Iskä kotona

  • Viestiketjun aloittaja Ilola
  • Ensimmäinen viesti
Ilola
Mitä olette mieltä siitä, että mies jää kotiin hoitamaan lasta ja itse lähtisitte töihin kun esim. lapsi on noin vuoden ikäinen? Onko teillä kokemuksia siitä miten sujuu ja miten lähipiiri siihen suhtautuu? Meillä tämä ei ole vielä ajankohtaista mutta mieheni on kovasti sitä mieltä, että hän haluaa jäädä noin vuodeksi hoitamaan lasta kotiin, koska haluaa olla lähes yhtä läsnä lapselle kuin minäkin.
 
jussi
Meillä iskän palkka on vaimon palkkaa selvästi parempi joten ISKÄ on se joka kulkee töissä.
Itse katsoisin kieroon "miestä" jos emäntä kulkisi töissä ja "mies"
olisi kotona; vanhakantainen ajattelumalli myönnettäköön.
Vietän kyllä lähes kaiken vapaa-ajan perheeni kanssa, ja jos aikaa ei ole niin sitä kyllä löytyy repimällä vaikka mistä( suht. vapaa tehtäväkuva työmaalla) ja on sitä revittykin kun on ollut tarvetta.
Haluan perheelleni vain parasta ja omalta kohdalta töistä poisjäänti ei edusta perheen etua, koska olen muutenkin erittäin paljon lasteni(3kpl) kanssa.
Koti-isää en osaisi arvostaa, koska "man got to do what man got to do".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 21:34 jussi kirjoitti:
Meillä iskän palkka on vaimon palkkaa selvästi parempi joten ISKÄ on se joka kulkee töissä.
Itse katsoisin kieroon "miestä" jos emäntä kulkisi töissä ja "mies"
olisi kotona; vanhakantainen ajattelumalli myönnettäköön.
Vietän kyllä lähes kaiken vapaa-ajan perheeni kanssa, ja jos aikaa ei ole niin sitä kyllä löytyy repimällä vaikka mistä( suht. vapaa tehtäväkuva työmaalla) ja on sitä revittykin kun on ollut tarvetta.
Haluan perheelleni vain parasta ja omalta kohdalta töistä poisjäänti ei edusta perheen etua, koska olen muutenkin erittäin paljon lasteni(3kpl) kanssa.
Koti-isää en osaisi arvostaa, koska "man got to do what man got to do".
En kyllä ymmärrä! :eek:
Itse nostan hattua isälle joka jää kotiin, siis todella arvostan!

En ymmärrä mihin ajatukseen mielipiteesi perustat, mutta toivottavasti tuo "man got to do what man got to do" ei ole samaa laatua kuin "miehen täytyy aina kantaa raskaat kassit ja tehdä raskain työ". Kotiin jääminen kun ei ole mitään helppoa sohvalla istumistumista. Toivottavasti et niin ajattele.

Voihan miehellä joka jää kotiin olla yhtähyvät esim.taloudelliset perusteet kuin teilläkin nyt.

No, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja itse kyllä arvostan jos jostakusta miehestä löytyy niin paljon miestä, että jää kotiin.
Itse en kyllä ehkä raaskisi luopua ajasta lasten kanssa kun ovat pikkuruisia, silkkaa itsekyyttä ehkä. Ja onhan sitten tuo imetys homma myös.
 
hi-5
Ulkopuolisten mielipiteitä ei tuossa asiassa kannata kuunnella ollenkaan, olivat ne sitten omien vanhempien tai naapureiden kommentteja. Tehkää niin, kuin itsestänne tuntuu ja jos miehesi haluaa jäädä kotiin, niin miksipä ei?! Kotiin jääminen todellakin kannattaa, koska läheinen suhde lapsiin luodaan lasten ollessa pieniä. En ymmärtänyt ollenkaan jussin kommenttia "man gotta do what man gotta do", mahdan olla jotenkin tyhmä.

Tuttumme (mies) oli kotona puoli vuotta kahden lapsen kanssa ja nautti kyllä ajasta, vaikkakin sanoi sen olleen aika raskasta. Lähipiiri arvosti kovasti hänen päätöstään (paitsi työnajnataja, joka oli varmaankin sukua jussille) eikä ulkopuolisiltakaan tullut paljon arvoisteluja.

 
Ilola
Jussipa päästi oikein luolamies-kommentin... Toisaalta voi olla että esimerkiksi minun isäni ikäiset ajattelevat kuten Jussi, että koti-isät ovat jotenkin neitimäisiä tai että kotona lasten kanssa oleminen olisi kevyttä, pientä puuhastelua. Meillä on kuitenkin sellainen tilanne, että meillä molemmilla on suht samat tulot ali taloudellisesti se on aivan sama kumpi jää kotiin. Ehkä minua tässä asiassa hieman mietityttää muiden naisten suhtautuminen minuun äitinä, koska en jää itse kotiin. Kannanko sitten huonon äidin stigmaa otsassani kunnes lapsi täyttää 18 ja mieheni on yllättäen lähes pyhimys?? Jokatapauksessa olemme tehneet jo päätöksen että mies jää ainakin vuodeksi kotiin, ellei nyt mitään mullistavaa tapahdu. Työnantaja ei ole miehelläni ongelma, koska on valtion virkamies ja siitähän se haloo nousisi, jos sillä sektorilla koti-isyys yritettäisiin estää.

On tässä ainakin se hiton hieno juttu, että voimme sitten Jussin kanssa taputella toisiamme selkään ja kehuskella kuinka rankkaa se on elättää koko perhettä; niska limassa duunia painaa :LOL:
 
jussi
hyvä että keskustelua syntyy ja ainahan sitäpaitsi asioissa on useampia puolia.
edellä joku mainitsi että olen sukua työnantajalle; itseasiassa olenkin isossa metsäyhtiössä vastaavissa töissö B)

Olen kaikista edellisistä kommenteista huolimatta sitä mieltä että mies on vastuussa perheen taloudellisesta tilanteesta( voi nainenkin olla parisuhteessa se parempipalkkainen). eikä hän voi omasta mukavuudenhalustaan jäädä kotiin lapsia.
Miehen paikka ja tehtävä on(alkukantaisesti) huolehtia perheen toimeentulosta ja turvata näin lapsien elämää.
Kantani on vanhanaikainen mutta se ei ei ole mikään puolustus tai sen tarvitsekkaan olla, jokainen hoitaa elämänsä itse parhaaksi katsomallaan tavalla.
KOROSTAN ETTÄ MUKAVUUDENHALULLA EN TARKOITA HELPPOA TYÖSARKAA KOTONA; SILLÄ KOTITYÖT OVAT HELV... HEMMETIN RASKAITA.

Näillä perusteilla katson että mies joka jää kotiin laiminlyö vastuunsa perhettään kohtaan taloudellisen turvan luojana.
Toisilla on eri periaatteet, enkä minä haluakkaan että kaikki tekevät asiat samalla tavoin.

Huomiona vielä, että vietän vapaa-aikani tiiviisti perheeni ja lasteni kanssa joten en koe jääväni millään mittarilla paitsioon lasteni kasvusta ja kehityksestä.
Jatketaan hyviä keskusteluja...
 
olen kyllä samoilla linjoilla kuin jussikin.
On mukavaa tietää, että mies hoitaa perhettään viettää meitin kanssa aikansa työn ulkopuolisella ajalla. Mutta samalla käy töissä ja huolehtii raha-asiatkin kunnolla. Itse en millään ole innostunut vielä lähtemään töihin ulkopuoliselle kun lapset ovat 2,5v ja 5v.
Pääasia on kuitenkin se. ettei mies juo eikä lyö. Nämä tälläiset mies kotona tai töissä ovat vielä pieniä ongelmia juovan tai väkivaltaisen miehen rinnalla.
:wave:
 
hi-5
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 17:54 jussi kirjoitti:
itseasiassa olenkin isossa metsäyhtiössä vastaavissa töissö B)
Hee, vastaatko siellä puhelimeen vai mitä :LOL: Anteeksi, tuo oli vain vitsi, alkaa vaan aina naurattamaan nuo vastaavat työt, ei mitään hlökohtaisesti sinua kohtaan (pitäisiköhän harkita silmien ummistamista hetkeksi aikaa, kun kaikki naurattaa...).

Niin, tuttumme työnantaja ei kyllä ollut metsään mitenkään liityvä, muutoin kuin minun mielestäni siinä suhteessa, että metsään menee, jos perheeseen panostamista katsotaan kieroon.

Ja vielä tuohon velvollisuuteen elättää perhe. Se on hyvä, jos perhe on päässyt yksimielisyyteen siitä, että mies tuo leivän taloon ja vaimo hoitaa lapsia kotona. Meilläkin mies on ainoa, joka tällä hetkellä tienaa (minä kokonaan ilman tuloja), mutta ei se ole hänen velvollisuutensa -jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 17:54 jussi kirjoitti:
hyvä että keskustelua syntyy ja ainahan sitäpaitsi asioissa on useampia puolia.
edellä joku mainitsi että olen sukua työnantajalle; itseasiassa olenkin isossa metsäyhtiössä vastaavissa töissö B)

Olen kaikista edellisistä kommenteista huolimatta sitä mieltä että mies on vastuussa perheen taloudellisesta tilanteesta( voi nainenkin olla parisuhteessa se parempipalkkainen). eikä hän voi omasta mukavuudenhalustaan jäädä kotiin lapsia.
Miehen paikka ja tehtävä on(alkukantaisesti) huolehtia perheen toimeentulosta ja turvata näin lapsien elämää.
Kantani on vanhanaikainen mutta se ei ei ole mikään puolustus tai sen tarvitsekkaan olla, jokainen hoitaa elämänsä itse parhaaksi katsomallaan tavalla.
KOROSTAN ETTÄ MUKAVUUDENHALULLA EN TARKOITA HELPPOA TYÖSARKAA KOTONA; SILLÄ KOTITYÖT OVAT HELV... HEMMETIN RASKAITA.

Näillä perusteilla katson että mies joka jää kotiin laiminlyö vastuunsa perhettään kohtaan taloudellisen turvan luojana.
Toisilla on eri periaatteet, enkä minä haluakkaan että kaikki tekevät asiat samalla tavoin.

Huomiona vielä, että vietän vapaa-aikani tiiviisti perheeni ja lasteni kanssa joten en koe jääväni millään mittarilla paitsioon lasteni kasvusta ja kehityksestä.
Jatketaan hyviä keskusteluja...
Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää mitä sitten tarkoitat tuolla mukavuuden halulla???

Kannattaisi vähän päivittää noita ajatuksia miehestä ja naisesta.
Nykyään kun ei ole mitenkään päin perusteltua, että mies olisi se "taloudellisen turvan luoja". Tämä on ehkä ollut perusteltua jonnekkin 60-luvulle asti, mutta nykyisin palkakoissakin on saavutettu lähes täydellinen tasa-arvo.
On erittäin paljon perheitä joissa nainen on se parempi palkkaisempi joten nykypäivänä en kyllä uskaltaisi tuollaisia kommentteja laukoa. Asetelma pätee ehkä juuri teidän perheessä ja omasta puolestaanhan voi aina puhua, yleistää ei kyllä kannata.

Silti jotenkin herttaista, että otat roolisi perheessänne vakavasti ja suurena velvollisuutena. Hyvä niin! Olet varmasti oikein hyvä isä!

Hyvä on varmasti myös se isä joka jää kotiin lasten kanssa huolimatta vanhanaikaisista ajatuksista joita taatusti vielä joillain on!
 
isi27
kokemusta on koti-isänä olemisesta.itse olin vuoden kotona ja se oli tosi ihanaa.ja raskasta..vaikka itelläni oli jo jonkilaiset kuvitelmat siitä että mitä on kotona oleminen lapsen kanssa jouduin silti myöntämään että se oli hitusen raskaampaa kun oli ajatellu..mikä ei sinäänsä ollu huono juttu..paljon tietenkin riippuu omasta luonteesta ja myös lapsesta..lapsia ei tietysti voi syyttää mistään mutta on hyvä todeta että niitäkin on erilaisia..se mikä on myäs ratkaisevaa homman onnistumiseen on että miten äiti siihen suhtautuu..alussa varmasti tuntuu hyvältä mutta mitäs sitten ku miehen ja lapsen välinen suhde muuttuu jollain tavalla syvemmäksi..sitä alkaa herkemmin ottamaan kantaa siiehen että mikä on lapselle parasta ja varmasti tuntuu oma kantakin vahvemmalta koska on kotona lapsen kanssa..tiedän tapauksia joissa alku on lähtenyt hyvin käyntiin mutta sitten..ulkopuolisten suhtautuminen äitiin muuttuu kanssa kun saa tietää että isi on koton..se vahvistaa kanssa huono äiti syndroomaa..mutta itse sanoisin että jos mies haluaa olla kotona niin antakaa tilaisuus..itse en vaihtaisi päivääkään pois siitä ajasta kun sain olla tyttöni kanssa kotona!!
 
Ilola
Kiitos näistä lukuisista kommenteista, erityisesti Isi27: Et kertonut missä vaiheessa teitte tämän "vahdin vaihdon"? Kun lapsi oli puolivuotias/ vuoden vanha?

Luonnollisesti tässä aiheessa on otettu enemmän kantaa näistä rooleista kuin miten käytäntö sujuu. Mieheni puolesta en taida olla lainkaan huolissaan. Hän on sen verran minua kypsempi ja sivistyneempi, ettei välitä ulkopuolisten ajatuksista. Minua henkilökohtaisesti pelottaa hieman juuri tuo mitä kerroit, että lapsihan tottakai kiintyy enemmän vanhempaan, joka on lapsen kanssa ajallisesti enemmän. Meidän lapsellamme ei ole pullantuoksuinen äidinmalli, mutta hyvä äiti voi olla monella tapaa. Toisaalta ajattelen myös että näin meidän kenenkään ei tarvitse tehdä suuria uhrauksia. Minun ei äitinä tarvitse rakentaa ammattitaitoani uudelleen monen vuoden töistä poíssaolon jälkeen, mieheni saa läheisemmän suhteen lapseensa kuin parin viikon isyyslomalla. Ja parasta: minun ei tarvitse viedä tuolloin vuoden ikäistä lasta vieraalle ihmiselle päivähoitoon. Tässä mallissa minun mielestäni kaikki voittaa.

 
isi27
vaihto tehtiin siinä lapsen ollessa 1,5v..tohon lapsen ja lapseen suhtautumiseen vielä että lapsellehan se on varmasti hirveän antoisaa tulevaisuutta ajatellen että saa viettää aikaa molempien kanssa kotona..ei kyl ihan heti tuu mieleen haittanäkökulmia..ja sit vanhempien suhtautumisessa lapseen ja toisiinsa niin se muutos tapahtuu varmaankin enemmän äidin puolelta..kuvittelisin ainakin näin että miehellä joka jää lapsen kanssa kotiin on aika tasa-arvoinen käsitys vanhemmuudesta..yhteiskuntahan kohdistaa äiteihin nykyään paljon enemmän painetta kun iseihin..parasta on vaan se et jos voi olla välittämättä ulkopuolisista..nyt taitaa kello olla jo nii paljon etten oikeen enään tiiä et mitä mä höpötän:)
 
miehet essuissa
joo jääkää vain kotiin pyykkäämään ja hoitamaan lapsia.
Munatonta touhua.
Mies kantaa ruuan kotiin ja akka hoitaa kodin.
Tähänasti se on ollut oikea järjestys nyt jotkin miehet ovat lähteneet tähän tasa-arvo hötkyilyyn mukaan.
Ei ne enää miehiä olekkaan.
 
Meillä ainakin isäntä olisi kuulemma mielellään jäämässä kotiin ku mun äitiysloma loppuu,mutta minulla olisi niin huono palkka mieheeni verrattuna,et ei siinä olisi mitään järkeä. MInä joutuisin aloittaa ihan alkupalkasta ja miehellä on tuntipalkka n.13e,et on sillä 6e merkitystä. Mut jos mies haluaa jäädä niin anna jäädä jos on kannattavaa. Mulla esim. siskon esikoinne täytti juuri 1v ja siskoni joutui lähtee työelämään ku mies sai kenkää työstään. nYt ukko on sit kotona lapsen kans.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 17:43 isi27 kirjoitti:
piti vaa laittaa tohon essumiehelle et onneks sunlaisia idiootteja on viel olemassa nii meit jotka "kehtaa" olla lapsen kanssa himassa arvostetaan enemmän..
Älä välitä. kateellisten panettelua. Ei kärsi miehen itsetunto jäädä kotiin...
 
Jussi
"piti vaa laittaa tohon essumiehelle et onneks sunlaisia idiootteja on viel olemassa nii meit jotka "kehtaa" olla lapsen kanssa himassa arvostetaan enemmän"
Kyllähän asia on tärkeysjärjestyksessä niin, että Hyvä isä ei lyö eikä ryyppää, kuten joku äiskä tuossa tärkeimmän asian hienosti kiteyttikin.
Essumiehen kommentti oli kyllä jokseenkin hyvän maun rajoja koetteleva, vaikka perusajatus olikin minun vanhoilliseen maailmankuvan mukainen.
isi27, en kyllä arvosta sinua pätkääkään, ja otin tämän jopa työpaikalla pöytäkeskusteluunkin eikä kukaan tuntunut arvostavan sinua enempää kuin miestä joka huolehtii perheestään toisella tavalla. ISI 27 ONKO sinulla varaa hankkia perheellesi omaa kotia, auto, kuljettaa lapsia harrastuksissa, ostaa heille vaatteet ym.

Noh kukin hoitaa perheensä omasta mielestään parhaalla tavalla.
Pohdiskelua....: Jäisin mielelläni kotiin perheeni kanssa , mutta velvollisuudentuntoni ja 350 000? velat eivät sitä mahdollisuutta minulle suo, mutta odotan joulua ja 2vkon lomaa perheeni kanssa tuolla kaukana jossain kaikesta työstä ja kiireestä pois kuin kuuta nousevaa.

Mutta isi 27 me molemmat olemme varmaan hyviä isiä, hoidamme perheitämme molemmat sillä tavoin kuin parhaaksi katsomme, mikä tärkeintä emmekä lyö memmekä juo.

Hauskaa ja rauhallista joulua sinulle ja perheellesi
 
äippänen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 21:12 Jussi kirjoitti:
"piti vaa laittaa tohon essumiehelle et onneks sunlaisia idiootteja on viel olemassa nii meit jotka "kehtaa" olla lapsen kanssa himassa arvostetaan enemmän"
Kyllähän asia on tärkeysjärjestyksessä niin, että Hyvä isä ei lyö eikä ryyppää, kuten joku äiskä tuossa tärkeimmän asian hienosti kiteyttikin.
Essumiehen kommentti oli kyllä jokseenkin hyvän maun rajoja koetteleva, vaikka perusajatus olikin minun vanhoilliseen maailmankuvan mukainen.
isi27, en kyllä arvosta sinua pätkääkään, ja otin tämän jopa työpaikalla pöytäkeskusteluunkin eikä kukaan tuntunut arvostavan sinua enempää kuin miestä joka huolehtii perheestään toisella tavalla. ISI 27 ONKO sinulla varaa hankkia perheellesi omaa kotia, auto, kuljettaa lapsia harrastuksissa, ostaa heille vaatteet ym.

Noh kukin hoitaa perheensä omasta mielestään parhaalla tavalla.
Pohdiskelua....: Jäisin mielelläni kotiin perheeni kanssa , mutta velvollisuudentuntoni ja 350 000? velat eivät sitä mahdollisuutta minulle suo, mutta odotan joulua ja 2vkon lomaa perheeni kanssa tuolla kaukana jossain kaikesta työstä ja kiireestä pois kuin kuuta nousevaa.

Mutta isi 27 me molemmat olemme varmaan hyviä isiä, hoidamme perheitämme molemmat sillä tavoin kuin parhaaksi katsomme, mikä tärkeintä emmekä lyö memmekä juo.

Hauskaa ja rauhallista joulua sinulle ja perheellesi
No jos olet sitä mieltä, että molemmat olette varmaan hyviä isiä ja hoidatte molemmat perhettä niinkuin parhaaksi väitätte NIIN MIKS IHMEESSÄ SITTEN KUITENKIN TUOMITSET!! Täysin epäloogista, tuomitset, mutta hyväksyt!!??!!

Ite oon sitä mieltä, että se nyt on yks hemmetin hailee kumpi sen rahan tuo kotiin kunhan laskut tulee maksettua!! Ei ne sitä siellä pankissakaan kysele, että kumpikos nää nyt on tienannu!

Pelkurimaista jumittua tollasten vanhojen asenteiden taakse. Varmaan mies joka noin sanoo ei uskoisi pärjäävänsä kotona tai voivansa antaa jotain yhtä hienoa lapsille kuin äiti.

Itsekkään en halua armeijaan ja voisin tässä väittää, että periaatteisiini kuuluu ajatella, että vain miesten kuuluu mennä sinne ja naisten kutoa sukkia jos sota tulee.
Totuus on kuitenkin se etten usko pärjääväni siellä. Kuitenkin minusta on ihan ok, että jotkut naiset siellä pärjää ja sinne menee. Hieno homma niille! Nostan hattua! En ala piiloutua minkään tekosyiden taakse.

Se on MIES joka uskaltaa jäädä kotiin ja jos ei halua/usko pystyvänsä myöntää sen suoraan. Ja veikkaan, että näin ajattelee suurin osa naisista, että sitä kannattaa pohtia äijien kesken myös ruokatunnilla!
 
Jussi
Pelkurimaista jumittua tollasten vanhojen asenteiden taakse. Varmaan mies joka noin sanoo ei uskoisi pärjäävänsä kotona tai voivansa antaa jotain yhtä hienoa lapsille kuin äiti.

Pärjään kotona lasteni kanssa erittäin hyvin. Olen pisimmilläni ollut kesä loman´04 (vain 1kk) lasteni kanssa ja olen saanut ja antanut lapsilleni yhtäpaljon kuin äiti.
Tuomitsen, kuten sanoit, mutta hyväksyn sen ettei kaikki ole kanssani samaa mieltä. Isä joka on kotona ei pysty tarjoamaan omaa taloa, lapsille kunnollisia vaatteita, harrastuksia, ym.. On se sitten kiva kun muut huutaa perään että ryysyläiset ja lähdetään lähiön vuokra kaksioon kotiin... minun lapsillani on uusi koti, harrastuksia, ystäviä matkoja ym. ja he oppivat työnteon tärkeyden.
 
hi-5
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 22:18 Jussi kirjoitti:
Isä joka on kotona ei pysty tarjoamaan omaa taloa, lapsille kunnollisia vaatteita, harrastuksia, ym.. On se sitten kiva kun muut huutaa perään että ryysyläiset ja lähdetään lähiön vuokra kaksioon kotiin... minun lapsillani on uusi koti, harrastuksia, ystäviä matkoja ym. ja he oppivat työnteon tärkeyden.
Hyvä ihme sentään! Kyllähän äitikin voi talouteen rahaa tuoda, eihän isän jääminen kotiin tarkoita sitä, että pitäisi pahvilaatikossa asua ja käytää rikkinäisä vaatteita. Omat lapsesi varmaan ovat niitä, jotka pilkkaavat toisia, jos heillä ei ole muotivaatteita?! Materialismia tärkeämpää on oppia arvostamaan toisia ihmisiä sellaisina kuin he ovat.

Jos et ole vielä huomannut, nin lapsilla on usein kaksi vanhempaa, jotka kummatkin ovat mallina niin hyvässä kuin pahassa. Kaikkein tyhmintä, mitä lapsille voi opettaa on sukupuolijako töissä ja leikeissä. Lapsen on tärkeä oppia, että hän voi oppia tekemään mitä vain, kunhan tahtoa löytyy -vai haluatko, että tyttäresi alistuu aikanaan miehensä tahtoon?! Olet nähtävästi edelleen sitä mieltä, että kotona oleminen lasten kanssa ei ole työtä, koska sillä ei ole mitään merkitystä lasten työntekoon oppimiseen?! Puustakos ne puhtaat vaatteesi ja valmis ruoka ilmestyvät? Minäkin haluaisin semmoisen puun!

Olet todella materialisti, kun pitää leveillä uudella ja hienolla talolla, vaikka se ei tee lapsia onnellisiksi. Lapset tarvitsevat kodin ja vanhempia, eivät tavaraa sylin täydeltä. Niissä vuokralähiöissä asustaa ihan varmasti onnellisiakin ihmisiä ja isoissa omakotitaloissa myös onnettomia. Opetat vain lapsesi siihen, että rahaa pitää olla paljon ja pienet retket vaikka lähimetsään eivät merkitse mitään, koska sehän on vain lähimetsä. Ei mitään uutta, hienoa ja kiiltävää. Lapset osaavat riemuista hyvinkin pienistä asioista eikä sitä taitoa kannata haudata rahalla tarjoamalla ennemmän kuin lapset tarvitsevat.

Myöskään ystävien määrää raha ei ratkaise. Rahala saatat saada ihmisiä ympärillesi, mutta ystävyys ei katso pankkitiliä.

(Tämä meni aikalailla huti alkuperäisestä aiheesta, mutta en voinut olla reagoimatta jussin elämään suurempaan egoon.)
 
isi27
niin..juttu on jo siirtyny vähän eteenpäin mut ajattelin palata tohon hi-5 ekaan kommenttiin että varmasti ollaan molemmat hyviä isiä..itsekkin olen tällä hetkellä töissä..juttu koski nyt lähinnä essu miestä joka näkee sen jonkilaisena miehisyyden mittarina että onko miten paljon kotona..arvostan erittäin paljon isiä jotka jaksaa työpäivän jälkeen leikkiä ja kuunnella lasta kotona..kaikkihan sen tietää että töissä vaaditaan yleensä erittäin paljon..ja harvassa on ne työnantajat jotka on todella kiinnostunu siitä että miten jaksaa kotona..mutta se siitä ja erittäin hyvää joulu sinnekkinpäin..

sittenhän juttu on jotenki siirtyny sinne väittelyn puolelle että kumpi sen nyt on oikeasti tärkeämpää raha vai aika..ja että korvaako se materiaali nyt sitten jotain..tai vastaavasti että korvaako kotona oleminen sen että ei saa kaikkea..ainahan se ei myöskään ole näin..onhan ostaminenkin välittämistä..itse nyt olen sitä mieltä että luulen lapseni haluavan enemmän sitä että keksitään jotain tekemistä yhdessä..kuin sen uuden jotain..ihminen on kuitenkin kyltymätön että se haluaminen ei lopu koskaan..ehkä se että joutuu sietämään pettymyksiä ja ei aina saa mitä haluaa opettaa selviytymään..sitten voidaan tietenkin aina sanoa että onhan se nyt tärkeämpää että käy töissä ja saa ruokaa kuin että kuolee nälkään kotona mut ei kai me nyt sentään siihen mennä.. ja ehkä sitäkin voidaan miettiä että täällä me isit väitellään kaksplussan sivuilla et ehkä me ei sit olla niin pahoja ;)
 

Yhteistyössä