IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

liljeby tiedän hyvin ahdistuksen tunteen, mutta täältä luettuna hyvältä vaikuttaa! peukut ja varpaat pystyyn, että mennään maaliin asti!

Hilippa jee hyvä juttu. Nyt vaan ahkeraa munienkasvattelua sinne :D

jennica tiedän tunteen... ja viime kierrossa otin oikein asiakseni ajatella positiivisesti, mutta näinpä vaan ei sekään sitten auttanut.

Rusina tervetuloa takaisin! toivotaan, että sulla ei ehdi koko hurja pakastimen varasto loppua ennen onnistumista! itsellä meni pakkaseen 12 alkiota muistaakseni, mutta niin ne sieltä on huvenneet pelottavasti loppuun.

Ja mä en ainakaan pahastu huumoristasi! Itsekin ihmetellyt tuota ihan samaa, että montahan kertaa niitä oikein voi sulatella ja pakastaa, kun kuitenkin pienestä ihmisen alusta on kyse :O :O mutta niin se vaan se meidän blasto siellä pakastimessa nököttää pakastuksen, sulatuksen, jatkoviljelyn jälkeen pakastettuna. Kyllä täytyy sanoa, että suoranainen ihme on jos enää selviää uudelleen sulatuksesta.

Jännää kyllä mä vielä jännään sun puolesta ainakin! vai oliko sulla mitään uusia lääkityksiä tähän PAS:iin? Lutinushan sulla on kai pysynyt samana? se ei mulla ainakaan pidä menkkoja pois yksistään, ei todellakaan niin ahkerasti kuin tämä viimeisin progynova+luge yhdistelmä.

Tuota pakastimen tyhjentymistä kyllä miettii aika ahdistuneesti tässä vaiheessa taas. Ja väkisinkin on tullut googlailtua kaikkea typerää kuten 'mones siirto tai PAS on tuottanut tulosta' - tyyppisiä juttuja. Kyllähän ne yleensä vaan ensimmäinen tai toinen PAS näköjään tuottaa tulosta. Itsellä kuudes vasta edessä. Muistaakseni se kai kuudes jo on huoh.
Yksi tuttava on sanonut, että mene nyt äkkiä sinne yksityiselle. Mutta pelottaa aivan sairaasti, että sielläkään ei vaan onnistu vaikka mitä lisärohtoja saisi siirtoa tukemaan. Sen jälkeen ei ole enää mitään keinoja käyttämättä.

Toisaalta ei varmasti pitäisi valittaa kun tiedän näitä aivan kauheita tilanteita, että ei tule yhtään alkioita tai mikä tahansa syy ettei päästä edes siirtoon asti! :(

Mutta mutta, katkeruus ajoittain omissa kelailuissa loistaa kuin majakka pimeässä silti. En tiedä olisiko se helpompaa jos OIKEASTI joka helvetin kaveri kenen ei ikinä kuvitellut olevan 'siinä vaiheessa' ei olisi alkanut sikiämään, tuskin, mutta ei se kyllä helpotakaan kun sitä nyt ei just tällä hetkellä pääse karkuun mitenkään.

Anteeksi valitus kun toiset vasta piinailee! onneks pääsee tuulettumaan ja juhlimaan kunnolla viikonloppuna kavereiden kanssa miehen synttäreitä, eipä paljon paina lapsettomuus huomenna voisin kuvitella :D
 
Viimeksi muokattu:
Mandala ja liljeby ja muut. Ihanaa että te jaksatte uskoa. :heart:
Mähän oon ja ollu alusta asti ei täs mitää tapahdu, kiitos niin kannustavien lääkäreiden. No ei oo menkkaolo eikä oikein muukaan olo.

Luget nostettii 100mg :stä 200mg :n. Kolmesti päivässä niitä käyttelen. Viimeksi vuosin niiden läpi pp 10 sillä 100mg/ 3krt. Pv.
Ja nyt mulla myös Estradot laastari samalla. Jos se sitten jotai viivästyttää? En tiedä. No jos on sit joku ulkopuolinen tai kemiallinen kun ei näytä plussaa. Tääl nyt päässä mietin. Tai oikeesti en oo miettiny mitää, kun vasta täs pp 10 eteenpäin.

Mandala älä vielä vaivu murheisiin. Tää on tätä tunteiden vuoristorataa. Taas tästä noustaa. Mun pakkanen alkaa ja lähestyä tyhjyyttä oisko yhdeksi kerraksi, mutta nää solut ollu kaikki hitaita ja huonoja että kohta ois punktio eessä, jos enää jaksan. Siis itse hoito ei oo nii paha, eikä lääkkeetkään, mutta en tykkää ilmapiiristä. Melkein joka kerta, kun menee julkiselle saa lähteä vihaisena tai surullisena pois. Toisin sanoen useimmat lääkäreistä on tosi raskaita.
Nauti juhlista. Tekee hyvää saada muuta ajateltavaa. Mä oon purkanut pahvilaatikoihin täällä energiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jännää, pahottelut negasta jos verikoekaan ei sitä muuta.. mulla estrogeenit (zumenon) on aina pitäneet tehokkaasti kuukautiset pois niin pitkään kun niitä käyttää. Myös nyt viimeks tuoresiirrossa vaikka aiemmin niissä aina alkanu vuotaa pelkän lugen läpi.

Tervetuloa munkin puolesta Pussipiru ja muut uudet, vaikka enempi tällänen taustakirjottaja nykysin oonkin..

Täällä kp1 odotellessa, ja peläten että vanhan kaavan mukaan viivähtää pari päivää normaalista just su-ma ajoille, jollonka sen ainoan pakasteblaston siirtoyritys seuraavaan kiertoon ei ehkä onnistu surkeen ajotuksen takia.
 
Kop kop toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan eikä johdu enää ovitrellestä!

Jännää toivotaan verikokeesta hyvää tulosta vaikkei testeissä vielä näy mitään!

Kaikille kyytiläisille tsemppiä, eritoten Laura! Toivotaan että viimeinen kerta toden sanoo!!

ON: edellinen icsin jälkeinen kierto oli siis 43 päivää ja tänään uutta kiertoa päivä 13 ja ultrassa kävin. Siellä 14mm kokoinen johtofolli eli toivoa on että ehdottäisi vielä tähän kiertoon tehdä pas luonnolliseen kiertoon! Ollaan ens viikko enää suomessa niin viimeistään tiistain aamusta pitäisi hymiö tulla että.perjantaina siirtoon päästäis. Olin jo asennoitunut että elokuussa vasta mutta toivotaan että olisi onni myötä! =)
 
Risukasa uskon kyllä kans tuohon enempi, että täs tapauksessa estrogeeni nyt vaa pitää menkat poissa. Ärsyttävää, saan sitten vissiin ma saakka niitä käyttää. Huoh! Miten olet lopettanut sen ? Heti vaan vai kun nega veritestissä todettu? Täytyy sanoo etten tippunut mistää..ärsyttävän oikeassa nuo lääkärit. Hmm. Tuleepi taas nämä lomat. Ärsyttävää ajoittua aina joko pyhien tai lomien väliiputoojaksi.

Henrietta pidän peukkua hymynaama ajoitukselle, että saat kyytiläisen. Kiitos kannustuksesta, mutta toivotonta taitaa olla.
 
Jännää Oon käyttäny niitä viralliseen testipäivään, kun niin on määrätty. Lääkkeellisissä kierroissa saattanu varmuuden vuoks testata vielä pp16 negan että uskaltanu jättää. Näin muistaakseni suositeltiinkin, kun koko raskaus ois sillon noiden lääkkeiden varassa.
Pois jättämisen jälkeen vuoto alkanu parin päivän päästä. Verikokeita ei oo tehty ollenkaan, paitsi tietty sen ainoan viime kesäsen kotitestiplussan jälkeen.

Onnea siiirtoon päässeille, ja Henrietan tavoin ihan erityisesti onnistumista toivon L@uralle, aivan liian kauan oot joutunu tän puolen palstalla jo sinäkin pyöriin.. :/ että josko tää viimenen nyt sitten ois SE alkio! ;)
 
Kyllä mullakin se progynova lugen kanssa jätti menkat tulematta. Kesti muutama päivä lääkkeen lopettamisen jälkeen ett alkoi menkat vihdoin, ja vielä ne hämäävät minimenkat ugh. Sen takia kyllä nyt sitte testaan kotona ettei tarvi pilvilinnoja maalailla itse :/
 
Risukasa hyvä tietää. Juu no ihan järkevää odottaa se paripäivää ennenkuin lopettaa lääkkeet.

).( Kyllä se nii vaa on että testit näyttää isoa negaa jo täs viis päivää. Kyllä se on vaa lääkkeet jotka ei anna menkkoja. Näköjään tuo laastari on tehokas. No marssin veritestii ku täällä ne haluu tutkia onko tapahtunut edes kiinnittymis yritystä. Jep testaan yleensä itse aina täs loppupäivistä tietää missä mennään.
 
Jännää :hug: :(

hannuliini näin mä olen ymmärtänyt, että kun kokonainen yksi IVF/ICSI rundi on käyty läpi niin uuteen rundiin pitää jonottaa uudestaan.
Sen takia kun meillä pakastin nyt tyhjenee niin päätettiin miehen kanssa, että soitetaan suoraan yksityiselle, koska tuntuu muutenkin, että aika vaan valuu käsiin joten puolen vuoden odotus tähän päälle on liikaa.
 
Jännää, voi eikä, suuret pahoittelut jos nyt oikeasti noin surkeesti kävi :( niin monesti tuon saman kokeneena ymmärrän täysin pettymyksen määrän..en hoksannut katsoa että oliko teillä vielä alkioita pakkasessa?

Kiitos tsempityksestä, risukasa joo kyllähän tuota 10 vuoden yrittämisen aikana on tullut jo aika kypsäks tähän touhuun ja ei se auta kuin toivoo että jospa täältä nyt pääsis ponnistaan seuraavalle etapille. Jää nähtäväks :) pp3 taitaa olla menossa juu, alkiohan olis näillänäkymin joku blasto tms mikäli pikku sissi olis jatkanu kehitystään.. tänään tullut ällö raudan maku suuhun syödessä ja juodessa, vie maun kyl syömisestä kun maistuu niin pahalle. Mies sai aamulla ryystää mun kaffet, oli meinaan kun olisi lusikka sulatettu sekaan niin kalseen makusta...hyh.. vatsanippailuja lukuunottamatta oikei kiva olo muuten. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Tänään veritestissä hcg yli 500! Todella epäuskoinen olo. Ihan itketti kun klinikalle soitin ja vastaus kerrottiin. Ei voi ymmärtää. Samalla pelottaa, että niin varhainen vaihe ja mitä vaan voi vielä tapahtua, voi kunpa tämä nyt jatkuisi! Kotona oli pakko vielä pissata raskaustestiin ja omin silmin nähdä elämäni ensimmäinen plussa.

Jännää olen pahoillani sun negasta. :( tuntuu pahalta kun toinen ei onnistu, oisipa me plussattu molemmat tänään...

Oireista vielä sen verran että hillittömän turvotuksen vuoksi täysin revähtäneeltä tuntuneet vatsalihakset sekä ihmeellinen kiristystunne alhaalla tosiaan olivat raskausoireita ja sellaisia, joita minulla ei koskaan aiemmin ole ollut, vaikka näiden vuosien aikana vaikka kuinka monesti olen kuvitellut olevani raskaana. Viime päivinä tuli lisäksi vielä pari uutta oiretta, joista toinen oli se että verisuonet rinnoissa alkoi näkyä todella hyvin ja lugeja laittaessa kohdunsuu tuntui jotenkin "siirtyneen ylemmäs", vaikea selittää...
Jos siis joku osaa niin voi päivitellä plussanneisiin Liljebyn
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Liljeby, onnea onnea mielettömästi!!! :) aivan upea homma, juuri noin sen pitääkin mennä. =) todella hyvä lukema, oliko sinulla nyt mikä pp? Voi kun alkaa jännittää omakin tilanne, täällä sukelletaan ilosta epätoivoon, vielä on päiviä jäljellä

Laura pp3
 
LAURA tsemppiä nyt ihan hirveästi piinailuun sulle, plussatuulia ja "plussatartutusta" nyt sulle sinne..! Mulla oli tänään pp14. Siirrettin silloin 2 pv iläinen alkio ja kiristystunne alkoi joskus noin pp4:n tienoilla.
 
Voi eiiii kuinka siistiä, liljeby!!!! <3 onnea ja tarrasukkia! :)

Lauralle kanssa nyt onnea matkaan aivan älyttömästi!!! Hyvältä kuulostaa ainakin nyt!

Tulee niin hyvä olo lukea onnistumisia täällä kun itse tahkoaa tätä paskaa läpi. Jotenki
Kyllä pystyn iloitsemaan tämän ketjun onnistumisista enemmän kun omien kavereiden "jätettiin ehkäisy pois ja hups" ilmoituksista, oikeasti tätä ei moni ymmärrä mitä tätä on käydä läpi.

Nauttikaa te onnelliset naiset!
 
moikka kaikki,

Pahoittelut Jännää :/

Ja onnittelut Liljeby :flower:


Pakko tulla purkamaan omaa sydäntä kun pelottaa niin paljon tällä hetkellä.
Keskiviikkona oli varhaisultra jossa näkyi pieni syke ja 6+6 viikot menossa. Illalla kuitenkin noin 4h ultran jälkeen tuli loro kirkasta verta, silloin vielä ennen nukkumaan menoa vähäistä ruskeaa pyyhittäessä sitten totaalistoppi torstaina aamulla ennen töihin menoa ei mitään ja töissä taas hieman pyyhittäessä ensin ruskeaa limaa sitten vaaleanpunaista. Iltapäivällä olikin taas tullut ihan verta pari tippaa housuihin. JA sitten ei taas MITÄÄN. Nyt ei eilen perjantaina tullut mitään. Välillä jomottaa alapäähän mutta ei muuten ole mitään tuntemuksia. Kuvottava olo jatkuu edelleen kuten jo tehnyt muutaman viikon.
Nyt sitten mietin että oliko se tässä?? Kaikkien näiden vuosien jälkeen yksi hoito ja keskenmeno??
Seuraavan kerran yksityisellä 10.6 ultra, jollei tässä nyt muutosta viikonlopun aikana tapahdu ja siirrän sitä sitten jo ensi viikkoon.
Onko muilla ollut noin niukka keskenmeno? tai osaako joku sanoa onko vaan normaalia?

Anteeksi vuodatuksesta :(
 
ES: älä luovuta vielä!! Mulla oli hurjat vuodot rv5-15 ja lopputuloksena terve lapsi. Oli jätti hematooma kohdussa joka vuoti ja kuivui pois. Pahimmillaan kananmunan kokoisia klönttejä ja aina lähdin itkun kanssa töistä kotiin. "Korvienväliultrassa" kävin yksityisellä kerran viikossa ja aina lääkärin ja itteni hämmästykseksi syke näkyi <3 Voisko sun vuoto olla kuivista limakavoista, kun ultran jälkeen alkoi?? Jaksuhaleja!!

JÄNNÄÄ: Iiiso haliii!!! Voi surku:(

LILJEBY: vautsivau!!!!! Onnea!!! jee!!!

).( Onestep edelleen haamua, ei vahvistu, ei haalistu. Ei menkkoja. Ei mitään oloja. Paitsi, että v*****aaa kuin pientä sikaa (pms?) ja välillä juilii alavatsaa menkkakipumaisesti. Pp9/kp29 tänään. Pitää kai lähtee kaupasta hakemaan muutamanpaketti pregcheckiä. Joo, ei se plussaks muutu, vaikka niitä tekee 10 ;)

Aurinkoista viikonloppua!!!!
 
Onnea liljeby!

-es- Vuodot on kyllä tosi yleisiä, ja joillain on tullu kuulema ihan lorisemalla ja silti kaikki sujunu hyvin loppuun saakka. Mullahan tuli joskus rv9 yhtenä päivänä tosi niukasti, punerrusta v-vuodossa, eikä tän jälkeen mitään. Yritin ajatella että jos vaikka vaan limakalvot on niin herkät että tihkuu tms. mutta mun tapauksessa se oli merkki juuri siitä pahimmasta. Kkm todettiin sitten 12+3 np uä:ssä eli alkiot oli ollu sillon jo noin kuukauden kuolleena, ja siinä vaiheessakin jo noin viikon kun se verinen lima tuli.
Suna varmaankaan en jäis odotteleen noin pitkään seuraavaa ultraa. Tsemppiä, toivottavasti kaikki on kunnossa!
 
Onnittelut ja pahoittelut!

).( kerrankin ku toivois että ne menkat alkaa niin ei...ei ala. Huominen vielä aikaa mutta ei mitään menkka tuntemuksia vielä eli lääke ei nyt tehonnu niinku toivottiin. Eli heinäkuulle menee eka ivf. Harmittaa. Kun olin asennoitunut et kesäkuussa ja sit heinäkuussa olisi ehtinyt mahdollisen pas onkin jo, ennen kuin elokuussa taas työt jatkuu. Mutta näille kun ei mitään voi...
 
Hei taas kaikki. Tänään olikin jännät pari tuntia illalla. Veri lorisi oikein kunnolla ja lähdettiin muutaman soiton jälkeen päivystykseen ja siellä todettiin että on verenpurkauma kohdussa. Alkiolla kuitenkin oli vielä syke ja kaikki näillä näkymin hyvin purkauma ja alkio on eripuolilla kohtua. Purkauma on alhaalla ja alkio ylhäällä. Nyt vaan pistetään sormet ja varpaat ristiin että kaikki menisi jatkossa hyvin ja tuo purkauma loppuisi. Kiitos teille vastauksista ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti ?
 
-es- toivotaan parasta! :heart:

kop kop milloin olet viimeisen ovitrellen pistänyt? kaikesta huolimatta kauheasti tsemppiä verikokeeseen!

Neeeuska onpa ikävä tilanne :/ minäkin täällä mietin, että meneeköhän seuraava mahdollinen siirto jopa klinikan kesäloman päälle myös, vaikka PAS onkin kyseessä niin silti.
Oliko sulla pitkä vai lyhyt kaava suunnitteilla?

Jännää tule sitten heti kertomaan kun saat verikokeen tulokset! sormet ristissä siihen asti!

Laura mites siellä mennään? onko raudan maut yms vielä häirinnyt? toivottavasti ;)
 
No jestas... Juuri kun olin heittänyt hanskat tiskiin niin aamuyöstä, kuin tyhjästä, menkat alkoi! Muistelisin niin että tää 1.6 oli taka raja että ehtii ennen juhannusta. Soitan kohta klinikalle ja varmistan vielä asian, ja jos näin oli niin varaan ekan ultran sitte ja alan huomen piikittää.
Mandala lyhyellä kaavalla, tekevät tuolla klinikalla pelkästään sillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Neeeuska noniin hyvä juttu :D tsemppiä tulevaan :) mitkä lääkkeet sulla on käytössä, vai tiedätkö niitä vielä? voisin kirjata tuohon meidän listaan ne.

Mä nyt soitin naikkarille ja kysyin siitä lomasta niin joku osastosihteeri siinä sitten sanoi, että ne ei olisikaan kokonaan kiinni, vaan hänen sanoillaan 'supistetuilla vastaanottoajoilla' kuulemma mennään koko heinäkuu :O En tiedä onko tämä erilainen käytäntö kuin viime kesänä kun mun hoidon aloitus siirtyi nimenomaan loman takia, että ultrat yms ois osunut lomalle. Mutta varmistuksen saan vasta tietty kun soitan menkkojen alkamisesta sinne nyt tällä kertaa.
Ärsyttää ihan pirusti nyt vaan koska jos siellä ei pystytä mun PAS:ia tekemään heinäkuussa tämän loman aikana, jos laskelmien perusteella osuis just siihen, niin soittaisin nyt tältä istumalta Graviditakseen.
 

Yhteistyössä