Italiassa halutaan karkottaa siirtolaiset ja upottaa suvakkien laivat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pitävätkö he tosiaan yhteiskuntaansa toimivana? Omat ystäväni yhdysvalloissa ovat varsin huolissaan nimenomaan toimimattomasta yhteiskunnasta, jossa menestyjät polkevat köyhät jalkoihinsa ja jossa oikeus ei ole kaikille sama. Mustat yhteisöt kärsivät tästä merkittävästi ja ovatkin luoneet omia rinnakkaisyhteiksuntia, jossa vallitsee omat säännöt. Luottamus virkavaltaan taitaa olla nollassa. Sellainen ei luo yhteiskuntarauhaa ja toimivaa yhteiskuntaa.
No eivätpä näytä paljon valittaneen. Mulla on parikin ystävää, jotka ovat naimisissa paikallisen tummaihoisen kanssa, toinen nainen, toinen mies. Ihan hyvin nekin suhteet toimivat, vaikka kyllä on toki vahvasti omia yhteisöjä mustien keskuudessa kuten muutakin alkuperää edustavien.
 
vierailija
Olemme varsin pitkälle kulttuurimme tuotoksia. Me kasvamme moraalikäsitykseemme ja sisäistämme sen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moraali

Se, että suomalaisten keskinäinen moraalikäsitys vaihtelee, ei tarkoita sitä, että asteikko olisi kovinkaan laaja. Ja puhun nimenomaan enemmistön moraalikäsityksistä, en marginaalien.
No heitetään näin karkeasti, että jos seuraa esimerkiksi nykyistä hullua ja paikoitellen varsin asiatonta nettikirjoittelua kommenttiosioissa, niin kyllä mä katson, että mun moraali poikkeaa varsin suuresti näiden ihmisten moraalista. Onneksi.
 
No eivätpä näytä paljon valittaneen. Mulla on parikin ystävää, jotka ovat naimisissa paikallisen tummaihoisen kanssa, toinen nainen, toinen mies. Ihan hyvin nekin suhteet toimivat, vaikka kyllä on toki vahvasti omia yhteisöjä mustien keskuudessa kuten muutakin alkuperää edustavien.
Niin?
Miksi suhde ei toimisi, jos moraalikäsitykset kohtaavat toisensa? Tuskin näiden parin ystäväsi miehet ovat hartaita uskovaisia, jotka haluavat ympärileikata heidän tyttärensä lasinsirulla ja naittaa neljävuotiaana imaamille?

Ikävää, että pidät ihonväriä tässä keskustelussa oleellisimpana asiana. Minusta se ei ole lainkaan oleellista.
 
Puhuit yhteisöistä, jotka eivät noudata lakeja. Tuo tuli mieleen. En nähnyt omassa kommentissani yllä kirjoittamaasi väitettä, keksit sen itse.

Muslimien kuten muidenkin keskuudessa on rikollisia, ja ilman muuta se on ongelma yhteiskunnalle.
No itse en ehkä yhteisöstä puhuttaessa mieti rikollisjärjestöjä.

Kannattaa myös huomioida, että eivät rikollisjärjestöt halua muuttaa lakia tai vaadi muita sopeutumaan heidän maailmankatsomukseensa. He tietävät rikkovansa lakia ja tietävät kyllä tekevänsä laittomuuksia ja ymmärtävät tekonsa vääräksi.

On eri asia, jos jokin yhteisö ei pidä rikollista toimintaansa rikollisena toiminitana. Kuten vaikkapa kunniaväkivalta tai lasten ympärileikkaukset.
 
No vaikka mitä, alkuperä, murre, ruoat ja muut tavat..
En koe, että alkuperä, murre, ruoat tai muut tavat vaikuttavat ihmisen moraalikäsitykseen tai etiikkaan. Heidän ruokatottumuksensa tuskin kertovat heidän oikeustajustaan.
Tämä ei ole sitä mitä keskustelusta hain, eikä nämä asiat liity millään tavalla monikulutuurisuuteen tai monokultuurisuuteen.
 
vierailija
En koe, että alkuperä, murre, ruoat tai muut tavat vaikuttavat ihmisen moraalikäsitykseen tai etiikkaan. Heidän ruokatottumuksensa tuskin kertovat heidän oikeustajustaan.
Tämä ei ole sitä mitä keskustelusta hain, eikä nämä asiat liity millään tavalla monikulutuurisuuteen tai monokultuurisuuteen.
Kylläpä liittyy!
Samaan aikaan, kun suuri lohijoki padottiin, alettiin maksaa lapsilisiä koko kansalle ja syntyi "suuret ikäluokat". Kai tuon tiesitkin jo, mutta kaiki eivät voi tietää.
 
vierailija
"Pysyvä talonpoikaisasutus alkoi juurtua Kemijoen suupuoleen jo 1000- luvun alussa. 1200-luvulla apajalle saapuivat ruotsalaiset sekä saksalaiset kauppiaat, jotka toivat tullessaan suolan, mikä oli ratkaiseva edellytys lohikaupan vilkastumiselle. 1600-luvulla vaurauden lähde oli edelleenkin lohi, josta noin 75% saatiin etupäässä padoilla Taivalkosken alapuolella 15 km:n matkalla. Koko joen paras kirjoihin merkitty saalis oli 357.000 kiloa vuodessa. Pohjolan Voima Oy:n 1945-1948 rakentama Isohaaran voimalaitoksen myötä lohi siirtyi historiaan." -Lohijokitiimi-
 

Yhteistyössä