isofix-kiinnitys

Hello!
Turvakaukaloa esikoisellemme olen metsästämässä. Tarjontaa tuntuu olevan. Olen nyt hiukan kääntynyt siihen puoleen, että turvakaukalolle olisi tulossa telakka isofix-kiinnityksellä.

Olisin kysellyt teiltä apua siihen, että onko kaikissa isofix-telakkaasemissa, niin sanottu tukijalka jalkatilaan? Vai voiko telakka olla pelkästään penkistä kiinni isofix kiinnikkeillä? Jos telakssa on tukijalka, niin eihän telakkaa pidä vielä erikseen kiinnitellä turvavöillä?

 
Ei tarvita turvavöitä mihinkään, jos isofix-kiinnitys turvakaukalossa. Telakka vaan napsautetaan kiinni auton isofix-kiinnikkeisiin ja kaukalo kiinni telakkaan. Telakoissa on myös turvajalat. Meillä on recaron isofix kaukalo ja sitä voin ainakin lämpimästi suositella!!
 
Telakan voi asentaa joko Isofix-kiinnikkeisiin tai turvavyöllä, ovat eri malleja. Kaikissa on kuitenkin se tukijalka. Isofix menee niihin rautoihin auton takaistuimessa.

Huomasin itse telakkaa ja kaukaloa ostaessani, että eri kaukalot ovat kaltevuudeltaan eri asennoissa, riippuen tietysti autosi takapenkin kaltevuudesta. Mene siis katsomaan kaukaloita ja telakkaa sillä autolla, mihin olet sitä laittamassa, niin voit heti sovittaa telkan ja istuimen autoon ennen ostoa. Esim. olin itse ajatellut Britaxin kaukaloa, mutta se oli minun autossani Isofix-telakassa niin "selkä suorassa" asennossa, etten sitä vastasyntyneelle halunnut. Päädyin sitten Maxi-Cosiin, se sopi minun autoon parhaiten ja vauva oli parhaassa asennossa.
 

Yhteistyössä