istukkatutkimus / punktio

Onneksi Suomessa on aborttivapaus....sillä muuten "palstamammat" teilaisivat abortin / tutkimukset....ja alkais noi katolistesten maiden laittomat abortit ja hylkäämiset huonoihin oloihin....
Elikkä koitetaans olla hiukan suvaitsevampia, sillä eiköhän jokainen mieti tarkkaan omia ratkaisujaan B)
Kyllä mun mielestä yleensä jokainen tietää voimavaransa ennakoimiinsa tilanteisiin B) Ilman että täällä lähdetään lynkkaamaan/ syyllistämään B)
Voimia jokaiselle omiin ratkaisuihinsa :flower:
Ja ratkaisuthan tehdään jokatapauksessa perhekohtaisesti, joten ollaanhan puuttumatta niihin

ps. itse istukkatutkimuksen tehnyt varttunut mamma :flower:
 
Valitettavasti
Valitettavasti Suomessa on oikeus abortoida vammaiset ihmiset. Surullista ja kamalaa. Etukäteen voi todellakin miettiä voimavaransa ja olla hankkimatta lapsia. Lapsista kun ei koskaan voi tietään mitä heille sattuu. Mistäpä ne voimavarat sitten yhtäkkiä tulisi, jos niitä ei alunperinkään ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 12:38 Valitettavasti kirjoitti:
Valitettavasti Suomessa on oikeus abortoida vammaiset ihmiset. Surullista ja kamalaa. Etukäteen voi todellakin miettiä voimavaransa ja olla hankkimatta lapsia. Lapsista kun ei koskaan voi tietään mitä heille sattuu. Mistäpä ne voimavarat sitten yhtäkkiä tulisi, jos niitä ei alunperinkään ole.
Totta, totta. Väkisinkin alkaa miettimään, että kuinka pitkä matka tästä on siihen, että vammaiset jo syntyneet päästetään päiviltä...
 
Valitettavasti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:34 Miri kirjoitti:
Totta, totta. Väkisinkin alkaa miettimään, että kuinka pitkä matka tästä on siihen, että vammaiset jo syntyneet päästetään päiviltä...
Kyllähän tästä löytyy esimerkkiä muutamien kymmenien vuosikymmenten takaa...rodunjalostusopiksi sitä kutsutaan :/
 
Kyllä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 20:02 sakari kirjoitti:
Sinä huoh et varmaankaan sitten sure lainkaan keskenmenoa? Et välitä elämäntavoistasi raskaana ollessa, koska kohdussasihan ei ole mitään? Miksi yleensä vaivaudut miettimään sellaisen terveyttä, jota ei ole edes olemassa?
Olen surrut jokaista keskenmenoani ja surisin myös keskeytystä. Sureminen on luonnollista ja suotavaakin. Mutta miten sureminen tähän liittyy? Enkä ymmärrä mistä repäisit tuon etten välitä raskausaikana elintavoistani? Ei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa.


Ilmeisesti todella ymmärrys siitä että oma elämä on oma ja toisen elämä on niiden oma, ei ole vielä oikein kehittynyt. Kehoni on minun, raskaus on minun ja lapsi minun, joten minä teen niitä koskevat päätökset. Onneksi minun lähipiirissäni ei ole sellaisia ihmisiä, joiden mielestä he ovat oikeutettuja sotkeutumaan minun asioihini.

Suvaitsevaisuutta on teiltä selkeästi turha odottaa, joten keskustelu minun osaltani päättyy tähän. En jaksa jankuttaa.
 
Kyllä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 20:02 sakari kirjoitti:
Sinä huoh et varmaankaan sitten sure lainkaan keskenmenoa? Et välitä elämäntavoistasi raskaana ollessa, koska kohdussasihan ei ole mitään? Miksi yleensä vaivaudut miettimään sellaisen terveyttä, jota ei ole edes olemassa?
Olen surrut jokaista keskenmenoani ja surisin myös keskeytystä. Sureminen on luonnollista ja suotavaakin. Mutta miten sureminen tähän liittyy? Enkä ymmärrä mistä repäisit tuon etten välitä raskausaikana elintavoistani? Ei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa.


Ilmeisesti todella ymmärrys siitä että oma elämä on oma ja toisen elämä on niiden oma, ei ole vielä oikein kehittynyt. Kehoni on minun, raskaus on minun ja lapsi minun, joten minä teen niitä koskevat päätökset. Onneksi minun lähipiirissäni ei ole sellaisia ihmisiä, joiden mielestä he ovat oikeutettuja sotkeutumaan minun asioihini.

Suvaitsevaisuutta on teiltä selkeästi turha odottaa, joten keskustelu minun osaltani päättyy tähän. En jaksa jankuttaa.
 
Kerran vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 19:18 sakari kirjoitti:
Siinä vaiheessa onkin hyvä lopettaa keskustelu, kun huomaa ettei enää osaa sanoa mitään selitystä mihinkään. Minä jatkan vielä ;)
Alan vahvasti epäillä sisälukutaitoasi. Tai sitten taidamme puhua tyystin eri kieltä.. Taisin todeta, että en jaksa jankuttaa enää! Jaksa on eri asia kuin osaa, ihan selkeällä suomella..

Ja se miksi en jaksa enää jankuttaa (sillä keskusteluahan tämä ei ole) on se, että selkeästi sinä vain jankkaat koko ajan omaa kantaasi, ja vastaat samoin sanoin vaikka mitä sanoisi. Pyysin sinua ymmärtämään sen, että se mikä on sinulle ok, ei ole kaikille muille. Voit kertoa oman kantasi, mutta et voi vaatia muita omaksumaan sitä. En minäkään vaadi sinua abortoimaan sairasta lastasi, vaikka itse tekisinkin niin. Toivoin, että vastaisit samalla kunnioituksella muiden mielipiteisiin. Turha toivo, joten siksi jankuttaminen loppuu.
 
Ensinnäkin, vammainen ei ole sama asia kuin sairas. Ja vammaisuushan on yleensä kyseessä näissä abortotointijutuissa.
Minä kerron oman kantani ja sinä omasi. Ollaan sujut. Minä en hyväksy lapsen (syntymättömänkään) tappamista vamman takia, sinä hyväksyt. Se siitä ja näin eletään. Kukin omantuntonsa mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 22:37 sakari kirjoitti:
Ensinnäkin, vammainen ei ole sama asia kuin sairas. Ja vammaisuushan on yleensä kyseessä näissä abortotointijutuissa.
Minä kerron oman kantani ja sinä omasi. Ollaan sujut. Minä en hyväksy lapsen (syntymättömänkään) tappamista vamman takia, sinä hyväksyt. Se siitä ja näin eletään. Kukin omantuntonsa mukaan.
Minunkaan mielestä meidän poika ei ole sairas kun hänellä on downin syndrooma. Hänellä on myös sydänvika ja se on sairaus.
Tuo down on ennemminkin erilaisuus/ominaisuus/piirre. =) <br><br>
 

Yhteistyössä