IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko teillä muilla Estradoteja käyttäneillä ollut menkkamaisia tuntemuksia? Siis tarkoitan nimenomaan ennen PASia? Tää on ihan hirveetä, pahenee vaan ja vessassa ei meinaa uskaltaa käydä. Mietin vaan, kun tänään on kp 12 ja mulla on välivuodot alkaneet yleensä siinä kp 11-> ja eilen ultrassa lääkäri sanoi että limis oli 10mm luokkaa.. että voiko se alkaa itekseen vuotaan pois? Ihan hirvee alaselän pakotus ja vatsakivut, sekä sellainen menkkamainen vatsan murina, kyllä te tiiätte.
Lääkäri sanoi eilen, kun kysyin asiasta, että voihan olla että mun keho reagoi tuolla tavoin estrogeeniin, mulla kumminkin aika suuri annos kun on 75mg laastareita 2 kpl. Voi hitsi kun ei nyt mitään vuotoa alkaisi ennen lauantaita, saisin heti aamulla silloin tuikata luget.. On tämä henkisesti sellaista myllyä, ettei sitä käsitä, ei oikein edes lääkäri.
 
Pitäiskö ottaa ihan v*ttuiluna maailmankaikkeudelta, kun kaveri päätti sitten nimetä uuden lapsensa just sen nimiseksi, mitä oltiin miehen kanssa mietitty, että jos joskus saadaan tyttö niin sen niminen siitä tulee... ja pam... niinpä ne valitsi kaikista maailman nimistä just sen tyttönsä nimeksi :p

Tänään kauhee PMS-ahdistus ja sydämentykytykset päällä. Mä oon heilunut kotona kotitöiden kimpussa ku mielipuoli ja vielä pitäis töihinkin mennä... Miksei ne menkat nyt vaan jo ala, niin loppuis tää olo... :(
 
Kauankos se Pregnyl 5000 nyt näkyykään testissä? Aattelin, että josko sitä huomenna alkais jo tikuttaan...:ROFLMAO:

Nempula: laittakaa tekin tytön nimeksi se sama, ei kait se haittaa! Mut ymmärrän sun tuskan. Meillä puoli sukua lestadiolaisia, lapsella yli 20 serkkua ja puolisolla on melkein sata serkkua ja tuntuu että kaikki järkevät nimet on jo "käytetty"... On sitten otettu ihan rohkeesti vaan se nimi mikä itseä miellyttää eniten, ihan sama kaimoille.:LOL:
 
Kiva kuulla, että SalamaT siellä on mieli alkanut kirkastumaan :)

Jee Hipsunpöpsy pian PASiin (y)

Täällä on nukuttu koko päivä :sleep::sleep::sleep: Kipuilua ei ole juuri ollenkaan, ja toivotaan että pysyy tälläisenä. Ja onhan toi 10 solua hyvä, jotenkin TAAS sitä odotti enemmän. Viimeksi saatiin 11 solua, josta 5 hedelmöittyi ja nyt lähdettiin pienellä lääkkeiden viilauksella hakemaan parempaa saalista, mutta eihän tässä niin käynyt. Mutta 4,5h päikkärit tekee ihmeiltä, ja fiilis on pikkasen parempi jo, vaikka nyt tietty jännittää.
Huomenna tosiaan kuullaan, kuinka moni hedelmöittyy ja mulla on siirto maanantaina eli tarkoitus on siirtää 5 päiväinen blastokysti.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ihanan pitkä maaliskuun plussalista! Onnea nyt ainakin Mari ja Nenna! Ja muillekin, jos on mennyt ohi :) täällä on niin vilkasta keskustelua ettei perässä meinaa pysyä.
Mun elämä tuntuu nyt pyörivän yhen ovitrelle-piikin ympärillä :) oon siis jääkaapittomassa tilassa, ja toi kylmälaukkujen ja oikean lämpötilan kanssa pelaaminen on hurjan vaativaa. No suuremman huolehtimisen jätin kyllä maanantain jälkeen kun sillon pistin irrotuksen ja nyt sit vaan taas torstaista eteenpäin pikkuannoksia tueks, niin en jaksa enää niin välittää, kunhan ei jäädy :).
Icsimamakolle onnea saaliista, ja tsemppiä uutisten odotteluun. Mulla myös maanantaina siirto (mikäli pakkasesta selviää) ja ihan ku oisin jostain viestiketjusta lukenut että ollaan samalla klinikalla ja lääkärilläkin :).
Tsemppiä muillekin, erityisesti yrittäjälle. Mulla on ihan älyttömän huono muisti, en koskaan muista mitä piti kirjottaa, varsinkaan näin puhelimella..
 
Icsimamakolle ja Darnille onnea ja jaksamista nyt piinailuun! Olikohan muitakin?

).( Tänään oli ultrassa vihdoinkin hyviä uutisia. Menopur toiminut odotetusti, oikealla 1 15mm, 1 13mm, 1 10mm ja 10 8-9mm follia. Vasemmalla kaks 10mm ja 6 6-8mm follia. Endokin ihan kohtuullisen hyvä. Onhan tämä jo alkanut tuntumaankin, etenkin kun kyykkäilin kissojen kuljetusbokseja pestessä - jäätävät alavatsakivut. Samalla käynnillä tuli kielto raskaisiin nostoihin ja ponnisteluihin, hyperin vaara alkaa olla lähellä. Perjantaina uutta ultraa ja varmaan alkuviikosta punktioon. Pääsiäisenä voikin olla varmuudella ainakin hetken raskautuneena! :love:
 
Ihan huippua Reuna! Oon tosi iloinen sun puolesta :)

mar80 ai ollaan vai!?:LOL: Siellä oli aikamoinen härdelli tänään aamulla, paljon punktioita, kun yleensä on niin rauhallista. Toivotaan, että molemmilla menee asiat hyvin ja päästään molemmat lääkärin luo maanantaina (y)
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Reuna monta päivää oot pistelly et saatiin ton kokosia möllyköitä? Me mennään nimittäin aika samoissa ku mulla on huomenna toinen ultra ku eka oli jo maanantaina ja silloin lääkäri ei oikein sanonu muuta ku et hyvältä näyttää enkä älynny ees kysyä montako näytti olevan käski vaan jatkaa pistoksia ja alottaa orgalutran.. mut yhen tais sillon mitata ja oli 8mm...
 
Plussamamma, katotaan nyt mitä laatua ne sitten on. Hiukan edelleen tuolla jossain pieni ääni sanoo, et kaikki on kuitenkin roskiskamaa. Menopuria piikittelen edelleen annoksella 225iu, siihen päälle Orgalutran nyt punktioon asti.
Vipe1986, aloitin piikittämisen jo melkein kuun alusta (ei nyt ole klinikan lappua tässä käsillä mistä tarkistaa). Kuitenkin alotin Puregonilla, muttei ollut oikein vastetta joten vaihdettiin sitten Menopuriin.
 
Roxanne, juu, juuri niillä digitesteillä. Ne toiset jättää aivan liikaa arvailujen varaan, enkä siksi uskalla niitä käyttää. Tosin nyt on näissä cb testeissäkin ollut seassa muutama, jotka antaa pelkkää virhekoodia. Väriä ei tule testitikkuun ollenkaan, ilmeisesti siis jotain viallisia. Ei naurattanut hakee apteekista uutta viallisen tilalle, hinta sirot 47€. Jaska! Eikä muuten hymyillyt tänäänkään. Klinikalla soitin, lekurin piti soittaa takas mutta eipä kuulunut. Typerä koko kuukausi! :(
 
Salama-T no mut kiva kuulla, että jollakin toisella on ollut oudot halut todella outoon aikaan. Kai joku hormoni sit nousee jotenkin liian ylös, tai joku selityshän tälle on oltava. (n)

Reunalle hieno saldo muniksia tulossa, hienoa. En halua olla ikävä, mutta on pakko sanoa kun itse tipahdin siihen sudenmonttuun, että mulla oli siis sama tilanne, ja oli sovittuna jo se mahdollinen siirtopäiväkin jota odotin kuin kuuta nousevaa. Ja kas kummaa, se hyperi tulikin ja siirto saatiin unohtaa. Halusin vaan sanoa siksi, että tiedät jollakin tasolla varautua.
Mä nimittäin kirjotin sillon samalla tavallakin, että "helmikuussa aion olla edes sen 2vko raskaana" ja paskan latvat. Tulikin tämä about 2kk odotusta ja mua itketti sillon ihan älyttömästi :(
Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, ja pääset siirtoon :barefoot:

Onnea ja jännäämistä Darnille huomiseen, ja joillekkin maanantaille ja icsi mamalle toivotaan huomenna hyviä uutisia (y)
 
Reunalle hieno saldo muniksia tulossa, hienoa. En halua olla ikävä, mutta on pakko sanoa kun itse tipahdin siihen sudenmonttuun, että mulla oli siis sama tilanne, ja oli sovittuna jo se mahdollinen siirtopäiväkin jota odotin kuin kuuta nousevaa. Ja kas kummaa, se hyperi tulikin ja siirto saatiin unohtaa. Halusin vaan sanoa siksi, että tiedät jollakin tasolla varautua.
Mä nimittäin kirjotin sillon samalla tavallakin, että "helmikuussa aion olla edes sen 2vko raskaana" ja paskan latvat. Tulikin tämä about 2kk odotusta ja mua itketti sillon ihan älyttömästi :(
Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, ja pääset siirtoon
Kiitos varoituksista Pirunpelto. Etkä ole inhottava etkä ikäväkään, realisteja tässä varmaan jokainen on! Ihan ensimmäisenä tässä on vielä odotettavana punktiot, tieto miten lähteneet jakautumaan vai onko mitään siirrettävää. En ihan oleta, että mies on ymmärtänyt tilannetta täysin. Kovasti olettaa, että olisin raskaana sitten putkeen sen 9kk enkä paria päivää.
 
Hei!
Kysynpä nyt teiltäkin kun täällä on näitä PASin kävijöitä, enkä muista teidän kenenkään tällaista kertoneen mutta jos silti tietäisitte. Mulla kun ei oo kokemusta yhdestäkään PASista.

Meillä on 4huurunenää pakkases ja haaveilen että käytäis edes yks vielä jossain vaiheessa hakemas. Soitin eilen klinikalle ihan muissa asioissa ja kysyin sit siinä samalla tätä PAS kuviota meille. Hoitaja sanoi että kierron alus alkaisin napsimaan estrogeeniä? (puhelu pätki niin oletan että tuo oli se sana) ja tätä jatkuis pari kolme viikkoa! Siirto olis sitten kun MEISTÄ tuntuis sopivalta. Sit luget tueksi. Meillä siis pelkästään miehessä vika. Siksi ihmettelen että miksi mun pitäis syödä tuota estrogeeniä ja vielä noin kauan? Ja miten niin "kun meistä tuntuis sopivalta"?? Kai siinä nyt joku lääketieteellinen kohta on koska siirto on järkevin?
Ite kun olin ajatellut että meillä varmaan olis luonnolliseen kiertoon eli tikuttaisin oviksen ja siitä aloittaisin luget.
Ne soittelee vielä takaisin siitä toisesta asiasta niin jos on hoitaja joka soittaa niin pitää varmaan kysyä tarkemmin.
 
Hei!
Kysynpä nyt teiltäkin kun täällä on näitä PASin kävijöitä, enkä muista teidän kenenkään tällaista kertoneen mutta jos silti tietäisitte. Mulla kun ei oo kokemusta yhdestäkään PASista.

Meillä on 4huurunenää pakkases ja haaveilen että käytäis edes yks vielä jossain vaiheessa hakemas. Soitin eilen klinikalle ihan muissa asioissa ja kysyin sit siinä samalla tätä PAS kuviota meille. Hoitaja sanoi että kierron alus alkaisin napsimaan estrogeeniä? (puhelu pätki niin oletan että tuo oli se sana) ja tätä jatkuis pari kolme viikkoa! Siirto olis sitten kun MEISTÄ tuntuis sopivalta. Sit luget tueksi. Meillä siis pelkästään miehessä vika. Siksi ihmettelen että miksi mun pitäis syödä tuota estrogeeniä ja vielä noin kauan? Ja miten niin "kun meistä tuntuis sopivalta"?? Kai siinä nyt joku lääketieteellinen kohta on koska siirto on järkevin?
Ite kun olin ajatellut että meillä varmaan olis luonnolliseen kiertoon eli tikuttaisin oviksen ja siitä aloittaisin luget.
Ne soittelee vielä takaisin siitä toisesta asiasta niin jos on hoitaja joka soittaa niin pitää varmaan kysyä tarkemmin.
Mulle valmisteltiin passia siten, että otin Femaria (kuten Clomifen) 5 päivänä, kp.2-6, sitten tikuttelin luonnollista ovista ja kun tuli hymynaama, pistin Pregnylin vielä boostiksi, siirron jälkeen olis ollut Luget ja Gonapeptyl. Ja mulla on nimenomaan ongelma oviksessa, eli se tulee myöhään jos sillonkaan... Tuo täysin lääkkeellinen siirto kuulostaa aika rajulta, jos sulla ei ole mitään vikaan limiksessä ja tai oviksen ajankohdassa ym.

Muoks. Apua, One Step 10 mIU/ml testiin testiajalla haamujen esiäiti, jossa olen erottavinani jopa hieman punaista. Vielä Pregnyliä?? Pregnylin pistin viime viikon maanantaina...

Muoks. Mitä enemmän sitä tiiraa, niin sen epävarmemmaksi tuun onko se vaan viivanpaikka, vai onko siinä hieman punaista :alien:
 
Viimeksi muokattu:
astrea todellakin kysyisin uudestaa.. en ymmärrä miksi toimivaan kroppaan tupattas kortisoonia huvin vuoksi.. meillä ainakaan vaikka joskus kysyin, vika siis jotenkin varmaan kiinnittymisessä kun ei muutakaan löydy.. niin sanottiin vaan et jos oma kierto toimii niin ei oo hyötyä.. ja jos vielä eka PAS niin en tajuu..

Tupsuli no johan, alotit sit kunnnon piinailun!!! ;) Itse en oo kyllä one steppeihin ole mitään viivanpaikkoja saanut..että josko se :love:

Jes, hyvä Nennalii että hymy löytyi!

Darnille
tsempit siirtoo ja icsi mamako:lle peukut hyvään hedelmöitys tulokseen..
 
Muoks. Apua, One Step 10 mIU/ml testiin testiajalla haamujen esiäiti, jossa olen erottavinani jopa hieman punaista. Vielä Pregnyliä?? Pregnylin pistin viime viikon maanantaina...

Muoks. Mitä enemmän sitä tiiraa, niin sen epävarmemmaksi tuun onko se vaan viivanpaikka, vai onko siinä hieman punaista :alien:
Kiitos vastauksesta Tupsuli!
Voi toivottavasti olis sitä itseään!

Domi, kiitos sullekin!
 
Ihana käydä taa täällä lukemassa hyviä uutisia!
Tupsulille viivan vahvistumista ja mahtavaa että Nennalille tuli hymynaama! (y)
Nenna81, onnea!!!!:love:

Me saatiin myös hyviä uutisia klinikalta! 8 hedelmöittyi!!!!! Voi että kun pallerot nyt jaksaisivat jakaantua ja päästäisiin siirtoon ja saataisiin jotakin pakkaseenkin.

Mahtavaa, että Darni soittoa ei tullut. Ilmoittele, kun ehdit miten siirto meni :)
 

Yhteistyössä