IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

MANDALA: viikko sitten illalla pistin 260iu eli 1/25 ovitrellestä. 2,5iu pitäis olla jämiä jäljellä kaikista ovitrelleistä (pistin yjteensä melkein koko kynällisen osissa 3vkon aikana). Samat haamut ollu testeissä nyt viimeset 5pvää. Saan labravastauksen ja jatkot vielä tänään. Huoh, tyylipuhdas nega ois ollu helpompi.. Ei kestä taukokiertoa :/
 
Mandala, mulle sanottiin että ovat kesäsulussa viikosta 29 (tai viikkoon 29..) kun kysyin, et jos tämä PAS ei nyt tärppää, niin ehtiikö tehdä vielä uuden ennen heidän lomakautta. En halunnut maalata mitään piruja seinille, joten elän nyt autuaan tietämättömänä ja teknisesti ottaen seuraavat pari viikkoa olen raskaana ????

Onnea vielä plussanneille ja kovat halit tädin vieraaksi saaneille..
 
Täällä elellään pp6, oireista ei nyt oikein osaa sanoa johtuuko lugeista. Jatkuva vessassa ravaaminen, väsymys, reisisärky, paineentunne alavatsalla, lauantaina vihlas (kohdusta) ihan järettömän kipeään noin 30 sekunnin/1 minuutin ajan ja loppui siihen. Mut minun tuurilla tää on vaan itse kuviteltua kaikki :) vielä pitäs malttaa muutama päivä. Jos keskiviikkona uskaltautus kuitenkin ekan testin tekaseen niin vois jo vähä asennoitua tulevaan. On tää niin jännää niin piinaavan jännäääääää !!! :LOL:
 
Hellurei :wave:

Loma takana, ihanaa tällaiset tyttöjen kaupunkilomat, aijai. Piinailu ei käynyt mielessäkään muuta kuin lugejen aikoihin ja lentomatkoilla, kun pelkäsin veritulppaa hysteerisesti. Selvisin ilman, Jee! Ruuan suhteen en nirsoillut yhtään vaan söin rohkeasti raskausaikana kiellettyjä juttuja (ja söin muutenkin liian paljon). Meidän 4 naisen porukasta yksi oli viidennellä kuulla raskaana, joten alkoholin välttelystä ei tullut ongelmaa. Muutaman lasin punaviiniä join per päivä, mutta en koe siitäkään huonoa omatuntoa. Reissuissa olleista vain yksi tietää meidän hoidoista ja tilanteesta, enkä tainnut jäädä kiinni ;)
).( Tänään kai pp 6 ja nyt arkeen palattua olenkin sitten ihmetellyt oireita ja oireettomuutta. Kaikki "oireet" voivat olla lugeista johtuvaa ja oireettomuus saa hulluksi. Miks edes tissit ei ole kipeät vaikka kuinka tökkis :confused:??? Eli vielä ei ole mitään raportoivaa. Yhtään testiä ei ole kotona eli aikaisintaan keskiviikkona alan ihmetellä viivoja tai varmaankin niiden puutetta.

liljeby Ihanaa, sä (/te) onnistuitte. Hienoa :heart:. Onnea, onnea, onnea.

jännää Voi ei, jos testit näyttää negaa. :hug: Oletko saanut jo verikokeen tuloksen?

kop kop Ei kai lääkkeen enää pitäisi näkyä testissä... Mitäs labra???

l@aura82 me kai mennään aika samassa aikataulussa, toki sulla näyttää olevan testipäivä aiemmin. Noista sun oireista mulla on ehkä tuo paineentunne tai pidemminkin sellainen kiristys. Tänään jo kuvittelin mukamas pahan olonkin... Tsemppiä piinailuun.
Mandala Ihana kun jaksat tsempata muita täällä :)

Ja onnea sille, jonka menkat alkoi just viimeisänä mahdollisena päivänä, jotta hoito onnistuu.

ps. Lasketaanko nuo pp:t niin, että siirtopvä on 0 ja sitten siitä eteenpäin?
 
Vilijonkka minulla testipäivä olis kans virallisesti pp14 mut aikaisemmin ovat sanoneet että voi jo pp10 testata, siksi ehkä testailen aikaisemmin.
Juurikin noin että mahdollisimman normaalia stressitöntä elämää vielä tässävaiheessa, kyllä se alkio paikkansa löytää ja kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen vaikka söis ja jois miten " epäterveellisesti" tahansa. Hoidot on muutenkin niin rankkoja nii itselleen on hyvä suoda vähän helpotusta. Mullakaan ei daisarit oo kipeet eikä kovinkaan turvonneet..hmm... jospa se olis yksilöllistä tuokin. Lämmöt 36.7, n puol astetta koholla tai jotain sinnepäin, eipä tuotakaan jaksa mittailla :) mul olis vielä 4 kpl cb ovistestejä, pitäsköhän leikkiä niillä ennen raskaustestiä :)
 
Liljeby isot onnittelut! Mahtava juttu että saadaan onnistumisia tänne =)

Jee, siirtoon päästäänkin lauantaina!! Aamulla digi hymyili vaikka sen viivat ei ollu tasavahvat ja liuskatestissä viivat ei ollu tasavahvat ja sit epäilin ja tein uudestaan ja siinä uudessa ei ollu hymiöö. Onko teille käyny näin? Soitin klinikalle ja olivat sitä mieltä että siihen ensimmäiseen hymiöön voi luottaa... Mä luotan jos tarkoittaa että siirtoon päästään! =)

Kopkop toivottavasti sait hyviä uutisia!
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta ei munkaan mielestä ne digin viivat hymyillessä ole koskaan 100% olleet tasavahvat mutta en oo murehtinut sitä ollenkaan kun kuitenkin hymyili. Onnea tulevasta kyytiläisestä <3

Rusina kiitos tiedosta! Epäilinkin että se joku osastosihteeri puhelimessa ei välttämättä tiedä mistä puhuu. Veikkaan että se on viikosta 29 eteenpäin pari viikkoa. Eli pitäis mun järjen mukaan ehtiä PAS hoitamaan pois alta.

Jännää ja Kop kop tulkeehan kertomaan!!!!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
-es- # 03/2011 # ensimmäinen # siittiöiden huono liikkuvuus
kop kop # 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt
empuska # ensimmäinen # selittämätön
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
Sofi12 3.IVF touko-kesäkuun vaihteessa. Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Luget.

PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Kesäkuu
Piikit ja punktiot:
Neeeuska 1.IVF

PAS:
Mandala 1.IVF /6.PAS - progynova + lugestron

Syksy
Piikit ja punktiot:
hannuliini 1.IVF menopur, orgalutran, pregnyl ja lugesteron

Piinailijat: :snotty:
Jännää 1. IVF1.PAS Lääkkeellinen kierto verikoe 29.5
Liljeby 1.IVF Veritesti 29.5
kop kop1.IVF/ICSI 1.PAS Lääkkeellinen kierto 1.6
-jennica- 4.6
L@ura82 4.ICSI /2.PAS testipäivä 5.6.
Viljonkka 1. IVF:n 1.PAS, verikoe 8.6.
Sofi12 3.IVF testipvä 15.6. 2 alkion siirto

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015

Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI


Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Ensinnäkin onnittelut Liljeby plussasta! JOs oli muita plussanneita, niin onnittelut teillekin!!:)
Piinailija Lauralla kuulostaa olevan lupaavat oireet, voikun teilläkin onnistuis vihdoin ja viimein!!

Ja pahoittelut kaikille negan saaneille, erityisesti kop kopin tilannetta kanssa jännitän, epäselvä tulos on aina niin hermoja raastavaa...: / Tsemmpiä kaikille tasapuolisesti!:hug:

Oon pitänt keväisen epäonnisen passin jälkeen hiljaiseloa... Sitten yllättäen päästiin viimeiseen ivf:ään ennen kesätaukoa. En ole jotenkaan pystynyt kirjoittamaan tästä viimeisen hoidon kulusta ollenkaan, jotenkin vain pelännyt manaavani pahoja, jos jokin on mennyt hyvin.. Ehkä johtuu siitä, että on viimeinen julkisen hoito kyseessä..

Noh, noin 10 näkyneestä follista saatiin 6 solua, joista 5 kypsiä ja hedelmöittynyttä, eilen saatiin kyytiin 2 hyvää morulaa, toinen vähän nopeampi ja toinen hitaampi, mutta molemmat hyviä alkoita... Loput 3 jäi jatkoviljelyyn...
Hoitaja kehoitti elämään ihan normaalia elämää, joo helpommin sanottu kun tehty... ;) Todelliset piinailupäivät alkaneet...:popcorn:

Hyvää kesän alkua kaikille, vaikka täälläpäin ainakaan sään puolestä ei kesästä ole tietoa...:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
SOFI12: tsemppiä piinailuun!

HENRIETTA: mulle käyny usein digin kanssa, että eka hymyilee ja sitten ei, tai toistepäin :/

LAURA82: lupaavat oireet *peukkuja* :)

Kiitti tsempeistä, mutta mutta: hcg16, letrozolin alotin eilen. 2.pas ennen juhannusta, i hope. Jotain kiinnittymistä yrittäny ilmeisesti. Harmi ettei tärpänny, mutta hyvä ettei tullu taukoa.

JÄNNÄÄ:Mitä se verikoe sanoi??
 
Liljebylle suuret onnittelut (ja samalla muille raskautuneille myös!)
Lauralle mielettömät peukutukset, toivottavasti oireet tietävät hyvää :)
Ja sitten pahoittelut kun en jokaista tajua erikseen tsempata/onnitella - mulla on nyt jostain syystä (pian alkava loma? Hoitostressi?) ihan älyttömän lyhyt muisti ja käyn jotenki hitaalla nyt ;) Eli kaikille tsempit tilanteisiinne! :)

Kävin eilen kontrolliultrassa. Jotenki pelkäsin että siellä ei oo ku pari hassua munaa tulossa. Sanoinki siinä tutkittavana ollessani lääkärille, että ei vissiin kauhean montaa ole (kun en itse niitä vielä silloin oikein nähnyt). Lääkäri siihen, että kyllä täällä hyvin näyttää olevan, oikealla puolella kolme isompaa ja ainakin kolme pienempää, vasemmalla samoin ainakin kuusi. Ensimmäisessä ICSIssä niitä taisi olla 9, joka tapauksessa vähemmän kuin nyt (tai sitten en vaan muista). Menopur-annosta ei nostettu eikä laskettu, vaan saan torstai-iltaan asti pistää 225iu ja perjantaina on sitten viimeinen kontrolliultra ja punkitiopäivästä sopiminen.
 
Oho onpas uuden näköinen foorumi meillä! ja monta suosikki hymynaamaa on hävinnyt :eek: ei edes halaushymynaamaa mikä niin valitettavan usein tulee tarpeeseen täällä meidän osastolla :(

Kuten esim nyt: Kop kop pahoittelut suuresti! mutta tosiaan kiinnittymisyrityskin on parempi kuin ei mitään. Kyllä varmasti joku teidän tulevista pakkasnenistä on se mikä pysyy kiinni kunnolla, sovitaanko näin? ;)

Hilippa onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Jännäätä täällä kuulostelen itsekin :confused:

Itsellä on kyllä se perinteinen fiilis: odottavan aika on piiiiiiiiiiitkä... mennyt niin monta siirtoa tässä jo ilman välikiertoja, että ehti tottua tekemisen meininkiin. Tää peukaloiden pyörittely ei sovi mulle yhtään! :mad:
 
Oho, onpas foorum muuttunut.. pakko oli testata. Tosi hankalalta tuntuu, mutta ehkä tähän tottuu.

Jännää, pahoittelut negasta. Ja siitä että pitää alkaa uus hoito. *halaus*. Mukavaa kesää kaikesta huolimatta .

Jee, puhelimella saa tummennettua tekstiä.

En uskaltanut aamulla testata.. pp 9 päivää kituutetaan.
 
Ei voittoa ekasta ICSI:stä. :(
Nyt sitten tuleekin kesätauko väliin, eli koko hoito alkaa alusta vasta elokuussa.
Tämä on kyllä niin tuskaisen hidas taival, että alkaa vähitellen houkuttaa se yksityinenkin hoito. Ehkä me nyt kuitenkin kokeillaan tämä julkinen puoli loppuun, kun tänne asti ollaan sinnitelty.

Mulla oli tässä kierrossa Gonal-F-annostuksena 125, lopputuloksena 6 munasolua, joista vain 2 kypsää. Käsittääkseni tuo annostus on aika pieni? Toivottavasti seuraavalla kerralla saataisiin enemmän.
 
Melko hirveen näkönen uus palsta mutta ehkä tähänkin tottuu...pitää testata näkyisköhän tässä nyt allekirjotuskin.

Onnea plussista, mm. liljeby ja pahoittelut Jännää, Pussipiru, ja oliko muitakin negoja..

Mulla myös siirtyy sen yhden ainoan siirto jonnekin kesätauon jälkeen kun tuli tässä kaikkee "mukavaa" yllätystä...(kumi hajos -> klamydia ja nyt antibiootilla!), muuten ois voitu tehdäkin ehkä just ja just ajotuksen puolesta ennen juhannusta siirto tähän kiertoon mutta mun tuurilla näköjään menee aina vituiks jos vaan on mahdollista jossain kohtaa mennä. Tätä seuraavakin on hukkakierto kun klinikka on juuri sen 2 viikkoo kiinni enskuussa kun siirto pitäs tehdä.
Lääkäri soittaa vielä ensviikolla tarkempaa aikataulua. Toivottavasti tää tulehdushomma ei nyt pisempään sitte viivytä hoitoja.. kun nyt sen 5. ivf:n pääsis tekeen vielä tän vuoden puolella ja hyödyntään lääkekaton.

ps. Ei näy allekirjotusta...ompas perseestä.
 
Apua osaankohan mä nyt oikein vastata kun muuttunut tää foorumi jotenkin oudoksi ;)
Nega/viivanpaikka pp8 iltapäivän pikapisusta (rfsu testi), mut en vielä menetä toivoo katotaan huomenna aamusta uudestaan, ja sit taas perjantaina ja taas lauantaina :)
 
Juu, ei luovuteta L@ura82 vielä... (Vähän jo ehtisin kyynelehtiä miehelle, mutta en myönnä :oops:). Ja jos sulla oli viivanpaikka niin eikös se voisi kertoa hyvää... :rolleyes:
Ihan liian aikaistahan tässä vaiheessa on testata, mutta jotenkin sitä vaan on niin epätoivoinen!! Ehkä huomisen skippaan suosiolla ja vasta seuraavaksi perjantaina. Maanantainahan mulla on vasta verikoe. Ei silti, ei ole mitään tuntemuksia jotka johtuis jostain muusta kuin lugeista! Ja ne jos mitkä ällöttää tällä hetkellä..

ps. nämä hymiöt on tosi kummia, mutta pakko niitä on tänne siitä huolimatta lisäillä.
 

Yhteistyössä