Isompi asunto?!

Mulla on marraskuussa laskettu aika, tällä hetkellä asutaan miehen kanssa pienessä yksiössä jossa todellakin tulisi ahdasta lapsen synnyttyä... Itse olen opiskelija, mies menossa pian töihin.

Ajattelimme muuttaa luultavasti johonkin kolmioon vuokralle...
JOS olisit meidän tilanteessa, MILLOIN muuttaisit?
Nyt olisi yksi kiva asunto tiedossa, mutta en oikein tiedä pitäisikö omistajaan nyt ottaa yhteyttä vai ei... Vuokra on noin 200e isompi kuin nykyisessä.. Onko järkevää maksaa isompaa vuokraa jo näin paljon ennen lapsen syntymää? Katselisitteko vielä jos muita vapautuu, vai muuttaisitteko jo nyt? Vai vasta myöhemmin? Ja mihin aikaan?
 
Mä varmaan haluaisin muuttaa ajoissa, että ehtisi rauhassa siivota muuton jäljet pois ja valmistella "lapsen paikan". Eli laittaa sängyt yms vermeet valmiiksi. Lisäksi on helpompi hankkia tavaroita kun tietää, miten mahtuu säilytykseen.

Toisaalta riippuuhan tuo myös rahatilanteesta, 200e kuussa yli puoli vuotta "turhaan" on ehkä opiskelijabudjetissa tuntuva? Mut jos asunto muuten kiva, pääsee vaunuilla jne, niin paikkakunnasta riippuen voipi olla niin, että sitten lähempänä ei yhtä hyvää ja edullista löydykään.
 
Itse ainakin muuttaisin heti, kun sopiva asunto sattuu löytymään. Saisi rauhassa laittaa paikat kuntoon eikä tarvitsisi stressata. Sitä paitsi onhan Kelalta mahdollista saada asumistukea.

Itselläni on nimittäin sellainen tilanne, että asun kahden lapsen kanssa 59,5 neliön kaksiossa ja lokakuussa olisi laskettuaika. Olen hakenut isompaa asuntoa, mutta sellaista en ole vielä onnistunut saamaan. Stressiä pukkaa päälle, kun miettii miten tähän oikein mahdutaan jos sitä isompaa asuntoa ei ajoissa saa. Tai jos sen saa niin miten muutto onnistuu (pakkaaminen, kantaminen, purkaminen ja järjestely)
 

Yhteistyössä