istukan syönti

  • Viestiketjun aloittaja nimmu
  • Ensimmäinen viesti
Lisa
Ei näyttänyt kauhean houkuttelevalta, kun kätilö sen synnytyksen jälkeen näytti, mutta jokainen saa tehdä, mitä haluaa :) Sama kätilö sanoi, että kerran yksi äiti on maistanut palasen...
 
Miina-Justiina
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, MIKSI joku syö istukan? Olen kuullut muualtakin, että jotkut niitä maistelevat, mutta itse en kuuna päivänä voisi. Pelkkä ajatuskin kuvottaa. Mutta jokainen elää tavallaan.
 
Jossain vanhassa vauva-lehdessä oli juttua aiheesta, mutta istukan syöminen tapahtui jossain jumalan selän takana ja liittyi johonkin heimorituaaleihin tms... Hautaamisesta mäkin olen kuullut useammin mainittavan.
 
Jossain ulkomailla mäkin oon kuullu moista tapahtuvan tai ainakin tapahtuneen ja jostain luin et jonkin heimon keskuudessa ainakin oli tapana tehä istukasta ihan ateria koko suvulle.
Mut empä ollis uskonu et kukaan täälä suomessa moista haluaa, saati et kätilöt siihen voisivat suostua. Mut on meitä niin moneen junaan.
 
Voi itsi ku onkin herkullista!!! minä ainaki söin istukan saman tien ku kätilö oli sen kattonu ja anto mulle :LOL: oikein herkullista oli!!!nam suosittelen lämpimästi!!!Ja joo ilman muuta lapsivedet täytyy säilöö että saa istukan hyvin kurkusta alas :kieh:
 
lisättäköön vielä että uskomatonta touhua!!!!!!! :LOL: istukan syöminen....miksei sitä laitettas tarjolle sen sijaan ku tuodaan voileipiä ym. synnytyksen jälkeen? ei tää istukan syöminen varmaankaan kuulu ihmismaailmaan...ainakaan täälä kotimaassa =)
 
Hyvä hyvä " taputtaa " olipas hauska juttu, uskokaa vaan kaikki! Ja kukas sitä kieltää maistamasta jos salissa kätilöltä kysyy. Voivat kyllä sen jälkeen viedä johonkin muulle osastolle kuin synnyttäneiden osastolle!
 
Teena B
Uskokaa tai älkää, USA:ssa useat tuttavani ovat pakataneet istukan. Siellä se on pakkasessa tallessa. Mitä käyttöä varten? En tiedä, ehkä syövät sen sitten 18 v päivän kunniaksi yhdessä lapsen kanssa.
 
Katoin tv:sta joskus vuosia sitten dokumentin, jossa istukasta valmistettiin ateria muistaakseni suvun naisille...vois itseltä jäädä syömättä kuitenkin ja puutarhaan hautaaminenkin tuntuis oudolta ajatukselta!
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 19:08 vieras kirjoitti:
Kyllä sitä oikeasti syödään, laittakaapa googleen halusanoiksi "placenta" ja "eat" niin tulee paljon sivuja resepteineen...
No googlestahan löytyy vaikka ja mitä,jopa ihmisen syönnistä,että silleen :x :x :headwall:
 

Yhteistyössä