!<br><br>
 

Yhteistyössä